Bluesound node 2i - denne er jo knallgod!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Synes denne streameren virker spennende og kunne passet meg på mange måter (funksjonsmessig, estetisk - og lommeboka). Men ser den er testet på Audiosciencereview og får temmelig dårlige skussmål. Litt usikker om jeg forstår testprosedyren som er brukt: Er det kun med eksterne kilder via toslink at resultatet blir så dårlig ?

    Hva mener dere som faktisk har erfaring med den? Er lyden dårlig?
     
    Sist redigert:

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Synes denne streameren virker spennende og kunne passet meg på mange måter (funksjonsmessig, estetisk - og lommeboka). Men ser den er testet på Audiosciencereview og får temmelig dårlige skussmål. Litt usikker om jeg forstår testprosedyren som er brukt: Er det kun med eksterne kilder via toslink at resultatet blir så dårlig ?

    Hva mener dere som faktisk har erfaring med den? Er lyden dårlig?
    Lyden er utrolig bra, mye bedre enn gamle node2.
     

    Sinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    236
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    1
    Testen tar bare for seg Toslink, så den er ikke særlig interessant i seg selv, om man skal bruke den som en alminnelig strømmeenhet.
     

    Tunghørt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2017
    Innlegg
    134
    Antall liker
    147
    Sted
    Bodø
    Kjøp den, er du ikke førnøyd så selg den. Er vel en av de bedre streamer til en prisen. For jo gode kritikere ellers i tidsskrifter. Har selv kun gode erfaringer med Bluesound.
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Testen tar bare for seg Toslink, så den er ikke særlig interessant i seg selv, om man skal bruke den som en alminnelig strømmeenhet.
    Topp! Har ikke andre digitale kilder som skal kobles til, skal kun benyttes som streamer.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Kjøp den, er du ikke førnøyd så selg den. Er vel en av de bedre streamer til en prisen. For jo gode kritikere ellers i tidsskrifter. Har selv kun gode erfaringer med Bluesound.
    Bluesound har noen gjennomførte og relativt rimelige produkter, og innenfor økonomisk rekkevidde for mange.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Du finner ikke bedre DAC og Streamer til 5k. Glem det! Rett og slett lyd en ikke skammer seg over. Har hatt lydfolk hjemme som har rost lyden opp i skyene med denne innkoblet. Tipper den holder fo 60% av oss. Dvs hvis du ikke har et anlegg i den "litthøyereenden" så er det trolig bra nok i spader.
     
    Sist redigert:

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Du finner ikke bedre DAC og Streamer til 5k. Glem det! Rett og slett lyd en ikke skammer seg over. Har hatt lydfolk hjemme som har rost lyden opp i skyene med denne innkoblet. Tipper den holder fo 60% av oss. Dvs hvis du ikke har et anlegg i den "litthøyereenden" så er det trolig bra nok i spader.
    Høres lovende ut. Jeg er tilfreds med kvaliteten på Spotify, for å si det sånn. Og jeg er ikke redd for å bruke tonekontrollene for å justere klangbalansen etter min smak, altså er jeg ikke så veldig «nøye» på det. Heller behagelig og engasjerende enn korrekt og slitsomt.
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Da ble det kjøp av Node 2i, og har fått lyttet et par timer. Kjekt å ha musikksamlingen tilgjengelig igjen, streamer nå rett fra macMini.

    Veldig subjektivt og sikkert preget av egne forventninger ("nydingshalleluja-syndrom"), så høres dette meget bra ut! Funksjonaliteten er også helt utmerket, intuitivt og lett å finne det jeg vil.

    Passer fint med en alenehjemme-kveld med musikk og en bayer :)
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Måtte nesten endre overskriften som framsto som negativ. Faktisk erfaring med streameren har gitt meg en annen oppfatning :) Nå har jeg ikke fått sammenlignet direkte med DAC’en i forsterkeren, men jeg tør påstå at Bluesound sin er ganske så bra og kanskje heller litt mot det fyldige. Helt topp for min smak!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Streaming for Hi-Fi bevisste folk.
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Da hadde kona og jeg en liten lyttetest: Node 2i dac (analog ut) mot Parasound Hint sin interne dac (via coax). Resultatet ble 1-1 :) Men vi er enige om at begge er gode.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Da hadde kona og jeg en liten lyttetest: Node 2i dac (analog ut) mot Parasound Hint sin interne dac (via coax). Resultatet ble 1-1 :) Men vi er enige om at begge er gode.
    Åssen fåregikk den testen. Kan du si noe om åssen dere testa?
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Da hadde kona og jeg en liten lyttetest: Node 2i dac (analog ut) mot Parasound Hint sin interne dac (via coax). Resultatet ble 1-1 :) Men vi er enige om at begge er gode.
    Åssen fåregikk den testen. Kan du si noe om åssen dere testa?
    Det var en veldig uformell test: god musikk og svitsjing mellom analog inn og coax digitalinngang. Sittende henslengt i sofaen :) Men vi hørte begge forskjell, og var enige om hva forskjellen var (kona beskrev Hint-dac som «tydeligere, lettere å høre de enkelte tonene».) Jeg syntes Noden hadde litt varmere klang, om enn litt mindre detaljer. Begge fikk foten til å trampe takt.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.461
    Antall liker
    2.417
    Sted
    vest
    Da hadde kona og jeg en liten lyttetest: Node 2i dac (analog ut) mot Parasound Hint sin interne dac (via coax). Resultatet ble 1-1 :) Men vi er enige om at begge er gode.
    Åssen fåregikk den testen. Kan du si noe om åssen dere testa?
    Det var en veldig uformell test: god musikk og svitsjing mellom analog inn og coax digitalinngang. Sittende henslengt i sofaen :) Men vi hørte begge forskjell, og var enige om hva forskjellen var (kona beskrev Hint-dac som «tydeligere, lettere å høre de enkelte tonene».) Jeg syntes Noden hadde litt varmere klang, om enn litt mindre detaljer. Begge fikk foten til å trampe takt.
    arti. Takker!
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Hei. Lurer på å kjøpe seperat musikk streamer så leser mykje bra om denne:)
    Bruker idag mac mini som kilde, og roksan dac. Men har projektor som er koblet via hdmi så syns det er litt knotete å måtte bytte lydkilde på mac mini fra denon til roksan dac, og så måtte bytte fra media player om er koblet via hdmi på denon til analog kontakt og miste bilde på projektor for å få streamet spotify gjennom mac mac mini til roksan dac og bruker iphone som spotify remote:p

    Så lurer på om denne streameren er løsningen for å koble opp denon surround receiver/roksan dac og mac mini for å slippe å starte projektor og vere avhengig av den når eg kun vil spille musikk? Sikkert litt knotete forklaring dette:p
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Tror jeg skjønner hva du mener;), Min Node 2 står på 24/7, jeg plukker opp nettbrettet og med Bluesoundappen styrer jeg det som skal skje i Noden. Enten jeg skal høre på Tidal eller nettradio. Noden er tilkoblet med coax til min DAC i min Pre. Dette fungerer aldeles strålende.
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Tror jeg skjønner hva du mener;), Min Node 2 står på 24/7, jeg plukker opp nettbrettet og med Bluesoundappen styrer jeg det som skal skje i Noden. Enten jeg skal høre på Tidal eller nettradio. Noden er tilkoblet med coax til min DAC i min Pre. Dette fungerer aldeles strålende.
    Ja høres ut som dette blir neste oppgradering:D :p
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hei!

    Svært interessert i erfaringer med denne. Tenkte å bruke den som headphone-oppsett.
    Har du testet / eller kan du teste hodetelefonutgangen? Gjerne med headphones på 32 - 80 ohm.
    Har du testet fixed utgangsnivå?
    Bruker du den med digital eller anolog utgang?

    Mvh.

    Rune
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Hei!

