BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt lokalt og kortreist i dag.
    Intelligent og fin popmusikk fra Paper Crown.
    IMG_20230124_112952.jpg


    Vi som bor i Hamar-området er jo så heldig at vi har flere aktører som selger vinyl i nærheten.
    Ørlite reklame for en av dem :
    Jeg har handlet mange plater fra Musikkverket opp gjennom åra. De har hatt butikk på samme sted på Maxi, Hamar siden 1993, men nå flytter de opp en etasje. De vil dermed få doblet butikkarealet.
    Erik Spikkerud er daglig leder og eier. Han er også kjent DJ gjennom mange år.
    Hyggelig å handle her, - en personlig opplevelse.
    De legger seg i selen for å skaffe ting, og jeg har aldri hatt problemer med reklamasjon pga feil på plater. Ikke alltid billigst sammenlignet med de store, men her er det personlig service, musikkprat og mulighet til å bla i hyllene. Nytt og brukt.
    Også CD og film i massevis.
    På Musikkverket er det jevnlig konserter med både kjente artister /band og de som er i startgropa.
    Alt dette synes jeg er verdt litt. 🙂
    Alle som kjøper plater ønsker seg en platebutikk i nærheten. Da er det viktig å handle der, slik at de har et levebrød!

    Fra HA i dag :
    IMG_20230124_111347.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Broen", Öresund.
    IMG_20230126_112100.jpg


    Storebælt.
    IMG_20230127_113452.jpg


    Helga er tilbragt i Nyborg på Fyn DK.🇩🇰
    Vinterspesial med Newfoundlandshund.🐾
    -Og det som hører med ;
    Danske smørbrød øl og snaps.
    IMG_20230126_215523.jpg
    IMG_20230126_225805.jpg


    Vi var en gjeng Nordmenn med 6 norske hunder. Deriblant Moses fra meg.
    Vi hadde håp om et Dansk Championat, men en tysker med en fransk hund tok certet foran nesa på han. 😝 Litt surt da det glapp med minst mulig margin, men likevel godt resultat.

    IMG_20230130_102731.jpg

    Moses aka, NUCH SEUCH RL1 Canned Heat, ble plassert nr 3 i Championklasse og totalt 4.beste hannhund med Reserve-cert.
    Stor utstilling med 65 påmeldte Newfoundlands- hunder av høy kvalitet. Nesten alle deltakerne fikk Excellent i kritikken, så plasseringsmessig er vi fornøyd.
    Artig å lufte seg litt. 😊

    IMG_20230130_105835.jpg

    IMG_20230129_230846.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20230131_172626.jpg


    Så plutselig at Tom Verlaine er død.
    Engleheisen går med korte mellomrom for tida, dessverre. Har hørt mye på han, og særlig førsteplata til Television, "Marquee Moon" gjorde inntrykk da den kom i 77. Den er jo etterhvert erklært som en albumklassiker. En betydningsfull musiker og låtskriver som først gjorde seg bemerket i New Wave, US punk og undergrunnsrock, men som sjøl hentet inspirasjon fra både jazz og klassisk musikk.
    Tidligere samboer med Patti Smith og covret av Bowie. ("Kingdom come" på Scary Monsters) . En kreativ sjel.

     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.241
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nyter litt hjemmelaget iskrem. Mørk, fyldig og behagelig konsistens. Skjønner godt at du liker denne iskremen selv om det nok også finnes litt mer spennende smaker. Men for all del, denne glir enkelt ned på sitt veldig behagelige vis 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nyter litt hjemmelaget iskrem. Mørk, fyldig og behagelig konsistens. Skjønner godt at du liker denne iskremen selv om det nok også finnes litt mer spennende smaker. Men for all del, denne glir enkelt ned på sitt veldig behagelige vis 😊
    a0440676239_65.jpeg

    Har flere gode , og dette er den siste jeg kjøpte. Veldig bra album. Litt "nedpå", som en felles kompis pleier å si. 🙂

    Denne er også bra :

    Rebecca Lovell har jo både peiling og skills, så sjølvsagt gjør hun en gitarcover av denne. 😉
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20230204_120323.jpg

    Nydelig vintervær her oppe i høyden i dag.
    Maja er fast følge på trugetur.
    IMG_20230204_173508.jpg

    IMG_20230204_115337.jpg


    Senere var jeg på nyåpning på Musikkverket som har flyttet til nye større lokaler.

    IMG_20230204_230633.jpg

    Åpningskonsert med to ulike acts, Trond Svendsen og stoner-rockerne The W Likes.
    IMG_20230204_133938.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har vært på bytur i dag. 🙂
    På Hamar kino og sett The Banshees of Inisherin.
    BVI20220641_86263.jpg

    Fabelaktig god film med topp skuespillere og fantastisk natur fra Irland. Historien foregår på ei lita øy på på 1920-tallet. Den er omtalt som en komedie, men det er litt for enkelt synes jeg. Riktig nok er det mye humor og morsomheter, men hele filmen er nesten som en irsk sang hvor det er både varme og tristhet i samme vers. Jeg tenker at hvis man har sansen for The Pogues, så liker man denne filmen. 🍀
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    The Pogues; "I'm A Man You Don't Meet Every Day", blir sunget i filmen på puben på Inisherin.

    I originalen her synges den ikke av Shane MacGowan som de fleste av Pogues låter.
    I stedet er det Cait O'Riordian som framfører den.
    Hun var tiltenkt Kirsti McColls rolle i duetten/ megasuksessesen, "Fairytale Of New York" , men forlot bandet og giftet seg med Elvis Costello, som produserte to album for The Pogues.
    Det ekteskapet holdt ikke, og nå er Costello gift igjen og har familie med en ikke ukjent Canadisk pianospillende jazzartist som ofte lyttes til i mange audiofile hjem.🙂

    _file=dk_1991994344.png&dh=533&dw=800&cropX=31&cropY=0&cropH=639&cropW=959&t=4&.jpg

    Der har vi altså sammenhengen med en film som hadde norsk premiere 27 januar og en konsert som finner sted i Oslo 27 april... 😆



    IMG_20230207_094223.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Såg The Pogues -85 på Rockmagasinet Örebro med Costello bak mikserbordet🙂
    Artig å ha sett dem, ja. 👍🥰
    Vi har mange felles referanser Cash.
    Jeg så dem i kjelleren på Chateau Neuf, antagelig samme år, men jeg la ikke merke til hvem som styrte lyden. I hvertfall var det både dans som gikk i en lang slange og mye latter og moro. 😊
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.811
    Antall liker
    26.417
    Sted
    Oslo/Grebbestad

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rickie kommer snart med nytt album.
    Vi får greie oss med de gamle gode så lenge. 🙂
    F. eks "Pirates".
    IMG_20230209_081915.jpg

    Hør hvilken god vokalist RLJ er på denne låta. Her er det pitch, flow og timing. Da swinger det! 👌🙂
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.904
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det var go info BB........ 1000 takk for tips.
    Den Just In Time var "right up my alley" :love:
    Lite Rickie.......
    L1000364.JPG

    L1000365.JPG

    L1000366.JPG

    L1000367.JPG

    L1000368.JPG

    L1000369.JPG

    L1000370.JPG

    L1000371.JPG

    L1000372.JPG

    L1000373.JPG


    Pirates er en fin plate. Selv liker jeg bedre noen av de, som kanskje er lite vanskeligere å gå til, som t.eks.
    "Flying Cowboys".
    Skal jeg nevne mine favoritter, må det bli "The Magazine", "POP POP", "Traffic From Paradise" & "Flying Cownoys" ;)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Veldig mye bra gammalt utgitt av den dama, helt klart🎶
    Men hvordan blir den nye…spennende😉
    Men generelt litt skeptisk (blues uttrykk😎) da jeg ofte opplever at artister som tidligere har levert i toppsjiktet ikke makter dette på litt eldre dager😅🤣
    Håper jeg tar feil denne gangen😜

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20230209_094054.jpg

    Har hørt på RLJ i mange år. Så henne på Kalvøya, og også på Hamar(!) for noen år sida.
    Har noen album med henne jeg også. 🙂
    3 ulike "Rickie Lee Jones" hvorav en Mofi boksen med 2x45tpm. Pirates i original og Mofi. Skulle gjerne hatt Girl under the vulcano som 12" (Ikke 10)
    Har ikke Kicks, og Traffic from Paradise har jeg kun på CD. I tillegg har jeg Balm of Gilead og den fantastiske samleren Duthcess of Coosville på CD. It's Like This er nok en av de mest vellydende platene jeg har. Synes også det er artig at jeg fikk tak i POP POP på LP.
    Debuten er for meg fremdeles den beste.
    Husker jeg hørte Mjøen og Lystads radioprogram "Bedre sent enn alvor".
    De spilte ei låt mellom sketsjene, og jeg mener at det var "Chuck E's in Love."
    Som du ser er det også et album med Chuck E (Weiss) her.. 😊

    IMG_20230209_094108.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Var "heldig" og fikk tak i et strøkent 12" ex av Girl at her Volcano . Litt mer uvanlig en 10"ern.

    Og - ser virkelig frem til at den nye plata kommer ut.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Veldig mye bra gammalt utgitt av den dama, helt klart🎶
    Men hvordan blir den nye…spennende😉
    Men generelt litt skeptisk (blues uttrykk😎) da jeg ofte opplever at artister som tidligere har levert i toppsjiktet ikke makter dette på litt eldre dager😅🤣
    Håper jeg tar feil denne gangen😜

    gismo
    Ja vi får se, men sjølsagt er det en annen artist og en annen stemme enn hun som debuterte i 1979. Noe annet hadde vært merkelig. Likevel er det noen som klarer å levere. Jeg husker Robert Plant og Alison Krauss fra sist sommer. Amazing.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det har du helt rett i. Joni Mitchell, f. eks.


    mvh
    Som med mange andre har også hun gjennomgått en kunstnerisk utvikling gjennom ulike faser i livet. Mitchell ga ut gode ting i 40 år, og det må vel sies å være solid? Ikke mange, om noen i det hele tatt har noe slikt å vise til. Litt ujevnt på 80 - 90 tallet, men mye av det andre er forbilledlig og har inspirert utallige artister. Særlig kvinner. Ikke kødd med Joni. 😜😆
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Som med mange andre har også hun gjennomgått en kunstnerisk utvikling gjennom ulike faser i livet. Mitchell ga ut gode ting i 40 år, og det må vel sies å være solid? Ikke mange, om noen i det hele tatt har noe slikt å vise til. Litt ujevnt på 80 - 90 tallet, men mye av det andre er forbilledlig og har inspirert utallige artister. Særlig kvinner. Ikke kødd med Joni. 😜😆
    Kødder itte….. Just telling the truth😅
    Er jo med Joni som med mange av oss….det ungdommelig pågangsmotet, kreativiteten og inspirasjonen blekner litt med årene😎😉

    gismo
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Som med mange andre har også hun gjennomgått en kunstnerisk utvikling gjennom ulike faser i livet. Mitchell ga ut gode ting i 40 år, og det må vel sies å være solid? Ikke mange, om noen i det hele tatt har noe slikt å vise til. Litt ujevnt på 80 - 90 tallet, men mye av det andre er forbilledlig og har inspirert utallige artister. Særlig kvinner. Ikke kødd med Joni. 😜😆

    Nei, kødder ikke med Joni. Hun er en av mine favoritter :) . Jeg er 100% enig m. det du skriver :) 🎷.


    mvh
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kødder itte….. Just telling the truth😅
    Er jo med Joni som med mange av oss….det ungdommelig pågangsmotet, kreativiteten og inspirasjonen blekner litt med årene😎😉

    gismo
    Du får snakke for deg sjøl. 🙊😜

    Det du sier er rett og slett feil. Ihvertfall ingen gyldig oppfatning. "Shine", Mitchells siste studioalbum kom i 2007, og reutgitt i 2020. Pitchfork gikk gjennom albumet på nytt og ga det en score på 8. Se hvilke andre album som når opp dit... 🙂
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Du får snakke for deg sjøl. 🙊😜

    Det du sier er rett og slett feil. Ihvertfall ingen gyldig oppfatning. "Shine", Mitchells siste studioalbum kom i 2007, og reutgitt i 2020. Pitchfork gikk gjennom albumet på nytt og ga det en score på 8. Se hvilke andre album som når opp dit... 🙂

    Her har jeg ikke fulgt med i timen. Den utgivelsen var ukjent for meg, håper den er utgitt på vinyl ;) .


    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mitchell er Mitchell. Har forståelse for at ikke alle er fan, eller synes like godt om alt hun har gjort.
    Det er mye musikk her i verden jeg ikke hæler, forstår, eller har det minste interesse for.

    Behov for legehjelp? Lei helsekø?
    Mye man kan gjøre sjøl med litt hjelp over nettet. 😆
    IMG_20230209_073039.jpg
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Mitchell er Mitchell. Har forståelse for at ikke alle er fan, eller synes like godt om alt hun har gjort.
    Det er mye musikk her i verden jeg ikke hæler, forstår, eller har det minste interesse for.

    Behov for legehjelp? Lei helsekø?
    Mye man kan gjøre sjøl med litt hjelp over nettet. 😆
    Vis vedlegget 891170
    RIP Henry på Viasat har satt den metoden helt ut i live. ( god norsk serie)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn