Bitt av basillen!!!

U

utgatt60135

Gjest
Swansene var med i Lyd og Bildes gruppetest. Må si jeg ble positivt overrasket over testen slev om den ikke gikk så mye i dybden. De kom ikke spesielt godt ut.

Du må gjerne komme innom hula mi og høre potensialet til ProAc D15 om du vil. Jeg kan love deg helt annet nivå enn Klipsch :).

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Lyngen skrev:
Swansene var med i Lyd og Bildes gruppetest. Må si jeg ble positivt overrasket over testen slev om den ikke gikk så mye i dybden. De kom ikke spesielt godt ut.

Du må gjerne komme innom hula mi og høre potensialet til ProAc D15 om du vil. Jeg kan love deg helt annet nivå enn Klipsch :).

Regner med at Lyngen vet hva han lover deg her, så noen lytt på Klipsch er vel unødvendig nå! ::)

U

utgatt60135

Gjest
Continuo skrev:
Regner med at Lyngen vet hva han lover deg her, så noen lytt på Klipsch er vel unødvendig nå! ::)
Jeg har hatt samme inntrykk som Balla. Det har en stor svakhet på detaljer. Godt mulig de er gode i sin klasse og de har defintivt sine styrker. Men forskjellen fra mine til RF serien er så stor at å garantere ikke er noe problemselv om ProAc ikke er "verdensmestre på detaljer" :). Ja, jeg har sammenlignet dem engang (og mot andre merker). Før jeg visste at jeg skulle eie dem. Jeg ble overrsaket over at lydforberingen var såpass stor mellom prisklassene da. Jeg spurte engang en Klipsch selger i Danmark og han var helt enig i mine inntrykk.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Sikkert mange gode forslag her, men til informasjon til trådstarter, koster Audio Physics Avanti i sin nåværende utgave 110 000,- Jeg tror ærlig talt ikke det er noen av de andre foreslåtte kandidater som er i nærheten av dem. Det virker som om du ønsker high end, og er villig til å betale litt for dem. Jeg står ved min anbefaling. Dette fremstår som rene røverkjøp! Og for ordens skyld. Jeg eier ikke, og har aldri eid et par Audio Physics høyttalere. Så jeg mener vel at dette er et relativt objektivt råd. _Balla_ du skal uansett være klar over at man når det gjelder høyttalere stort sett får igjen for det man betaler for. Jeg har skjelden hørt en billig konstruksjon spille fletta av dobbelt så dyre komponenter hvis ikke dette har vært forårsaket av meget uheldige elektronikk kombinasjoner eller katastrofal akustikk.

Balla1823

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Antall liker
1
gut_man skrev:
Sikkert mange gode forslag her, men til informasjon til trådstarter, koster Audio Physics Avanti i sin nåværende utgave 110 000,- Jeg tror ærlig talt ikke det er noen av de andre foreslåtte kandidater som er i nærheten av dem. Det virker som om du ønsker high end, og er villig til å betale litt for dem. Jeg står ved min anbefaling. Dette fremstår som rene røverkjøp! Og for ordens skyld. Jeg eier ikke, og har aldri eid et par Audio Physics høyttalere. Så jeg mener vel at dette er et relativt objektivt råd. _Balla_ du skal uansett være klar over at man når det gjelder høyttalere stort sett får igjen for det man betaler for. Jeg har skjelden hørt en billig konstruksjon spille fletta av dobbelt så dyre komponenter hvis ikke dette har vært forårsaket av meget uheldige elektronikk kombinasjoner eller katastrofal akustikk.
Hei.

Har hørt at Audio Physics kan være litt vriene plaseringsmessig, stemmer det?

Det råeste jeg har hørt til dags dato, er Usher Compass Dancer CP 8571, den var komplett i forhold til mine ører.....men dessverre for dyr for meg i øyeblikket :'(

BALLA.

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Før du tar noen som helst avgjørelse, ville jeg tatt en tur til Tor hos Lyric. Bestill time. ta med et knippe cd´er og sett deg ned og lytt på Proac. I MINE ører er det noe magisk med dette merket som gjør det morsomt å høre på musikk. Foten tramper i takt ;)

Tor er en hyggelig fyr som lar deg sitte å nyte uten å mase.

Lykke til!!

Torsen

C

Cyber

Gjest
Ser jo at du har sett på GS60 lenger oppe og jeg ville ikke kjøpt noe uten å ha rukket en lytt på dem - GS20 er de beste jeg har hatt i hus.

Balla1823

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Antall liker
1
Da var nye høyttalere i hus ;D ;D ;D

Har testet SA Explorer og Vienna Acoustic Beethoven Concert Grand på egen elektronikk, og i dag ble et par lekre Cherry SA Explorer mine ;D

Må si at jeg er meget fornøyd, disse er en nydelig match ;D Det er en fantastisk dynamik i disse, akkurat nå er nytelsen stor ;D

Så får tiden vise hvor lenge dette varer ;)

BALLA ;D

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
2.064
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
_BALLA_ skrev:

Har testet SA Explorer og Vienna Acoustic Beethoven Concert Grand på egen elektronikk, og i dag ble et par lekre Cherry SA Explorer mine ;D

Må si at jeg er meget fornøyd, disse er en nydelig match ;D Det er en fantastisk dynamik i disse, akkurat nå er nytelsen stor ;D

BALLA ;D
Gratulerer med nye høyttalere! Kos deg med dem (og med musikken ;D ). Kom med flere tilbakemeldinger etter hvert...

Balla1823

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Antall liker
1
SaltyDog skrev:
_BALLA_ skrev:

BALLA ;D
Gratulerer med nye høyttalere! Kos deg med dem (og med musikken ;D ). Kom med flere tilbakemeldinger etter hvert...
Takk for det SaltyDog :)

Fikk også tak i noen nye skiver i dag, 2 skiver av Stevie Ray Vaughan, Di miola og selveste Nils Lofgren Acoustic Live (hadde bare denne i brent utgave)

Har kost meg en stund i dag, og faren er stor for at jeg blir trøtt på jobben i morgen :)

BALLA ;D

U

utgatt60135

Gjest
Gratulerer med morsomme høyttalere :). Nå må bare Salty Dog få hørt ProAc ;).

Ivaols

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2004
Antall liker
553
Sted
Flekkerøy
Lyngen skrev:

Har vi lest samme test??? Fant ikke noe negativt i den testen, men skummet bare raskt gjennom. Det eneste var at du måtte ha plass til de... Så vidt jeg tolket så havnet de på en solid andre plass, og slo referansen på flere punkter.

U

utgatt60135

Gjest
Ivaols skrev:
Lyngen skrev:
Har vi lest samme test??? Fant ikke noe negativt i den testen, men skummet bare raskt gjennom. Det eneste var at du måtte ha plass til de... Så vidt jeg tolket så havnet de på en solid andre plass, og slo referansen på flere punkter.
Man må lese litt "mellom linjene" i tester, særlig i enkelte blader. Hentydninger er nok (i forhold til de andre spess) ;). Og "ikke spesielt godt ut" betyr ikke at de er dårlige. Det meste er bra i denne prisklassen.

Ivaols

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2004
Antall liker
553
Sted
Flekkerøy
Lyngen skrev:
Ivaols skrev:
Lyngen skrev:
Man må lese litt "mellom linjene" i tester, særlig i enkelte blader. Hentydninger er nok (i forhold til de andre spess) ;). Og "ikke spesielt godt ut" betyr ikke at de er dårlige. Det meste er bra i denne prisklassen.
Da må jeg bare si meg uenig i tolkningen din. Etter min mening blir det feil å tillegge en test meninger som du mener å se mellom linjene, når selve teksten sier noe annet.

Har du hørt Swans F2.2F selv?

U

utgatt60135

Gjest
Kun på messene. Men ærlig talt så betyr det ingenting for meg. Glem det-beklager...

Balla1823

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Antall liker
1
Ikke her heller :) Koser meg med god musikk og lyd, stadige inslag med gåsehud her ;D

BALLA ;D

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.327
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
_BALLA_ skrev:
i dag ble et par lekre Cherry SA Explorer mine ;D
Gratulerer så meget! Hørte på disse sammen med hegel elektronikk - og det var meget overbevisende. Har hatt bitte-lille-broren 1070 i en del år og er veldig glad i SA lyden.

Balla1823

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Antall liker
1
mteinum skrev:
_BALLA_ skrev:
i dag ble et par lekre Cherry SA Explorer mine ;D
Gratulerer så meget! Hørte på disse sammen med hegel elektronikk - og det var meget overbevisende. Har hatt bitte-lille-broren 1070 i en del år og er veldig glad i SA lyden.
Takk for det, må si jeg er meget fornøyd med lyden selv ;)

BALLA ;D

Topp Bunn