Forsterkere Bladelius Beowulf?

E_s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.12.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
Sted
Drammen
Lurte bare på om noen her inne har erfaring med disse?
Er dette monoblokker, eller kan 1 stk Beowulf fungere fint som effekttrinn?
Fint hvis noen har noe info, eventuelt tester å vise til..jeg kan ikke finne noen reelle tester.
 
M

MusicBear

Gjest
Godt spørsmål, som jeg også har tenkt på de gangene man tror på full pott i Lotto. For den selges parvis, men har terminaler som tyder på at den er bygget opp av høyre/venstre kanal og angis som 450 + 450 eller 900 Watt.

Morten på NAT, hvis du leser dette, la oss få vite da ;)
 
Sist redigert av en moderator:

E_s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.12.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
Sted
Drammen
Jeg kan lese tester på de andre topproduktene, og noenlunde regne med at Beowulf er like bra eller bare bedre, men med enda mer krefter. Regner med størrelsen på 1 av disse er såpass svære, at tester kanskje er vanskelig å få til. Men med eventuelt kjøp av slike blokker, må en god forforsterker være på plass, og da lurte jeg også på om Bladelius sine egne er spesielt tilpasset Beowulf, eller vil en hvilken som helst forforsterker av high end kvalitet gjøre samme nytte?
 

E_s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.12.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
Sted
Drammen
Takk for det. Har sett litt forskjellige specs på den, bl.a fra en svensk forhandler. Men bortsett fra at de er nevnt i forskjellige messer sånn veldig kort, skulle jeg gjerne sett test av den.
 

OlaR

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.03.2005
Innlegg
891
Antall liker
440
Sted
Oslo
Torget vurderinger
25
Jeg har sett og hørt dem på en Arken-messe, men i et anlegg helt uten kjente komponenter, så jeg tør ikke si noe om lyden.
 
M

MusicBear

Gjest
Jeg klarte ikke la være. Ringte Morten på NAT. Som sa omtrent det her:

Beowulf er monoblokker med 2 stk. forsterkere innebygget i hvert enkelt kabinett. En forsterker med mosfet transistorer til diskant/mellomtone, og en bipolar transistorer til bassen. Laget som bi-amping. Man må altså benytte to forsterkere i et oppsett.
 
Sist redigert av en moderator:

E_s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.12.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
Sted
Drammen
Jeg klarte ikke la være. Ringte Morten på NAT. Som sa omtrent det her:

Beowulf er monoblokker med 2 stk. forsterkere innebygget i hvert enkelt kabinett. En forsterker med mosfet transistorer til diskant/mellomtone, og en bipolar transistorer til bassen. Laget som bi-amping. Man må altså benytte to forsterkere i et oppsett.
Ahh, ok. Takker så mye for info.
Skal prøve få hørt dem eventuelt på messen i Munchen senere iår, kanskje de står i et oppsett der er jeg heldig..lurer på om det er en utgått modell, finner dem kun i en svensk butikk. Mulig jeg ringer på mandag og hører med NAT.
 
M

MusicBear

Gjest
E_s, dersom du har sansen for Bladelius sin måte å slippe musikken gjennom på, ville jeg lånt ørene til Ymer Mk. II - enten du tenker en eller to av dem :)
 

E_s

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.12.2006
Innlegg
90
Antall liker
0
Sted
Drammen
Ja, jeg skal få prøve å hørt toppmodellen av de integrerte også..har kun hørt Blad Thor mk2, som til å være såpass billig spiller aldeles utmerket
 
M

MusicBear

Gjest
Thor Mk. II er helt rå til prisen - og en bunke høvdinger over sin egen pris...!

Storebror Ymer Mk. II kan - tror jeg - sammenlignes med det råeste som lages av sånne boksedingser.

Lykke til :)
 
  • Liker
Reaksjoner: E_s
M

MusicBear

Gjest
Mener å ha hørt på en messe i Sverige at Ymer Mk. II nærmest skal være på høyde Beowulf.

Men det kan sikkert Morten på NAT si litt om hvis du spør, han kan de meste om det han selger og prater så du forstår hva han sier.
 
Topp Bunn