Blinkende diode på forsterker ? ? ?

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Heisan, noen her som har opplevd at diodelampa plutselig har begynt å blinke, etter flere timers bruk selv om man har spilt på lavt / " normalt" nivå ? ? ? & hva det kan skyldes, evt ? ? ? På forhånd takk for svar.

Mvh

T

TT.

Gjest
Kanskje nevne hvilket merke og modell det gjelder. Dernest sjekke i bruksanvisningen?

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.502
Torget vurderinger
12
Klipp den av. Min BAT VK-60 med en grusom blå diode forsto galskapen og den blå dioden tok harakiri. Eieren ble bare lykkelig. Blå dioder er aldri pent, spesielt ikke med oransj var rørglød som akkompagnement.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Ser ikke ut til at trådstarter har rørforsterkere.
Da kan jo en LED eller tre ha sin misjon.
Enten for å indikere at det er noe feil, eller som en beskjed om at det er noe feil med kontrollkretsen ;)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.502
Torget vurderinger
12
Jada, dioder er bra som indikatorer, men sett en stor seriemotstand (helst variabel) foran så de ikke blir for glorete. Blå er ikke harmonisk for meg og jeg digger derfor at BATens blå tok harakiri. Jeg bruker forøvrig alltid en svak diode selv som indikator, som regel rød og noen ganger grønn.

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Antall liker
7
Trondmeg skrev:
Jada, dioder er bra som indikatorer, men sett en stor seriemotstand (helst variabel) foran så de ikke blir for glorete. Blå er ikke harmonisk for meg og jeg digger derfor at BATens blå tok harakiri. Jeg bruker forøvrig alltid en svak diode selv som indikator, som regel rød og noen ganger grønn.
Hei, etter et par dager slutta den å blinke, heldigvis :)

Mvh :)

Topp Bunn