BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20210619_212610.jpg

    Du skal ikkje sova bort sumarnatta.
    Jeg er godt fornøyd med lyden her nå.
    Selvsagt kan dette også bli bedre, men det er ikke noe behov som er påtrengende.
    Det er ganske på stell med både analog og digital kilde synes jeg.
    Det er alltid kildematerialet som føles som begrensningen.
    Konser på musikk og gode innspillinger altså. 😊
    Annette Peacock - X Dreams er tidløs.
    IMG_20210619_213219.jpg
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Min musikksmak sender meg altfor ofte hodestups inn i 'dårlige' innspillinger.
    Arti' læll mens kilde blir mindre kritisk og skuldrene lavere :p
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Min musikksmak sender meg altfor ofte hodestups inn i 'dårlige' innspillinger.
    Arti' læll mens kilde blir mindre kritisk og skuldrene lavere :p
    Jeg tror jeg skjønner hva du mener, men det er også slik at hvis anlegget spiller tålelig bra, så tåler det ofte innspillinger som ikke alltid er det aller beste.
    Det viktigste er jo at man trives med lyden og slapper av. 🙂
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Var innom oppi Blåskogen sist uke, skriver under på at blues lett kan slå seg til ro ang lyden der oppe👍🏼Analogt har det jo vart på stell lenge men nå er digital lyden også på bra nivå☺🎼

    gismo
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Joni Mitchell fra RSD.
    IMG_20210617_173026.jpg

    Flere nydelige opptak fra Mitchells karrierestart. En del skjemmende båndsus, - noe jeg visste forekom. Det varierer hvor mye på ulike spor. Det er ganske besnærende å høre den unge dama med stemme helt krystallklar, før forringelsen av sigarettrøyk satte sine spor. Likevel er nok dette mest for fans, - og det er man jo. 🥰

    Mitchell er alt fra solo visesang til avansert jazz med stort band. En artist som har gitt meg svært mye gjennom forskjellige uttrykk opp gjennom åra.


    Musikalitet, ærlighet og integritet.
    Jeg er ganske sikker på at denne dama er hel ved.
    IMG_20210621_233838.jpg


    BLUE er dessuten 50 år i dag. 🇨🇦
    Dette klassiske albumet kom ut 22 juni 1971. I 2020 var det rangert av Rolling Stone som nr 3 av de 500 beste album gjennom tidene.
    I all sin enkelhet og "folky" uttrykk, med akustisk gitar, dulcimer og piano framstår Blue nærmest som tidløst.

    I anledning 50 år, er det gitt ut demos og outtakes fra tilblivelsen av dette uvanlig gode albumet.
    Screenshot_20210621_233023.jpg


    Mitchells BLUE bør være innhold i enhver musikkelskers platesamling.
    Dagens topp10 i Blåskogen varierer på dagsformen, men i dag er den godt innafor!
    IMG_20210622_125459.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hyggelig besøk hos @srtorp i kveld med fokus på vinyl og kaffe. Bl.a. Marc Bolan/TRex ble vekket til live... 😆

    IMG_20210622_230258.jpg

    Det låter virkelig bra dette anlegget med Blumenhofer, Octave, DrFeickert og Lumin T2. Pent er det også.
    Dessuten nytt norsk snekkerprodusert møbel siden forrige besøk. Virkelig flott håndverk.
    Det står litt flere fine greier bak skapdørene, hvis noen lurer på det.

    Takk for hyggelig selskap @srtorp og @StoneH .🙂

    Fikk med meg solnedgang over Rokosjøen på hjemveien.

    IMG_20210622_231933.jpg
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Takk for besøket blues og stoneH , hyggelig og få til et lite treff igjen. Vi teste en ny Riaa sendt opp fra Aura, lang historie veldig kort, den "gamle" Aura`n blir en stund til.
    Snakkes....
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Om du låner en Wellfloat SF 4449 fra Gjallarhorn Audio og setter under Dr.Feickert platespilleren din srtorp, så kan det hende lydgjengivelsen fra vinylkilden blir ennå et knepp vassere. Det gjorde det hos meg. Jeg bare nevner det for og opprettholde nevrosene ;)
    Sobert oppsett du har :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Om du låner en Wellfloat SF 4449 fra Gjallarhorn Audio og setter under Dr.Feickert platespilleren din srtorp, så kan det hende lydgjengivelsen fra vinylkilden blir ennå et knepp vassere. Det gjorde det hos meg. Jeg bare nevner det for og opprettholde nevrosene ;)
    Sobert oppsett du har :)
    Eieren får svare sjøl, men jeg vet at det er ikke standard ben som sitter på Feickerten. 😊
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Eieren får svare sjøl, men jeg vet at det er ikke standard ben som sitter på Feickerten. 😊
    Nei, jeg ser at Dr.Feickert spilleren ikke har standard føtter Bluesbreaker.
    Men uansett er jeg ganske sikker på at det å koble av denne platespilleren helt fra eksisterende underlag (topp plata til stereobenken) vil gi positiv effekt ;)
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    555
    Antall liker
    1.101
    Torget vurderinger
    11
    Usikker på om jeg skal takke for tips :), nå får jeg ikke sove før det er testet. Spøk til side, tror nok det kan ha noe for seg. har spikebena til Dr`n og de du ser, føler de som er der nå er bedre en spike føttene som kom som ekstra utstyr. Er vel ganske dyre de fjølene ? Skal sjekke ut det.. Takk for tips @Powerpoint
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Usikker på om jeg skal takke for tips :), nå får jeg ikke sove før det er testet. Spøk til side, tror nok det kan ha noe for seg. har spikebena til Dr`n og de du ser, føler de som er der nå er bedre en spike føttene som kom som ekstra utstyr. Er vel ganske dyre de fjølene ? Skal sjekke ut det.. Takk for tips @Powerpoint
    hehehe...nei, de er ikke direkte gratis de Wellfloat fjølene (8-10 frognertiere).
    Men man kan få "låne" en et par uker før man bestemmer seg for kjøp eller retur.
    Her hjemme var virkningen såpass kontant at det ikke var noe å lure på.
    Husk bare å måle opp avstand mellom føttene på platespilleren før du bestiller på hjemmelån slik at den passer.
    Jeg måtte ha den videste og bredeste til Ildfuglen min som er et digert beist.
    Plattformen er meget diskre og ikke prangende i sin fremtoning som du kan se av vedlagte bilde.

    _DSC2820.JPG
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er et spennende produkt, -japanske Wellfloat. Prinsippet er to plater som flyter oppå hverandre uten fast kobling. Jeg har lest litt rundt, og det får gode skussmål.
    Det lugger litt når det kommer til prisen, for min del.
    Det er mulig jeg må prøve det for å se at det ikke bare er "ei fjøl" til 8-10.000.

    Under en Consonance platespiller jeg hadde, som var mye lettere enn den jeg har nå, brukte jeg plata på et IKEA lack-bord i kombinasjon med noe sorbotanlignende som kontaktpunkt.
    Det var vellykket, da bordplata stort sett er en sandwich av papp og luft som ikke forplanter mye vibrasjoner.
    Jeg mener ikke at dette er like godt som Wellfloat, men det kan være et rimelig alternativ til platespiller-underlag for noen.
    Det er såpass seriøst at Linn (Sondek) anbefalte IKEA lack under sine platespillere.

    Imidlertid tåler ikke Lackbordet tunge spillere. Da går det rett og slett hull i det!
    På plusssida har vi prisen :79kr😊

    IMG_20210624_015739.jpg
     
    Sist redigert:

    gwikse

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    1.091
    Antall liker
    253
    Vet om flere som har tatt platen fra lack sofabord og laget en dobbel sandwich mellom to mdf plater som igjen har green glue mellom seg og lack plata.
    Ser ikke ut, men funker langt bedre enn prisen skulle tilsi.
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Etter å ha testet Wellfloat F4449 og Delta (under høyttaler), så kan jeg bekrefte det Power'n skriver. I forhold til lydforbedringen du får, så glemmer du fort prisen. Jeg sammenlignet bl.a.med en DIY-løsning m slaterblokk (IKEA) og sorbothaneføtter. Denne ble fullstendig parkert. Wellfloat gav en helt annen sorthet og ro i lydbildet. Og det som er det beste, dynamikken blir vesentlig bedre og engasjerende å høre på. De demper ikke bare de vertikale bevegelsene, men også de horisontale. Det er mange som prøver på dette, men det virker som prinsippet til Wellfloat med avkopling er godt gjennomført og designet. Jeg har også en annen bra dempeplattform (DIY m kryssfiner og dempematerialer i form av gummioppheng i mellom), men den kommer også til kort.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for beskrivelse av egne erfaringer med Wellfloat @EiK .
    Dette er ganske sikkert noe av det beste på markedet av isolasjonsplattformer.
    Jeg må si at også jeg kan være fristet til å prøve en slik som underlag på platespiller.
    Og som så så mye annet ; smaker det, så koster det. 😊
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Det ryktes at MF forsøker å samle sammen FM til en Farewell Mac tour.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.808
    Antall liker
    13.468
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ref: Mitchells BLUE bør være innhold i enhver musikkelskers platesamling.

    Med en liten rap etter fredagspils, kommer dette ut:
    Musikk som musikkelskeren elsker bør være innhold i enhver musikkelskers platesamling. 😘😊
    (selv om mang en sunn norsk ungdom har lært å like røyking, gjennom utholdenhet på tross av at det smaker skjit i starten, og det samme muligens kan være gjeldende for musikk man ikke liker.....)

    ellersmessig: God helg 😊
    mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ref: Mitchells BLUE bør være innhold i enhver musikkelskers platesamling.

    Med en liten rap etter fredagspils, kommer dette ut:
    Musikk som musikkelskeren elsker bør være innhold i enhver musikkelskers platesamling. 😘😊
    (selv om mang en sunn norsk ungdom har lært å like røyking, gjennom utholdenhet på tross av at det smaker skjit i starten, og det samme muligens kan være gjeldende for musikk man ikke liker.....)

    ellersmessig: God helg 😊
    mvh
    I jøsses. 🥴
    Du har fått i deg a? Er det Borg? 😆

    God helg R. 😊
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Var innom storebror på vei til hytta.
    Han spilte ei gørfin plate som @sundkoien har promotert tidligere.👍
    Dan Penn - Do Right Man.

    IMG_20210701_205523.jpg


    På bildet sees Pioneer plc590 med Grace tonearm og Supex900 plog. På gulvet skimtes en av to Michaelson & Austin M200. (200 rørwatt).
    Ellers er det Audio Research og Von Schweikert. Det låter godt. 🙂
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Spise ørret rå er ikke å anbefale, nei. Bare å google i vei. Er en grunn til at man ikke ser rå ørreten på sushibitene.
    Ellers er det aldri feil med pannestekt ørret😋
    Nei, det var det jeg sa. Eter rå fisk, men ørreten steker jeg. Får være måte på villmannssliv.👺😊
    Ligger du i Rena og vaker C?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, det var det jeg sa. Eter rå fisk, men ørreten steker jeg. Får være måte på villmannssliv.👺😊
    Ligger du i Rena og vaker C?
    Nah, er på ei leid hytte på ei øy pt. Så blir det å ta noen dager hos gamle far og se noen EM-kamper med ham. Så blir det Rena. Gikk glipp av hele døgnfluesesongen i marka pga jobb og vind, så jeg er sugen på vak. Deretter satser jeg på å få ut fingern og sette i gang med lytterommet. Før den tid så er det sluttføring av malinga i stua, samt skrape/pusse ned den ene veggen av huset. Krysser fingrene for at treverket ikke må skiftes ut. Noen koser seg med slikt arbeid, jeg er ikke en av de 😔
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.383
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rebecca og Megan Lovell, med kompis Wlad.
    Creedence/Fogerty cover

    Utrolig teft for å finne de gode låtene fra gamledaer. 🙂
    Franklin /Joplin cover

    Det blir mye søstrene sisters, men vet det er flere enn meg her som liker Larkin Poe 😊


    Håper vi som bruker Hifisentralen får ei fin sommertid.
    IMG_20210702_113404.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ikke hørt Penn før, men synes likheten med Van The Man var slående - dog kanskje ikke fullt så souly.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn