Biwiring / Singlewiring Avangarde UNO / DUO

AndersL

Medlem
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
0
Har akkurat fått ett sett med Avantgarde UNO inn i stua. Så lurer jeg på; mine biwring-kabler er terminert med bananer. På diskanthornets bakende er det to sett med  tilkoblinger, inngang for bruk ved standard singlewire kobling, samt utgang til mellomtonehorn. Bassen kobles til inngangen. Mitt spm; er det kortslutning mellom de to tilkoblingene, eller sitter mellomtone filteret mellom inngangen på diskanthornet og utgangen til mellomtonehornet? Eller; kan jeg koble bananer inn i alle fire tilkoblinger?

mvh,
AndersL

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Mener bestemt at høyttaleren kan tri-wires, altså kan du putte to av bananene rett i mellomtonehornet (og to i diskanten).

AndersL

Medlem
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
0
Stemmer nok det, problemet er at jeg ikke har så mye å gå på i (biwiring-) splitten av enden på kabelen, og av frykt for å gjøre noe galt står nå to av endene rett ut i lufta uten å være koblet til....

mvh,
AndersL

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har akkurat fått ett sett med Avantgarde UNO inn i stua. Så lurer jeg på; mine biwring-kabler er terminert med bananer. På diskanthornets bakende er det to sett med  tilkoblinger, inngang for bruk ved standard singlewire kobling, samt utgang til mellomtonehorn. Bassen kobles til inngangen. Mitt spm; er det kortslutning mellom de to tilkoblingene, eller sitter mellomtone filteret mellom inngangen på diskanthornet og utgangen til mellomtonehornet? Eller; kan jeg koble bananer inn i alle fire tilkoblinger?

mvh,
AndersL
Pluggene på oversiden av diskantelementet er paralellkoblet med de nederste.
Altså kortsluttet om du vil.
Ingen passive eller aktive komponenter er innvolvert.
Dermed kan du gjerne koble på begge settene av biwiringskablene om du ønsker.
Mellomtonen spiller forøvrig uten noe delefilter overhodet.

Topp Bunn