BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.208
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Får vel ikke være dårligere enn @ptb ...
    PXL_20251009_194024995~2.jpg

Bildet ble ikke helt skarpt i farta, men det er altså Siri Gellein til høyre .😊

Fin og trivelig konsert med humor og god stemning.
    Gledelig at veldig mange kjentfolk hadde møtt opp. Inkludert relativt mange hifi-interesserte.
    På vel en og en halv time, kjørte Siris Svale band gjennom et repertoar, som for det meste er kjent fra deres utgivelser. Cool-jazz, -hele veien.
    Bandet har en litt særegen, nokså mørk sound, skapt av kontrabass, elbass, barytonsax og trommer. Og sjølsagt Siris litt mjuke vokal.

De begynner å dra på åra disse folka, noe de hadde en del vittigheter og humor på.
    De har en fabelaktig CV, hvor de tre eldste alle kan tituleres som proffessor i musikk.
    Et par av disse musikerne har faktisk spilt med Monica Zetterund. Altså ei god stund sia.
    Inderhaug har bla også samarbeidet med Chet Baker og har medvirket på over 90 plateutgivelser.
    Deriblant DumDum boys
    Siri Gellein var 21 år da hun begynte å synge med bandet. Godt samspill og avslappa stil over hele linja.
    Alle disse er på A-laget i norsk jazz.

Ganske utrolig at Bjørn Alterhaug er over 80.
    PXL_20251009_185228022.jpg

Barytonsax synes jeg låter tøft, og ikke slik masete som alt, og særlig tenorsax noen ganger gjør i mine ører. Sjølsagt veldig avhengig av hvem og hva som spilles.
    John Pål Inderberg:
    PXL_20251009_185156683.jpg

Han er også kjapp i replikken og leker med ord og scatter innimellom sax-spillinga.

Den opprinnelige elbassisten gikk dessverre bort for ei tid sia, men han er blitt erstattet av en habil Brasilianer. Cello Barros:
    PXL_20251009_185314360~2.jpg

Trommisen Carl Håkon Waadeland demonstrerte og ga eksempler på trommeslåtter. Noe jeg aldri har hørt om før. Flink fyr.
    PXL_20251009_182307456.TS-000~2.jpg

Som sagt veldig trivelig, og med en super-intim scene og laidback atmosfære.
    PXL_20251009_194900491.jpg

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.208
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kjempe bra referert blues, men je skal full itte være med som vedlegg her😅😂

gismo
    Huff.Gikk litt fort i svingen.
    Det var jaggu bra at det var DET bildet som ble med. 😂
    PXL_20251009_234452396.NIGHT.jpg

Du kan jo få din egen post.
    Med 2 X Newfoundlandshund som snorker og durer, så kvinnevokalene kommer aldeles i bakgrunnen.😆

Takk for hyggelig besøk, og mange timer musikk sammen, både på konsert og utover natta hos meg
    🙂

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    73.208
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    DUF2SJ9VwAAm6Hj.jpeg

Det er elgjakt i Blåskogen om dagen.
    Jeg er ingen jeger, men har liksom tenkt at jakt er noe en forbinder med naturopplevelser og friluftsliv. -Men jeg har begynt å lure.
    Vi har en privat vegstubb som fører inn på en skogsveg hvor det er jaktterreng.
    I disse dager durer det forbi lange karavaner med biler som frakter jegere dit elgen antageligvis er.
    De kommer alle tidlig på morgenen, men det er jevn trafikk forbi oss, -att og fram, hele dagen,
    -så elgen er nok ikke der likevel.
    Da kjøres det bil videre til et annet område, der elgen antas å befinne seg.
    Slik holder de på. Time etter time. Til mørket senker seg.
    Jegerne er formodentlig ute av kjøretøyet for å strekke litt på bena innimellom, og jeg har hørt om noe som heter "å sitte på post".
    Det virker ikke som at de har tid til å sitte der så lenge, før de må ut å kjøre igjen.

For meg har ordet BILJAKT fått et helt annet innhold enn tidligere...🥴

Passer bra denne nå i elgjakta vil jeg mene:
    IMG_20230414_162822~2.jpg

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.170
    Sted
    Sørlandet
    Hva er opprinnelsen til tegningen med elgen på taket til Mazdaen? Grunnen for at jeg spør er at jeg en gang var gjest i middag hvor en av gjestene hadde en utrolig historie å fortelle om en Mazda pick up og en elg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn