Carassius Auratus ser det ut som. 8)Tøft.
Kunne du vist bilde av mor også.?
Carassius Auratus ser det ut som. 8)
L-144 er snille med yngel.Småbarn er alltid morsomt. Hvordan oppfører hannen seg?. Malawiciklidhannene mine ser på avkommet sitt som levendefor, inntil de når en viss størrelse. :-X :-X :-X
Det er viderebringt til fiskene 8)Mmmmm. Ansjos.
TakkerFine bilder, vokste opp med akvarium hjemme hos mine foreldre, far var ihuga akvarium entusiast frem til han skaffet en syk fisk og hele gjengen tok kvelden, da var det fisker der han hadde hatt i mange år. Ble for tøft å starte på nytt så han solgte alt av utstyr. Bildene frembrakte minner........
Å gratulere så mye...
Hoa går med yngel i munnen.Trodde malwi-hannen beskyttet ungene ved å gjemme de i munnen jeg... eller hvem er det som gjør det da..?
Skillpadder er morroHadde to sump skilpadder engang. Makan til masete skapninger..... Akkurat som unger som skulle løftes opp når man gikk forbi akvairet. Og det at skilpadder er trege er en sterkt overvurdert myte.
Var det Aurum Cantus du sa ??? ;DCarassius Auratus ser det ut som. 8)
Skal hilse fra monsterfiskene og si " skal tygge av han fingrene jeg vel "![]()
Mine fisk. Slik små fisk skal oppbevares før bruk.
Joda, har fulgt oppskriften og skiftet vann hver uke, tilsatt dh-salt, målt ditt og datt, men som sagt så døde de uansett. Nå er det veldig bløtt vann her, så det er jo ikke helt optimalt for guppy osv. Men etter at interessen dalte og stellet ble deretter, dør de faktisk mindre enn før... :-/Hoa går med yngel i munnen.
Spytter de etter 20-21 dager.
Guppy og platy er jo enkle fisker å holde,formerer seg som kaniner også.
Kort ver. av akvariehold:
Kjør opp karet med sand/grus,planter,pynteting,røtter og ikke minst ett bra filter/pumpe.La det stå å gå i 2-3 uker så sleng oppi fisk.Sjekk for nitrit NO2 spesielt de første 5-6-7 ukene.Bytte 20-30% vann i uka (større kar er enklere enn små seff).Etter det ordner det seg selv.Bare husk å ikke mate for mye og for ofte...det forurenser karet veldig.
/jan
Hadde faktisk bilde av de to ogsåSkillpadder er morro
En kompis har 2 små og ja de er alt annet enn trege hehe.
/jan
Her gjør jeg det enkelt,tilsetter ikke noe som helst.Joda, har fulgt oppskriften og skiftet vann hver uke, tilsatt dh-salt, målt ditt og datt, men som sagt så døde de uansett. Nå er det veldig bløtt vann her, så det er jo ikke helt optimalt for guppy osv. Men etter at interessen dalte og stellet ble deretter, dør de faktisk mindre enn før... :-/
Se der jaHadde faktisk bilde av de to også
![]()
Har de helvetes Haplochromis Obliquidens ynglene i det karet, hvis ikke så skulle jeg gjerne brukt det kun til maller..Har ett extra avls par her (L-144) som muligens skal selges utover.Skriker ut hvis/når det blir aktuelt.
Athrax'ene er jo nydelig,fortjener ett eget kar
/jan
Det funker om du har rette vannkvaliteten til de fiskene du har, her så funker ikke det pga Ciklidene og vannet..Her gjør jeg det enkelt,tilsetter ikke noe som helst i vannet.
/jan
Ikke mobb maten min !Har de helvetes Haplochromis Obliquidens ynglene i det karet, hvis ikke så skulle jeg gjerne brukt det kun til maller..
Haplochromis Obliquidens
![]()
Har jo en Sunshine Pleco i det lille karet, skulle hatt en makker så det kunne yngla litt, men det får jeg ta en gang senere..
Sunshine Pleco (min favoritt, men er veldig sky)
![]()
Anthrax er et par, de leker og koser seg, så det er ikke umulig at de allerede har ynglet, så jeg bør kanskje sette litt press på sjefen, jeg bryr meg mindre om alle de Ciklidene hu har, kan nesten ikke være mer enig Mark Twain, for det var vel han som sa følgende:
"The Catfish is a Plenty Good Enough Fish For Anyone"
Så ansjosen til rolfozzy er ikke verdt fem sure sild.!! ;D
Anthrax
![]()
Hvis du stikker innom rotekroken så ser du dem til salgs, du får 3 stk for 100,- men det blir ikke rare middagen daIkke mobb maten min !
Forøvrig ser de på det øverste bildet gode ut.
Blir som en middag på Sjøhuset i Kristiansand det. Bortsett fra at du er litt billigere. Selger du de ferdig filetert ?Hvis du stikker innom rotekroken så ser du dem til salgs, du får 3 stk for 100,- men det blir ikke rare middagen da![]()
Nei..Blir som en middag på Sjøhuset i Kristiansand det. Bortsett fra at du er litt billigere. Selger du de ferdig filetert ?
Som skapt for Sushi?Morsomt kjøkken for akvarieentusiaster og fiskekokker:
![]()
Kansje et saltvannsoppsett med skalldyr?