blu-ray og DVD audio plater

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Antall liker
156
Sted
Sørnorge
Torget vurderinger
1
Ja, med DVD boksene er ofte tokanals 24bit og CD'en samme DR ser jeg. Flott at jeg kunne bruke en god tokanals 24bit her, for en gangs skyld.

Genesis "...And There Were Three..." måtte jeg gi opp. Det var kun 5.1 på DVD plata, og downmixen ble crap (fordi jeg ikke har kunnskaper til å gjøre det på rett måte, trolig), så jeg bruker CD'en. Bomkjøp, DR8. Men når det er sagt; Genesis har ikke et rykte på seg for teknisk gode plater, ser jeg av mange fora.

S

Syncrolux

Gjest
Ikke? Jeg har Lamb lies down... og Trick of the tail på CD, de låter da bra. God dynamikk også.

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Antall liker
156
Sted
Sørnorge
Torget vurderinger
1
Hehe, jeg har en 2009 remaster av The Lamb, DR8, syns den er litt loud, og jakter derfor på en som skal være langt bedre. Bestilte en, men har fått motstridende meldinger fra USA om den kommer eller ikke. Hvilken versjon har du? Ble nysgjerrig nå. Jeg har forøvrig Trick of the Tail (CD) underveis, skal være en knall versjon, og den kostet litt ekstra også.

Jeg har og lagt merke til at våre lokale nettbutikker stort sett har bøttevis med nye, ihjelkomprimerte remastere. Ikke kjøp Stranglers eller Genesis derfra, huttetu. Men på den annen side fikk jeg og tak i et par gode JJ Cale (Okie og Troubadour), Mercury label.

S

Syncrolux

Gjest
Jeg har Genesis CD'ene på loftet i en kasse, er oppriktig ikke sikkert på hvilken versjon/master. Men de ble kjøpt for minst 20 år sida, så det er garantert ikke remastre.

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Antall liker
156
Sted
Sørnorge
Torget vurderinger
1
Helt greitt, jeg finner ut av det snart likevel. Det var en veldig gammel Lamb CD jeg bestilte.

Jeg kan nevne en god CD til, Wings - London Town. Husker jeg spilte LP'en til døde da jeg var yngre, men har i dag kun en CD remaster, med noise reduction, og det kan høres, spesielt på s'ene. Nummer på denne CD'en er 0777-7-89265-2. Fikk i dag erstatningen, 1989 EMI/Fame, CDP 7 48198 2/CD-FA 3223, også en remaster. Mye friskere, med litt sus, bedre klang, kan sette den på repeat som før og bare nyte, og det gjorde jeg aldri med den forrige versjonen.

Topp Bunn