BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.107
    Antall liker
    32.544
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Måtte sjekke mitt eks av Jonathan Richmanns protopunkeskive, som jeg kjøpte for noen år siden. Det er, som jeg trodde, også MoV. Kommet ny pressing eller er det en fra 2016?

    20190916_113804.jpg


    Det ene fører jo ofte til det andre, godsaken måtte spilles. En skjææbne det går an å leve med:)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Måtte sjekke mitt eks av Jonathan Richmanns protopunkeskive, som jeg kjøpte for noen år siden. Det er, som jeg trodde, også MoV. Kommet ny pressing eller er det en fra 2016?

    Vis vedlegget 553813

    Det ene fører jo ofte til det andre, godsaken måtte spilles. En skjææbne det går an å leve med:)
    Ja, det har gnagd meg litt at jeg manglet denne... Har vel 4 andre album, hvor Jonathan Richman & The Modern Lovers og Rock`n roll with The Modern Lovers er favorittene. De har jeg eid siden de kom i 1976 og 77.

    220px-Jonathanrichmanandthemodernlovers.jpg
    220px-RocknRollwiththeModernLovers.jpg

    Leste en artikkel i septembernummeret av HIFI-News om denne , og da måtte det bli aksjon.
    Jonathan er noe for seg sjøl, og artikkelen er verdt å lese. Det står bl.a. om hans besettelse og nærmest stalker-oppførsel vedrørende The Velvet Underground. John Cale har jo også produsert The Modern Lovers.
    Med Jerry Harrison som var mange år i TALKING HEADS og TomTom Club, og David Robinson, kjent fra The Cars .
    Jeg har Roadrunner på ei samleplate, og den ble veldig mye spilt i gymnasietida.

    Den pressingen jeg har kjøpt er en 3500 copies limited, silver-vinyl, 180gram. MOVLP1618 (kr 249)
    Flat og tyst vinyl, men heller ikke originalt er dette noe superopptak. Men livsbejaende musikk er det.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.107
    Antall liker
    32.544
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Verdt å nevnte at også soloskivene til Jonathan er fine, kanskje spesielt de rundt 1990, feks "Jonathan goes country" (1990).

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20190915_130543.jpg

    Nå som det er høst, er det sopp.
    Det meste uspiselig, og mye råttent og markspist.

    Heart_-_Magazine.png

    Denne HEART-plata MAGAZINE, fra Mushroom Records er også litt tvilsom, ettersom det var mye kluss med utgivelsen på ulike måter.Noe som gjorde albumet litt så som så.
    Det kom en uoffisiell utgave i 77 som ikke var godkjent av Heart.
    Så kom det en godkjent i 78, og den er ganske vanlig å finne på brukthandler og platemesser.
    Det meste av materialet er laget før Dreamboat Annie, men altså gitt ut etter denne.
    Noe bra er det her, og albumet solgte til Platinium;)


    Morsom Blues-medley med godt opptak, som Ann Wilson løfter opp til det begynner å smake fugl.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hifi-høsten er uten tvil godt i gang.
    Det åpner for besøk hos hverandre blant de lyd og musikkinteresserte, og også ny konsertsesong.
    Her på HFS spores interesse for nye produkter, og nye kabeltråder sparkes i gang igjen...

    Jeg registrerer at noen har levd i den villfarelse at Chord Electronics og Chord Company er samme firma, og stiller spørsmål om hvorfor den ellers velrenommerte produsenten av høyklasse dacer og forsterkere risikerer sitt rykte med samtidig å produsere og selge dyre kabler (som skeptikere mener er humbug).
    Misforståelsen oppklares temmelig raskt, og det blir gjort klinkende klart at dette er to ulike firmaer som ikke har noe med hverandre å gjøre. Chord Electronics risikerer altså IKKE ryktet sitt, for de har ikke noe med Chord-kablene (humbug?),å gjøre.
    LIKEVEL fortsetter tråden å gå, under samme overskrift fordi mange her er så glad i å mene noe om kabler.
    Ja,-jeg holder meg unna;)

    Jeg var en tur hos Syncrolux i forrige uke. En hyggelig kar med stor kunnskap på lyd, akustikk og bygging av høyttalere og elektronikk.
    Han har lang erfaring med bygging og bruk av konvensjonelle høyttalerelementer,-mye SEAS hvis jeg har forstått rett.
    I det senere har han fattet interesse for Magnepan og prøvd ut en del ideer på disse.
    Han hadde først et par 1.5, men var nysgjerrig på ekte bånddiskant, og etter å ha hørt 3.7 hos meg gikk han til innkjøp
    av et par 3.6.
    Jeg var så heldig å få lov å komme å høre dette (mildt sagt:cool:) utradisjonelle oppsettet.
    Først som sist,-dette er en helt annen måte enn det jeg er vant til å høre Maggies og tilnærming til musikk.
    MEN det var interessant OG morsomt!

    De store 3.6 står oppsatt som nærfeltmonitorer (!) Det er bygd på en ekstra vinge/baffel som er tett mot sidevegg på begge yttersider.
    Noe remedier til demping av refleksjoner både foran og bak. Rommet ellers er ei normal norsk stue.
    Lytteren sitter nesten mellom høyttalerne.

    Systemet får litt ekstra bånndrag ved hjelp av to suber med 10" SEAS. Jeg mener det ble sagt at det deles så lavt som 30hz.
    Delefiltre i Maggiene er utkoblet og det kjøres aktiv forsterkning med 2x250 og 2x500 watt Hypex klasseD.
    Digital kilde rett inn fra filsamling via Logitech transport.

    Lyden er ikke så lett å beskrive, men jeg har aldri hørt noe lignende, selv om mine høyttalere er veldig like i utgangspunktet.
    Subjektivt føltes det litt som hodetelefoner, men ikke på ørene, men på kroppen!
    Jeg følte jeg var inne i musikken når vi spilte Jennifer Warnes versjon av Bird on a wire.
    Mye det samme med Jeff Becks Live at Ronnie Scotts. Jeg var nesten med på scena sammen med Beck og Wilkenfeld;)
    Det beste var imidlertid opplevelsen av klassisk musikk. I dette tilfellet en innspilling av Stravinskys "Vårofferet" med Boulez som orkesterleder. Her var det nesten som man tok dirigentens plass på podiet og hadde orkesteret rundt seg. Det var tydelig behov for alle Hypexwattene i partier som musikken var kraftfull og mektig. Helt herlig.
    Personlig vil jeg nok ikke gå i denne retningen med mine lyttevaner, men det var en flott erfaring å oppleve noe såpass annerledes.
    Takk til Syncrolux.

    Bilder kommer.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm.. Magnepan har alltid hatt en høy stjerne her. "Voksen" - høyttalere kaller jeg de. Ikke noe tant og fjas, bare musikalske.. Har hatt 3.6 og MMG. Sikler litt på 3.7i, men usikker på om det er stor forskjell fra dine blues? Uansett, lett å kose seg med :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.661
    Antall liker
    32.645
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Maggies 3.6 som kropps-headset måtte var annerledes 😉
    Sikkert en opplevelse og kjøper fort din beskrivelse av å «være med på scenen»😉
    Har testet nesten noe lignende med mitt oppsett her hjemme, vinklet dem kraftig og satt meg nærmest
    «innimellom» høytalerene😳😆
    Spesielt og intimt😎 Kunne godt like det på enkelte innspillinger også☺

    gismo
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Veldig godt og levende beskrevet, BB! Som du selv sier......bilder kommer :)
    Takk for det.
    Litt vanskelig å gjengi opplevelsen, men et par bilder hadde nok hjulpet litt.
    Sliter dessverre med å få overført bildene.
    Er vant til at ting går av seg sjøl, men må nok få litt hjelp her.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.384
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Veldig godt og levende beskrevet, BB! Som du selv sier......bilder kommer :)
    Takk for det.
    Litt vanskelig å gjengi opplevelsen, men et par bilder hadde nok hjulpet litt.
    Sliter dessverre med å få overført bildene.
    Er vant til at ting går av seg sjøl, men må nok få litt hjelp her.
    IPhone er svaret for meg. Da slipper jeg å tenke og kan bruke hodet på andre ting :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.586
    Antall liker
    27.746
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hifi-høsten er uten tvil godt i gang.
    Det åpner for besøk hos hverandre blant de lyd og musikkinteresserte, og også ny konsertsesong.
    Her på HFS spores interesse for nye produkter, og nye kabeltråder sparkes i gang igjen...

    Jeg registrerer at noen har levd i den villfarelse at Chord Electronics og Chord Company er samme firma, og stiller spørsmål om hvorfor den ellers velrenommerte produsenten av høyklasse dacer og forsterkere risikerer sitt rykte med samtidig å produsere og selge dyre kabler (som skeptikere mener er humbug).
    Misforståelsen oppklares temmelig raskt, og det blir gjort klinkende klart at dette er to ulike firmaer som ikke har noe med hverandre å gjøre. Chord Electronics risikerer altså IKKE ryktet sitt, for de har ikke noe med Chord-kablene (humbug?),å gjøre.
    LIKEVEL fortsetter tråden å gå, under samme overskrift fordi mange her er så glad i å mene noe om kabler.
    Ja,-jeg holder meg unna;)

    Jeg var en tur hos Syncrolux i forrige uke. En hyggelig kar med stor kunnskap på lyd, akustikk og bygging av høyttalere og elektronikk.
    Han har lang erfaring med bygging og bruk av konvensjonelle høyttalerelementer,-mye SEAS hvis jeg har forstått rett.
    I det senere har han fattet interesse for Magnepan og prøvd ut en del ideer på disse.
    Han hadde først et par 1.5, men var nysgjerrig på ekte bånddiskant, og etter å ha hørt 3.7 hos meg gikk han til innkjøp
    av et par 3.6.
    Jeg var så heldig å få lov å komme å høre dette (mildt sagt:cool:) utradisjonelle oppsettet.
    Først som sist,-dette er en helt annen måte enn det jeg er vant til å høre Maggies og tilnærming til musikk.
    MEN det var interessant OG morsomt!

    De store 3.6 står oppsatt som nærfeltmonitorer (!) Det er bygd på en ekstra vinge/baffel som er tett mot sidevegg på begge yttersider.
    Noe remedier til demping av refleksjoner både foran og bak. Rommet ellers er ei normal norsk stue.
    Lytteren sitter nesten mellom høyttalerne.

    Systemet får litt ekstra bånndrag ved hjelp av to suber med 10" SEAS. Jeg mener det ble sagt at det deles så lavt som 30hz.
    Delefiltre i Maggiene er utkoblet og det kjøres aktiv forsterkning med 2x250 og 2x500 watt Hypex klasseD.
    Digital kilde rett inn fra filsamling via Logitech transport.

    Lyden er ikke så lett å beskrive, men jeg har aldri hørt noe lignende, selv om mine høyttalere er veldig like i utgangspunktet.
    Subjektivt føltes det litt som hodetelefoner, men ikke på ørene, men på kroppen!
    Jeg følte jeg var inne i musikken når vi spilte Jennifer Warnes versjon av Bird on a wire.
    Mye det samme med Jeff Becks Live at Ronnie Scotts. Jeg var nesten med på scena sammen med Beck og Wilkenfeld;)
    Det beste var imidlertid opplevelsen av klassisk musikk. I dette tilfellet en innspilling av Stravinskys "Vårofferet" med Boulez som orkesterleder. Her var det nesten som man tok dirigentens plass på podiet og hadde orkesteret rundt seg. Det var tydelig behov for alle Hypexwattene i partier som musikken var kraftfull og mektig. Helt herlig.
    Personlig vil jeg nok ikke gå i denne retningen med mine lyttevaner, men det var en flott erfaring å oppleve noe såpass annerledes.
    Takk til Syncrolux.

    Bilder kommer.
    Hvis du vil høre noe liknende en gang til, ta deg en tur til Langesund og TheShy.

    Mvh

    Edit: Eller litt nærmere tkr Towers, ta deg en tur til OMF her i Bergen. Han bruker vel Maggier, han også.
     
    Sist redigert:

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Hei blues.

    Er du fortsatt like fornøyd med Octave ampen din ? Er det noe som har endret seg etter som tiden har gått, eller like fornøyd fortsatt ? Spør fordi jeg har noe på gang angående dette merket. Hva er de sterke sidene (ta gjerne med de svake også) slik du opplever Octave. Kunne forsåvidt spurt deg i Octave tråden, men håper det går greit å ta det her.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ellen andrea wang 2.jpg

    foto: Arnfinn Johnsen

    Jeg var på en veldig bra konsert sist fredag. Ellen Andrea Wang framførte sitt Charlie Haden-inspirerte verk CLOSENESS.
    Sammen med Rob Luft på gitar og Jon Fält, trommer presenterte de meget kompetent, leken og stemningsfull triojazz.
    En høygravid bassist er et relativt sjelden syn, men det så ikke ut til å være noe problem hverken mht traktering av instrumentet eller vokalprestasjoner og feeling. Godt humør på alle tre og god stemning i salen.
    Mye folk også. Nærmest fullt i gamle Hamar teater og publikumsrekord i Jazzklubben i Hamar.
    Nå har de vært i studio og spilt inn materialet, og jeg gleder meg til å høre dette på anlegget.:)

    ellen andrea wang.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hei blues.

    Er du fortsatt like fornøyd med Octave ampen din ? Er det noe som har endret seg etter som tiden har gått, eller like fornøyd fortsatt ? Spør fordi jeg har noe på gang angående dette merket. Hva er de sterke sidene (ta gjerne med de svake også) slik du opplever Octave. Kunne forsåvidt spurt deg i Octave tråden, men håper det går greit å ta det her.
    Ja, Octave V80 ser ut til å være en "keeper". Låter bra og det er aldri noe feil eller tull. Ble enda mer fornøyd etter innkjøp av Super Black Box som bidrar til at V80 er i bedre stand til å håndtere en såpass tungdreven høyttaler som jeg har.
    Jeg kan utdype litt senere musicman.

    Nytt i Norge er at Oslo HIFI Center har begynt å ta inn og selge Octave.
    Jeg er spent på om dette kan bidra til mer oppmerksomhet på merket.
    Det er dog en relativt stiv pris på produktene.
    F.eks. koster en V80se kr. 105.990,-

    https://oslohificenter.no/stereo/integrerte-forsterkere/octave-v-80-se
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer så mye med dagen Blues, Håper du får en strålende dag.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ingen blues når Blusern fyller år i dag. Nei, full rulle og rock&roll skal det være!O0
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.384
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når OHC nå har tatt inn Octave i sortimentet tenker jeg det er et signal om at du skal kjøre ned fra Blåskogen og oppgradere til monoblokker og pre fra favorittmerket ditt. Har du bursdag så har du bursdag! Gratulerer, og ha en fin dag :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Hei blues.

    Er du fortsatt like fornøyd med Octave ampen din ? Er det noe som har endret seg etter som tiden har gått, eller like fornøyd fortsatt ? Spør fordi jeg har noe på gang angående dette merket. Hva er de sterke sidene (ta gjerne med de svake også) slik du opplever Octave. Kunne forsåvidt spurt deg i Octave tråden, men håper det går greit å ta det her.
    Ja, Octave V80 ser ut til å være en "keeper". Låter bra og det er aldri noe feil eller tull. Ble enda mer fornøyd etter innkjøp av Super Black Box som bidrar til at V80 er i bedre stand til å håndtere en såpass tungdreven høyttaler som jeg har.
    Jeg kan utdype litt senere musicman.

    Nytt i Norge er at Oslo HIFI Center har begynt å ta inn og selge Octave.
    Jeg er spent på om dette kan bidra til mer oppmerksomhet på merket.
    Det er dog en relativt stiv pris på produktene.
    F.eks. koster en V80se kr. 105.990,-

    https://oslohificenter.no/stereo/integrerte-forsterkere/octave-v-80-se
    Det er vel bare å drite i Kremmerviks grådighet, og kjøre over kjølen til Perfect Sense og kjøpe monoblokkene til Octave.
    Hele 10 frognertiere lavere enn hos OHFS :rolleyes:

    Det skåles i XO calvados for bursdagsbarnet i indre Enfold :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tusen takk for hilsninger på jebbersen min!;)
    Egentlig ikke så mye å rope hurra for, men helsa er da ikke så aller verst.
    Octave monoblokker blir det nok ikke her. Synes det låter bra med den jeg har.
    Jeg har handlet litt med Marcus på Perfect Sense i St.h. et par ganger, og det har vært tipp-topp på alle måter.
    OHC skal ha honnør for å satse på Octave i Norge. Mangfold og utvalg på kvalitetshaifai er alltid bra for de som er på kjøpern.
    I grunnen skal alle som forsyner oss med godsaker ha ros, for HIFI er ikke der det er lettest å få omsetningen til å rulle og gå.:)

    Fortsatt God Helg!

     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært bortreist og borte fra HFS i helga.
    Forstår det slik at det har vært en del fuzz rundt en tråd som omhandler å skape rørlyd med DSP.

    Denne "rørlyden" finnes ikke. Den er en villfarelse.
    Rørforsterkere låter forskjellig og har ikke ensartet lydsignatur.
    (Ikke nødvendigvis fløtegrøt utpenslet med beisekost)

    Som en anmelder sa om min Octave V80 (4x6550):
    One can play match maker until death does them part, for example when being sent an amp only to leash it to eight different speakers while the amp allows the option of with/without external box plus a choice of driver and output tubes. Then the danger looms of missing the base line for the details altogether. On that account, I was duly jollified about the admittedly crass assessment by a speaker designer: "Octave? Sounds like transistors but far randier." Which leaves little to add save that this bonmot becomes more poignant even in the reverse, i.e. when transistor is replaced by valve.

    En tråd om rørlyd forårsaket av DSP? Folk er kreative. Jeg vil kalle det TUBE-TROLLING.;););)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.434
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg har vært bortreist og borte fra HFS i helga.
    Forstår det slik at det har vært en del fuzz rundt en tråd som omhandler å skape rørlyd med DSP.

    Denne "rørlyden" finnes ikke. Den er en villfarelse.
    Rørforsterkere låter forskjellig og har ikke ensartet lydsignatur.

    En tråd om rørlyd forårsaket av DSP?
    Jeg skjønner ikke helt misjonen jeg:confused:
    Ønsker seg man rørkarakteristikker, i alt sitt mangfold så velger man seg vel en røramp med den karakteristikk og egenskaper som samsvarer med ønskene da, fremfor å prøve å "tweake" frem noe i nærheten av...

    Ja, jo det er mulig å modulere frem de tilnærmede egenskapene til en røramp. Man har jo det (med vekslende kvaliteter) på en rekke gitarforsterkere f.eks, der man simulerer lyden til ulike andre dedikerte forsterkermodeller, eller en dedikert "lydgruppering".
    Der kan jeg til dels forstå både ønsket og behovet, men når det kommer til avspilling av lyd forstår jeg ikke helt hva man ønsker å oppnå.
    Og - the real thing - får man jo uansett ikke fullt ut.

    For å flåse det til litt så blir det jo som å ønske seg kvinnfolk, men velger å kjøpe ei "oppblåsbara" for så å forsøke å få den til å oppføre seg som ei i levandes live:cool:
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.434
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Absolutt, men det skulle tatt seg ut om substitutter var dyrere enn original vare;)
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har vært bortreist og borte fra HFS i helga.
    Forstår det slik at det har vært en del fuzz rundt en tråd som omhandler å skape rørlyd med DSP.

    Denne "rørlyden" finnes ikke. Den er en villfarelse.
    Rørforsterkere låter forskjellig og har ikke ensartet lydsignatur.
    (Ikke nødvendigvis fløtegrøt utpenslet med beisekost)

    Som en anmelder sa om min Octave V80 (4x6550):
    One can play match maker until death does them part, for example when being sent an amp only to leash it to eight different speakers while the amp allows the option of with/without external box plus a choice of driver and output tubes. Then the danger looms of missing the base line for the details altogether. On that account, I was duly jollified about the admittedly crass assessment by a speaker designer: "Octave? Sounds like transistors but far randier." Which leaves little to add save that this bonmot becomes more poignant even in the reverse, i.e. when transistor is replaced by valve.

    En tråd om rørlyd forårsaket av DSP? Folk er kreative. Jeg vil kalle det TUBE-TROLLING.;););)
    Godt poeng. At rørdiskusjoner skaper engasjement, følelser, polarisering og tilsutt åpent sinne, ja det er interessant å observere. Tror listen over hva som skaper vennskap/uvennskap på HFS kan se omtrent slik ut:

    1. Digitalkabler
    2. Øvrige kabler
    3. Rør/ transistorer
    4. Vinyl/digital
    5. Høyttalerprinsipp
    6. Musikksmak

    Kanskje uenighet om innbyrdes forhold mellom prioritet 1-6 og mangler i listen også er egnet til å skape engasjement......:rolleyes:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.692
    Antall liker
    58.666
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært bortreist og borte fra HFS i helga.
    Forstår det slik at det har vært en del fuzz rundt en tråd som omhandler å skape rørlyd med DSP.

    Denne "rørlyden" finnes ikke. Den er en villfarelse.
    Rørforsterkere låter forskjellig og har ikke ensartet lydsignatur.
    (Ikke nødvendigvis fløtegrøt utpenslet med beisekost)

    Som en anmelder sa om min Octave V80 (4x6550):
    One can play match maker until death does them part, for example when being sent an amp only to leash it to eight different speakers while the amp allows the option of with/without external box plus a choice of driver and output tubes. Then the danger looms of missing the base line for the details altogether. On that account, I was duly jollified about the admittedly crass assessment by a speaker designer: "Octave? Sounds like transistors but far randier." Which leaves little to add save that this bonmot becomes more poignant even in the reverse, i.e. when transistor is replaced by valve.

    En tråd om rørlyd forårsaket av DSP? Folk er kreative. Jeg vil kalle det TUBE-TROLLING.;););)
    Godt poeng. At rørdiskusjoner skaper engasjement, følelser, polarisering og tilsutt åpent sinne, ja det er interessant å observere. Tror listen over hva som skaper vennskap/uvennskap på HFS kan se omtrent slik ut:

    1. Digitalkabler
    2. Øvrige kabler
    3. Rør/ transistorer
    4. Vinyl/digital
    5. Høyttalerprinsipp
    6. Musikksmak

    Kanskje uenighet om innbyrdes forhold mellom prioritet 1-6 og mangler i listen også er egnet til å skape engasjement......:rolleyes:
    Ryddig og grei oversikt, som stemmer godt overens med min oppfattelse av tingenes tilstand.
    Takk for den Final.:)

    Folk får bare holde på med det de synes er morsomt, men det er vanskelig å forestille seg at disse som viser stort engasjement over denne lista også er musikkelskere.
    Til en viss grad tøtsjer vel 6 ern en nerve hos meg, men utad pleier jeg å si at det finnes bare to slags musikk. God,-og dårlig.;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn