ikke mye spennende å rapportere på hififronten, så få ta en liten bil-oppdatering.
Første lærdom er at man ikke burde lakkere med to-komponent lakk innendørs, uansett hvor bra borg man lager av papp og plast...
lakken tørker sakte så alle hull i borgen endte med et fint knallhardt lag med lakkstøv som må pusses bort - gøy.
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
men ingen grunn til å gråte når man har stempler å montere!
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
obs - stempelkompressorer er skarpe...
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
send hjelp...
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
og vipps var alle stempler inne.
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
dessverre var selve motor-stativet i veien for videre montering så her måtte det kappes.
pakket motoren inn i klingfilm først for å slippe metallspon i sensitive krinkler og kroker.
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
loctite lager en egen pakningsguffe for papirpakninger som i motsetning til silikon aldri tørker helt inn, så da kan man montere og demontere så mye man vil uten å engste seg.
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
ny oljepumpe ble demontert, rensket og toleranser målt for å være på den sikre siden - fylte på med litt kamakselfett slik at den ikke er helt tørr ved første oppstart.
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
så var det tid for timing av kamaksel - først blir TDC funnet.
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
så blir timingen justert ved å måle på støtstangen.
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
gikk for justerbart timing-kit slik at jeg kunne stille ting inn nøyaktigpå enkelt vis.
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
nærmer seg med stormskritt.
	
		
			
		
		
	
	
		
			
		
		
	
minien ble også hentet fra vinterlager, så da blir vel neste skritt å få tatt ut gamlemotoren og matet den nye med girkassen (som er relativt nyoverhalt)