Blu-ray-spiller med sonefri dvd-avspilling

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg sitter på en mengde sone 1 dvd-er, og trenger en spiller som kan spille dem, i tillegg til sone 2. Vil ha en BD-spiller som kan hackes (eller som gjør det rett ut av esken) til å takle alle dvd-soner. BD-sonene er det ikke så farlig med. Der klarer jeg meg med norske filmer.

Er det noen som har noen tips? La oss si til ikke stort mer enn 1500 Kr.

M

Medlem 1792

Gjest
Jeg lurer på det samme. Finnes det i det hele tatt blue-ray spillere er originalt sone frie når det gjelder DVD formatet og eventuelt hvilken (gjerne Samsung)?

Gunzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.08.2003
Antall liker
932
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
OPPO 93 eller 95.

Kjøpte en slik selv, og vips alle problemer løst. Du kan også få blueray sonefri levert fra leverandør, eller sette inn chip senere.

M

Medlem 1792

Gjest
Gunzi skrev:
OPPO 93 eller 95.

Kjøpte en slik selv, og vips alle problemer løst. Du kan også få blueray sonefri levert fra leverandør, eller sette inn chip senere.
Takk for for raskt svar. Hvor kan de kjøpes da?

M

Medlem 1792

Gjest

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Mange DVD/BR spillere kan du enkelt gjøre sonefri selv.
Se feks her http://www.videohelp.com/dvdhacks
Samsung spillere får du for under 1K og kan enkelt gjøres sonefri med kun noen taste trykk på fjernkontrollen.

Edit: Mange forhandlere kan gjøre det også, mot et tillegg i prisen. Hifi Klubben tok 500.- for min DVD spiller, og når jeg kom hjem fant jeg ut at jeg kunne gjort det selv på 2 min :-\

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Et problem jeg har registrert med en del spillere (bl.a. Samsung) er at selv om det finnes sonefri-hack til dem, støtter de ikke NTSC, men bare PAL, og da sliter man fort litt med å spille sone 1-filmer likevel, som gjerne er NTSC fra USA.

Sonyen jeg kjøpte skal klare alt dette når den er sonehacket. Man trenger barfe en sånn 100-kroners universal-fjernkontroll til å knotte det inn med. Jeg skal rapportere om hvordan det går.

M

Medlem 1792

Gjest
Gunzi skrev:
OPPO 93 eller 95.

Jeg greide ikke å la være, Oppo 93 sonefri spiller er nå bestilt!

Topp Bunn