.bin-fil som skal mountes i daemontools og rippes i wmp

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Jer har fått tak i to CDer som er lastet ned som bin-filer, og disse sakl la seg mounte i daemontools for ripping. Hvordan gjør man? Jeg får det ikke til å virke (har installert daemontools, men .bin ser ikke ut til å være gyldig format).

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.214
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Rename filen til .iso, da vil daemontools se filen.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
fil-djevelen insisterer på å være .bin-fil også etter navneendring.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Velg "vis alle filer" når du er inne og velger fil i Dtools, og tving programmet til å mounte .bin-filen.

.bin-filer kommer som regel med en .cue-fil, men DTools trenger ikke denne cue-filen egentlig, det er kun en fil som "viser" til .bin-filen og setter visse parametre for denne etter hva jeg har forstått.

.bin here, done that ;D

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Utmerket, men hva etter at den er mountet?

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Da "ser" den ut som en vanlig cd for maskinen din, og skal således kunne bli rippet av det programmet du bruker til ripping, bare sett den til riktig stasjon, altså den stasjonen som DaemonTools emulerer.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Har aldri likt daemon tools. Prøv MagicISO/Magic Disc hvis du fremdeles ikke får det til.

PS:
Winrar kan også lese ISO file

G

Gjestemedlem

Gjest
stejorge skrev:
Har aldri likt daemon tools. Prøv MagicISO/Magic Disc hvis du fremdeles ikke får det til.

PS:
Winrar kan også lese ISO file
Daemon tools er veldig praktisk til å mounte imagefiler med. Selv synest jeg Alcohol 120% er å foretrekke, i hvertfall hvis man ikke har kjøpt proversjonen av Daemon Tools. Fordelen med DT er at lite-utgaven er gratis, ulempen er at det følger med spy-/adware. :-\

Men skal man bare hente ut noen filer fra en iso er det forøvrig ikke nødvendig å mounte dem.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Hva slags spyware? Jeg har ikke merket noe til dette, så lenge man er litt våken under installeringer går det meste greit.

DT er veldig praktisk, det samme er Alcohol120, men når trådstarter ber om hjelp til DT så synes jeg det er greit å forholde seg til.

Totte: Funket det?

G

Gjestemedlem

Gjest
tore_v1 skrev:
Hva slags spyware? Jeg har ikke merket noe til dette, så lenge man er litt våken under installeringer går det meste greit.
Jeg ser at de har gjort det mulig i senere versjoner å fjerne eller velge bort adware programmene og delene som legger seg til i browseren din. Det er jo et greit tiltak, men krever at man er forsiktig når man installerer. Jeg har også opplevd at DT-lite gjemmer seg og er vanskelig å avinstallere på endel maskiner ved at den ikke kan finnes i "legg til eller fjern" i kontrolpanelet, men krever manuell fjerning og evt. registryeditering.

DT er veldig praktisk, det samme er Alcohol120, men når trådstarter ber om hjelp til DT så synes jeg det er greit å forholde seg til.
Jojo, men nå har han jo allerede fått greit svar på det spørsmålet da i #4 og #6. Så det er vel ingen grunn til å ikke kunne diskutere relaterte emner i samme slengen?

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
totte har litt tungt for det, men det fungerer nå, først og fremst fordi Doc.G som har gitt meg filene fra to utgåtte plater oppdaget tråden og ga meg ferdige flac-filer :-[. Det takkes for alle forslag.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem: Neida, er ikke uenig der, info er viktig, spesielt når senere trådstartere tar seg to minutter med litt søking før de starter en ny tråd, var ikke men som en "snurtis"-kommentar.

Topp Bunn