Blu-ray spiller med godt drivverk og elektronikk?

N

nb

Gjest
tintoretto skrev:
Til nb
Jeg er ganske spent på hva du mener om lydforskjellen mellom en cd-spiller og en nettverksspiller. Hvis du mener at drivverket leser bit-perfekt, vil dette si at lydkvaliteten er den samme forutsatt at spillerne ellers er sammenlignbare? Det ligger ingen kritikk mellom linjene her. Jeg er rett og slett usikker selv.
Kan ikke si at jeg har merket noen forskjeller fra de jeg har brukt (spiller både fra datamaskin (PC) og BR-spiller (Oppo) for tiden). Hadde tidligere en DVD-spiller jeg brukte som drivverk som også funket fint. En ren CD-spiller har jeg ikke eid på sikkert 10 år så det kan jeg ikke si så mye om. Nå har jeg imidlertid stort sett eid saker fra elektronikkgiganter jeg antar vet hva de driver med, det kan jo ha noe med saken å gjøre.

Ville uansett være ganske langt nede på listen over ting jeg bekymret meg over...

tintoretto

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
0
Takk for svaret nb.

Da er jeg vel nær svaret på hvor mye penger jeg trenger å legge i dette. Virker som jeg kan holde meg GODT innenfor de 20k jeg hadde som maks ;D Spørsmålet er vel mer hvor kresen jeg skal være på Blu-ray bilde. Nærmer meg vel også svaret på hva jeg velger. Virker som Oppo BDP-93 er et godt valg, alternativt en Denon. Vi har Denon på vår lokalkino og er imponert over hvor godt bildet er. Så utrolig flytende og behagelig å se på.

N

nb

Gjest
tintoretto skrev:
Takk for svaret nb.

Da er jeg vel nær svaret på hvor mye penger jeg trenger å legge i dette. Virker som jeg kan holde meg GODT innenfor de 20k jeg hadde som maks ;D Spørsmålet er vel mer hvor kresen jeg skal være på Blu-ray bilde. Nærmer meg vel også svaret på hva jeg velger. Virker som Oppo BDP-93 er et godt valg, alternativt en Denon. Vi har Denon på vår lokalkino og er imponert over hvor godt bildet er. Så utrolig flytende og behagelig å se på.
Husk på at om du ser på 1080P-filmer så er det ikke så mye (om noe) spilleren skal gjøre utover å sende bildet ut. Jeg kjenner ikke detaljene, men har lest om at BR er et mye mer strikt format enn hva DVD er, på DVD er det en del operasjonen som overlates til spilleren å løse mens det på BR er gitt av formatet hvordan det skal løses. Ta dette med en klype salt, videoprossesering er temmelig kompliserte saker...

Jeg er i alle fall strålende fornøyd med min Oppo, godt mulig jeg hadde fått like bra bilder fra en rimeligere sak, jeg har ikke eid andre BR-spiller, men prisen på rundt 6k synest jeg absolutt er til å leve med. Eneste ankepunktet jeg har (og det er ikke helt uvesentlig) er at jeg synest responsen til fjernkontrollen er for dårlig. Tar litt tid før noe skjer og den må pekes rimelig rett mot spilleren.

tintoretto

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
0
nb skrev:
Jeg er i alle fall strålende fornøyd med min Oppo...
Hilken Oppo-spiller har du? Angående fjernkontroll har jeg kjøpt en Ligithech som fungerer veldig bra på min Oppo-spiller, samtidig som jeg har lagt hele samlingen med fjernkontroller på hylla (med unntak av Linn som er så pen at den er en pyntegjenstand i stua .o)

N

nb

Gjest
tintoretto skrev:
Hilken Oppo-spiller har du? Angående fjernkontroll har jeg kjøpt en Ligithech som fungerer veldig bra på min Oppo-spiller, samtidig som jeg har lagt hele samlingen med fjernkontroller på hylla (med unntak av Linn som er så pen at den er en pyntegjenstand i stua .o)
Har den forrige utgaven, BDP-83 tror jeg den heter. Har ikke varianten med bedre analogtrinn siden jeg uansett tar lyden ut digitalt.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
566
Sted
Bergensregionen
Et par apropos ang. det mekaniske ved drivverk:

Solide og gjerne tyngre drivverk/spillere, kan gjerne være mer stillegående, spesielt med usentrerte CDer. Her merker jeg forskjell på McIntosh MCD500 og OPPO BDP-83SE NuForce Edition.

Det er jo mulig at CD etc.-spillere med mer solide drivverk varer i flere år og spilletimer enn rimeligere. Dette har betydning for noen, mens andre liker å bytte.

Topp Bunn