Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:
Den saken der er veldig stygg. Rett og slett prisen vi må betale for å ta ansvaret vi vil ha. Når det er en så stor innvandring, får vi en slik utvikling.
Vi har valgt det selv, og de fleste synes det er greit så lenge vi hjelper andre mennesker.
Korttenkt, kortsiktig, endimensjonal, og patetisk kommentar.
Honkey
Vondt å høre sannheten, vet det. Det totalt enkle faktum er, at hadde vi ikke hatt den massive innvandringen og åpne asylmottak, hadde ikke slike ting skjedd så ofte. Så enkelt er det. Forklar meg gjerne hvorfor det ikke er sant. Vi har valgt å være rause og å hjelpe mange mennekser. Mange trengende. Men da akspeterer vi samtidig en pris. Men du må gjerne lukke øynene eller se bort, hvis det gjør at du føler deg bedre. Det kan heller ikke være så sjokkerende, da alle land som får en stor innvandring opplever det samme. Enkelte bydeler i svenske byer har blitt ghettoer og kriminell slum, hvor det ikke er trygt for vanlige folk lenger. Vi kommer til å oppleve mye av det samme her etterhvert.
Har ikke tid til å ta deg på dette nå, men det du skriver her over er rent føleri, og har ikke sterke røtter i fakta. Det er typisk "inntrykks-basert" kunnskap, og som sådan like lite verdt som all annen irrasjonell tro.
I'll be back
Honkey
Du kan nok spare deg bryet. Dog kunne det vært morsomt og hørt deg fortelle hvem som skulle begått alle overfallsvoldtektene i Oslogatene, som nesten alle har ikke-vestlig innvandringsgjerningsmann. Eller mener du at ofre og politi kun farer med løgn?
Jeg synes du skulle besøke noen av de 100-vis av ofre for vold, voldtekt og ran og fortelle dem om "inntrykksbasert kunnskap" og føleri, det hadde de nok satt pris på.
Mulig jeg kan spare meg bryet, mot dumheten kjemper så vel guder forgjeves som kjent, men allikevel...:
La oss først klargjøre en sak:: Vi er selvsagt enige i utgangspunktet her; vold og voldtekt er brutalt, hensysnløst, meningsløst og fullstendig ute av takt med et nogenlunde velfugerende samfunn. Jeg forsvarer ikke på noen måte denne kvalme formen for manglende forstand, og har lite problemer med at det benyttes mye ressurser på å stoppe faenskapet.
Norge er et land i verden, med forpliktelser og internajsonale avtaler vi bare må forholde oss til. Det er like greit å forholde seg til virkeligheten som den rent faktisk er, i stedet for å innbille seg / drømme at vi kan stenge grensene og bytte navn til Nord-Korea. Kriminelle elementer finner veien til vår lille honningkrukke enten de er invitert, velkomne eller uønsket. Grunnen til at jeg reagerer negativt på dine innlegg, er grunnet den gedigne kortslutningen du gjør ved å helt grunnløst angripe hele gruppe med mennesker. Mennesker som i sannhet har nok som de har. Jeg har tidligere vist at kriminaliteten er promiller av befolkningen, selv om den er høyere blant ikke-vestlige innvandrere, enn blant ur-nordmenn. Jeg har også pekt på noen av årsakssammenhengene. På grunn av de 6 unge ikke-kompatible unge menn av 1000 ikke-vestlige, argumenterer du for en kollektiv avstraffelse som også tar med seg de 994 hederlige innbyggerne som faktisk er svært nødvendige brikker i vårt samfunnsmaskineri. Dette er fullstendig på trynet, og bryter med alle verdier vi står for. I tillegg deltar du i hylekoret som henter sin "kunnskap" fra overskriftene, og bidrar til segmentering og økt spenningsnivå i samfunnet.
Så med ovenstående som bakteppe, mener jeg å ha mine ord i behold når jeg hevder at dette er korttenkt, kortsiktig og endimensjonalt.
Honkey