Bjørn Eidsvåg konsert i Sandnes Kulturhus.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.861
Torget vurderinger
0
Ble dratt med av "Husvaranen" til Sandnes Kulturhus for å høre Bjørn Eidsvåg.

En absolutt positiv overaskelse. Mange fine låter som for meg var ganske så ukjente. Han
hadde også meget god kontakt med publikum og fortalte mye om sin bakgrunn fra Samunnshuset
i Sauda der han vokste opp, og det musikklivet som hadde utspring i det miljøet. Fikk faktisk et
mye bedre grep om artisten Eidsvåg. Intrykket man sitter igjen med etter konserten er faktisk
noe annet enn det man har etter å ha hørt på CD'er med ham.

De som har mulighet til å se ham bør absolutt kjøpe billetter og hyte seg avgårde.

Og til slutt, han hadde med seg en utrolig god gitarist, som jeg dessverre ikke husker navnet på.
Men den karen var bare rå på gitaren!
 
Sist redigert:

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.437
Antall liker
12.539
Sted
Sørlandet
En helt vanlig Eidsvåg konsert med andre. Sauda, plystring er en djevels dans på tunga osv osv. Samme oppskrift har fungert de siste 25+ årene. Han veksler vanligvis mellom to gitarister. Geir Sundstøl eller Børge Petersen-Øverleir.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.861
Torget vurderinger
0
Mulig det Beetle. Personlig var det første gang jeg så ham "live" og jeg, den enfoldige sjel som jeg er, var meget fornøyd med konserten.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.457
Antall liker
35.287
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har vært på 10++ konserter med Eidsvåg. Bjørn altså, hans bror Eddie, var jeg på selskap med på lørdag.
En av de musikerne jeg gjerne går på konsert med igjen og igjen og igjen... Bjørn altså...
 

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Innlegg
2.801
Antall liker
3.447
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Geir Sundstøl sin skikkelse er lett å kjenne igjen og ja han er rå på gitar. Google han Spiralis og da får du svaret
Når jeg så og hørte Bjørn på Mølen i Vestfold i fjor sommer hadde han en annen gitarist men det var ikke noe å utsette på gitarspillet eller hele konserten for den delen .Meget flott og profft gjennomført med Bjørn i god form og kjempe band. God lyd var det også.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.437
Antall liker
12.539
Sted
Sørlandet
Jeg har også noen tiår med Eidsvåg konserter. De fleste bra, noen var magiske og noen få var dårlige. Spesielt godt husker jeg kirkekonsertene hans og jeg klarer heller ikke å glemme ølen og maten jeg fikk i fanget da han ankom med helikopter for å ha en konsert på en sørlandsøy. Piloten landet for nært restauranten. Han kom deretter opp og ba om at regningen skulle settes på han.
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
Samfunnshus fru Blom, det er nok bedehuset Betel min nabo vanket på.

bjorn_reidar_per_ole.jpg


Her er hele historien.
Per Ole Hagen var direktør sønnen som ville bli/være rocker. Kjent fotograf som har dekket mange rockekonserter, vert å Google. Det snakkes om Reidar, en annen nabo som vanket i hjemmet vårt. Han hadde mange historier ang disse langhåret hippene som hadde kjøpt seg dyre flotte instrumenter uten å kunne spille på de. Han måtte til og med stemme gitarer for de. Det endte opp med at han kjøpte Høfner? gitaren. Den eies nå av svogeren til Jonas Fjeld som tidvis er med på konsertene. En lokal gitarhelt🙂


 
Sist redigert:
Topp Bunn