Får vel ikke være dårligere enn
@ptb ...
Bildet ble ikke helt skarpt i farta, men det er altså Siri Gellein til høyre .
Fin og trivelig konsert med humor og god stemning.
Gledelig at veldig mange kjentfolk hadde møtt opp. Inkludert relativt mange hifi-interesserte.
På vel en og en halv time, kjørte Siris Svale band gjennom et repertoar, som for det meste er kjent fra deres utgivelser. Cool-jazz, -hele veien.
Bandet har en litt særegen, nokså mørk sound, skapt av kontrabass, elbass, barytonsax og trommer. Og sjølsagt Siris litt mjuke vokal.
De begynner å dra på åra disse folka, noe de hadde en del vittigheter og humor på.
De har en fabelaktig CV, hvor de tre eldste alle kan tituleres som proffessor i musikk.
Et par av disse musikerne har faktisk spilt med Monica Zetterund. Altså ei god stund sia.
Inderhaug har bla også samarbeidet med Chet Baker og har medvirket på over 90 plateutgivelser.
Deriblant DumDum boys
Siri Gellein var 21 år da hun begynte å synge med bandet. Godt samspill og avslappa stil over hele linja.
Alle disse er på A-laget i norsk jazz.
Ganske utrolig at Bjørn Alterhaug er over 80.
Barytonsax synes jeg låter tøft, og ikke slik masete som alt, og særlig tenorsax noen ganger gjør i mine ører. Sjølsagt veldig avhengig av hvem og hva som spilles.
John Pål Inderberg:
Han er også kjapp i replikken og leker med ord og scatter innimellom sax-spillinga.
Den opprinnelige elbassisten gikk dessverre bort for ei tid sia, men han er blitt erstattet av en habil Brasilianer. Cello Barros:
Trommisen Carl Håkon Waadeland demonstrerte og ga eksempler på trommeslåtter. Noe jeg aldri har hørt om før. Flink fyr.
Som sagt veldig trivelig, og med en super-intim scene og laidback atmosfære.