Blir ikke dette litt feil da.....

S

Slubbert

Gjest
Slubbert skrev:
Tølper skrev:
Tjen folket er en gjeng ekstreme gærninger som både venstre- og høyresiden liker å gjøre narr av, likevel ikke fornøyd med "bevisføringen" din. Tjen folket er tre mennesker eller noe slikt.
Du kan umulig ha lest all dokumentasjonen allerede, det var mye stoff i linkene jeg la inn. At du reagerer negativt på honesttinking.org som kilde kan jeg godt forstå (selv om man knappest kan beskylde Walid al-Kubaisi for xenofobi), jeg brukte kilder som ikke har tilknytning til innvandringsfiendtlige miljøer, feks Antirasistisk Senter.

http://www.antirasistisk-senter.no/nyheter/sosmail.htm

Antirasistisk Senter er tilhenger av mest mulig åpenhet og vi tror det gagner arbeidet mot rasisme at alle deltar i den offentlige debatt og tydelig sier hva de mener. Antirasistisk Senter samarbeider, roser eller kritiserer alle aktører fra sak til sak. Det har vi gjort siden 1979, og det forbeholder vi oss retten til å gjøre også i framtiden.
Vi finner det følgelig riktig å legge ut de punkter vi har vært uenige om og kritiske til i forhold til SOS Rasisme. Disse synspunkter har blitt imøtegått av hovedkasserer Larsen på en måte som er forbausende. Han ber selv om at hans synspunkter blir offentliggjort på vår hjemmeside og til tross for språkbruken finner vi det riktig å legge ut hele diskusjonen, og så kan folk selv gjøre seg opp sin mening.

Vår første kommentar står fremdeles fast, og til tross for den omfattende korrespondansen mellom oss og SOS Rasismes hovedkasserer Kjell Gunnar Larsen så har vi ikke fått svar på våre spørsmål eller fått avkreftet de kritiske påstander som fremkom i Dagens Næringsliv.
På denne bakgrunn må vi fastslå følgende.
· Det er en påtagelig mangel på synlighet i SOS Rasisme når det gjelder så vel personer som aktivitet. Dette mener vi er til skade for det antirasistiske arbeidet, fordi det er viktig med åpenhet om så vel metoder som konkret arbeid.
· SOS Rasisme ble kuppet av personer med tilknytning til AKP i 1993, og brukte bevegelsen via hemmelige grupper til å rekruttere medlemmer til AKP. Dette ble fremlagt i Dagens Næringsliv av Kjell Børge Øgård, som var med på hele prosessen. Dagens Næringsliv dokumenterte flere tette bånd mellom lednende personer i SOS Rasisme og den marxist-leninistiske gruppen Tjen Folket. Antirasistisk Senter mener det er uheldig at en antirasistisk medlemsorganisasjon har så mange og tette bånd til enkelte politiske grupperinger. Det er for oss uvesentlig hvilke politiske grupperinger det er snakk om.
  • Trond Thorbjørnsen, leder i SOS-Rasisme, opprettet Tjen Folkets nettsider.
  • IT-konsulent Henrik Ormåsen er Tjen Folkets talsmann og Regionsansvarlig for SOS-Rasisme i Nord-Norge.
  • Styremedlem og 1.nestleder i SOS-Rasisme, Ola Melbye Pettersen, er også medlem i Tjen Folket.
  • Kjell Gunnar Larsen, hovedkasserer i SOS-Rasisme, stiftet organisasjonen Tjen Folket.
  • AKPere organiserte på 90-tallet hemmelige grupper innad i organisasjon hvor målet var overtagelse av SOS-Rasisme i den hensikt å bruke det som rekrutteringsbase.
  • Etter "kuppet" i '93 fikk Larsen jobben som hovedkasserer og medlem av både landsstyre og arbeidsutvalg i SOS-Rasisme.
  • SOS-Rasisme får millioner i statsstøtte hvert eneste år. I 2004 fikk de ifølge Dagens Næringsliv 5,7 millioner kr.
  • Personer tilknyttet SOS-Rasisme forteller at det hvert år forsvinner mye penger fra organisasjonen og over til ML-bevegelsen.
  • Dagens Næringsliv siterer Karen Århus som på oppdrag for Kommunaldepartementet skulle kartlegge virksomheten: "Ingen i SOS-Rasisme kunne fortelle meg hva organisasjonen gjorde lokalt. Jeg fikk heller ikke en liste over lokallagsledere slik at jeg kunne ringe rundt. Jeg fikk kort og godt ingen informasjon. De sa de ikke ønsket å bruke tid på det."
  • På Tjen Folkets sider står følgende: ”Tjen folket har aldri hatt noen illusjoner om at borgerskapet vil gi fra seg makta på fredlig vis." - det er en organisasjon med revolusjon som mål og vold som middel.
  • Under et møte på Egertorget i Oslo 22. august 2005 angrep rundt 40 demonstranter fra SOS-Rasisme partileder i Demokratene Vidar Kleppe.
  • Under SOS-demonstrasjonen på Egertorget opptrer en annen voldsaktivist, blitzeren Asgeir Wølner. Wølner havnet i politiets mapper etter å ha truet med terrorisme mot næringsparken i Kongsberg og da han deltok i opptøyene i Göteborg sommeren 2001 der en rekke polititjenestemenn ble alvorlig skadet.

@ Honkey - jeg har ikke sagt noe om dusøren, jeg har endog ikke lest hva som er skrevet om det. Imidlertid ville jeg imøtegå Tølperens insinuasjon, eller det jeg tolket som en insinuasjon, om at et kritisk syn på SOS-Rasisme er gitt å bunne i xenofobiske eller fordomsfulle holdninger. SOS-Rasisme fremstår som en melkeku for restene av ML-bevegelsen, iallefall delen av den som er mer ytterliggående enn Rødt....
Ekstremistene avslørt av egne notater:

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article544195.ece

Til og med ikke Rød Ungdom vil ta i SOS Rasisme med ildtang. Denne skyggeorganisasjonen burde knuses og jævl.....eh, lederne kastes i spjeldet for svindel og sabotasjevirksomhet. Femti tusen nordmenn har uvitende betalt inn støtte til ultraradikal og tidvis voldelig ML-terror, samtidig får de fem mill. i statsstøtte selv om alle med et minstemål av innsikt vet at hele organisasjonen som sådan er en eneste stor dekkoperasjon. Jeg finner dette svært oppsiktsvekkende (og provoserende); det er utrolig at journalister og redaktører lar agenter for Tjen Folket få nærmest fri taletid i landsdekkende media når de opptrer i dekkrollen som antirasister.

G

Gjestemedlem

Gjest
I Norge blir have som helst av bedritne organisasjoner sett på som noe positivt og støtteverdig bare det kallea 'frivillige' eller 'ideelle' organisasjoner organisasjoner. Disse føyer seg bare inn i rekke av slike sammen med f.eks. Juvente, Ottar og hauger med religøse organisasjoner og grupperinger.

Men for all del, hvis noen har glede av å bruke tid på å være "revolusjonær" så la dem for all del få holde på med rollespillet sitt. Men greit å vite hvor man har dem i det minste.

Topp Bunn