Blind vold og voldtekter.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.789
Sted
Nøtterøy
Dette er noe av det verste jeg leser om. Kan f... meg ikke tenke meg noe mere meningsløst. :mad:

Gyve løs på forsvarsløse jenter og gutter på en sånn måte får meg virkelig forbannet.

Hva foregår oppe i hodet på slike mennesker?

Dette er et av våre største samfunnsproblem som noen snart må ta et skikkelig tak i.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10069427

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.613
Torget vurderinger
1
Andy skrev:
Dette er et av våre største samfunnsproblem som noen snart må ta et skikkelig tak i.
Det ble gjort av "utlendinger" og da blir det vel neppe sett på som et samfunnsproblem... ;)

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.789
Sted
Nøtterøy
En jeg kjenner var for to-tre år siden på vei hjem fra en fest i byen da en gjeng ungdommer dukket opp.
De lurte på om han hadde noen små-penger til dem, og i det han stakk hånda i lomma for å sjekke gikk de løs på han.
De slo og slo helt til han gikk i bakken.
Mens han lå på bakken sparket de han mens han lå og ba for sitt liv. Han var sikker på at hans siste time var kommet.

I dag er hans liv ødelagt.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.821
Torget vurderinger
96
Den saken der er veldig stygg. Rett og slett prisen vi må betale for å ta ansvaret vi vil ha. Når det er en så stor innvandring, får vi en slik utvikling.
Vi har valgt det selv. Eller rettere sagt, de vi har valgt til å styre landet har gjort det slik. Og de fleste synes det er en grei pris å betale så lenge vi hjelper andre mennesker. Jeg synes prisen er for høy.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Polkagris skrev:
Den saken der er veldig stygg. Rett og slett prisen vi må betale for å ta ansvaret vi vil ha. Når det er en så stor innvandring, får vi en slik utvikling.
Vi har valgt det selv, og de fleste synes det er greit så lenge vi hjelper andre mennesker.
Korttenkt, kortsiktig, endimensjonal, og patetisk kommentar.

Honkey

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.821
Torget vurderinger
96
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:
Vi har valgt det selv, og de fleste synes det er greit så lenge vi hjelper andre mennesker.

Honkey
Vondt å høre sannheten, vet det. Det totalt enkle faktum er, at hadde vi ikke hatt den massive innvandringen og åpne asylmottak, hadde ikke slike ting skjedd så ofte. Så enkelt er det. Forklar meg gjerne hvorfor det ikke er sant. Vi har valgt å være rause og å hjelpe mange mennekser. Mange trengende. Men da akspeterer vi samtidig en pris. Men du må gjerne lukke øynene eller se bort, hvis det gjør at du føler deg bedre. Det kan heller ikke være så sjokkerende, da alle land som får en stor innvandring opplever det samme. Enkelte bydeler i svenske byer har blitt ghettoer og kriminell slum, hvor det ikke er trygt for vanlige folk lenger. Vi kommer til å oppleve mye av det samme her etterhvert.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:

Honkey
Vondt å høre sannheten, vet det. Det totalt enkle faktum er, at hadde vi ikke hatt den massive innvandringen og åpne asylmottak, hadde ikke slike ting skjedd så ofte. Så enkelt er det. Forklar meg gjerne hvorfor det ikke er sant. Vi har valgt å være rause og å hjelpe mange mennekser. Mange trengende. Men da akspeterer vi samtidig en pris. Men du må gjerne lukke øynene eller se bort, hvis det gjør at du føler deg bedre. Det kan heller ikke være så sjokkerende, da alle land som får en stor innvandring opplever det samme. Enkelte bydeler i svenske byer har blitt ghettoer og kriminell slum, hvor det ikke er trygt for vanlige folk lenger. Vi kommer til å oppleve mye av det samme her etterhvert.
Har ikke tid til å ta deg på dette nå, men det du skriver her over er rent føleri, og har ikke sterke røtter i fakta. Det er typisk "inntrykks-basert" kunnskap, og som sådan like lite verdt som all annen irrasjonell tro.
I'll be back

Honkey

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.821
Torget vurderinger
96
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:

Honkey
Har ikke tid til å ta deg på dette nå, men det du skriver her over er rent føleri, og har ikke sterke røtter i fakta. Det er typisk "inntrykks-basert" kunnskap, og som sådan like lite verdt som all annen irrasjonell tro.
I'll be back

Honkey
Du kan nok spare deg bryet. Dog kunne det vært morsomt og hørt deg fortelle hvem som skulle begått alle overfallsvoldtektene i Oslogatene, som nesten alle har ikke-vestlig innvandringsgjerningsmann. Eller mener du at ofre og politi kun farer med løgn?
Jeg synes du skulle besøke noen av de 100-vis av ofre for vold, voldtekt og ran og fortelle dem om "inntrykksbasert kunnskap" og føleri, det hadde de nok satt pris på.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Uansett er det utrolig feigt å angripe uskyldige mennesker på den måten. Det værste er at det blir mer og mer slikt...

En venn av meg var for noen år siden på vei hjem fra byen, fortsatt småfull da en bil stoppet og tre menn hoppet ut og gikk til angrep på han helt umotivert, nå hadde heldigvis denne vennen drevet med kampsport (tae kwan doe) i flere år så han var i stand til å forsvare seg... men samme gjeng hadde banket opp flere tilfeldige personer hver helg i en periode på et par måneder før det heldigvis ble slutt på f**n skapet.

Enda en forskjell fra tidligere er at når det var fest på lokalet og det ble slåsskamp, så var det en mot en, face to face, en gikk i bakken, kampen over, nå skal man fortsette kampen etter at den ene ligger nede, fortsette å slå, sparke og påføre indre skader og varige men...

Uansett hvem de er så er disse feigingene noen forbannede idioter som ikke har noe i det offentlige rom å gjøre, angripe tilfeldige/uskyldige mennesker på denne måten, og to menn som angriper en enslig ung dame, lås dem inne og kast nøkkelen så blir de fengslet på samme måte som denne unge jenta kan risikere å bli retsen av livet.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.972
Milenko skrev:
..........Enda en forskjell fra tidligere er at når det var fest på lokalet og det ble slåsskamp, så var det en mot en, face to face, en gikk i bakken, kampen over, .........
Du har tydeligvis aldri vært på fest på lokalet. ;D

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.150
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:

Honkey
I'll be back

Honkey
Litt lesestoff til ettertanke:
http://www.p4.no/story.aspx?id=272134

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.821
Torget vurderinger
96
Super skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:

Honkey
I'll be back

Honkey
Litt lesestoff til ettertanke:
http://www.p4.no/story.aspx?id=272134
"- Sånt skjer av og til. Når vi drikker for mye og blir fulle hender det at vi overfaller dem, men hvis vi ikke drikker, angriper vi ikke kvinner - men respekterer dem, sier senegaleseren på noe gebrokkent engelsk."

Som om de snakker om en ting, type "vi ble revet med og knuste ruta på bilen da vi gikk forbi". Viser så meget tydelig mangelen på respekt for medmennesker.
Trist, deprimerende, men ikke sjokkerende. Det er en fattig trøst at det egentlig ikke er deres feil, men den oppdragelsen og tanker om levesett de har fått gjennom sin kultur. Det er ekstremt utfordrende å forandre slike tanker på voksne mennesker.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Det første "vi" som samfunn MÅ gjøre noe med er å straffe disse som driver med "blind/uprovosert" vold. Straffe dem hardt. Det holder ikke å gi dem 14 dager eller 3 uker betinget fengsel. Uprovosert vold bør føre til minimum 1 år ubetinget! Dette er ikke "forbrytere" som "tvinges" til kriminalitet av nød fordi de prøver å holde sulten fra livet. Det er ikke synd på dem. De er predatorer som får et "kick" ut av det å jævles med andre mennesker. Straffen kan de for min del gjerne få sone på Bjørnøya. Settes i land med en plankestabel, hammer, spiker, et telt og matrasjoner for et år. Klarer de seg kan de få lov til å reise hjem, Norge eller Somalia etter som stasborgerskapet tilsier. Prøver de å svømme over til fastlandet og lykkes benådes de. Lykkes de ikke eller blir spist av isbjørn? Vel, tuff luck! Da får de i allefall føle på kroppen hvordan det er å møte en som er større, sterkere og ganske blottet for hensyn!

Personlig driter jeg tynt i hva slags nasjonalitet disse er av, det finnes uansett alt for mange etnisk norske som driver og "tøffer seg" mot mindre og svakere menensker. Utidig faenskap er det, hverken mer eller mindre!

Det neste man må gjenninføre i norsk strafferett er en udiskutabel rett til å forsvare seg, og til å gripe inn og forsvare andre som er i behov av hjelp! I dag riskerer man straff om man griper inn og forsvarer noen som blir overfalt, man riskerer også straff ved selvforsvar om man "tar for hardt i vedkommende". Det er lett å sitte i en rettsal trekvart år etterpå å hevde at du ikke skulle ha slått kjeltringen så hardt at han ble skadet! Der og da er du bare interesert i en ting, at dævelskapen skal bli liggende stille slik at du er helt sikker på at han ikke hopper opp og slår deg halvt helseløs! Den som starter voldsbruk får ta det hele og fulle ansvar for egne skader!

Edit: Typo

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
21.139
Sted
Oslo
Torget vurderinger
15
Oi. Denne tråden lukter det "debatt" av :)

Det kan vel neppe bortforklares at det er en markert overrepresentasjon av ikke vestlige innvandrere, asylsøkere og ikke minst blandt grupper som oppholder seg i landet ulovelig - ihvertfall når det gjeldser voldtekter. Så kan man sikkert diskutere oppognedimente om årsaker til at det er slik.

Vedr. blind vold, så ser man vel like ofte at det er yngre etniske norske menn i rus som er innblandet i dette.

En ting er sikkert - og det er at vi hverken vil, eller kan ha det slik. Strafferammene må opp så det "svir" og gir en preventiv virkning. Statuer gjerne noen eksempler for min del. Men.... det er vel egentlig kun ordentlig grisebank som hjelper.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.821
Torget vurderinger
96
Økte straffer er litt som å pisse i buksa for å holde varmen. Nok å nevne USA. Dog var det i 2008 fire ganger mer kriminalitet pr. innbygger i Oslo enn i New York. Har ikke giddet å søke opp tall for i dag, men med den kraftige økningen i ran, lommetyverier og voldtekt på åpen gate kan jeg ikke skjønne at det skulle være så mye bedre. Men det er altså Oslo som er verkebyllen.

El-retur

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2012
Antall liker
1.883
Sted
Sauda
Torget vurderinger
14
enige med polkagris :) er ikke rasist,men rasebevist.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.821
Torget vurderinger
96
Å snakke om raser er ganske meningsløst. Men kultur er ting som er helt sentrale når folk skal fungere sammen.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:

Honkey
I'll be back

Honkey
Du kan nok spare deg bryet. Dog kunne det vært morsomt og hørt deg fortelle hvem som skulle begått alle overfallsvoldtektene i Oslogatene, som nesten alle har ikke-vestlig innvandringsgjerningsmann. Eller mener du at ofre og politi kun farer med løgn?
Jeg synes du skulle besøke noen av de 100-vis av ofre for vold, voldtekt og ran og fortelle dem om "inntrykksbasert kunnskap" og føleri, det hadde de nok satt pris på.
Mulig jeg kan spare meg bryet, mot dumheten kjemper så vel guder forgjeves som kjent, men allikevel...:
La oss først klargjøre en sak:: Vi er selvsagt enige i utgangspunktet her; vold og voldtekt er brutalt, hensysnløst, meningsløst og fullstendig ute av takt med et nogenlunde velfugerende samfunn. Jeg forsvarer ikke på noen måte denne kvalme formen for manglende forstand, og har lite problemer med at det benyttes mye ressurser på å stoppe faenskapet.

Norge er et land i verden, med forpliktelser og internajsonale avtaler vi bare må forholde oss til. Det er like greit å forholde seg til virkeligheten som den rent faktisk er, i stedet for å innbille seg / drømme at vi kan stenge grensene og bytte navn til Nord-Korea. Kriminelle elementer finner veien til vår lille honningkrukke enten de er invitert, velkomne eller uønsket. Grunnen til at jeg reagerer negativt på dine innlegg, er grunnet den gedigne kortslutningen du gjør ved å helt grunnløst angripe hele gruppe med mennesker. Mennesker som i sannhet har nok som de har. Jeg har tidligere vist at kriminaliteten er promiller av befolkningen, selv om den er høyere blant ikke-vestlige innvandrere, enn blant ur-nordmenn. Jeg har også pekt på noen av årsakssammenhengene. På grunn av de 6 unge ikke-kompatible unge menn av 1000 ikke-vestlige, argumenterer du for en kollektiv avstraffelse som også tar med seg de 994 hederlige innbyggerne som faktisk er svært nødvendige brikker i vårt samfunnsmaskineri. Dette er fullstendig på trynet, og bryter med alle verdier vi står for. I tillegg deltar du i hylekoret som henter sin "kunnskap" fra overskriftene, og bidrar til segmentering og økt spenningsnivå i samfunnet.

