BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det viser at smaken er som baken. Objektivt så er det interessant at en liten kompakthøyttaler får "best in show" når det 4 rom bortenfor spilles på Estelon.

    Andre hevder at dette var messens beste lyd:

    Bare Baffle

    Kan vel ha en sammenheng med at videoen er postet av en som har en interesse av at dem skal være best in show.....
    Vi er nok ikke uenige.
    Jeg tenkte også det at det ikke er noen objektiv vurdering som ligger bak, og det er nevnte SOUNDNEWS som kåret dette oppsettet. Det er nok slik at det finnes ulike agendaer.

    Uansett låt dette VELDIG bra, og som sagt tidligere, er oppsettet med Sveda/Lampizator på min liste over de beste anleggene på messa.
    DET beste var for meg Estelon og Accuphase.

    Vanskelig å sammenligne disse systemene direkte, for de var nokså ulike i oppbygning og karakter.
    De hadde forskjellige ting de var gode/best på. Fyldighet, varme, detaljer i f. eks strengelyd og luft i blåsere, samt basskontroll er noe av det jeg tenker på med Sveda.
    Et anlegg å kose seg med. - Hvis det gir mening. Dessuten mulig å sette opp i et nogenlunde normalt rom.
    Estelon hadde mye mer størrelse, dynamikk og realisme - særlig på store orkestre og slikt som krever pondus. Spilte fullfrekvent på en måte som ikke kan sammenlignes med Sveda /Lampizator.
    Et anlegg man blir imponert av. Her må man ha et stort rom for å gjøre nytte av anleggets kvaliteter. Ikke alle som har den muligheten.
    Det er vanskelig å gi karaktereristikker uten å bli misforstått, men jeg tror de som har hørt begge forstår hva jeg mener.
    Epler og pærer. 😊
    Ikke billig noen av delene, men uten å ha sett nøye på priser vil tro at Estelon /Accuphase er det som går hardest utover bankkontoen.
    IMG_20231104_104317.jpg

    IMG_20231104_104154.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Andre hevder at dette var messens beste lyd:

    Bare Baffle

    Kan vel ha en sammenheng med at videoen er postet av en som har en interesse av at dem skal være best in show.....
    Akkurat. Det var vel så vidt jeg registrerte at det var et anlegg med PASS som stod der, men "beste lyd" ser jeg for meg som en ønskedrøm. 🙂
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ektefellen og jeg var på kino i går, og så det som kanskje er årets film.
    "Killers of The Flower Moon".
    3 1/2 time drama /krim av mesteren Martin Scorsese.


    Handlingen er fra Oklahoma på 1920 tallet, da de fant olje på Osage-folkets land.
    Det var mange som ville grabbe til seg en del av kaka, og noen gikk over lik. Nokså mange lik. Vi får se FBI i begynnelsen av sitt virke.

    Fantastisk spill av Lily Gladstone som bør få en Oscar for sin rolleprestasjon.
    Ellers en glimrende Robert DeNiro, Leonardo DiCaprio , Jesse Plemons (Breaking Bad), Scott Sheperd (True Detective) , m. fl.
    Morsomt å se Jason Isbell og Sturgill Simpson i betydelig roller.
    Tung historie, og ikke mye å flire av, men kvalitet tvers igjennom.
    Musikken er laget av Robbie Robertson, og da er det ikke mye som mangler.

    Soundtracket ligger på Tidal. Mye bra.
     
    Sist redigert:

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Kona og jeg var på konsert med han her i går, konsert en time utsatt for at han skulle komme seg etter at han var på Briskeby og så sitt kjære Viking bli knust.
    IMG_0959.jpeg
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Så "Killers of the Flower Moon" på premieredagen på Kongsvinger.
    Flott film, og enig i det du skriver, men syns at den var noe langdryg.. Kunne med fordel vært kuttet ned 20 min.
    Artig slutt, var det ihvertfall 😁👍

    M
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Savner litt tida da filmer var under 2t normalt. I dag er det så mange 3 timers storslagne epos… da Ben Hur (3t32min) ble satt opp på brumunddal kino på 80-tallet var det lagt inn 20 min pause pga filmens varighet.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    M
    [/QUOTE]
    Så "Killers of the Flower Moon" på premieredagen på Kongsvinger.
    Flott film, og enig i det du skriver, men syns at den var noe langdryg.. Kunne med fordel vært kuttet ned 20 min.
    Artig slutt, var det ihvertfall 😁👍

    M
    Tenkte vel at du likte denne M. 👍🙂
    (Jason Isbell og gode greier 😊)

    Slutten er i hvert fall veldig original. Dessuten skjedde dette i virkeligheten.
    Skal ikke gjøre noen spoiler her, men radioshowet på slutten finner sted flere år etter handlingen, og er ren PR og propaganda for FBI og Hoover som brukte saken til egen inntekt. De lagde et vrengbilde for å gi inntrykk av hvor dyktige de var.

    Et kunstgrep er det at Martin Scorsese selv går inn i rollen som Forteller i radioshowets dramatisering av historien. Det er jo også han som forteller selve historien gjennom å lage filmen. Det er Scorsese i egen person som står og leser det siste som blir sagt. Genialt.

    Vedrørende hvorvidt en film oppleves for lang, så tenker jeg at dette er individuelt.
    Jeg ville synes det var synd om jeg fikk se 20 minutter mindre av denne filmen.

    Pause som @Trondmeg nevnte, hadde vært en bedre løsning, og gjerne med en forfriskning. 🍺😊

    Om det er noen som får meg til å sitte så lenge og glo uten å se på klokka, eller vri rompa av meg, så er det Martin Scorsese.

    Scorses produksjon er stor, med mange viktige filmer.
    Den første jeg så av ham var "Taxi Driver" . Det var også første gang jeg så Robert DeNiro, som har spilt i mange av hans filmer.

    Scorsese har også laget noen gode musikkfilmer. F. eks "Shine "A Light" med Rolling Stones. En med George Harrison, en med Macca, og et par med Bob Dylan.
    Ikke minst konsertfilmen "The Last Waltz" m The Band og mange andre viktige artister.
    Han gjorde også den legendariske videoen til Michael Jacksons "BAD," og Robbie Robertsons "Somewhere Down The Crazy River".
    Martin Scorsese is my man. 😊

    (Sjølsagt STORT pluss at de har med seg Maria McKee i videoen. 🙂)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nei men det var ok for oss som var i rette alder når September When ble populære, men Festiviteten som lokale er jeg mer usikker på, fryktelig dårlig lyd og veldig mye skravling. i forbindelse med puben bak i lokalet.
    Skravling er ukultur.
    Ikke bare på Festiviteten. Ofte plagsomt på Gregers også, som er et ennå mer utprega musikk og konsertsted.
    Tror dere var uheldige mht lyden, for jeg har opplevd god lyd flere ganger. I farta minnes jeg både Lisa Ekdahl og Pål Flaata. Sikkert litt avhengig av hvor man står /sitter.
    Som jeg fortalte deg, så fikk jeg min (over) - dose Abel på Bryne for noen år sida.
    Har sjelden følt meg så utafor. 😜
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes denne versjonen er fin.
    Wille Nelson klarer å løfte teksten og gjøre den mer tydelig synes jeg. O'Connor er også her ærlig, som i alt hun gjorde.
    Ikke for det. Originalen er god.

    Originalen er som kjent med Gabriel og Bush.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Noen info om besetning pt? Har jo hatt gleden av å oppleve "mark II" gjengen i sin tid- DEN muligheten er jo desverre definitivt utilgjengelig.....
    Nei. Den tida er forbi. Nå må vi se framover.
    Jeg har hørt av folk som så dem på "Tons of Rock" at de er bra med nåværende besetning . Dette er et av de få gamle banda som er mer enn "oppsop".
    Det sies at gitaristen Simon McBride er bedre enn Steve Morse som han erstattet.

    Dette skal være oppdatert besetning:
    Screenshot_20231108_174439.jpg


    Samme band i sommer 23.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.437
    Antall liker
    17.158
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg synes denne versjonen er fin.
    Wille Nelson klarer å løfte teksten og gjøre den mer tydelig synes jeg. O'Connor er også her ærlig, som i alt hun gjorde.
    Ikke for det. Originalen er god.

    Originalen er som kjent med Gabriel og Bush.
    Kom også over den versjonen for litt tid tilbake, og la den ut i min tråd. Veldig bra versjon.

    DP på Notodden blir det nok ikke for min del, da det kolliderer med et annet fast arrangement som er samme helgen hvert år.
    Sånn har det alltid vært, så Bluesfestivalen har jeg tilgode å være på.

    Men, Bluesfestivalen er jo hvert år mens det andre er kun en gang i året :cool: , så da blir det trolig sånn.

    DP med dagens besetning har jeg opplevd, og det er helt greit. Airey har jo lang fartstid, og McBride gjør en skapelig jobb, uten at det blir i nærheten av Blackmore og Lord’s samspill.
    De kommer jo ut med et nytt album neste år, så set-list vil nok bære preg av det. Og encore er vel gitt.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.437
    Antall liker
    17.158
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bær over med en stakkels utlenning, men forstod ikke helt, hva du skrev her.......... 😁 😁
    He-he...
    Det er jo akkurat det samme. Begge deler skjer hvert år, men når det skrives slik jeg gjorde kan det jo skapes inntrykk av at det ene bør favoriseres fremfor det andre - fordi det kun er en gang i året det skjer. Det andre skjer jo hvert år, og er jo ikke da like viktig.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.699
    Antall liker
    58.704
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    He-he...
    Det er jo akkurat det samme. Begge deler skjer hvert år, men når det skrives slik jeg gjorde kan det jo skapes inntrykk av at det ene bør favoriseres fremfor det andre - fordi det kun er en gang i året det skjer. Det andre skjer jo hvert år, og er jo ikke da like viktig.
    Du er vel kanskje den som har størst kunnskap om DP her inne. I hvert fall blant de som virkelig har peiling.

    Må være noe som er vanskelig å stå over.
    Er jo ikke Blackmore, men læll da gitt. 😆
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.396
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deep Purple kommer også til Bergen i august 😊………sammen med Europe 😳 Hørte dem samme sted i 2006. Regnet bøttet ned og i sympati med publikum helte Ian Gillan en svær flaske med vann over hodet i begynnelsen av konserten. Good times 😊
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.437
    Antall liker
    17.158
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    De legger jo ut på en større Europaturné, og det er jo ikke sikkert at hele programmet er ferdig spikret. Fredag Notodden, Lørdag Bergen - og da hadde det for min del passet fint med Trondheim eller Oslo enten torsdag eller søndag :cool: .

    @bluesbreaker . De aller fleste regnet jo med at forrige turné, der de bl.a spilte på Tons, trolig var den siste. Fikk med meg den (den var ok) og anså vel at det var siste gang.
    Så, nei - det er ikke allverden for meg om jeg ikke får med meg dette, selvom ja, jo...

    Er ikke Blackmore, men læll. Ja, det kan du jo si.
    Jeg kan jo nevne at de 2 eneste platene jeg har med DP, der Blackmore ikke er med, er Come taste the band og In Concert with London Symphony Orchestra - hvilket jeg også fikk med meg live i Göteborg.

    Mao - hva DP har holdt på med fra ca 1994 og frem til nå har jeg begrenset innsikt i - og begrenset interesse for, selvom jeg har fått med meg 3 konserter med Morse som gitarist.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.537
    Antall liker
    102.887
    Torget vurderinger
    23
    Jeg tror jeg hiver meg på, vokst opp med DP og tre av de originale er jo en bra andel!!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.437
    Antall liker
    17.158
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ 3 personer av Mark II besetningen må de også minst være, ellers er det en domsavsigelse på at de mister rettighetene til bandnavnet ;) .
    Og, nei - det er ikke Blackmore som står bak det.
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Deep Purple kommer også til Bergen i august 😊………sammen med Europe 😳 Hørte dem samme sted i 2006. Regnet bøttet ned og i sympati med publikum helte Ian Gillan en svær flaske med vann over hodet i begynnelsen av konserten. Good times 😊
    Problemet med Europe er vel den converse synth-trompet puddel musikken de drev med på 80 tallet.
    Habile musikere som de viser i denne Zeppelin coveren. Ikke helt Deep Purple eller Zeppelin, men allikevel, det blueser..

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn