Blindtest av flac vs. wav

I_L

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.03.2003
Innlegg
3.243
Antall liker
5.205
Ser at 6moons linker til rapporten, har sendt følgende mail:

Dear Srajan,

I have been made aware that an excerpt from a document of mine is reprinted in a 6moons review written by you:

http://www.6moons.com/audioreviews/esoteric2/g25u_3.html

Normally I would just see it as a compliment to have my writings republished and thus acknowledged by a hifi magazine such as yours, however in this case one of the reprinted statements is erroneous.

The statement of concern is the following: "CD discs even have physical jitter, often referred to as landscape-jitter and pit-jitter. All these are secondary distortion sources; they can lead to sampling jitter, which will again lead to distortion."

This statement is factually wrong, as there is no link between a CD's physical landscape-/pit-jitter and clock-jitter whatsoever. These are two terms descibing completely different effects; the landscape- and pit-jitter on a CD only affects its yield, it has no relation to sampling jitter as the (sampling) clock is not something that is stored on the disc, but rather a signal generated during conversion. Thus, the above sentence should probably be removed from the site.

The document, that you also link to, was written as a report in a PhD-course and it contants a few errors like this one, since it was never peer-reviewed or intended to be a scientific publication. You should probably note this when linking to the document. If you want to, you are also free to provide a link to my final thesis found here.

Thanks and regards,
Ivar Løkken.
Ift drivverk og transmisjon har klokke og PLL i DAC omtrent tusen ganger mer å si for endelig ytelse mtp. samplingsjitter. Og det å komme under Dunns hørbarhetsterskel som ofte blir gjengitt og referert til, er ikke spesielt vanskelig. Og koster ikke mye penger.
 

Sorzy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.05.2009
Innlegg
337
Antall liker
767
Sted
Akershus

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.520
Antall liker
35.419
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Dette er interessante resultater, selv om jeg foreløpig har et nullresultat ved å prøve det samme hos meg. Håper derfor du vil poste oppdateringer. Jeg foreslår heller at du ber en moderator om å rydde ut alt som er off-topic, slik at tråden kommer tilbake på sporet. Jeg har forøvrig slettet et par av mine innlegg som nok var off-topic i denne tråden.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Hehe. Håper du husker hva du skrev Asbjørn, for jeg spøkte. ;D
Men jeg har tatt en liten pause. Kommer sterkere tilbake. Har lyst til å blindteste MP3 i 320 kbps mot WAV/Flac også.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.520
Antall liker
35.419
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg skrev nok ingen ting som jeg ikke har skrevet mange ganger før, og da kan støy/signal-forholdet bare bli bedre av å slette det. Spent på hva du kommer frem til. Jeg har ingen problemer med å høre når guttungen har smuglet inn en MP3-fil på serveren, men det er neppe 320 kb oppløsning i de filene.
 
Topp Bunn