Politikk, religion og samfunn Black Friday

G

Gjestemedlem

Gjest
Folk kjøper mye søppel de ikke har bruk for, eller julepresanger ingen behøver på slike dager.

Men det er verdt å sjekke om noe man har hatt planer om å kjøpe, har bruk for, eller genuint lyst på tilbys av noen til redusert pris.

Å kjøpe fordi noe koster litt mindre enn det pleier hvis man ikke har nytte av det er penger ut av vinduet.

Ikke det at det ikke kan dukke opp godbiter til som man kan unne seg hvis tilbudet er godt og ekte ... men å bruke penger på piss er ikke lurt, selv om det er nedsatt.

Historiegrafer i prissjekkere som f.eks. prisjakt.no kan være lurt å sjekke for å se om et tilbud er falskt eller ekte.

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Antall liker
5.435
Sted
Bartistan
Jeg dro på meg en hardt tiltrengt ny komfyr i går til BF pris (røffly 4k reelt avslag) 8)
Følgefeil: Nå gjenstår det bare å anskaffe nye kokekar rund baut

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.570
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Gode tilbud sier jeg aldri nei takk til, fredag eller ikke fredag.:)

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.426
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Som de fleste andre har jeg også sett mye rart på internett.
Men dette er absolutt noe av det merkeligste hittil:

WTFblackfridayHFK.jpg

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.570
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Jeg har sett det før, men det er litt underlig. Det er tydeligvis et firma, QUEUE.IT, som lever av å selge dette systemet til nettfirmaer med dårlig serverkapasitet.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.308
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Trenger ikke noe og skal derfor ikke ha noe. Fant heller ikke noe spennende i de minst 10 avisene jeg har fått i postkassen i de siste dagene.... NRK interjuet en som sto først i køen på et senter. Han hadde stått der siden kl 02. Hva han skulle ha - det viste han ikke - WTF ?

Er vel ikke slik vi redder verden - hvis politikerne mener noe med å redde verden burde de forby hele greia og alle slike (Valantines/Mors og Farsdag/Halloween - mm) !

Sist redigert:
Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.278
Sted
Laksevåg - Bergen
En kollega kjøpte ny sofa på Skeidar i oktober i år. Betalte kr 6990,-for sofaen. Han var tilfeldig innom Skeidar 24.november. Samme sofa var da priset til kr 9990,-.
Black Friday tilbud : kr 6990,- .....men...du fikk et gavekort i samme butikk på kr 3000,- hvis du kjøpte sofaen. Da har du ikke kr 3000,- til fri benyttelse. Du har
kr 3000,- som kun kan brukes hos Skeidar. Bondefangeri :cool:

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.426
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg har sett det før, men det er litt underlig. Det er tydeligvis et firma, QUEUE.IT, som lever av å selge dette systemet til nettfirmaer med dårlig serverkapasitet.
Fant ut nå at det bare er å disable JavaScript. så raser man rett inn på siden som normalt.
Alternativet ville ha vært å reist til sentrum for å gå innom butikken for å titte rundt der. Det hadde tatt kortere tid.

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.426
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
For de som ikke har anledning til å deaktivere JavaScript i browserne deres, så kan jeg informere om at det mest spennende de har er at B&W DB1 er satt ned 10.000 kroner (men kan ikke bestilles via nett). Ellers er det en del Dali subwoofere med relativt greie reduksjoner.
Den store senterkanalen i 600-serien (HTM61) selges for litt under halv pris (2500 kroner).
Og hvis noen skal kjøpe surroundreciever nå, så er det hyggelig å se at to av de jeg antar er de mest populære nye modellene til Denon har fått seg en helt OK reduksjon.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.750
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er vel ikke slik vi redder verden - hvis politikerne mener noe med å redde verden burde de forby hele greia og alle slike (Valantines/Mors og Farsdag/Halloween - mm) !
Døh! En ny underbukse i året er meg da vel undt?

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.386
Torget vurderinger
1
Synes det er forferdelig å se at folk går amok på store handlesentre pga ubetydelige tilbud på varer man sannsynligvis ikke trenger. Min filosofi er å kjøpe ting når man trenger det eller har lyst - ikke slå til på "tilbud" bare fordi man kan spare noen kroner. Man sparer nok mye mer på å holde seg til ting man faktisk trenger eller har lyst på, enn å slå til på alle supertilbud som dukker opp med ujevne mellomrom.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.750
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
^10 M og ingen turbinmotor? Møkkatilbud!

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.711
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg var på polet for å kjøpe rødvin. På turen ut, gikk jeg forbi Spacegarden og gikk på en smell. Da ble det ny platebørste på meg, gett...

Johan-Kr

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.680
Torget vurderinger
0
Kjøpte to stk powerbank på 11000mAh. Førpris 399,- nå 125,- Faller i kategorien "kjekkt å ha".

12 pakker OMO Color og 9 pakker OMO Ekstra til kun 100,- pr 3 pakker! Kategori "fornuftig"!

Øl og mineralvann er det ikke så veldig smart å kjøpe på tilbud. Har man slikt på lager øker forbruket.

Men vaskemidler og toalettpapir er trygge varer å kjøpe på tilbud. Kun et spørsmål om lagerplass!

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.985
Sted
oslo
Bedriften trengte ny PC - ventet en uke for å se om det var noe å spare.
komplett hadde tilbud på så godt som alle komponentene.

5000kr spart
kan ikke klage ;D

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.570
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Jeg bor på toppen av Sandvika Storsenter og jeg har ikke tatt heisen ned i butikken i dag. Jeg lar massene sloss i fred om de fysiske varene og sitter heller hjemme og handler på nettet. Jeg har skeiet ut med ny tannbørste fra Komplett og så får jeg heller leve litt billigere ut måneden.;)

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.308
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Kjøpte to stk powerbank på 11000mAh. Førpris 399,- nå 125,- Faller i kategorien "kjekkt å ha".

12 pakker OMO Color og 9 pakker OMO Ekstra til kun 100,- pr 3 pakker! Kategori "fornuftig"!

Øl og mineralvann er det ikke så veldig smart å kjøpe på tilbud. Har man slikt på lager øker forbruket.

Men vaskemidler og toalettpapir er trygge varer å kjøpe på tilbud. Kun et spørsmål om lagerplass!
Men 21 pakker vaskemiddel a gitt - driver du asylmottak :confused:

6

65finger

Gjest
Gidder ikke å prøve å finne ut av om jeg har behov for noget skrammel bare for at noen syntes det er gøy med vulgære amerikanske tradisjoner

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det ble noen kg vinyl og papir på meg...

C

Cyber

Gjest

Prøver du å si at asylmottakene egentlig er skalkeskjul for organisert virksomhet som skal kjøre øvrige vaskerier i Norge konk?

C

Cyber

Gjest
Fant lite jeg hadde lyst på, har egentlig det jeg trenger - det meste av duppeditter har jeg allerede uansett.

Gikk gjennom listen med julegaver og fikk handlet inn over halvparten av de som skal kjøpes og mye til 50% av på tidligere priser. Fint det.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.680
Torget vurderinger
0

Nei, dessverre! Hadde jeg gjort det ville jeg i henhold til hva man kan lese i avisene vært "mangegangermillionær"!

Det er vise saker man kan kjøpe store mengder av med tanke på "å ha på lager" uten at det faktum at du har varen i huset fører til øket forbruk. Toalettpapir og vaskemidler er eksempler på slike.

Kjøp juleøl, julebrus og juleknask i okt/nov på tilbud og se hvor mye du sparer på det! Der har du eksempler på varer hvor forbruket har en stygg tendens til å øke hvis tilgjengeligheten er for god.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.680
Torget vurderinger
0
Avansen er det tydeligvis ingenting i veien med.

Min første svigerfar var tollinspektør. Jeg og daværenede husfru kom innom svigers etter å ha handlet nye dongeribukser. Typ halv pris av halvpris av den røde prisen!

Svigers kommentar var enkel: "Du tror vel ikke at de tapte penger på å selge dem til den prisen? Jeg tollet inn de der buksene og vet hva de har betalt for dem!"

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.426
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det er visse saker man kan kjøpe store mengder av med tanke på "å ha på lager" uten at det faktum at du har varen i huset fører til øket forbruk. Toalettpapir og vaskemidler er eksempler på slike.
Pass på! Plutselig innser du at du har blitt dasspapir-junkie, og blir dømt til tvungen gruppeterapi sammen med andre cellulosemisbrukere.
Lås inn papiret forsvarlig i FG-godkjent sikkerhetsskap, så går det i hvert fall ikke ut over andre enn deg selv!

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Det er selvsagt strålende om man kan gjøre et kupp på denne dagen, som alle andre dager.

Det jeg synes er så trist er forbruksmønsteret vårt.
Kloden kommer ikke til å bli et bedre sted å bo for våre etterkommere om vi fortsetter på denne måten, og mye tyder på at dette akselererer.

Jeg har kjøpt mye unødig skrot i min tid men de siste årene har jeg forsøkt å være mer bevisst på dette.
Jeg liker kvalitet og at ting varer og jeg bruker gjerne ting til de ikke lenger fungerer, f.eks. mobiltelefoner, datamaskiner osv.
Det ender med at jeg kjøper litt dyrere ting, men nesten uten unntak varer de mye lengre.

/talerstol

G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg har blitt inspirert av en japansk kastedame, og holder på med å gjennomgå hver eneste eiendel med mistenksomhet. Less is more. Moralen løftes etter hver kasse i boden, skuff og overskap som blir gjennomgått. Alt jeg ikke behøver eller har dupletter av går ut av huset. Rett og slett meditativt.

less is more.

Mange lass på bosshaugen og hauger som bygger seg opp for å lokke til seg en loppemarkedsmedarbeider.

For hver ting jeg kaster blir jeg litt mer lykkelig.

...

Behold det med høy nok kvalitet og det som har personlig verdi. Kast alt annet. Hjemmet er ikke et pit-stop på veien mot fyllingen.

I kid you not! Dette er alternativmedisin som virker.

Hoarding er forsøpling av omgivelser og sinn.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.657
Jeg er stolt av å ha kjøpt en eneste ting på Black friday

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har ikke albuet meg fram blant uvennlig innstilte fremmede for å kapre den siste hva det nå måtte være. Men flaks har gjort det sånn at jeg har spart en slant på noe jeg uansett skulle ha.

Burde jeg ha dårlig samvittighet for det?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Godt. Man kunne et øyeblikk fått det inntrykket.

Det er nå en gang sånn, i alle fall for mitt vedkommende, at regningene strekker til. Black friday stimulerer ikke til økt forbruk her i huset, det er det ikke penger til. Ei heller opptak av lån som ikke lar seg betjene, det har jeg for mye vett til.

At næringslivet benytter seg av muligheten til å justere lagerbeholdningen gidder jeg ikke å bli sur for. De som går amok og handler mer enn de har råd til, eller ting de ikke trenger, klarer jeg ikke å synes synd på.

Livet går uanfektet videre, og jeg venter med julemarsipan til det er jul.

Topp Bunn