Så med ovenstående som bakteppe, mener jeg å ha mine ord i behold når jeg hevder at dette er korttenkt, kortsiktig og endimensjonalt.

Honkey

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Takk for at du gidder HC. Selv om jeg er enig i din pessimisme.

Voldtekter skjer som regel av norske menn, der overgriper kjenner offeret og begge er påvirket av rus. Det er all grunn til å tro at det er store mørketall, da det er stor terskel for å anmelde denne type lovbrudd.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Polkagris skrev:
Økte straffer er litt som å pisse i buksa for å holde varmen. Nok å nevne USA. Dog var det i 2008 fire ganger mer kriminalitet pr. innbygger i Oslo enn i New York. Har ikke giddet å søke opp tall for i dag, men med den kraftige økningen i ran, lommetyverier og voldtekt på åpen gate kan jeg ikke skjønne at det skulle være så mye bedre. Men det er altså Oslo som er verkebyllen.
Så du mener at hvis vi kyler alle med en mørkere hudfarge ut av landet så blir det bra?? Jeg våger den påstanden at det er minst like mye å "pisse i buksa" som å øke straffer. Blind vold i fylla er nok ikke forbeholdt innvandrere om du tror det. Det er en "idrett" med norsk deltakelse også.

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Når jeg leser kommentarene på P4 blir jeg ikke overbevist om at nordmenn er så veldig mye bedre enn utlendingene de ynder å kritisere.

Igjen så er det slik at om man kompenserer for ytre forhold, utdanning, inntekt, traumer osv, så er de ikke hverken bedre eller verre enn nordmenn. Litt mer kulturelt forvirret, litt færre overgrep i fylla.
Vold og voldtekt er like ille samme hvem som står bak.

De færreste av kommentatorene på P4, db osv kan skrive eller føre et logisk resonnement, likefullt tror de at de har har løsningen på mer eller mindre komplekse problemstillinger, enten det er bensinpriser, finanspolitikk, utlendinger eller fotball de skriver om.

Så hvorfor gjør de ikke noe med de de mener er slikt et stort problem? De er mange, de vet best og de er gode nordmenn. De kunne endret Norge om de kom seg bort fra PCen og ut virkeligheten.
Men det er de for late og konfliktskye til. De velger heller å konkurrere om å fremstille seg selv på en mest mulig stupid måte.

O

Ole I

Gjest
dag1234 skrev:

Voldtekter skjer som regel av norske menn, der overgriper kjenner offeret og begge er påvirket av rus. Det er all grunn til å tro at det er store mørketall, da det er stor terskel for å anmelde denne type lovbrudd.
Skulle gjerne ha sett noen SSB tall på dette. Denne artikkelen i Nettavisen skremmer meg om påstandene er riktige:
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3336610.ece

"Voldtektsepidemien: Omtrent 100 prosent av de siste årenes overfallsvoldtekter har ifølge politiets tall blitt begått av ikke-vestlige. Overfallsvoldtektene har eksplodert i omfang. Per oktober 2011 var det over 70 slike anmeldte overgrep på landsbasis, 50 i Oslo alene. I utgangspunktet var tallene for 2007-2009 sjokkerende, som viste at samtlige 41 anmeldte forhold var begått av ikke-vestlige innvandrere. "

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.150
ArtDeco skrev:
Når jeg leser kommentarene på P4 blir jeg ikke overbevist om at nordmenn er så veldig mye bedre enn utlendingene de ynder å kritisere.

Igjen så er det slik at om man kompenserer for ytre forhold, utdanning, inntekt, traumer osv, så er de ikke hverken bedre eller verre enn nordmenn. Litt mer kulturelt forvirret, litt færre overgrep i fylla.

De færreste av kommentatorene på P4, db osv kan skrive eller føre et logisk resonnement, likefullt tror de at de har har løsningen på mer eller mindre komplekse problemstillinger, enten det er bensinpriser, finanspolitikk, utlendinger eller fotball de skriver om.

Så hvorfor gjør de ikke noe med de de mener er slikt et stort problem? De er mange, de vet best og de er gode nordmenn. De kunne endret Norge om de kom seg bort fra PCen og ut virkeligheten.
Men det er de for late og konfliktskye til. De velger heller å konkurrere om å fremstille seg selv på en mest mulig stupid måte.
Her snur du ting på hodet. Det interessante er jo ikke kommentarene i halen på artikkelen, men selve artikkelen som beskriver holdningene i de omtalte miljøene.

Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Ole I skrev:
dag1234 skrev:

Skulle gjerne ha sett noen SSB tall på dette. Denne artikkelen i Nettavisen skremmer meg om påstandene er riktige:

"Voldtektsepidemien: Omtrent 100 prosent av de siste årenes overfallsvoldtekter har ifølge politiets tall blitt begått av ikke-vestlige. Overfallsvoldtektene har eksplodert i omfang. Per oktober 2011 var det over 70 slike anmeldte overgrep på landsbasis, 50 i Oslo alene. I utgangspunktet var tallene for 2007-2009 sjokkerende, som viste at samtlige 41 anmeldte forhold var begått av ikke-vestlige innvandrere. "
http://www.ldo.no/no/Tema/Vold-og-trakassering/Vold-og-hatkriminalitet/Voldtekt/

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Super skrev:
ArtDeco skrev:

Her snur du ting på hodet. Det interessante er jo ikke kommentarene i halen på artikkelen, men selve artikkelen som beskriver holdningene i de omtalte miljøene.
Mitt poeng er at nordmenns holdninger ikke er bedre. Artikkelen omtaler bare holdningene til tre, men i hovedsak en ung mann. Det er ingen grunn til å tro at den er representativ for utlendinger generelt.

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.150
ArtDeco skrev:
Super skrev:
ArtDeco skrev:

Mitt poeng er at nordmenns holdninger ikke er bedre. Artikkelen omtaler bare holdningene til tre, men i hovedsak en ung mann. Det er ingen grunn til å tro at den er representativ for utlendinger generelt.
Nei, ikke utlendinger generelt, men sitat fra artikkelen: "Det er 26-åringen fra Somalia som prater mest. Han tror sine egne og kameratenes synspunkter representerer holdningene til mange i det somaliske miljøet."

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Antall liker
59
Sted
Modum
Super skrev:
ArtDeco skrev:
Super skrev:
ArtDeco skrev:

Nei, ikke utlendinger generelt, men sitat fra artikkelen: "Det er 26-åringen fra Somalia som prater mest. Han tror sine egne og kameratenes synspunkter representerer holdningene til mange i det somaliske miljøet."
Takk, da kan vi slå fast at dette er hva en somalier tror, forutsatt at journalisten har gjengitt ham rett.

Og du er kanskje enig med somalieren?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Det er intet nytt at freaks forsøker å rasjonalisere sin syke overbevisning.
Det var ikke akkurat slik at alle innvadrere applauderte denne somaliske susebøtta etter hans idiotforklaring av seg selv.

Honkey

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.821
Torget vurderinger
96
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Polkagris skrev:

Honkey
I'll be back

Honkey
Mulig jeg kan spare meg bryet, mot dumheten kjemper så vel guder forgjeves som kjent, men allikevel...:
La oss først klargjøre en sak:: Vi er selvsagt enige i utgangspunktet her; vold og voldtekt er brutalt, hensysnløst, meningsløst og fullstendig ute av takt med et nogenlunde velfugerende samfunn. Jeg forsvarer ikke på noen måte denne kvalme formen for manglende forstand, og har lite problemer med at det benyttes mye ressurser på å stoppe faenskapet.

Norge er et land i verden, med forpliktelser og internajsonale avtaler vi bare må forholde oss til. Det er like greit å forholde seg til virkeligheten som den rent faktisk er, i stedet for å innbille seg / drømme at vi kan stenge grensene og bytte navn til Nord-Korea. Kriminelle elementer finner veien til vår lille honningkrukke enten de er invitert, velkomne eller uønsket. Grunnen til at jeg reagerer negativt på dine innlegg, er grunnet den gedigne kortslutningen du gjør ved å helt grunnløst angripe hele gruppe med mennesker. Mennesker som i sannhet har nok som de har. Jeg har tidligere vist at kriminaliteten er promiller av befolkningen, selv om den er høyere blant ikke-vestlige innvandrere, enn blant ur-nordmenn. Jeg har også pekt på noen av årsakssammenhengene. På grunn av de 6 unge ikke-kompatible unge menn av 1000 ikke-vestlige, argumenterer du for en kollektiv avstraffelse som også tar med seg de 994 hederlige innbyggerne som faktisk er svært nødvendige brikker i vårt samfunnsmaskineri. Dette er fullstendig på trynet, og bryter med alle verdier vi står for. I tillegg deltar du i hylekoret som henter sin "kunnskap" fra overskriftene, og bidrar til segmentering og økt spenningsnivå i samfunnet.

Så med ovenstående som bakteppe, mener jeg å ha mine ord i behold når jeg hevder at dette er korttenkt, kortsiktig og endimensjonalt.

Honkey
Med andre ord, du synes det er greit slik det er i dag. Jeg skulle ønske du kunne stå ansikt til ansikt med alle ofrene for denne politikken du forsvarer, det skulle jeg virkelig. Og slutt å tillegge meg meninger jeg ikke har. Jeg har simpelthen konstatert hva som er fakta, og jeg sier klart fra at jeg synes at det har gått for langt. Tror du ikke jeg skjønner at det er urealistisk å stenge grensene og blåse i internasjonale forpliktelser? Selvsagt gjør jeg det, og jeg ønsker heller ikke stengte grenser. Det er mange flotte innvandrere, jeg er i daglig kontakt med flere gjennom min jobb. Men jeg synes at noe burde gjøres, og det NÅ. At det kan medføre ubehageligheter for lovlydige innvandrere er en pris som er mye lavere enn alle de ødelagte livene som følge av en totalt feilslått innvandringspolitikk. Men du synes vel den er vellykket, målbevisst og godt gjennomtenkt.
Dessuten rosemaler du voldsomt med tallene dine. 994 svært viktige brikker av 1000 innvandrere? Det tror du ikke på selv en gang. Hvis du da ikke plutselig har gitt alle jobb, så de slipper å slite ut heisen hos NAV.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.821
Torget vurderinger
96
Spiralis skrev:
Polkagris skrev:
Så du mener at hvis vi kyler alle med en mørkere hudfarge ut av landet så blir det bra?? Jeg våger den påstanden at det er minst like mye å "pisse i buksa" som å øke straffer. Blind vold i fylla er nok ikke forbeholdt innvandrere om du tror det. Det er en "idrett" med norsk deltakelse også.
Nei, det er totalt urealistisk. Og slutt å snakk hudfarge, det har jeg ikke nevnt med et ord. Det er oppdragelse, medfødte evner og kultur som former et menneske, ikke hva slags hudfarge det har.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.613
Torget vurderinger
1
Ole I skrev:

Denne type overgrep er kulturelt betinget og i fundamentet ligger religion. Alle Abrahamske religioner forkynner at mennesker som ikke deler deres verdensbilde er mindre verdt enn dyr. Samme religiøse fundament har kvinnesynet som forfektes.
Så lenge vi som samfunn nekter å gå inn i en fundamental religionskritikk, men tvert imot tillater aller former for diskriminering og trakassering bare det er religiøst begrunnet, vil dette problemet bare fortsette...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Nå glir vi ut noe her, for blind vold og overfallsvoldtekter er IKKE nødvendigvis to sider av samme sak!

Overfallsvoldtekter er en greie, blind vold er noe annet.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Gubra skrev:
Da kan du sikkert definere?
Ja gjerne. ;)

Voldtekter begås stort sett mot damer vet du! :eek:

Blind vold, overfall skiller ikke på kjønn. Forsåvidt en "ny" trend da nordmenn stort sett tradisjonelt har holdt seg til å slå ned menn på gata, nå er damer like utsatt. Det kan ha noe med kulturelle årsaker å gjøre. Ut fra dekning i media synes det som om overfall / "blind" vold ( ikke voldtekt ) mot damer er en greie for "ytelendinger".

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
891
Spiralis skrev:
Gubra skrev:
Da kan du sikkert definere?
Ja gjerne. ;)

Voldtekter begås stort sett mot damer vet du! :eek:

Blind vold, overfall skiller ikke på kjønn. Forsåvidt en "ny" trend da nordmenn stort sett tradisjonelt har holdt seg til å slå ned menn på gata, nå er damer like utsatt. Det kan ha noe med kulturelle årsaker å gjøre. Ut fra dekning i media synes det som om overfall / "blind" vold ( ikke voldtekt ) mot damer er en greie for "ytelendinger".
Ååååja!

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Polkagris skrev:
Med andre ord, du synes det er greit slik det er i dag.
La meg repetere, siden du ikke klarte å lese det første gangen:
Vi er selvsagt enige i utgangspunktet her; vold og voldtekt er brutalt, hensysnløst, meningsløst og fullstendig ute av takt med et nogenlunde velfugerende samfunn. Jeg forsvarer ikke på noen måte denne kvalme formen for manglende forstand, og har lite problemer med at det benyttes mye ressurser på å stoppe faenskapet.

Videre skrev jeg ikke at samtlige av de resterende 994 innvandrerne var meget viktige brikker, dog gjenstår poenget; majoriteten av disse jobber og bidrar med viktige samfunnsoppgaver, og er ikke-kriminelle samfunnsdeltakere. At AS Norge nekter å ansette folk med feil navn i like stor grad som de med -sen-navn er ikke BARE Mostafa eller Strobovic sin feil.
Vi har forpliktelser overfor FN og flere til. Glem heller ikke at innvandringsregimet til Norge er strengt. Kriminelle elementer driter uansett i om de er velkomne eller ikke. Vi løser INGEN problemer med å straffe kollektivt alle de uskyldige.

Honkey

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Honkey-Chateau skrev:
Vi løser INGEN problemer med å straffe kollektivt alle de uskyldige.
Nope! Men vi kan straffe de SKYLDIGE, alvorlig mye hardere!

Det er faktisk en smule forskjell på en stakkarslig sulten narkoman som stjeler en baguett hos Rimi og en kynisk jævel som invalidiserer et uskyldig menneske som underholdning for "morro" !

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.789
Sted
Nøtterøy
Spiralis skrev:
Det første "vi" som samfunn MÅ gjøre noe med er å straffe disse som driver med "blind/uprovosert" vold. Straffe dem hardt. Det holder ikke å gi dem 14 dager eller 3 uker betinget fengsel. Uprovosert vold bør føre til minimum 1 år ubetinget! Dette er ikke "forbrytere" som "tvinges" til kriminalitet av nød fordi de prøver å holde sulten fra livet. Det er ikke synd på dem. De er predatorer som får et "kick" ut av det å jævles med andre mennesker. Straffen kan de for min del gjerne få sone på Bjørnøya. Settes i land med en plankestabel, hammer, spiker, et telt og matrasjoner for et år. Klarer de seg kan de få lov til å reise hjem, Norge eller Somalia etter som stasborgerskapet tilsier. Prøver de å svømme over til fastlandet og lykkes benådes de. Lykkes de ikke eller blir spist av isbjørn? Vel, tuff luck! Da får de i allefall føle på kroppen hvordan det er å møte en som er større, sterkere og ganske blottet for hensyn!

Personlig driter jeg tynt i hva slags nasjonalitet disse er av, det finnes uansett alt for mange etnisk norske som driver og "tøffer seg" mot mindre og svakere menensker. Utidig faenskap er det, hverken mer eller mindre!

Det neste man må gjenninføre i norsk strafferett er en udiskutabel rett til å forsvare seg, og til å gripe inn og forsvare andre som er i behov av hjelp! I dag riskerer man straff om man griper inn og forsvarer noen som blir overfalt, man riskerer også straff ved selvforsvar om man "tar for hardt i vedkommende". Det er lett å sitte i en rettsal trekvart år etterpå å hevde at du ikke skulle ha slått kjeltringen så hardt at han ble skadet! Der og da er du bare interesert i en ting, at dævelskapen skal bli liggende stille slik at du er helt sikker på at han ikke hopper opp og slår deg halvt helseløs! Den som starter voldsbruk får ta det hele og fulle ansvar for egne skader!

Edit: Typo
Veldig bra skrevet spiralis.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Spiralis skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Vi løser INGEN problemer med å straffe kollektivt alle de uskyldige.
Nope! Men vi kan straffe de SKYLDIGE, alvorlig mye hardere!

Det er faktisk en smule forskjell på en stakkarslig sulten narkoman som stjeler en baguett hos Rimi og en kynisk jævel som invalidiserer et uskyldig menneske som underholdning for "morro" !
Muligens. Akkurat det har jeg ikke noe spikret svar på, ettersom straff ikke virker preventivt overhodet. Vel så viktig er nemlig preventivt arbeide, slik at vi kan unngå overfall i så stor grad som mulig. Arbeidet i Furuset bydel i Oslo viser at det går an.

Honkey

Topp Bunn