Hi-Fi forretninger Black Friday 28.11-2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LilleFetirLutemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Innlegg
    369
    Antall liker
    110

    Opptil 10% rabatt.... Why even bother?
    Hadde vært fornøyd med 10% jeg, da hadde jeg fått B&W 685 til 4.950 i stedet for 5.500 :) kunne fått byttet ut mine 2x1,5mm2 høyttalerkabler med noe med litt bedre tverrsnitt for det sparte..
    For all del, men "greia" med Black Friday virker å være solide tilbud. Da blir 10% litt stusselig. ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Opptil 10% rabatt.... Why even bother?
    Hadde vært fornøyd med 10% jeg, da hadde jeg fått B&W 685 til 4.950 i stedet for 5.500 :) kunne fått byttet ut mine 2x1,5mm2 høyttalerkabler med noe med litt bedre tverrsnitt for det sparte..
    For all del, men "greia" med Black Friday virker å være solide tilbud. Da blir 10% litt stusselig. ;)
    Når noen andre kan tilby JBLs klassiske studiomonitorer for 7.777 (opprinnelig 19k) så blir 10% verre enn stusselig.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Opptil 10% rabatt.... Why even bother?
    Hadde vært fornøyd med 10% jeg, da hadde jeg fått B&W 685 til 4.950 i stedet for 5.500 :) kunne fått byttet ut mine 2x1,5mm2 høyttalerkabler med noe med litt bedre tverrsnitt for det sparte..
    For all del, men "greia" med Black Friday virker å være solide tilbud. Da blir 10% litt stusselig. ;)
    Når noen andre kan tilby JBLs klassiske studiomonitorer for 7.777 (opprinnelig 19k) så blir 10% verre enn stusselig.
    Enig, men kan jo være de som gir 10% har mer edruelige påslag? (Og monopol på varene?)
     

    LilleFetirLutemann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.02.2009
    Innlegg
    369
    Antall liker
    110
    Ikke uenig karer, men jeg må si at jeg lurte på å kontakte lsound i går kveld da mailen kom og tipse om at de hadde en skrivefeil i "annonsen". ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Ikke uenig karer, men jeg må si at jeg lurte på å kontakte lsound i går kveld da mailen kom og tipse om at de hadde en skrivefeil i "annonsen". ;)
    jeg meldte meg av listen deres etter å ha mottatt den der >:)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    For all del, men "greia" med Black Friday virker å være solide tilbud. Da blir 10% litt stusselig. ;)
    Når noen andre kan tilby JBLs klassiske studiomonitorer for 7.777 (opprinnelig 19k) så blir 10% verre enn stusselig.
    Enig, men kan jo være de som gir 10% har mer edruelige påslag? (Og monopol på varene?)
    de som er både importør og selger av merket har jo mer å gå på enn andre butikker som ikke importerer selv, hifi kluben har alltid vært kiipe
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    For all del, men "greia" med Black Friday virker å være solide tilbud. Da blir 10% litt stusselig. ;)
    Når noen andre kan tilby JBLs klassiske studiomonitorer for 7.777 (opprinnelig 19k) så blir 10% verre enn stusselig.
    Enig, men kan jo være de som gir 10% har mer edruelige påslag? (Og monopol på varene?)
    de som er både importør og selger av merket har jo mer å gå på enn andre butikker som ikke importerer selv, hifi kluben har alltid vært kiipe
    Klubben valgte da de kom på markedet å prise NAD svært edruelig, slik at det ble billigere enn i UK. De gjorde det sikkert også med andre produkter. Men det var lokkeproduktene som lurte folk til å tro at de var i en klubb, siden detaljister som handlet NAD fra Neby før i tiden solgte NAD dyrere. Men avansen til klubben har nok aldri vært lavere enn den til noen annen aktør i snitt, de har bare valgt ut enkelte produkter for å skape et image. Og så har de valgt å la litt ekstra prisstigning utjevne for markedsføringsprisene i etableringsfasen over tid. Et godt eksempel er Rega. Det merket ble vell billigere etter at klubben mistet agenturet, og de ble distribuert gjennom mer tradisjonelle kanaler igjen. Det ble i alle fall ikke dyrere. I sin tid husker jeg hvordan Rega steg i pris laaaangt utover vanlig inflasjon i Klubben, og ble eksemplet på hvordan de lurer folk til å tro at deres direkte-til-deg-priser var et gyldig argument.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Da ble det ikke Hi-Fi på meg denne gangen heller. Derimot en oppvaskmaskin fra Elkjøp. Stillegående 44db. 25 pst off. Litt mindre enn 60, men likevel. ..

    Tenkte å bruke den til å vaske vinylen. Bare å sjalte ut tørkingen og sette på myk fremskreden finvask, så går det sikkert bra.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.964
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    synd ingen slår på stortromma og har et reelt tilbud på 60" led TV'er.. :(
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    I femten år har jeg hørt det mantraet fra Klubben '-vi har så lite å gå på at vi kan ikke gi avslag.Det er omtrent bare kabler og ekstrautstyr vi tjener penger på osv...'.Vel jeg trodde vel på det en stund.

    mvh.s,
     

    sirop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.12.2007
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    213
    Torget vurderinger
    4
    Det værste eksemplet er kansje NAD M51 DACen, som kostet 9990,- for noen år siden, og som har steget 40%(!) i pris siden da.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da begynner det å minke på 4312E. Skal du værra med, så heng på!!! (Snakket nettopp med Soundgarden)....(Kl. 15:33)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Det gikk fort.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    I femten år har jeg hørt det mantraet fra Klubben '-vi har så lite å gå på at vi kan ikke gi avslag.Det er omtrent bare kabler og ekstrautstyr vi tjener penger på osv...'.Vel jeg trodde vel på det en stund.

    mvh.s,
    Det er nok dessverre bare pisspreik. HFK hadde ikke blitt så store i Norge hvis de ikke tjente gode penger, og det hadde de ikke klart bare ved å selge kabler og tilbehør med fortjeneste. HFK er et blåruss-salgsmaskineri med helt bevisst strategi som går ut på at "ingen får rabatt", og de forsvarer det som andre sier her med å late som at de har svært lav avanse på det de selger. Bullshit. :)

     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    For Soundgarden.no har denne dagen vært en suksess. De så lenge ut til å ha solgt ut "rubbel og bit". Men slik blir det når prisene og produktene er bra. Men nå ser det jaggu meg ut til at de har fått påfyll på nettsiden sin i kveldstimene?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    I femten år har jeg hørt det mantraet fra Klubben '-vi har så lite å gå på at vi kan ikke gi avslag.Det er omtrent bare kabler og ekstrautstyr vi tjener penger på osv...'.Vel jeg trodde vel på det en stund.

    mvh.s,
    Det er nok dessverre bare pisspreik. HFK hadde ikke blitt så store i Norge hvis de ikke tjente gode penger, og det hadde de ikke klart bare ved å selge kabler og tilbehør med fortjeneste. HFK er et blåruss-salgsmaskineri med helt bevisst strategi som går ut på at "ingen får rabatt", og de forsvarer det som andre sier her med å late som at de har svært lav avanse på det de selger. Bullshit. :)

    godt det er flere som skjønner dette, er jo en kjede som stadig utvider, og det gjør man ikke uten fortjeneste
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    For Soundgarden.no har denne dagen vært en suksess. De så lenge ut til å ha solgt ut "rubbel og bit". Men slik blir det når prisene og produktene er bra. Men nå ser det jaggu meg ut til at de har fått påfyll på nettsiden sin i kveldstimene?
    Til min gigantiske skuffelse kom ikke simple audio sine roomplayere på noe black friday-tilbud. Men undertegnede ga seg ikke så lett og tok en liten ringerunde. Og jaggu var det ikke en snill selger som hadde ett eksemplar med innebygd amp på lager, som jeg fikk for 5 og ett halvt. hipp hurra for black friday😊
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.284
    Torget vurderinger
    2
    Hva faen er Black Friday, ennåmere importert kommers drit fra statene??
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    De som ikke har anledning til å handle på denne dagen, får kikke godt etter på brukten i ukene som kommer. Dukker nok opp noen spennede "left-overs" når de som handlet skal kvitte seg med gammelt :)
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.132
    Antall liker
    9.284
    Torget vurderinger
    2
    men hva er det??? Er det salg så bør det hete Salg,hva ellers?
     

    irma1000

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.01.2013
    Innlegg
    95
    Antall liker
    7
    Synes Soundgarden er veldig bra, har kjøpt det meste av utstyr av dem. Får gode rabatter der og ikke noe problem å låne utstyr for utprøving.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I USA har de, bare i dag, handlet for summen tilsvarende flere norske BNP.....
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I USA har de, bare i dag, handlet for summen tilsvarende flere norske BNP.....
    Hva handlet, du? :)
    Nada, seff.
    Jeg er like mye imot slike amerikanske skikker, som skal drar mest mulig penger ut av folk, på kort tid - som Halloween. Og jeg holder fanen høyt; har stått imot all julemat og julegodteri. Men snart er det 1. des. så da kan jeg ta av litt.
    Jeg brøt et prinsipp på siste Halloween; "pyntet" opp i stua her til madammen kom på besøk - hun har bodd en del år i USA. Hun visste at jeg ikke likte den dagen, så hun ble så smørblid atte ;)
    Vi må huske på at på disse dagene (inkl. far/mors-dag etc) manipuleres vi til å bruke penger på andre ting også, når vi først er innenfor.
    Er vel ikke lenge før handelsstanden, finner ut at vi kan feire Thanksgiving i Norge også....
     

    bj0rkn3s

    Medlem
    Ble medlem
    28.11.2014
    Innlegg
    26
    Antall liker
    4
    Da har jeg etter mye tenking frem og tilbake endlig kjøpt meg Klipsch rf-62 fra Soundgarden til 5555.
    Ganske ok pris synes jeg. Får de ikke billigere på finn.no iallefall.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Kan ikke "like" deg, emotikon. Er vel egentlig enig med deg, selv om jeg benyttet meg av tilbudet.

    Har aldri kjøpt mor/farsdags-gave f.eks. Halloween skalker jeg dører og vinduer.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.843
    Antall liker
    19.662
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dette hysteriet hopper jeg glatt over.

    Hadde det enda vært Black Friday i de aller dyreste hyllene på Polet- der hvor de lekreste single malt står; se da hadde det vært noe helt annet :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sålenge produkter som jeg liker godt blir solgt i bøtter og spann så ser jeg ikke så black på innførselen av denne tradisjonen. For det betyr bare et bedre utvalg for meg på brukten i 2015. Det forutsetter selvfølgelig at tilbudene som er i dag er spesielt gode, og akkurat denne fredagen trakk på en måte morgendagens baluba med litt grunker i lommene et vinnerlodd. :)

    Men i de fleste tilfeller er slike handelsstand-fester sørgelige saker uten noen reell verdi utover å øke forbruket vårt. Når det gjelder Halloween så hater jeg dagen av en annen grunn enn den kommersielle, og et er at den har nesten tatt livet av den norske julebukktradisjonen. Jeg slår et slag for en væpna julebukkrevolusjon. :mad:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.511
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det værste eksemplet er kansje NAD M51 DACen, som kostet 9990,- for noen år siden, og som har steget 40%(!) i pris siden da.
    Ja det var drøyt! Husker de satt opp B&W CM10 fra 25.000 til 30.000 ved nyttår også - ren fortjeneste..
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Dette hysteriet hopper jeg glatt over.

    Hadde det enda vært Black Friday i de aller dyreste hyllene på Polet- der hvor de lekreste single malt står; se da hadde det vært noe helt annet :)
    Hehe... du, ja. Men en god whiskey kan man vel like, uten at man må drikke seg full.

    Var det du som satt på Elac, lars_erik?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Er vi ikke litt OT her nå?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn