Til dere som bestiller ting ifra Paul...Går det kort tid før dere har kablene deres eller tar det lang tid ? Dvs, hvor lang tid tar det... 
asbjbo skrev:Det tar så lang tid som Paul sier. Eksakt hvor lang tid kommer litt an på arbeidsmengden, siden BM-kabler håndlages på bestilling. Jeg har handlet der flere ganger, og har ingen ting å utsette på service. Rett vare til avtalt tid, uten noe tull. Kunne jeg bare si det om alle store og små firmaer i denne bransjen...
Det er ikke sammenliknbart fordi:Hadde selv de dyreste BM Revelation signalkablene på lån ei tid og dét var så absolutt ingen suksess. Men matching er jo alltid et nøkkelord.
Takk skal du ha, spennenede!J.Haugen skrev:Det er ikke sammenliknbart fordi:Hadde selv de dyreste BM Revelation signalkablene på lån ei tid og dét var så absolutt ingen suksess. Men matching er jo alltid et nøkkelord.
1) BM-signalkablene (revelation) er bra, men ikke på langt nær så "magiske" som høyttalerkabelen.
2) The Giant-høyttalerkabelen er i en annen liga enn Revelation-høyttaler-kabelen (ihvertfall hos meg). Det er den første kabelen jeg med hånden på hjertet kan si at den blir ALDRI til salgs. Den trenger heller ikke å "matches", men fungerer i alle anlegg (den er testet i ca. 8 forskjellige oppsett frem til nå). Magisk!
(En nærmere lyd-beskrivelse av kabelen finnes mange steder her på hifisentralen)
Jeg har ingen erfaring med kabler som struper forsterkere, men kan jo forsøke allikevel...staker skrev:Er det noen som vet noe om motstanden i the Giant kabelen? Etter som jeg ikke har en forsterker med enorme krefter, leter jeg etter en kabel som ikke gjør det værre. Har hørt at Sine kablene skal være bra på dette området, men vet lite om hvordan disse låter. Har ikke testet Giant selv heller, men på beskrivelser jeg har lest virker den å være passende for meg. Er det noen som har noen erfaringer på dette punktet?
Hei, Olapsolaps skrev:Hei
Spørsmål til dere som har, eller har hørt, BM Giant:
Hva er det denne gjør så mye bedre enn andre høyttalerkabler?
Ønsker aller helst konkrete beskrivelser ift andre spesifikke modeller.
Tror ikke jeg vil bytte ut de kablene jeg selv har, men det er alltid interessant å høre andres erfaringer.
Hadde selv de dyreste BM Revelation signalkablene på lån ei tid og dét var så absolutt ingen suksess. Men matching er jo alltid et nøkkelord.
Mvh
Flott. Jeg kunne brukt akkurat de samme ordene.Det som kanskje slår en først er hvor hvor god den er i bassområdet. Dette blir prensentert på en måte som er veldig fysisk og ekte med masse energi.
Opplever den som veldig nøytral, og den slipper igjennom masse detaljer uten at det virker påtrengende.
Hvilken prisklasse snakker vi om for Jorma No. 1?FallenA skrev:Jeg har BM Giant, og er meget fornøyd med denne. På lørdag 15 mars skal jeg arrangere en lyttekveld, og jeg kan røpe at Jorma No. 1 står på programmet denne dagen![]()
Litt OT, men ihht. listene hos Audioroyal er veiledende pris på et 3 meters sett med biwire kr. 55450,-olaps skrev:Hvilken prisklasse snakker vi om for Jorma No. 1?......................FallenA skrev:Jeg har BM Giant, og er meget fornøyd med denne. På lørdag 15 mars skal jeg arrangere en lyttekveld, og jeg kan røpe at Jorma No. 1 står på programmet denne dagen![]()
Mvh
Hva synes du er den største forskjellen mellom The Giant og Revelation? Har sjøl Revelation og er godt fornøyd. Har så vidt testet Soundstring bi-wire som jeg ikke er helt 100% fornøyd med "rett ut av boksen". Håper og tror de åpner seg etter noe innspilling.J.Haugen skrev:Det er ikke sammenliknbart fordi:Hadde selv de dyreste BM Revelation signalkablene på lån ei tid og dét var så absolutt ingen suksess. Men matching er jo alltid et nøkkelord.
1) BM-signalkablene (revelation) er bra, men ikke på langt nær så "magiske" som høyttalerkabelen.
2) The Giant-høyttalerkabelen er i en annen liga enn Revelation-høyttaler-kabelen (ihvertfall hos meg). Det er den første kabelen jeg med hånden på hjertet kan si at den blir ALDRI til salgs. Den trenger heller ikke å "matches", men fungerer i alle anlegg (den er testet i ca. 8 forskjellige oppsett frem til nå). Magisk!
(En nærmere lyd-beskrivelse av kabelen finnes mange steder her på hifisentralen)