Blir spennende.....

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
0
...å se aksjekurssene i flaggbransjen etter 22.30 ikveld! Forutsatt at redaktøren holder det han lover.

:)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Et saklig og balansert program. Viste til fulle at man ikke kan stole på stats- og utenriksminister hvis det skulle begynne å blåse igjen !

Ble også en smule fasinert av den danske imamens syn på "fordelene" ved å være prest/leder for analfabeter ! Dog ble jeg ikke overasket !

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Det er ganske sprøtt å tenke på hvor enorm makt de religiøse lederne i den delen av verden har i praksis.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Vel Snickers, som du selv sier: ...i en tid av total tåkelegging er det revolusjonært å si sannheten...!

Man får håpe at "noen" setter ned foten før samme slags ledere har virkelig makt her på berget også !

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Samme slags ledere hadde tilsvarende makt her på berget for noen hundre år siden. Imidlertid virker det ikke akkurat som at vi er på vei dit.

Problemet fra sentralt muslimsk hold er todelt. Det ene er selve imamene som har makt, men som ikke nødvendig vis utøver den for hva det er verdt. Disse får nok usaklig mye skyld og kritikk. De andre er de som utøver islamisme. Dette er å blande kortene. De benytter selve religionen til å skappe uro, og forsøker å lage en spent situasjon med et slags samhold rundt seg selv, og på den måten posisjonerer de seg politisk.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Folket er forbannet. PÅ tide at politikerne bytter ut folket?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Jeg tviler på at den jevne muslim har lest Jyllandsposten, men derimot har de nok fått høre en "versjon" av historien fra sin kjære muslimistiske imam.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Jeg tviler på at den jevne muslim har lest Jyllandsposten, men derimot har de nok fått høre en "versjon" av historien fra sin kjære muslimistiske imam.

Og der ligger 99% av problemet !

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg også hoppet litt til i stolen da denne psykopaten av en Imam ytret de forløsende ord; det er av og til godt med analfabetisme! Nettopp!! Dette poenget har jeg hevdet ved flere anledninger; en av de største trusler mot demokratiet er uvitenhet og analfabetisme. Utdanningen må opp og stå verden over. Bokbrenning og sensur er jo også noe desperate despoter ofte hengir seg til.

Honkey

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.241
Torget vurderinger
2
Fikk desverre ikke sett programmet. Blir kanskje sendt i reprise ?

kkrog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
1
Samme slags ledere hadde tilsvarende makt her på berget for noen hundre år siden. Imidlertid virker det ikke akkurat som at vi er på vei dit.
.
Noen hundre år siden???
Er vel ikke så lenge siden Ap dikterte hva som skulle skje!
I "enevelde"! ;)
Var jo noen fra dette partiet som kunne minne mer om enerådende herskere enn demokrater.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Du er inne på noe, men jeg har ikke hørt om utstrakt bruk av for eksempel æresdrap eller åndelige avstraffelser de siste 100 årene.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Var jo noen fra dette partiet som kunne minne mer om enerådende herskere enn demokrater.
Joda men.................... De drev vel ikke direkte å fremmet analfabetisme og brente bøker ? Og når det gjelder arrogant " jeg gjør da aldri feil" holdning så behøver man ikke gå bakover i tid, det holder med å se på J.G Støre når han ikke tar selvkritikk for behandlingen av Magasinet og dets redaktør ! :p

kkrog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
1
Hehe riktig! Magazinet.
Er vel kanskje ikke bra å ha ytringsfrihet når andre kan tenkes å bli støtt av det!
;)
Å joda har blitt "brendt" bøker her i landet også!
Hva med feks Bjørneboe og Mykle?
Til og med en bok utgitt av teknologisk forlag som heter , Biltrimming, ble inndratt på 80 tallet da den ble ansett for å kunne gi folk, les ungdommen, gale ideer!
Er jo noen år siden men ikke hundrevis av år!
Dette går jo også ut på å kneble folks ytringsfrihet, til dels ideologiske interesser, meninger etc.
Les historien til det aktuelle partiet fra krigen til slutten av 90 tallet. Demokratisk styrt med jernhånd!
Vært mange skitne feider der!

For taperne kan nok dette ha blitt følt som åndelig avstraffelse.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Jeg synes UD og Støre var ganske så feige i denne saken. Er man for yttringsfrihet så er man for ytringsfrihet. Det går ikke ann å bare være litt for...
Jeg savner en åpen debatt om verdi forskjellene mellom vesten og islam og hva våre politikere virkelig mener om tilstanden verden er i. Hvis det er slik at de er redde for å forsvare yttringsfriheten eller bruke en strengere tone ovenfor de invandrerene som setter sin relgion og sine agendaer fremfor Norske lover, så er det vel slik at terroristene allerede har vunnet?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.593
Torget vurderinger
0
Jeg synes UD og Støre var ganske så feige i denne saken. Er man for yttringsfrihet så er man for ytringsfrihet. Det går ikke ann å bare være litt for...
Det er så lett så, helt på samme måte som man kan være "litt" gravid. ;D ;D ;D ;D ;D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.826
Sted
Østfold
Jeg har hørt man snakker om tvillingmødre som "veldig gravide" men den "litt gravid" vet jeg ikke om jeg helt klarer å se for meg i farten.

Topp Bunn