BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    «Octave er faen noe av det beste som har skjedd meg» 😳 Har du en rangering når du tar med kone, barn og bikkjer 🤔😆
    Ricky Gervais ble enormt populær med serien The Office, og ble hanket inn av en stor radiostasjon i USA til intervju. Han ble forelagt spørsmålet om hvilke 3 ting han rangerte høyest i livet. Svaret kom kjapt: "My Sportscar, my Hamster and probably one of the Twins.." Det tok litt tid før journalisten tok spøken, til stor glede for Gervais.. 😁

    M
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Maja og jeg har vært på bytur i dag.
    Først innom Moen hos re-elektro på Gålås.
    Et par ganske fine Sansui og litt forskjellig annet. Alt som selges er gjennomgått, skiftet nødvendige deler og satt i stand.
    IMG_20221219_235633.jpg

    IMG_20221219_235406.jpg

    IMG_20221219_235600.jpg

    IMG_20221220_000124.jpg

    Mye rart 😊

    Maja synes det var unødvendig mye styr for å få tatt et julete bilde. 🎄❄🎀
    IMG_20221219_234921.jpg


    Lucinda holder fremdeles koken :
    Take Me To The River. Al Green-cover
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Silent Night, du linker til fra Youtube, er i motfase 😂 😂
    Ellers en bra låt, om man bytter + og - på den ene høyttaleren ;)
    Den er ganske "rar" mht innspilling ja.
    Jeg tror det skal være slik?
    Når jeg spiller den ganske høyt fra Tidal på Magnepanene, så er det en nærmest psykedelisk opplevelse. Lyden nærmest flyter rundt i rommet. Som om røkelsen de Hellige 3 Konger medbrakte inneholdt jazztobakk. 🤣
    name-him-irving-card-20.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.041
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Var ikke ett øyeblikk i tvil. Dette skal definitivt ikke være slik.
    Om du prøver å bytte HT-kabler på en kanal, da er ikke du heller i tvil lenger (y) ;)
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Litt usikker på om jeg ønsker at min tannlege skal være kreativ 🤔
    Synes da ikke det skader med litt humor? 🤔
    Tannlegen min- Børge, som jeg har brukt i 30 år, har nok likevel ikke hatt noe med dette å gjøre.
    Kontor med flere som jobber sammen dette.
    Mange damer som sikkert er nokså fingernemme. Mistenker en av disse.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes da ikke det skader med litt humor? 🤔
    Tannlegen min- Børge, som jeg har brukt i 30 år, har nok likevel ikke hatt noe med dette å gjøre.
    Kontor med flere som jobber sammen dette.
    Mange damer som sikkert er nokså fingernemme. Mistenker en av disse.
    Svaret var vel mitt forsøk på humor……..som nok buklandet 😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    received_673181024468816.jpeg

    Årets mørkeste dag er snart slutt.
    Nå går det mot lysere tider, og det synes jeg man kan feire med en mørk øl. 😊
    IMG_20221221_183631.jpg

    Liker man "Jazz på Svenska", så liker man også "Jul på Svenska".
    Med Jojje Wadenius, Arild Andersen og Jan Lundgren. Julejazz altså. 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Etter noen dagers julefeiring på Sørlandet er det igjen tilbake til Blåskogen med bikkjer og snø i massevis.
    Ikke for det, - det var både snø, bikkjer og action i Grimstad også... 😊
    IMG_20221229_173639.jpg

    Molly i porten mens datter og svigersønn prøver å gjøre oppkjøringa farbar.

    Vi har vært igjennom den tradisjonelle
    ølsmakinga med spill og moro.
    Noen av årets kandidater :
    IMG_20221226_001424.jpg

    IMG_20221225_211931.jpg

    IMG_20221225_235118.jpg


    IMG_20221229_175746.jpg


    IMG_20221225_213856.jpg


    IMG_20221225_202451.jpg

    Mange ulike slag og produsenter
    Cantillon vinner hos meg. (som vanlig 😆)

    Fin juleplate med Christel Alsos :
    IMG_20221229_172757.jpg

    Gledelig jul!
    God fortsettelse. 🎀

    FB_IMG_1672266002743.jpg
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Godt nyttår til deg, kjærringa og vovsen. Har fått meg ny etter at den gamle døde i mai. Samme rase, dansk-svensk gårdshund. Hun tok sin første mus i dag... Liker ikke dyreplageri, men de er jo alet opp til å holde gårdene fri for alle firbente mindre enn seg selv, så da så. Ellers koser jeg meg med .7-erne, B&W, ++.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Godt nyttår til deg, kjærringa og vovsen. Har fått meg ny etter at den gamle døde i mai. Samme rase, dansk-svensk gårdshund. Hun tok sin første mus i dag... Liker ikke dyreplageri, men de er jo alet opp til å holde gårdene fri for alle firbente mindre enn seg selv, så da så. Ellers koser jeg meg med .7-erne, B&W, ++.
    Takk så mye @helarn .
    Det er flere år sida du var innom sist.
    Du er velkommen på ny visitt hvis du er på mine kanter.
    Godt nytt år til deg og dine. 🎀
    Lykke til med den nye 4 bente. 🙂👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Blir lett litt strevsomt å begynne å skrive sånne godt nytt år greier her inne. Men, du er jo en av de rævholene jeg er mest glad i, så godt nytt år til deg, kona og bissvoffen 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Folk er jo så flinke til å oppsummere og reflektere over hifi-året med å skrive om nye anskaffelser, opplevelser og vennskap.
    Jeg skal ikke skrive om alt jeg har opplevd dette året , men kan kort nevne noen "Highlights" innenfor vårt felles interesseområde.

    Nyanskaffelser er det "som vanlig" lite av.
    Anlegget har "satt seg", og jeg er egentlig veldig fornøyd med lyden jeg har.
    Skulle det komme seilende forbi en maken subwoofer til den jeg allerede har, er det mulig jeg græbber tak i den. Man får i tilfelle slikt skulle skje, satse på tilgivelse fra kjerringa, da tillatelse antagelig er utafor forhandlingsbordet. 😆
    Jeg har jo ganske mye hifi-greier på stua fra før. Når det står plassert der, blir det i hvert fall brukt. Så får det heller våge seg at akustikken ikke er perfekt, men bare god nok. 🙄

    Noe nytt er det kommet, sjøl om det er meget beskjedent. 6 stk IsoAcoustic Indigo ble satt under underlaget til TWA'n. Jeg er usikker på om det er bedre enn Audio Technica som var der tidligere, men de er hvertfall nye og fine. 😊

    Av opplevelser i året som gikk så har det vært noen hyggelige turer med kompiser til diverse butikker, eventer og messer rundt omkring.
    Warszawabilletten ble avbestilt til fordel for Gøteborg, som bare er hvert annet år.
    Det var både artig, hyggelig, og gode lydopplevelser.
    Mye trivelige folk, med både gamle og nye bekjentskaper. 😊

    Av årets største lydopplevelser vil jeg nevne to. Det ene må være besøket vi gjorde i Martens lokaler i Gøteborg med de største toppmodell-høytalerne. Det låt fabelaktig bra!
    Besøket er omtalt tidligere i tråden med bilder og greier. 😊

    Den andre opplevelsen som gjorde inntrykk, var et besøk hos Syncrolux. @srtorp og jeg var så heldige å få invitasjon her i høst.
    Han har satt opp et 7.1 anlegg med full kino, ved bruk av store Magnepan-paneler uten delefilter. Både front og bakvegg med 12 stk (?) 10" Beyma-basser på hver vegg.
    ( Bass-systemet har et navn som jeg ikke husker, men elementene spiller med, eller på en måte utligner hverandre, ettersom jeg forstår)
    Alt drevet av noen tusen watt, sjølmekka Hypexforsterkere. Anlegget står plassert i et MEGET profesjonellt oppbygd rom fullt behandlet mht akustikk. "Sentralen" er en Marantz AV-reciever og PC. DSP holder styr på sakene. Mye tekniske greier jeg ikke forstår meg på, -og ta det jeg skriver med en klype salt, da det kan være feil i beskrivelsen av utstyr og virkemåte.
    Men fy flate for en lyd...

    Det ble spilt mye kjent musikk, og vi fikk også se ca en halv time av den nye Dune-filmen.
    Med surround gir sweet-spot en helt ny mening.
    Det spilte luftig og tonalt hva jeg vil kalle naturlig, uten at det skar seg ut i i noe frekvensområde. Systemet spiller med autoritet, overskudd og renhet. Et volum og trøkk jeg ikke trodde var mulig ved bruk av Magnepan.
    Bassen var et kapittel for seg sjøl, - helt utrolig! Så fast og fysisk mektig. Jeg har hørt imponerende bass i andre store anlegg, men aldri noe så tight og rent.
    Ingen bilder fra det dunkle rommet, men det var en skjellsettende lydopplevelse. Believe me.🙂
    Stor takk til Syncrolux som har valgt å hoppe av HFS.

    Fremdeles er det musikken og ikke lyden som er det aller viktigste her i Blåskogen, men det er jo best og artigst om det låter bra også.

    Noen konserter har det også blitt.
    Topp 3 livemusikk for meg har vært; Nick Lowe, Robert Plant & Alison Krauss, og Tedeschi Trucks Band.🎸

    Mange nye plater er kjøpt i år også.
    Før skrev jeg liste ved årets slutt, men gidder ikke det i år kjenner jeg. 🙈
    Mulig det kommer noen drypp etterhvert.
    Ett av årets beste album etter min oppfatning er BIG TIME, med Angel Olsen.
    IMG_20221230_182851.jpg


    Jeg har etterhvert fått mange venner v hjelp av hifi og musikk som hobby og som bruker av HFS. Mange er beholdt gjennom flere år. Noen nye kommer også til. Det setter jeg meget stor pris på. 🥰
    Ingen nevnt, ingen glemt.
    Skål for dere!
    IMG_20221231_141727.jpg


    Newfoundlandshund er jo blitt en slags signatur som skiller BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK-tråden fra noen av de andre flotte trådene her. Folk bruker tid og engasjement for å dele det de er opptatt av, og synes verden skal få et lite innblikk i.
    Godt nytt år, ælle i hopa! 🙂🍾

    Jeg runder av HFS-året med (nok) et bilde av min beste Maja. 🐾
    IMG_20221231_142136.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Blir lett litt strevsomt å begynne å skrive sånne godt nytt år greier her inne. Men, du er jo en av de rævholene jeg er mest glad i, så godt nytt år til deg, kona og bissvoffen 😊
    Takk i like måte T. 🥰
    (Både det med rævhol og kona/bikkja)

    Glemte å nevne over her, både besøket hos deg i april, og konserten vi var på med de musikalske dvergene.
    Det var en STOR forsømmelse og burde vært nevnt , men nå er det hvertfall sagt.
    Jeg setter stor pris på vennskapet!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.378
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk i like måte T. 🥰
    (Både det med rævhol og kona/bikkja)

    Glemte å nevne over her, både besøket hos deg i april, og konserten vi var på med de musikalske dvergene.
    Det var en STOR forsømmelse og burde vært nevnt , men nå er det hvertfall sagt.
    Jeg setter stor pris på vennskapet!
    Når man eventuelt utelater noe bra, betyr det bare at man har hatt mange gode opplevelser. Ingenting er bedre enn det 🥰
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    6.885
    Takk for alt du har skrevet på HFS i året som gikk. Du skriver både godt og mye. Og du har kommet mange gode musikk anbefalinger.
    Dessuten virker du som en tvers gjennom trivelig kar. Setter pris på slike folk! Riktig godt nytt år! 😃
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for alt du har skrevet på HFS i året som gikk. Du skriver både godt og mye. Og du har kommet mange gode musikk anbefalinger.
    Dessuten virker du som en tvers gjennom trivelig kar. Setter pris på slike folk! Riktig godt nytt år! 😃
    Takk, så hyggelig!
    Håper du fortsetter å vise oss mange av de gode bildene dine @inpain1968.
    Godt nytt år. 🎀
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.631
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Så er det på igjen. 2023.
    Høres ut som et klokkeslett hvor man kom alt for sent, eller da toget skulle gått.
    Håper tallet bringer med seg bedre og mer spennende ting.
    Håper videre at alle er like hele, og fortsatt gode venner med både ektefelle /samboer, naboer og politi etter nattas utspredelser. 😊
    19477509_1932159166801606_7657415971643906266_o.jpg


     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn