Black Magic`s venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.491
    Antall liker
    3.325
    Torget vurderinger
    1
    Powerpoint skrev:
    Aberet er at KW såvidt jeg vet kun har 2 sett Whistler Coanda.
    Det holder et stykke på vei. Kan bruke de mellom DAC og Preamp, og mellom Preamp og elektroniske delefilter. Man hører fort når/om noe skjer i signalveien.

    Skal sende KW en PM. Takk for tipset.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    pedal skrev:
    Powerpoint skrev:
    Aberet er at KW såvidt jeg vet kun har 2 sett Whistler Coanda.
    Det holder et stykke på vei. Kan bruke de mellom DAC og Preamp, og mellom Preamp og elektroniske delefilter. Man hører fort når/om noe skjer i signalveien.

    Skal sende KW en PM. Takk for tipset.
    Ikke sant ;)
    Bare hyggelig 8)
    KW er mye hjemme for tiden, så jeg håper dere finner en anledning snart.
    Gleder meg til å se ansiktet hans etter at du har traktert ham ;D
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.491
    Antall liker
    3.325
    Torget vurderinger
    1
    Powerpoint skrev:
    Gleder meg til å se ansiktet hans etter at du har traktert ham ;D
    Han var hos meg for et par år siden. Mumlet noe om bedre oppløsning i mellomtonen på sine KEFer. Makan til frekkas! :mad: Men jeg skal nok stoppe kjeften på han med dagens lyd! ;D
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.156
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har også et par sett xlr-coanda om det skulle knipe.

    Roy
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.491
    Antall liker
    3.325
    Torget vurderinger
    1
    Se der. Det tikker inn! Takker og bukker.

    Den store Coanda dugnaden, endatil i BM sin vennetråd. :eek:
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    ....og jeg har to sett med XLR på besøk :)

    I tillegg kommer snart BM Rev MKII til test.

    For øyeblikket spiller jeg på Wywire som også absolutt er noe å teste ut.

    Dette er tre merker som slipper gjennom veldig mye godlyd.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    pedal skrev:
    Powerpoint skrev:
    Gleder meg til å se ansiktet hans etter at du har traktert ham ;D
    Han var hos meg for et par år siden. Mumlet noe om bedre oppløsning i mellomtonen på sine KEFer. Makan til frekkas! :mad: Men jeg skal nok stoppe kjeften på han med dagens lyd! ;D
    Tsk, tsk...makan til frekkhet ;D ;D ;D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Se her ja, det kan bli fest hos Pedal i lia med Whistler slanger rund baut vha KW, R.E.S og EiK.
    Den dugnaden gleder jeg meg til å få rapport fra.
    Dog tror jeg også det vil skje magiske ting hjemme hos Pedal ved bruk av 5 sett BM Revelation Mk.II XLR.
    Her vil nok EiK kunne si et og annet når han har fått lekt seg grundig med Whistler Coanda og BM Revelation Mk.II.
    EiK kutter ikke svingene annet enn med Alfaen ;)
    Kjør på gutta 8)
     

    finnleon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    108
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    5
    Har hatt BM over lang tid nå, IC og Ht kabler.
    Må bare si at jeg er "DJEVELSK" godt fornøyd med Black Magic ;D
    Oppgradering blir det nå, og da skal SE få overta for MKI og GIANT.

    Mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.902
    Antall liker
    13.997
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Powerpoint skrev:
    Dog tror jeg også det vil skje magiske ting hjemme hos Pedal ved bruk av 5 sett BM Revelation Mk.II XLR.
    Her vil nok EiK kunne si et og annet når han har fått lekt seg grundig med Whistler Coanda og BM Revelation Mk.II.
    EiK kutter ikke svingene annet enn med Alfaen ;)
    Bare ikke EiK kjører inn i et hav med bjeller så.... ;D

    Er også veldig spent på Whistler vs BM.
    Den ene gangen jeg har hørt disse mot hverandre så var det en revelation, og ikke i BM sin favør.
    Men det var med eldre utgave av BM, tror de het A1 eller noe?
    Det som var tydeligst var måten Whistler åpnet opp lydbildet på, større rom og større innsikt.
    Men det var som sagt ikke den siste utgaven av BM, og det var heller ikke Coanda men Cerise.
    ..og ikke minst var det kun i ett oppsett, f.eks så var Cerise helt feil i JanR sitt oppsett der RS Coax var bedre.


    R
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Får passe meg for bjellene...

    Whistler Coanda er et postivt bekjentskap, og jeg tør nok allerede nå å hevde at den er mer oppløst enn BM Rev.MKI. Skal nå spille en uke med Coanda så får vi se hvordan det utvikler seg. Det tar nok enda noen uker før BM Rev.MKII SE kommer. Må innrømme jeg har store forventninger til denne.

    Har nå hatt Wywire i anlegget noen uker. Den er nok enda mer transparent og har et større lydbilde enn Whistler.

    Alle disse tre merkene oppleves som meget interessante alternativer i forhold til langt dyrere kabler.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    EiK har bjeller på selv ;D
    Vi får håpe egenklangen ikke overdøver for kraftig slik at han kjører inn i nevnte hav.
    Det kan fort bli brusing med fjøra av slikt ;)

    Spennende saker du har gående EiK.
    Gleder meg til å høre mer om dette når vi får anledning over en dugfrisk hvetebryggspokal nede i Munchen 8)
    Sees vi hos KW?

    Hvis nei, må du ha en riktig god Påske.
    Ja, du også RoDa ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.902
    Antall liker
    13.997
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Powerpoint skrev:
    Hvis nei, må du ha en riktig god Påske.
    Ja, du også RoDa ;)
    God Påske
    Dere får ofre kablene som kommer nederst under blotet ;D

    Mvh
    Rolf
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    RoDa skrev:
    Er det en bikkje på spor 8?
    Kommer ikke hestespannet inn fra venstre og forsvinner ut til høyre?
    Hmm.... Tror jeg trenger noen nye kabler selv......

    Ferrarien kommer inn fra høyre og forsvinner ut til venstre?

    R
    Halloooooo...er det noen her inne?
    Som lovet sjekket JMK og undertegnede briller, syn, hørsel, koblinger og lydeffekter fra RWATD skiva i helgen som var.
    HaiFai politti i Østfold, samt Gismo mente å vite at Power`ns ører var skrudd feil på etter siste runde med lobotomi.
    Igjen spilte vi av RWATD spor 8, og som sist kom alt motsatt av hva RoDA og Gismo sier om faktorenes riktige orden mhp Q-sound lydeffektene på skiva.
    Det var da merkelig ::) Vi kikket og grunnet, men nei høyttalerkablene står aldeles riktig i forhold til tegnsetting og vage piktogrammer bak på Sashaene.
    Så tittet vi bak på Krell EVO 222 pre`en, men nei her er da alt montert ihht internasjonale standarder, men disse CAST terminalene er dårlig merket, så hva om vi bare bytter rundt her. Vel, så gjorde vi det.
    Og der satt Q-sounden korrekt ihht HaiFai polittis vedtekter for RWATD skiva :eek:

    Men nå ble det fryktelig mye rot med et hav av bjeller borte i spisekroken til høyre ;D og et hævetes spetakkel med å få ut Whiltshire gampene som hadde gått seg fast borte i kroken. Alt mens den der jævla bikkja sto der og gneldret.
    Vi ble simpelthen nødt for å hive ut hele dyrebutikken, og nyte Marylin Mazur i stedet sammen med en utsøkt Barossa fra Napa Valley 8)

    Mao hadde jeg koblet feil et sted. Det får jeg bare ta på min kappe :'(
    Ingen unnskyldning, men jeg må få lov til å si at merkingen mhp hva som skal hvor på et så kostbart produkt er under pari.
    De forskjellige nettbrønn IEC variantene til Krell tar vi en annen gang.

    God Påske folkens 8)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.902
    Antall liker
    13.997
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Powerpoint skrev:
    Men nå ble det fryktelig mye rot med et hav av bjeller borte i spisekroken til høyre ;D og et hævetes spetakkel med å få ut Whiltshire gampene som hadde gått seg fast borte i kroken. Alt mens den der jævla bikkja sto der og gneldret.
    Vi ble simpelthen nødt for å hive ut hele dyrebutikken, og nyte Marylin Mazur i stedet sammen med en utsøkt Barossa fra Napa Valley 8)
    ;D ;D

    Mao hadde jeg koblet feil et sted. Det får jeg bare ta på min kappe :'(
    Ingen unnskyldning, men jeg må få lov til å si at merkingen mhp hva som skal hvor på et så kostbart produkt er under pari.
    De forskjellige nettbrønn IEC variantene til Krell tar vi en annen gang.
    Nesten som han der karen med monoknappen inne på preampen...? ;D
    Har selv finjustert nivå på subwooferen lenge og vel før jeg oppdaget at den ikke var slått på.. så ingen er feilfrie. :-X
    God merking er ingen garanti for inkontinens.

    God Påske folkens 8)
    Glad Påsk!! Litt misunnelig på deg som får leke med Krell og Sasha..

    R
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.677
    Antall liker
    32.761
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Powerpoint skrev:
    Mao hadde jeg koblet feil et sted. Det får jeg bare ta på min kappe :'(
    Ingen unnskyldning, men jeg må få lov til å si at merkingen mhp hva som skal hvor på et så kostbart produkt er under pari.
    De forskjellige nettbrønn IEC variantene til Krell tar vi en annen gang.

    God Påske folkens 8)
    Det er alltid rom for å gjøre feil, og da desto artigere når man finner ut av det, du er IKKE den første for å si det sånn ;)
    Misunner deg din mulighet til å leke med nevnte utstyr og ht ;) krem ala krem!!
    God påske og mente ikke å være påståelig men .... ;D ;D

    gismo
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har akkurat hatt første utfordrer til BM mkII SE i anlegget. En form for "blindtest", for jeg har bare fått tilsendt kablene uten å vite så mye mer om dem. BM viser ekstrem-egenskapene mht oppløsning i sammenligningen. Utfordrerne er greie de, men de mangler utstrekning og oppløsning spesielt i frekensflankene i forhold til BM mkII. For min del ser det ut for at det må bli flere mkII kabler, så jeg får samme kabler i hele signalkjeden. For dette låter usedvanlig overbevisende ;D
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Hvor handler man whistler ifra??
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    HAr nå bestilt meg 0,8m av REVELATION IC mk1 til halvpris. XLR(Rhodium). Spennende å se hvordan den danker ut mine nåværende AudioQuest KingCobra XLR til 1800kr!!!

    Høyttalerkablingen er av Kimber TC8, en kabel jeg syns gir mye bra lyd for penga! (kjøpt brukt, siden jeg syns Kimber er litt "overprisa" i norge ny).
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Noen av oss i OAS har nettopp hatt den glede å lytte til Pauls/Marions nye kreasjon; EMOTION.
    Sjelden (aldri) har jeg blitt så overbevist.
    Dette er en utrolig bra kabel. Litt stiv, det skal sies, men jeg får dem på plass i mine VIVID K1 og da burde det gå hos de fleste. Lyden derimot, den skal det bli vond å slå!

    Les testen hos OAS eller på kabelsiden generelt.

    Morty
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    da melder jeg meg inn som prospekt med 2x revelation rca/xlr og the giant ht kabel, gleder meg stort til disse kommer i hus
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo.

    Benytter anledningen til å melde meg inn i Vennetråden for Black Magic. Håper det er ok.

    Har tidligere eid bi-wire utgaven av Black Magic Revelation - rett og slett en fantastisk kabel såvel lydmessig som håndverksmessig!

    Pr. i dag har jeg en Black Magic Dig-It BNC mellom Bel Canto USB Link 26/96 og min Muse Model Two DAC. Også dette en utrolig god stump med kabel dette også. Men jeg har hjemme til test 1 sett Black Magic Intro SP høyttalerkabler.

    Og tross det faktum at dette er Black Magic sin "innstegsmodell" er det utrolig hvor god denne kabelen er! Den har løftet lydkvaliteten og musikkopplevelsen her hjemme langt høyere enn hva jeg trodde var mulig.

    Også her er det håndverksmessige helt på høyden med langt dyrere kabler. Det spørs om ikke disse blir værende :)

    Mvh.
    Maxtor
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og mens jeg først er i gang kan jeg vel slenge ut et par bilder av magikerne :)

    DSC_4641.jpg


    Ikke verdens beste bilde, men det viser hvertfall litt av oppbygningen. Her ferdig montert med jumpere i samme serie:

    DSC_4650.jpg



    Er det andre som har erfaringer med Intro-serien - enten signalkablene eller høyttalerkablene?

    Mvh.
    Maxtor
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo igjen.

    Er det ingen som har erfaringer med Intro-serien? Hm...... Hvilke modeller av Black Magic er det dere andre benytter?

    Mvh.
    Maxtor
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Hei du.

    Jeg har aldri fått testet Intro-serien dessverre, men tviler ikke et sekund på at også disse er fabelaktige!

    Når Revelation høyttalerkablene kom, byttet jeg tvert ut mine Tara Labs Air 1 til da veil ca 36k!!
    Tror jeg betalte i underkant av 7k for Revelation Rhodium 2x3 meter...

    Så fikk jeg lånt The Giant da den kom, og uten tvil ble disse kjøpt inn samt Revelation IC i alle ledd.
    Siste tilskudd er Emotion og Revelation IC mkII... Helt utrolig fantastiske kabler.

    Så etter Black Magic kom på markedet har jeg sluttet å lete etter nye kabler. ;)
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei du.

    Jeg har aldri fått testet Intro-serien dessverre, men tviler ikke et sekund på at også disse er fabelaktige!

    Når Revelation høyttalerkablene kom, byttet jeg tvert ut mine Tara Labs Air 1 til da veil ca 36k!!
    Tror jeg betalte i underkant av 7k for Revelation Rhodium 2x3 meter...

    Så fikk jeg lånt The Giant da den kom, og uten tvil ble disse kjøpt inn samt Revelation IC i alle ledd.
    Siste tilskudd er Emotion og Revelation IC mkII... Helt utrolig fantastiske kabler.

    Så etter Black Magic kom på markedet har jeg sluttet å lete etter nye kabler. ;)

    Fantastisk!

    Husker at jeg selv også byttet tvert kabler etter å ha hatt Revelation bi-wire til låns en periode. Dessverre gjorde jeg den feilvurderingen å selge Revelation en stund etter at jeg kjøpte de da jeg nedskalerte forsterkeriet......Tabbe.

    Men jeg føler virkelig at jeg nå har "kommet tilbake" med Intro og at min søken etter kabler, på lik linje med din, er over :) Har også fått låne et sett Intro signalkabler, men de har jeg ikke turt å prøve enda. Frykter dette kan gå hardt ut over lønnskontoen.......

    Har dessverre aldri hørt "Emotion", men antar helt uten problemer at dette må være noe av det ypperste man kan benytte for å koble boksene sine sammen :)

    Mvh.
    Maxtor
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Hehe, ja det er skummelt det der. Bare en måned til neste lønning da... :D

    Fantastiske kabler ja, uten tvil.
    I tillegg er det jo en fryd å handle med Paul.
    Så bor jeg også en halvtime unna, det gjør det jo ikke noe verre. :)

    Godt du er fornøyd igjen! Så må du teste den signalkabelen vettu... :cool:


    Mvh
    Bjarild
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hehe, ja det er skummelt det der. Bare en måned til neste lønning da... :D

    Fantastiske kabler ja, uten tvil.
    I tillegg er det jo en fryd å handle med Paul.
    Så bor jeg også en halvtime unna, det gjør det jo ikke noe verre. :)

    Godt du er fornøyd igjen! Så må du teste den signalkabelen vettu... :cool:


    Mvh
    Bjarild

    Så sant - så sant! Paul er utrolig god å ha med å gjøre når det kommer til testing, lån og handel :)

    Spørs om jeg ikke tar motet til meg og kobler opp Intro IC'en snart - nå har jeg jo dannet meg et ganske solig bilde av hva høyttalerkablene hadde å si for ytelsen her hjemme. Hm.....

    Mvh.
    Maxtor
     
    H

    hebu

    Gjest
    Hei!! Jeg har et sett ,består av 4 separate kabler (2 rødmerket,og 2 sortmerket) 3 mtr Black Magic Intro. Er det noen som har maken? Dersom det er, hvordan er lydkvaliteten på disse? Har ikke prøvet de,da jeg er fornøyd med de kablene jeg har. Hva er vettug pris dersom jeg går til det skritt å selge de?
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hei!! Jeg har et sett ,består av 4 separate kabler (2 rødmerket,og 2 sortmerket) 3 mtr Black Magic Intro. Er det noen som har maken? Dersom det er, hvordan er lydkvaliteten på disse? Har ikke prøvet de,da jeg er fornøyd med de kablene jeg har. Hva er vettug pris dersom jeg går til det skritt å selge de?
    Hallo eglehb.

    Dersom det er Intro du har er du nødt til å prøve de :) Fantastiske kabler. Men jeg ser selvfølgelig poenget med at dersom man har kabler man er fornøyd med så er det jo ingen poeng å endre på dette.

    Jeg har et sett Black Magic Intro til test hjemme og er hellig overbevist om at det er rett kabel for meg. Kanskje du kunne ta et bilde av ditt sett med Intro og legge det ut her så kan vi se hva det er?

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og da har jeg tatt motet til meg og pakket opp denne:

    Intro Mk II.jpg


    Som i tilfellet med høyttalerkabelen slår det meg hvilken byggekvalitet disse kablene har! Bygget for å vare.........

    Intro Mk II 2.jpg


    Rett og slett nydelig håndtarbeid med godt matrialvalg - denne er utstyrt med særs gode RCA-kontakter fra Furutech. Og med erfaringene fra Black Magic Intro SP høyttalerkablene gleder jeg meg nå til å koble disse opp mellom forforsterker og effektforsterker.

    Intro Mk II 3.jpg



    Beklager kvaliteten på bildene, men jeg hadde dessverre kun compact-kameraet for hånden. Og det i dårlig lys i tillegg. Ingen god kombinasjon.

    Mvh.
    Maxtor
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Hallo igen.

    Da har jeg fått beskjed om at min "nye" effektforsterker kommer i begynnelsen av neste uke. Da skal denne få litt tid sammen med resten av anlegget og Black Magic Intro SP slik at jeg blir kjent med signaturen godt nok.

    Etter dette vil Black Magic Intro IC Mk II bli koblet opp til test :)

    Gleder meg til det!

    Mvh.
    Maxtor
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Moro moro! :D

    Skal hente ny dac senere, samt en Black Magic Dig-It selvfølgelig... :rolleyes:
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Moro moro! :D

    Skal hente ny dac senere, samt en Black Magic Dig-It selvfølgelig... :rolleyes:

    Oh, gled deg til Dig-It! Veldig godt fornøyd med denne selv :)

    Mvh.
    Maxtor

    Tviler ikke på at den også holder høy kvalitet nei! :)
    Men her har jeg ingenting å sammenligne med da jeg aldri har hatt bruk for en digitalkabel før.

    Mvh
    Bjarild
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og i går ble Black Magic Intro RCA koblet opp mellom forforsterker og effektforsterker! Gleder meg vilt til ordentlig lyttetid og det kommer trolig allerede i kveld :)

    I prinsippet innebærer dette at jeg nå har følgende kabel-oppsett til test:
    - Black Magic Dig-It fra S/PDIF-USB-konverter til D/A-konverter (min egen)
    - Electrocompaniet RCA fra D/A-konverter til forforsterker (min egen)
    - Black Magic Intro RCA fra forforsterker til effektforsterker (til test)
    - Black Magic Intro SP høyttalerkabler mellom effektforsterker og høyttaler (til test)

    Nesten rent BM-oppsett :) Skal bli moro å se om kabler fra samme produsent har noe å si for helheten/lydsignaturen

    Mvh.
    Maxtor
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Og i går ble Black Magic Intro RCA koblet opp mellom forforsterker og effektforsterker! Gleder meg vilt til ordentlig lyttetid og det kommer trolig allerede i kveld :)

    I prinsippet innebærer dette at jeg nå har følgende kabel-oppsett til test:
    - Black Magic Dig-It fra S/PDIF-USB-konverter til D/A-konverter (min egen)
    - Electrocompaniet RCA fra D/A-konverter til forforsterker (min egen)
    - Black Magic Intro RCA fra forforsterker til effektforsterker (til test)
    - Black Magic Intro SP høyttalerkabler mellom effektforsterker og høyttaler (til test)

    Nesten rent BM-oppsett :) Skal bli moro å se om kabler fra samme produsent har noe å si for helheten/lydsignaturen

    Mvh.
    Maxtor
    Ingen fare Maxtor, synergieffekten vil oppstå.
    Dersom det er moro, så prøv ut BM IC mk.II SE med værste sort RCA eller XLR.
    Sett deretter inn BM Emotion høyttalerkabel i passelig lengde (2x2,5m).
    Kan bli fryktelig vanedannende :cool:
    Bare se i sinaturen under.
    Kos deg!
     

    Maxtor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2006
    Innlegg
    1.857
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Langhus
    Torget vurderinger
    12
    Og i går ble Black Magic Intro RCA koblet opp mellom forforsterker og effektforsterker! Gleder meg vilt til ordentlig lyttetid og det kommer trolig allerede i kveld :)

    I prinsippet innebærer dette at jeg nå har følgende kabel-oppsett til test:
    - Black Magic Dig-It fra S/PDIF-USB-konverter til D/A-konverter (min egen)
    - Electrocompaniet RCA fra D/A-konverter til forforsterker (min egen)
    - Black Magic Intro RCA fra forforsterker til effektforsterker (til test)
    - Black Magic Intro SP høyttalerkabler mellom effektforsterker og høyttaler (til test)

    Nesten rent BM-oppsett :) Skal bli moro å se om kabler fra samme produsent har noe å si for helheten/lydsignaturen

    Mvh.
    Maxtor
    Ingen fare Maxtor, synergieffekten vil oppstå.
    Dersom det er moro, så prøv ut BM IC mk.II SE med værste sort RCA eller XLR.
    Sett deretter inn BM Emotion høyttalerkabel i passelig lengde (2x2,5m).
    Kan bli fryktelig vanedannende :cool:
    Bare se i sinaturen under.
    Kos deg!

    Hallo Powerpoint.

    Godt å høre :) Fikk lyttet en del i går kveld og merket at mange av opplevelsene/kvalitetene rundt BM Intro SP høyttalerkablene også ble videreført ved å sette inn BM Intro RCA. Kan ikke annet enn å berømme BM for dette produktet - snakk om kvalitet vs pris! Det gledelige i dag er at jeg har huset for meg selv noen timer og da blir det enda mer lytting. Og det er vel det som kjennetegner anlegget nå - alt er så forb.....samstemt! Det er moro og kunne lytte til plater man normalt bare hopper over da de nå formidles langt mer entusiastisk og med dybde :)

    Oi. Ser det er et "lite" hopp opp til IC Mk II SE og Emotion. Men er de suksessivt like gode pr krone som jeg opplever Intro-serien kunne det vært fantastisk moro å teste disse ut ordentlig også. Men både kontoen og jeg er vel like engstelige for at opplevelsen kan bli vanedannende :)

    Mvh.
    Maxtor
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn