Diverse Bilstereo priser

A11PRO

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.08.2020
Innlegg
96
Antall liker
68
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
1
Focal har alltid vært helt i toppsjiktet i bil etter min mening. Har Harman i bilen nå og det er ikke mye å skyte av.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
835
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Lyd i bil er heldigvis blitt tatt mer seriøst av bilprodusentene, siden det også er stadig mer integrert i selve bilen.
Noen biler har vel effektforsterker også, ikke bare den innebygde i spilleren.
Skifte høyttalere er vel det som er aktuelt, for et lite mindretall av folket.

Fikk skiftet høyttalere og spiller i min Golf fra 2008, til DAB+ radio og Focal 3-veis sett hos Bilradiospesialisten i Bergen.
Har skiftet spiller i bilen etter det, men høyttalerne ville jeg ha profesjonelt montert, siden jeg ikke har garasje.
Det er vel ikke noen biler som bruker DIN-tilpasning i rammen, så en kan skifte spiller selv.
Lyden ble ufattelig mye bedre med nye høyttalere, men vet ikke hva som blir min neste bil, men god lyd vil jeg ha, uansett. :cool:
 

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Innlegg
569
Antall liker
335
Torget vurderinger
0
Tillater meg å ha en mening her... 😊 Utfordringen er nettopp integreringen i bilen. Fantasi-watt og ørten høyttalere overskygger dessverre ofte reell lydkvalitet. Nå har vi selvfølgelig forskjellige preferanser, men god billyd kan være så mye mer enn det som tilbys. En tidligere norsk europamester i billyd brukte 5 (fem) høyttalere i sitt konkurranseoppsett. Hovednnsatsen lå i strømforsyning, forsterkere, vibrasjonsdemping og høyttalerplassering. Samt riktige kabinetter og signalprosessering. Jeg ville for min del satt utrolig pris på å ha en (eller 2-3) linjeutganger med rent linjesignal tilgjengelig fra originalanlegget, slik at jeg kunne utvide med forsterkere og høyttalere etter egen lommebok og smak. Det skal du være god for å finne på en ny bil i dag...
 

ymir

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2013
Innlegg
5.304
Antall liker
4.994
Torget vurderinger
2
For egen del kunne anlegg i bil vert helt utelatt. Slikt burde vert mulig å velge bort,
eller mer korrekt, kunne krysset av som ønsket ekstra utstyr,
siden jeg verken hører på radio eller musikk når jeg kjører. Der er plassen for dagdrømming og filosofering.
Musikk hører hjemme i konsertsalen eller foran stereoen i stua eller annet dedikert lytterom.
 

Godalive

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.02.2007
Innlegg
569
Antall liker
335
Torget vurderinger
0
For egen del kunne anlegg i bil vert helt utelatt. Slikt burde vert mulig å velge bort,
eller mer korrekt, kunne krysset av som ønsket ekstra utstyr,
siden jeg verken hører på radio eller musikk når jeg kjører. Der er plassen for dagdrømming og filosofering.
Musikk hører hjemme i konsertsalen eller foran stereoen i stua eller annet dedikert lytterom.
YES! Vil da gjerne kategorisere bilen som dedikert lytterom. Opplever den som litt nærmere konsertopplevelsen enn stua, en litt mer fysisk opplevelse. Men det skal sies at sart klassisk musikk, f.eks. pianostykker, låter bedre i mer støyfrie omgivelser 🙂. På jazzrock, fusion o.l. er ikke bakgrunnsstøy noe problem, bare å skru opp....Når jeg ikke kan kjøre fort kan jeg i hvert fall kjøre "høyt" 😉. Spiller kun rippede filer (wav) fra egen samling, men skal prøve meg på Tidal streaming også. Er forøvrig enig i at man burde kunne velge bort det man ikke vil ha...
 
Topp Bunn