    Svært interessert i erfaringer med denne. Tenkte å bruke den som headphone-oppsett.
    Har du testet / eller kan du teste hodetelefonutgangen? Gjerne med headphones på 32 - 80 ohm.
    Har du testet fixed utgangsnivå?
    Bruker du den med digital eller anolog utgang?

    Mvh.

    Rune
    Hei!

    Har ikke så mye erfaring med hodetelefonutgangen, men har lyttet litt med Sennheiser Momentum on-ear. Jeg synes lyden der er veldig bra, helt på høyde med hodetelefonutgangen på Parasound Hint.

    For øvrig bruker jeg både analog og coax utgang fra BS2i til forsterkeren - synes den litt varmere klangen på analog passer best på rock/metal mens den innebygde DAC’en i forsterkeren gir litt mer luft på f.eks. akustisk musikk. Jeg bruker variabelt nivå ut, merker ikke at lyden tar skade av det - bare praktisk å kunne justere lydnivå fra appen!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hei!

    Som du ser av bildet, så synes jeg hodetelefonforsterkeren som er innebygd ble livløs og tam. Kjøpte Atrox v2, og nå blir det liv i all musikk! :) Mine headphones trenger litt kraft før de våkner. Har ingen gode å under 80 ohm.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Fra What Hifi, liste over beste streamere 2019.

    2. Bluesound Node 2i
    Extensive specs and excellent sound at a fantastic price.

    SPECIFICATIONS

    Outputs: RAC, coaxial, optical | Hi-res support: 32-bit/192kHz | File formats: Most | Spotify Connect: Yes | Dimensions: 4.6 x 22 x 14.6cm | Weight: 1.72kg

    REASONS TO BUY
    Superb sense of scale
    Impressive timing and dynamics
    32-bit/192kHz support
    REASONS TO AVOID
    Nothing at this price
    TODAY'S BEST DEALS
    Check Amazon
    See all prices (3 found)
    ?
    If your budget is £500, you'll be hard pressed to find a wireless music streamer as talented as the Node 2i. It boasts a strong set of features, like Apple AirPlay 2, two-way Bluetooth, dual-band Wi-Fi, 32-bit/192kHz DAC and a raft of analogue and digital outputs. When it comes to sound quality, the Node 2i shows plenty of skill from impressive detail to slick timing. It's an enthusiastic-sounding piece of kit, capable of breathing life into any audio you send its way. As far as music streamers go, you won't find many that offer such amazing value for money.

    Read the full review: Bluesound Node 2i
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Bruker dere Bluesound Node 2i som forforsterker eller kobler dere den via en forforsterker?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Bruker dere Bluesound Node 2i som forforsterker eller kobler dere den via en forforsterker?
    Jeg kobler min gamle Node 2 via en forforsterker, og jeg bruker ikke den innebygde DACen i Noden, men det er klart det er mulig å bruke Noden rett i effektforsterker. Mitt ankepunkt mot å koble noden rett i effektforsterker er mangel på en fysisk volumkontroll på Noden. Det er riktignok touchkontroller på noden og man styrer normalt volumet i appen, men følelsen av mange på stålkontroll og dermed risikoen for å blåse høyttalerne faen i vold ved oppstart hadde gjort meg betenkt.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    En seriøs test av Bluesound Node 2i her med en aldri så liten observasjon vedr Toslink:

    https://www.audiosciencereview.com/...surements-of-bluesound-node-2i-streamer.6631/

    Conclusions

    The industrial design of the Bluesound Node 2i is fantastic, easily earning A+ in my book. You would just look at it and touch it as well! :) Going after SONOS market requires that and they have nailed it. Networking functionality worked perfectly in the limited testing I gave it. Things like subwoofer output are nice touches too. Overall, I have nothing to complain about.

    The complaining however, starts at pure performance of the unit and potentially a broken Toslink implementation. I may buy another cable to test but for now, if the company is reading this, I highly suggest testing the Toslink input to see if this is a problem or not. Toslink input is important from integration with TV sound for example.

    On performance front, it is disappointing to see such low SINAD ratings even though it beats their specifications. I like to see something in high 90s even in budget products. As far as I can tell, playback of high-resolution audio is one of the advantages they tout so would be good if they delivered that objectively.

    Until the Toslink issues are sorted out, I can't recommend the product. It is a shame because this level of fit and finish from a branded company at such a price is a great combination.

    -BB-
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.653
    Antall liker
    5.814
    Bruker dere Bluesound Node 2i som forforsterker eller kobler dere den via en forforsterker?
    Jeg kobler min gamle Node 2 via en forforsterker, og jeg bruker ikke den innebygde DACen i Noden, men det er klart det er mulig å bruke Noden rett i effektforsterker. Mitt ankepunkt mot å koble noden rett i effektforsterker er mangel på en fysisk volumkontroll på Noden. Det er riktignok touchkontroller på noden og man styrer normalt volumet i appen, men følelsen av mange på stålkontroll og dermed risikoen for å blåse høyttalerne faen i vold ved oppstart hadde gjort meg betenkt.
    Det er nettopp denne mangelen av stålkontroll og mangelen på tilkoblinger som gjør meg reservert. Hadde jo vært kjekt å slippe forforsterker leddet.
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    BB: den negative erfaringen til Audiosciencereview gjelder toslink inngang til noden, f.eks. dersom en vil sende TV-lyden til noden og bruke den innebygde Dac’en. Ved bruk av noden som streamer og signal ut via coax eller analog så sier vel testen ikke noe om det.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Sørlandet
    BB: den negative erfaringen til Audiosciencereview gjelder toslink inngang til noden, f.eks. dersom en vil sende TV-lyden til noden og bruke den innebygde Dac’en. Ved bruk av noden som streamer og signal ut via coax eller analog så sier vel testen ikke noe om det.
    Da får du lese videre. Den fungerer langt bedre som en streamer en som en DAC. Her er resultatene når man kobler Node 2i til en kvalitetsdac:



    -BB-
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    BB: Ja du har helt rett, streaming av testsignalene gav ikke akkurat knallresultat. Likevel foretrekker jeg lyden fra DAC’en på noen typer musikk, kanskje «manglene» gir lyden et sminkelag og følelse av mer kjøtt - opplever at det låter mørkere/varmere og med mer fokus på pønsj og rytme. Mens den innebygde DAC’en i forsterkeren (ES9018K2M) oppleves luftigere og får fram mer detaljer, kan passe fint og kler en del album bedre enn lyden fra node-DAC’en
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Nå gjorde jeg et impuls kjøp på denne jeg og, returnerer den hvis det ikke funker. Den skal erstatte Airport express så regner med at det blir et løft. Det er enkelheten ved AE som har gjort at jeg har tviholdt på denne løsningen men det får vise seg..
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Bluesound node2i ble en skuffelse for meg.

    Koblet den til både med vanlig analog ut og digitalt.
    Mørk, noe innesluttet og lavere lyd

    A/B testet mot PC med HDMI til AVR. (app Tidal) og " Yamaha MusicCast"

    Denne går i retur
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Nå gjorde jeg et impuls kjøp på denne jeg og, returnerer den hvis det ikke funker. Den skal erstatte Airport express så regner med at det blir et løft. Det er enkelheten ved AE som har gjort at jeg har tviholdt på denne løsningen men det får vise seg..
    Fikk denne i går tilsendt men tenker den går uåpnet i retur. Ettersom jeg skjønner støtter ikke denne ful master fra Tidal uten å gå via den innebygde dacen, da er jo litt av poenget borte spør du meg. Har USB i Quad dacen som jeg får full båndbredde 192khz (står i display), funket først ikke med ipad (får for lite strøm til å drive enheten) så har oversett muligheten men prøvde Samsung Note9 i helgen og funket som bare det. Observerte dog noe knitring og forvrengning, byttet til en annen USB ledning og ble mye bedre. Jeg trodde da fra første stund at denne var fullt kompatibel som en streaming enhet men er da altså ikke det? Hvilken annen har denne muligheten?
     

    Leemix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.03.2016
    Innlegg
    323
    Antall liker
    59
    Nå gjorde jeg et impuls kjøp på denne jeg og, returnerer den hvis det ikke funker. Den skal erstatte Airport express så regner med at det blir et løft. Det er enkelheten ved AE som har gjort at jeg har tviholdt på denne løsningen men det får vise seg..
    Fikk denne i går tilsendt men tenker den går uåpnet i retur. Ettersom jeg skjønner støtter ikke denne ful master fra Tidal uten å gå via den innebygde dacen, da er jo litt av poenget borte spør du meg. Har USB i Quad dacen som jeg får full båndbredde 192khz (står i display), funket først ikke med ipad (får for lite strøm til å drive enheten) så har oversett muligheten men prøvde Samsung Note9 i helgen og funket som bare det. Observerte dog noe knitring og forvrengning, byttet til en annen USB ledning og ble mye bedre. Jeg trodde da fra første stund at denne var fullt kompatibel som en streaming enhet men er da altså ikke det? Hvilken annen har denne muligheten?
    Det er et valg i setup om extern dac er MQA kompatibel eller ikke så skulle være det med ekstern MQA kompatibel DAC. Det er ingen som sender fullt utpakket MQA digitalt ut så vidt jeg vet da dette går mot MQA krav.
     

    Robban

    Medlem
    Ble medlem
    30.06.2004
    Innlegg
    9
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om det er lydmessig kvalitets forskjell mellom Node2 og Node2i når den kun brukes mot ekstern dac?
    Endte opp med en demo brukt Node2 hos Hifiklubben, da de mente at det ble det samme.
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Noen som vet om det er lydmessig kvalitets forskjell mellom Node2 og Node2i når den kun brukes mot ekstern dac?
    Endte opp med en demo brukt Node2 hos Hifiklubben, da de mente at det ble det samme.
    Fra klubbens egen beskrivelse var det kun dac og utgangen derfra som hadde en liten endring. Så med ekstern dac skal det være helt likt og du skal nok ha både topp anlegg og ører for å høre forskjell med Nodens dac i bruk også.
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Hei :)

    Er det forskjell å bruke tidal app og streame via airplay og eller bruke blueOS appen og koble tidal til i den appen?
    Bruker ekstern dac.

    Aleksander
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.494
    Antall liker
    9.221
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hei :)

    Er det forskjell å bruke tidal app og streame via airplay og eller bruke blueOS appen og koble tidal til i den appen?
    Bruker ekstern dac.

    Aleksander
    Har du node 2 så må du jo bruke blue OS appen, den henter informasjonen fra Tidal automatisk og med coaxial eller optisk til ekstern dac så kan dette bli veldig bra. Har brukt Node 2 i 5 år, men på 5 års dagen tok den kvelden gitt. Dermed ble det en annen løsning, ikke fordi jeg var misfornøyd med Noden men fordi jeg er en nysgjerrigper og ville prøve noe annet.:)
     

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    80
    Antall liker
    25
    Hei :)

    Er det forskjell å bruke tidal app og streame via airplay og eller bruke blueOS appen og koble tidal til i den appen?
    Bruker ekstern dac.

    Aleksander
    Har du node 2 så må du jo bruke blue OS appen, den henter informasjonen fra Tidal automatisk og med coaxial eller optisk til ekstern dac så kan dette bli veldig bra. Har brukt Node 2 i 5 år, men på 5 års dagen tok den kvelden gitt. Dermed ble det en annen løsning, ikke fordi jeg var misfornøyd med Noden men fordi jeg er en nysgjerrigper og ville prøve noe annet.:)

    Den er god:) Har ikkje fått testet så mykje siden eg fikk node 2i i hus. Men merket at det var forskjell i lyd via tidal app og blueOs. Men hørte berre eit par sanger.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn