Bluerayspiller/cdspiller

haden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
1
Har et ok anlegg som skal brukes til TV'en , men har ikke spiller. Kjøpe billig bluerayspiller + en ren cdspiller, tilsammen 6-8tusen , eller vil jeg få "god nok" cdavspilling ved å kjøpe en Blueray til 6-8 ?

N

nb

Gjest
En BR-spiller vil normalt bruke vinter og vår på å starte opp.- type 30-40-50 sekunder basert på de testene jeg har lest. Neppe et stort problem når du gjør deg klar til å se en film på 2 timer, men jeg kunne aldri leve med det til musikklytting. Min multispiller (dvs DVD/SACD/CD) bruker 4-5 sekunder på å starte. Det er omtrent det maksimale jeg er villig til å leve med.

cobra

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2006
Antall liker
1
nb skrev:
En BR-spiller vil normalt bruke vinter og vår på å starte opp.- type 30-40-50 sekunder basert på de testene jeg har lest. Neppe et stort problem når du gjør deg klar til å se en film på 2 timer, men jeg kunne aldri leve med det til musikklytting. Min multispiller (dvs DVD/SACD/CD) bruker 4-5 sekunder på å starte. Det er omtrent det maksimale jeg er villig til å leve med.
Dette gjelder vel strengt tatt bare BR-plater. Ikke CD'er. Den bruker en del tid på å starte opp når du skrur på strømmen, men etter dette, er det "pløgg'n plei".
Men dette er vel forskjellig fra spiller til spiller. personlig bygger jeg om pc'en til multimediaspiller. Og da bruker jeg en BR-spiller. Der er det PowerDVD som bruker mest tid på å fyre igang. Men når den først er oppe og går, er det snakk om sekunder før den er klar mellom cd'ene.

eldo472

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.01.2005
Antall liker
315
Sted
Tranby
Har kjøpt Sony BDP-S5000ES.
Den bruker 7 sek på å starte opp i hurtigstart modus. 11 sek fra man trykker på "lukke" knappen til CD er klar til å spilles.

O

Omar

Gjest
Dette kommer sikkert til å bedre seg når neste generasjon Blueray kommer til sommeren. Det sises at de skal prioritere DVD og Cd. Den Bluerayspilleren som er nevnt i den andre tråden er så dyr at den er ikke no bra kjøp om et år vil jeg tro. Jeg sitter på gjerdet og venter.

Topp Bunn