Bistand fra kompetansesenteret??!!

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Da er "endelig" min Graham Phantom II Supreme ankommet basen i Son. At gode gamle Bob er bedre til å designe tonearmer enn å sikre en effektiv logistikk er vel min leveranse et godt bevis for. Jeg måtte vente 3 1/2 måned over den opprinnelige lovede leveringstiden, og dette skal visstnok ikke være helt uvanlig fra Graham Engineering.

Må innrømme og seterrømme at jeg gjerne skulle hatt litt bistand for å få satt opp både armen og min Lyra Kleos, og vil med dette sjekke om noen medlemmer føler at dette er en oppgave de vil bistå med?? Jeg har selv en Dr Freickert protactor (samt det som fulgte med av protactor verktøy fra Graham), men det er vel også mulig å få lånt Fozgotmeter fra Grumpys tools base?! Det er dermed bare å melde seg på hvis noen føler seg kallet til en jobb som krever litt erfaring og nøyaktighet.

Tør vel ikke å håpe at det mange år utsatte kurset for oppsett av tonearmer er rett rundt hjørnet, slik at dette kan berge meg gjennom dette på "egenhånd" :p :p
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.812
Antall liker
26.419
Sted
Oslo/Grebbestad
Grattis til og begynne med :)
Dette får du til selv terry, jeg monterte min på Hyperspace ikke noen større problem og få den på plass og justert.
Når du skrudd den på armbasen bruker du sen de medfølgende justerings jigger, en før riktig mål spindel/pivot,(mounting distance) samt en før overhang og vinkling av Pu.
Dr Freickert får du nog ikke brukt optimalt på Phantom pga av saknad senter hull i senterleie på arm.
Har selv først brukt Grahams egne jigg og sen også etterjustert med en speil protractor (Avid universal) null punkter 66.0/120.7
Silikon mengde bør du prøve deg frem med, begynn med mindre enn rekomenderat fyll hellre på mer senere, foretrekker helt klart
lite av silikonet her.
Pu monterer du lettest med armrøret av, samt også når du bruker deres protractor.
Har dessverre ikke mulighet og komme og hjelpe deg nå, men spørmål besvares gjerne om det er til hjelp

mvh
Roger
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.621
Antall liker
15.408
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
OVK: Bistand fra kompetansesenteret??!!

Fozgometer og testplate stilles selvsagt til din disposisjon ...når det passer deg :D

Mvh
Jan P.

Edit:
Velg en solskinnsdag - ta båten - hent oss på Aker Brygge ...så er jeg sikker på at vi får fristet Cash til å bli med på tur til "Oslos sørlandsperle".
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Terje , har du fått dette oppe å gå ??

Mvh Espen
 
Topp Bunn