BlueNote Koala eiere

gresshoppa

Medlem
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
0
Hei allesammen.

Jeg har et(to) "problem".

Har hatt BlueNote sin transistor modell av Koala en stund og er veldig førnøyd med lyden den reproduserer. Men problemet mitt er
1) at den har små stopp(hakk) i avspillingen på noen plater. Det virker som om den må ha ei lita kunstpause av og til.
2) Spilleren hater plater fra EMI med kopisperre. Det er vel disse platene som er det største problemet og det mest irriterende. Etter siste låten på platen er avsluttet finner spilleren et nytt spor, som det begynner å hoppe/spole på, og som munner ut i en "pink noise" fra he..... Om jeg har glemt at platen jeg satt på er EMI, risikerer jeg en tidlig død grunnet hjerteflimmer.

Spilleren har vært inne å skiftet hovedkort uten at det hjalp.( Det skal være sagt at jeg fikk den tilbake i går og har ikke fått høre gjennom så mange plater. Men har vært et hakk og "pink noisen" oppstår fremdeles med plater fra EMI.)

Er det noen av dere som har vært borti noen av disse problemene?

Mvh Ole J

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Hei jeg har ikke hatt min Koala så lenge, men jeg opplever det samme som deg. Dvs "pink noise".
At den noen ganger trenger litt tid for seg selv er også ganske irriterende, men spilleren har etter min mening meget god lydkvalitet.
For meg så virker det som det sitter et DVD-drev i den siden den jobber så tregt. Fjernkontrollen er også en historie for seg selv :-\

gresshoppa

Medlem
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
0
Takk for svar.

Enig med deg når det gjelder lydkvalitet på spilleren. Den spiller nydelig!

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.184
Torget vurderinger
6
Har ingen erfaring med Koala spilleren, men min gamle cd spiller EMC-1 hadde problemer med disse platene fra EMI. Problemet forsvant da jeg byttet drivverk i spilleren. Jeg løste problemet med å kopiere platene med kopisperre ;D, ironisk! Da spilte platene problemfritt. Skikkelig irriterende slikt. Jeg hadde sendt en mail til produsenten og gjort dem oppmerksom på problemet, og krevd at de byttet drivverk i spillerne! Lykke til..

gresshoppa

Medlem
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
0
Takk for svar gut_man.

Får kopiere platene mine jeg også ;D, håpløse greier det der!

Produsenten har skiftet drivverk i de nye Koalaene så der er det visst ingen problemer.

mvh

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Har en ny BLUENOTE KOALA TUBE i mitt anlegg nr. 3. Denne har ingen problemer med noen cd'er, alle spilles med overraskende god lyd.
Problemet er med andre ord løst på nye spillere.

Fjernkontrollen har en del skjulte funksjoner, eks. endring av upsamplingsfrekvens og interpoleringsnivå. Dette står ikke i manualen.

Displayet er lite funksjonelt, men lyden er fantastisk.

Samleren

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Heisann Samleren

Har Du bilde av spiller og fjernkontroll?

mvh

Johan

gresshoppa

Medlem
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
0
Samleren skrev:
Har en ny BLUENOTE KOALA TUBE i mitt anlegg nr. 3. Denne har ingen problemer med noen cd'er, alle spilles med overraskende god lyd.
Problemet er med andre ord løst på nye spillere.

Fjernkontrollen har en del skjulte funksjoner, eks. endring av upsamplingsfrekvens og interpoleringsnivå. Dette står ikke i manualen.

Displayet er lite funksjonelt, men lyden er fantastisk.

Samleren
Sier du det!

Finnes det en oversikt over disse skulte funksjonene på nettet, eller har du funnet dette ut selv?

Det hadde vært morsomt å vite komandoene for disse funksjonene.

Mvh

GIzO

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.01.2006
Antall liker
72
Sted
Larkollen
Torget vurderinger
6
Jeg vurderer å selge min Koala Tube. Om noen av dere som har transistor er iverig til å oppgradere til tube så får dere gi meg et lite hint ;)

Topp Bunn