BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.640
    Antall liker
    58.402
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Barbering er en veldig kjedelig syssel, kun slått av å klippe negler. Frisere seg derunder, vil jeg gjerne slippe å snakke om 🙄

    Forøvrig artig skriveri fa RLJ.
    Riktig, Gunner.👍
    Ingen av nevnte sysler bedrives når man er alene mot naturen. 😊
    RLJ er litt av ei dame. Lever opp til klengenavnet sitt ;The Duchess of Coolsville.
    Har vært så heldig å få se henne live 2 ganger. Første gang på Kalvøya og mange år senere på Kulturhuset i Hamar! Hun spilte for 200 personer. Intimt og varm formidling.
    Et godt konsertminne. 🥰
    237718-1024x638.jpg
    (foto HA)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har et spesielt godt minne av U2. Det var da jeg stod i platesjappa i Tønsberg og de spilte den nyankomne "Wide Awake In America" over butikkanlegget. Skjellsettende! Neste gang jeg fikk samme opplevelse var da jeg hørte Fela Kutis "Lady" under samme omstendigheter, men det er en annen historie...
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.640
    Antall liker
    58.402
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fredag og helg.
    Fiskinga har gått elendig, og nå har jeg gitt opp for ei periode.
    Screenshot_20210806_145612.jpg


    FB_IMG_1628061334521.jpg

    Etter ei stund i "villmarka" kan det bli hyggelig å treffe folk igjen.
    Kanskje også få se og høre litt gromme saker.
    Hvis man mot formodning ikke skulle klare å motstå fristelser finnes det ordninger :
    Screenshot_20210806_151918.jpg


    Men noen skiver må det vel bli rå med, i det minste.
    Screenshot_20210806_144701.jpg


    Derek Trucks fikk det inn med både morsmjølka og nattasangen.
    Med foreldre som var over snittet begeistret for Clapton og hans Layla-album, så ble guttungen hetende "Derek". Da måtte det gå slik at han var den fødte gitarist, og Tedeschi Trucks Band har nå spilt inn hele "Layla" på nytt. Konsertopptak gjort i ett eneste take(!)😎

    Ønsker de som holder på her riktig god helg. 🙂
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Ses i morgen, da får vi ta en tur sørover og se hva vi finner og får høre......
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Ja blir litt provosert av pene mennesker som kan, men lille rare jenta kan faktisk spille gitar
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Og, bluesbreaker, stemmen til den damen har mang en gang gitt meg "gåsehud" opp gjennom årene! Helt nydelig!😀 Mvh ToreP
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.657
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Men noen skiver må det vel bli rå med, i det minste.


    Derek Trucks fikk det inn med både morsmjølka og nattasangen.
    Med foreldre som var over snittet begeistret for Clapton og hans Layla-album, så ble guttungen hetende "Derek". Da måtte det gå slik at han var den fødte gitarist, og Tedeschi Trucks Band har nå spilt inn hele "Layla" på nytt. Konsertopptak gjort i ett eneste take(!)😎

    Ønsker de som holder på her riktig god helg. 🙂
    Fin versjon, og ikke til forkleinelse, men det første som slo meg var at den viser hvor god Eric Clapton var som vokalist, og hvilket geni Duane Allman var på gitar.

    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.640
    Antall liker
    58.402
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^ @tkr Denne konsertplata hvor TTB utelukkende gjør "Layla" - albumet får svært gode kritikk alle steder så vidt jeg har fått med meg.
    Den skal straks inn. Det blir sagt at lyden er bra, men slikt er jo relativt, og jeg er litt spent før jeg har hørt sjøl. Den originale Layla låter dessverre ikke særlig bra, og at EC låter såpass som han gjør er jo en gåte. Stoffmisbruket var massivt i denne perioden. Plata hadde ikke vært det den er uten Duane Allman - det er sikkert.
    Susan Tedeschi's vokal blir av flere omtalt som en av platas sterkeste sider. Daryl Braithwaith er jo også en kul artist. 🙂
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.657
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ^^ @tkr Denne konsertplata hvor TTB utelukkende gjør "Layla" - albumet får svært gode kritikk alle steder så vidt jeg har fått med meg.
    Den skal straks inn. Det blir sagt at lyden er bra, men slikt er jo relativt, og jeg er litt spent før jeg har hørt sjøl. Den originale Layla låter dessverre ikke særlig bra, og at EC låter såpass som han gjør er jo en gåte. Stoffmisbruket var massivt i denne perioden. Plata hadde ikke vært det den er uten Duane Allman - det er sikkert.
    Susan Tedeschi's vokal blir av flere omtalt som en av platas sterkeste sider. Daryl Braithwaith er jo også en kul artist. 🙂
    Jada. Som sagt, ikke til forkleinelse for denne versjonen, og jeg synes at Derek Trucks slidegitar står som en påle.

    Du har også helt rett, det finnes ingen redning for lyden på originalplata, som er og blir en graut av gitarlyd med litt vokal her og der.

    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.640
    Antall liker
    58.402
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    På lørdag fikk jeg lufta meg litt igjen.
    @srtorp mente klokelig at vi skulle finne på noe, og det ble etter hvert til at vi havna hos Mala i Asker.
    Medeier Braaten tok svært godt i mot oss, og viste oss rundt på alle rom. Enkelte produkter som vi, eller han synes var interessante fikk vi høre mer om.
    IMG_20210807_135221.jpg


    Først fikk vi høre litt på et stuevennlig oppsett med Larsen og Marantz. Det låt fyldig og behagelig, utvilsomt lett å leve med, men litt for lite definert etter min smak. Sikkert noe mange kan bli fornøyd med, også fordi Larsen tar lite plass i rommet iom at de skal stå mot veggen. Jeg har hatt Carlsson sjøl, og kjente igjen både prinsippet og lydkarakter.

    Vi fikk så plassert oss i det store rommet, hvor det var koblet opp Wilson Alexx.

    IMG_20210807_132928.jpg


    Det er ikke mange muligheter man har til å høre samme høyttalere som blir brukt av ikke ukjente Michael Fremer(!).
    Ingen av oss er helt ukjente med Wilson, ettersom vi har vært en del hos RBN og hørt forgjengeren Max en del ganger. Også en fantastisk høyttaler.
    Jeg tror faktisk jeg har hørt Puppy, Puppy /Watt, Duet, Sabrina, Sophia, Yvette, Sascha, Alexandra, Alexia og altså Max3, før nå altså Alexx.
    Det er likevel mye fra Wilson Audio jeg ikke har hørt ettersom hovedmodeller stadig har gjennomgått forandringer og fått benevnelser og suffixer tilføyd navnet.

    Braaten gjorde klart at det for han er det vinyl/platespiller som gjelder som kilde.
    Han nevnte et ord som kanskje skulle vært sagt oftere: Musikalitet.
    For å oppnå dette var hans personlige prioritert rekkefølge på kilde: platespiller, båndopptaker, CD spiller, streamer.
    Her er det nok flere som rister på hodet.
    Det skal sies at jeg har hørt streamingløsninger som låter bedre enn det meste de fleste av oss har i eget oppsett, - uansett kilde,
    men jeg også er slik skrudd sammen at jeg synes det låter fabelaktig med en vinylrigg i toppklasse.
    IMG_20210807_133443.jpg

    Kilde var her Tech Das Air Force One m. siste generasjon Graham-arm, DS optisk pick up noe oppe på skalaen, og Esoteric phonotrinn. amper fra Constellation og Tellurium kabler rund baut.
    Vi var så heldig at vi fikk en meget behagelig og god demo. Morsomt iom at det var en del ny musikk for våre ører. Det ble spilt igjennom ei god bunke plater, og jeg tror vi lyttet til anlegget mer enn en time.
    IMG_20210807_131341.jpg

    Til en forandring ble det ikke spilt veldig høyt, men så gjengir dette anlegget musikk svært uanstrengt, så man kan bli litt lurt her.
    Bass i god kvalitet, men har hørt bedre.
    Detaljer og stofflighet i lydbilde. Kontroll og rom/ 3D som store Wilson er utrolig gode på. Det låt bra, og det var ikke minst GODT å høre på.
    Antagelig vil man kunne si musikalsk.
    IMG_20210807_135000.jpg

    Braaten snakket mye om musikken, noe jeg setter pris på, men ved spørsmål om utstyr og teknikk, så fikk vi all den informasjon vi ønsket.
    Det er meget tillitsvekkende at forhandler tydelig har så mange års erfaring, og kjenner produktene han selger så godt i detalj. Likevel framstår han først og fremst som musikkentusiast på en slik demo "på sparket".
    Det er mulig mye kunnskap og kundeerfaring gjør en forhandler i stand til i en viss grad å "speile" kunden utfra hva slags signaler som blir gitt.
    Jeg vet ikke, men det er en tanke, og det er uansett mange butikkfolk som kunne lære noe her.

    I farta fikk vi også gleden av å hilse på @Fosse og fruen. 🙂

    Besøket på Mala var en riktig fin opplevelse.
    Anbefaler alle som vil se og høre utstyr i toppklasse, men også kvalitetsutstyr i noe rimeligere segment å ta turen.

    Vi kom oss til Oslo via Taxifila, så vi fikk tid til Pizza på Hells Kitchen og besøk på Dipper med handleliste.
    Tror fordundre meg kompanjongen min også fikk kjøpt med seg et par sko i farta, så ingen skal si at det var formålsløst bruk av en hel lødag.
    Takk srtorp for trygg kjøring og toppers selskap, - "som vanlig". 😊

    Handlelista:
    IMG_20210809_090325.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.640
    Antall liker
    58.402
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for super gjennomgang! 😃 Ser av bildet at @Fosse gir ut plater under pseudonymet, Dan Penn 😄
    Takk skal ha T.
    Har sett mannen med hatt, men Mr Penn har nok adskillige flere år (og gode låter på baken!) :LOL:
    Kan hende at også du kan få noe ut av dette albumet. Skulle ikke forundre meg.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Takk for hyggelig prat @bluesbreaker. Hyggelig å treffe folk bak de ulike nick, eller i hvert fall var det hyggelig å treffe dere to :)

    En fortsatt fin sommer ønskes, og plutselig sees vi igjen.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Flott oppsummert, (som vanlig) jeg vill også trekke frem veldig hyggelig demo av @MalaAudio. Ikke minst utrolig imponerende lokaler og inventar, så mye gromt utstyr er det sjeldent man ser på en plass.
    Takk for en hyggelig lørdag Blues.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.640
    Antall liker
    58.402
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I fjellet her i Bittermarka er det ingen strøm.
    Noen fordeler er det, - bl a. at man slipper lysforurensing som man ser i de store hyttedestinasjonene.
    IMG_20210812_223410.jpg

    Noen solnedganger er mer spektakulære,
    - selv uten elgen.
    IMG_20210812_223022.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.640
    Antall liker
    58.402
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tar fram noen plater jeg har med Nanci Griffith.
    Jeg har også flere CDer nedpakket.
    Hun døde i går 13 august.
    Ei lita, sjarmerende og dyktig dame.Ikke minst som tekstforfatter.
    Jeg var så heldig å få oppleve henne i konsert i Oslo en gang. Jeg hørte mye på henne rundt 1990, og hun har sin plass i min minnebok.
    IMG_20210814_153050.jpg

    Et par av platene er kjøpt på legendariske Rock Shop i Oslo , hvis noen husker den. Butikken lå på Aker Brygge.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.623
    Antall liker
    4.268
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Talisker og Tom Waits.. Tøff kombo.
    Nanci Griffith var en gullgruve.. Hør hennes "Other voices, Other rooms" der hun gjør cover av mange singer/songwriters. Den viser hvilken liten, stor kvinne hun var ❤

    M
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.640
    Antall liker
    58.402
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Talisker og Tom Waits.. Tøff kombo.
    Nanci Griffith var en gullgruve.. Hør hennes "Other voices, Other rooms" der hun gjør cover av mange singer/songwriters. Den viser hvilken liten, stor kvinne hun var ❤

    M
    Helt enig Morten.
    Det var akkurat Other Voices Other Rooms jeg anbefalte å begynne med da jeg skrev i RIP tråden. Helt nydelig album.
    Jeg har den nedpakket på CD i tillegg til flere andre. Antar at albumet kan streames, men har ikke lett etter det. Vinyl finnes ikke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn