BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det coveret minner virkelig om Senjahopen sitt album Tåra, Pess og Blod

    Vis vedlegget 692588

    😅😁😁😁
    Hvis du tenkte på coveret til Beauty of Wynona?
    Coveret er laget av den kjente tsjekkiske fotografen Jan Saudek. Han har laget cover for flere album og artister, men er mest kjent for sin fotokunst som ofte innholder en del bisarre, groteske elementer i en egenartet estetikk. F. eks :
    Screenshot_20210126_222458.jpg

    Screenshot_20210126_222521.jpg

    De som gidder å googe bilder av Jan Saudek vil få noen overraskelser...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.707
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Men var det han som laget coveret til Senjahopen, tro?

    Edit:
    Nei




    Coveret er noe for seg selv – hvem er det bilde av, og hvem sin idé var det?

    - Det var fotograf Rune Bendiksen som hadde ideen til forsida, og med seg på laget under gjennomføringen av coveret har han hatt Terje Willum Jacobsen og Frode Nilsen. De er også i sving med å klippe video til tittelkuttet. Modellen er ei dame vi har kjent i mange år. Hun heter Karin Bakås og er vel noe av det nærmeste man kommer en «Grand Old Lady» i norsk rockebransje. Jeg tror nok hun aldri har satt hverken sine bein i et trommesett eller tennene i en mikrofon, men hun har vært i sving bak kulissene i over en mannsalder og er på hils med både Metallica, Sting og Iron Maiden for å si det sånn. Prodigy pleide å ha hennes cateringtjenester i rideren når de var på høyden. Prodigy altså, ikke cateringtjenestene. De er fortsatt førsteklasses. Hun er jo også ei dame som har levd et liv med lite HMS og mye av resten, så da passer hun perfekt både utseendemessig og personlig til å være på coveret. For selv om vi måtte ta mot til oss før vi spurte, visste vi at hun ikke kom til å si nei.


     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Finværet i Blåskogen fortsetter.
    IMG_20210126_114126.jpg

    Formiddagen byr på en utfordring :
    Hvilken skal jeg velge? 🤔😆
    Uansett blir det ikke feil. Beste Armatrading, og et album jeg vil kalle en klassiker.
    IMG_20210126_102856.jpg

    Artig/uvanlig "hybridcover" av Lou Reed og Joan Armatrading med 2nice girls
    (som i realiteten var 3...):
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dagens fra Blåskogen.
    IMG_20210126_113359.jpg

    IMG_20210126_112428.jpg

    Egen karantenebu for de som kjøper seg negativ koronatest på nettet. 🥶

    Rypdal har humor :
    IMG_20210126_103109.jpg

    Det er selvfølgelig ikke snakk om hverken singler eller samlealbum, og med titler som ;"Theres a hot lady in my bedroom and I need a drink", er det helt akkurat passe på en torsdag. 🙈😄
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jammen fredag og helga igjen.
    I dag bikka vi tjue blå på morgenen.
    Ut må vi åkke som. 🐾😊

    IMG_20210128_125342.jpg


    Night fra 2012. Ikke den Holly Cole som er mest spilt her på sentralen, men den er riktig god denne også. Coles vokal sniker seg på deg, og selv om hun fortsetter stødig i sin stil, så er stemme og frasering full av farger.
    De ulike låtene byr på noe for en hver smak.
    Her er bl.a. et James Bond theme, en Elvis, en Jaques Brel, en Gordon Lightfoot, og en Tom Waits-cover.
    Et deilig album til helga.

    IMG_20210126_103019.jpg


    God helg, til alle som spinner tid her. 🙂
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ønsker deg en riktig god helg oppi skogen og kulda. Her i Oslo er det bare halvparten så kaldt, men råere luft utlikner en del allikevel.
    Det er lett å bli (be)tatt av Cole :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ha en fin helg! Her vestpå bruker jeg fremdeles shorts når jeg må ut i boden og hente isbiter når jeg skal kjøle meg ned 😃
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    16.005
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det har vært den kaldeste januar måned på årevis her. Nå tror jeg det til og med er 0 grader ute :oops:
    Får håpe Holly og hundene varmer.

    God helg.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    - 16 her kl. 8, så selv den korte turen ut for å hente avisen beit litt i nesa.
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leste en tråd her, som heter noe sånt som;
    Nye høyttalere, men hva?
    Selvsagt er det håpløst å få svar på dette på et hifi-forum...
    Som om jeg skulle spurt;
    Ny ektefelle, men hvem? 🙊😄

    IMG_20210201_002118.jpg

    Screenshot_20210131_081036.jpg

    Det er ikke alle som synes Sting er toppen...
    Screenshot_20210128_235741.jpg

    John Martyn var god.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.417
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Noe av det interessante med slike hvaskaljegha tråder er at det «hagler» på med innspill type:
    Denogden fordetharjeg ogdetsynesjegerbra.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.341
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Noe av det interessante med slike hvaskaljegha tråder er at det «hagler» på med innspill type:
    Denogden fordetharjeg ogdetsynesjegerbra.
    Er nok litt vel ment, men om det hjelper har jeg mindre tro på. Kommer lenger med å selv ta tiden til å lytte rundt og lese tester.
    Har de konkrete alternativ på hva de ønsker kan man komme med sinne erfaringer/anbefalinger.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Å "hjelpe" noen med å kjøpe høyttalere har jeg liten tro på, så jeg spør ikke lenger .... Kjøpe å prøve er det beste, eneste jeg vet er at når slike høyttalere jeg har havner på brukten blir de solgt relativt fort .... Type 5-6 timer til 5-6k mer enn jeg gav for mine for 1 1/2 år siden :p Lurte på et par Magnepan MMG for ei stund sia, det ble pass den gang, men angrer litt kjenner jeg, de var også grisebillige :(
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er selvfølgelig ikke noen som gjør noe galt ved å gi anbefalinger, men jeg må si at de ofte sitter løst, og det er enkelte her inne som mener mye, uten at de egentlig har hørt så veldig mye annet enn det de har hatt i eget hus.

    Det jeg synes er det beste jeg har hørt, "cost no object", er MBL 101 extreme, med fullt MBL oppsett.
    Mange vil mene noe helt annet.
    "Den beste" lyden finnes ikke. Det er mange veier å gå.
    Sånn er det bare, og heldigvis. 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er selvfølgelig ikke noen som gjør noe galt ved å gi anbefalinger, men jeg må si at de ofte sitter løst, og det er enkelte her inne som mener mye, uten at de egentlig har hørt så veldig mye annet enn det de har hatt i eget hus.

    Det jeg synes er det beste jeg har hørt, "cost no object", er MBL 101 extreme, med fullt MBL oppsett.
    Mange vil mene noe helt annet.
    "Den beste" lyden finnes ikke. Det er mange veier å gå.
    Sånn er det bare, og heldigvis. 😊
    Og jeg blir lettere hu-gæren av slikt rundtomalt høyttalere.. 🙂. Og du har såklart rett, mange veier, men det er noen bomveier, det må sies.. :ROFLMAO:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Er det riktig satt opp, så føler man ikke at det er "rundtomalt". I stedet så står musikerne/artistene i rommet. Det er det som er greia. Fryktelig dyrt å få det til, men jeg trodde nesten ikke hva jeg hørte.
    At det i det hele tatt er mulig å skape et slikt lydbilde! Illusjonen var altså nærmest utrolig.
    Og når det skjer med gamle opptak med Beatles og Stones, da blir man imponert.
    Kanskje var det "once in a lifetime" 😊
    Klart at det også er bomveier.
    Kanskje man heller skulle advare, i stedet for å anbefale 😄
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Det er selvfølgelig ikke noen som gjør noe galt ved å gi anbefalinger, men jeg må si at de ofte sitter løst, og det er enkelte her inne som mener mye, uten at de egentlig har hørt så veldig mye annet enn det de har hatt i eget hus.

    Det jeg synes er det beste jeg har hørt, "cost no object", er MBL 101 extreme, med fullt MBL oppsett.
    Mange vil mene noe helt annet.
    "Den beste" lyden finnes ikke. Det er mange veier å gå.
    Sånn er det bare, og heldigvis. 😊
    MBLs mer betalbare rundstråler forspent noen vilt gode franske monoblokker låt ikke så halvgærn`t sist vi var på messe i Gøteborg heller Bluesbreaker ;)
    Kunne fint ha levd med det oppsettet, og nåværende vinylrigg :cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    MBLs mer betalbare rundstråler forspent noen vilt gode franske monoblokker låt ikke så halvgærn`t sist vi var på messe i Gøteborg heller Bluesbreaker ;)
    Kunne fint ha levd med det oppsettet, og nåværende vinylrigg :cool:
    Nei, helt enig, T. Det var kanskje det beste i Gøteborg det året. Likevel ikke i nærheten av MBL101 extreme og MBL elektronikk som var satt opp i Warszawa. Helt magisk.
    Håper det går an å komme seg på tur igjen over sommeren, men er redd dette året også vil forløpe uten slike forlystelser.
    Et par mimrebilder:
    Screenshot_20210202_015951.jpg


    Screenshot_20210202_020021.jpg

    Jeg mener det er srtorp, Strøm, 2m, - men er usikker på sistemann. (?)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.577
    Sted
    Skien
    Nei, helt enig, T. Det var kanskje det beste i Gøteborg det året. Likevel ikke i nærheten av MBL101 extreme og MBL elektronikk som var satt opp i Warszawa. Helt magisk.
    Håper det går an å komme seg på tur igjen over sommeren, men er redd dette året også vil forløpe uten slike forlystelser.
    Et par mimrebilder:
    Vis vedlegget 694296

    Vis vedlegget 694297
    Jeg mener det er srtorp, Strøm, 2m, - men er usikker på sistemann. (?)
    Sistemann er Griffenfeldt :)

    Mvh: Espen L
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk Espen!
    Griffenfeldt er korrekt.
    Husker også at vi hadde det hyggelig på jazzklubben med deg og flere andre her fra hfs med god musikk og med det du kaller flytende kornprodukter. 🍺😊👍
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.984
    Antall liker
    10.577
    Sted
    Skien
    Takk Espen!
    Griffenfeldt er korrekt.
    Husker også at vi hadde det hyggelig på jazzklubben med deg og flere andre her fra hfs med god musikk og med det du kaller flytende kornprodukter. 🍺😊👍
    Fine minner dette som vi garantert for tilbake vi vet bare ikke helt når enda!
    Savner disse hyggelige messe turene til det store utland :)
    Når korona skyene gir seg og vi igjen kan gjøre ting vi har lyst til så tror jeg vi alle kommer til og sette enda mer pris på ting vi gjør!


    Mvh: Espen L
     

    Sgt Pepper

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Innlegg
    178
    Antall liker
    335
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Fine minner dette som vi garantert for tilbake vi vet bare ikke helt når enda!
    Savner disse hyggelige messe turene til det store utland :)
    Når korona skyene gir seg og vi igjen kan gjøre ting vi har lyst til så tror jeg vi alle kommer til og sette enda mer pris på ting vi gjør!


    Mvh: Espen L
    Audioshow i Warszawa er satt til 5 November og det er skal være innenfor at alle mann har sine 2 stikk.

    Det er håp!

    vh


    S
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det får vi håpe Sgt Pepper. 👍
    Det må bare ta den tiden det tar.
    Det kan dukke opp flere mutasjoner og annet plunder i fht vaksinen, men tross alt er hifi-messe avvikling et såkalt I-lands problem.
    Det er folk som har større bekymringer, men det hadde vært hyggelig å ha noe å se fram mot. Vi hadde flybilletter til Warszawa i november 20, men tror jeg venter litt med å bestille i år. 🙂
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her er det stor spredning i platehyllene mht genre og musikksmak. Ikke alt som blir spilt like mye, men også denne har sine kvaliteter, og er et viktig album i sin tidsperiode. (1984)
    This Mortal Coil - It'll End in Tears.
    Goth/dream pop fra et løst sammensurium av folk samlet på 4AD labelen. Original fra utgivelsesåret.
    IMG_20210126_103719.jpg

    Dette utsagnet er sikkert ikke dekkende for alle mennesker, men at det er noe i det kan være tilfelle for mange :
    "If you are ever going to a break up or break down, this is the soundtrack to your emotions"
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Her er det stor spredning i platehyllene mht genre og musikksmak. Ikke alt som blir spilt like mye, men også denne har sine kvaliteter, og er et viktig album i sin tidsperiode. (1984)
    This Mortal Coil - It'll End in Tears.
    Goth/dream pop fra et løst sammensurium av folk samlet på 4AD labelen. Original fra utgivelsesåret.
    Vis vedlegget 694371
    Dette utsagnet er sikkert ikke dekkende for alle mennesker, men at det er noe i det kan være tilfelle for mange :
    "If you are ever going to a break up or break down, this is the soundtrack to your emotions"
    Flott plate!
    Har også original fra 1984. Kjøpte en del 4AD på 1980-tallet. Det var en garanti for spennende musikk.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.060
    Antall liker
    7.909
    Torget vurderinger
    12
    Song to the siren var en stor favoritt en gang og jeg ble derfor inspirert til å laste ned plata på Tidal. Og der fant jeg den kun som remastered. Enda en grunn til å bli innegubbe med gammel vinyl: Det er ingen som kødder med lyden din. Eller plutselig fjerner sanger. Eller plutselig fjerner musikken din.
     

    Vinsnobben

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    311
    Antall liker
    440
    Sted
    Oslo
    Fant tre til på Tidal, @bluesbreaker 👍
    Dust & Guitars, Blood og Filigree & Shadow

    mvh
    Har Blood og Filigree & Shadow originalt fra 1980-tallet. Kvaliteten på pressingene er ikke all verden, mye knitter ulyd på musikk som krever tyste pressinger. Den gangen var det ikke bare å gå tilbake til butikken med plater, og ikke sikkert de hadde flere eks av plata heller.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.240
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har bare den jeg viste over, men den er i bra stand vil jeg si.
    Som vinsnobben sier, så var det ikke ofte man returnere LPer til butikken.
    Da måtte de være bulkete av solskade, eller riper og hakk. 70 talls plater var nok jevnt over av bedre kvalitet enn 80 tall.
    Også litt avhengig av hvor store opplag og salg det var på titlene.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    MBLs mer betalbare rundstråler forspent noen vilt gode franske monoblokker låt ikke så halvgærn`t sist vi var på messe i Gøteborg heller Bluesbreaker ;)
    Kunne fint ha levd med det oppsettet, og nåværende vinylrigg :cool:
    Beste lyd på messa imo🤞 (absolutt ikke det dyreste- dog halvannen mill for de franske monoblokkene...)K
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn