Rørutstyr Billige rørforsterkere (fra kina?)...

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.318
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Tonewin er et Taiwan merke som finnes brukt i Norge.
Hifi guiden hadde import. H.R hadde lettere, dog ikke billig, 845 monoblokker fra Tonewin. Har aldri hørt så stor lyd før.

Ellers er mitt råd dazed å se etter noe brukt, heller enn å kjøpe billig saker fra Kina
Jeg fikk meg en Sonic Frontiers Power 1 billig på finn. Med jevne mellomrom dukker det opp eldre gode forsterkere som går for en billig penge. Sonic Frontiers kostet nærmest det samme som McIntosh 275 da de ble laget, men side McIntosh er kjent så ligger det på det dobbelte i pris på bruktbørsen. Er ikke sikker om den er bedre, men den er definintivt annerledes. Har hørt begge.

Håvard

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Antall liker
221
Tonewin er et Taiwan merke som finnes brukt i Norge.
Hifi guiden hadde import. H.R hadde lettere, dog ikke billig, 845 monoblokker fra Tonewin. Har aldri hørt så stor lyd før.

Ellers er mitt råd dazed å se etter noe brukt, heller enn å kjøpe billig saker fra Kina
Jeg fikk meg en Sonic Frontiers Power 1 billig på finn. Med jevne mellomrom dukker det opp eldre gode forsterkere som går for en billig penge. Sonic Frontiers kostet nærmest det samme som McIntosh 275 da de ble laget, men side McIntosh er kjent så ligger det på det dobbelte i pris på bruktbørsen. Er ikke sikker om den er bedre, men den er definintivt annerledes. Har hørt begge.

Håvard
Kan det stemme at produkter fra Tonewin danner plattform for produkter fra Svenske XTZ og Franske Advance Acoustic ?

Edit : ser ut til at det er Tonewinner, jeg tenker på.
Fant en Tonewin MC-100B til salgs, men er ikke den veldig lik Yaqin MC-100b (eller omvendt) ?

Sist redigert:
L

Lars.N

Gjest
Nei å støtte det Kinesiske regimet er ikke god ånd .

Litt folkelig politikk & HMS må dere tåle :)

Mvh

Lars

U

Utgatt11378

Gjest
...så utrolig slemme dere er... :) Har lest tråden og nå har jeg bare SÅ lyst på rør til NS-1000m`erne...så da starter jakta... :cool:

Vh

S

FeitArne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.01.2009
Antall liker
22
Torget vurderinger
1
...så utrolig slemme dere er... :) Har lest tråden og nå har jeg bare SÅ lyst på rør til NS-1000m`erne...så da starter jakta... :cool:

Vh

S
Høres ut som en god ide :) MA KT-88 fungerer også meget godt sammen med de, jeg har slike høyttalere selv...

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Alle snakker om denne music angel kt 88 og sier hvor bra den er , men jeg har ganske trua på det og når folk sier det. Hvorfor jo kjerringa mi kjøpte seg nettop 2 slike MP3-h�yttalere - MUSIC ANGEL JHMD04E2 BL� H�YTTALER - expert med ein d forsterker på 2x3 digitale watt eller hva det hvar og du verden for ein lyd di gir disse småe høyttalerene :) har tenkt og kjøp meg 6 såndre selv og ha på hytta :)
Hørt det er et norsk firma som da ikke vet/ikke bryr seg om at noen andre har dette navnet.
Alså ikke samme merke.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
"Music Angel" er bare et "handels-navn", som kineserne sannsynligvis fikk tildelt pr. tlf...derfor er endel tidlige produkter feil-skrevet med "Music Angle"

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.987
Sted
oslo
music angel kt88 er en grei forsterker til lite penger, men ville nok anbefalt å kjøpe noe annet med mindre man elsker småproblemer og konstant fikkling.
vet ikke hvor dyr den er nå til dags, eller hvor annerledes den er blitt, men husker jeg betalte 2500kr for den i 2008.

har ettermontert drossler og fastkoblet i pentode. men den har måttet sett seg slått av det meste jeg har hatt i hus av andre forsterkere på både jbl e100, esl63 og diverse diy OB høyttalere.

har forresten også slitt en del med brum og støy fra min, så det er ikke noen forsterker for følsomme HT.

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Hei noen som vet noe om strømforsyningen i nordic mingda 84-A ? dette er den minste rørforsterker jeg har hatt (10kg) 2×15 W. Grunn til at jeg lurer er kreftene og bass kontrollen denne har i forhold til laaangt dyrere produkter som an oto se (el84), an kit2 300B (12w) Allnic 1500 300B (13w), asl dove dobble 300B (18w) Bortsett fra oto så er de andre store tunge bokser og priser fra 15-55000.- Hører hele tiden at strømforsyning/kvalitet koster!

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.417
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Sjelden noe hokus-pokus med power delen i kommersielle rørforsterkere.
Stor nok nett trafo, likeretter og filter. Det er vanligvis ikke noe mer.
Litt mer påkostet forsterker har en choke i filteret.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.103
Torget vurderinger
1
Tråden er moderert. En rekke innlegg er slettet der noen påstander har blitt framsatt. Inntil forhold er eller kan dokumenteres, er det ikke gjenstand for diskusjon her i tråden, da den framstår som svertende eller basert på forestillinger som er tvilsomme eller usanne.

Når det gjelder Hifisentralens reglement kommer følgende regler til anvendelse her, se min uthevelse:

1) Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt.

3) Ubegrunnet kritikk av produkter, eller av navngitte eller identifiserbare enkeltpersoner i magasiner, butikker og fabrikker o.l. tillates ikke, men Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget. Det er tillatt å diskutere produkt- og lydopplevelser på godt og vondt, men vi tillater ikke dedikerte tråder som har til hensikt å oppsummere de beste og verste produktene du har hørt, av hensyn til at bransjen da lett kan stigmatiseres og uthenges.

4) Stadige gjentagelser av samme tema fra samme bruker er ikke tillatt, og kan medføre sletting og eventuelt utestengelse. Dette kan typisk dreie seg om brukere som benytter enhver anledning til å drive propagandavirksomhet for en gitt mening om produkter, løsninger m.m.

Jeg vil beklage at moderatorene ikke har fått med seg hva som har foregått, men jeg vil benytte anledningen å påpeke at vi ikke er mange som drifter virksomheten her, vi gjør det frivillig på fritiden og har også et liv utenfor Internett. Skal man ha full oversikt krever det en massiv tidsbruk her inne som ikke alltid er realistisk sett i forhold til daglige påkrevde sysler. Av den grunn bør brukerne ta i bruk "Rapporteringsfunksjonen" som man finner til venstre i rammen for innlegg. I stedet for å anklage moderatorene for å ikke gjøre noe, eller se igjennom med hva som foregår, bør man klikke på "Rapporter innlegg" slik at vi får melding om hva som foregår. En annen mulighet er å sende PM til en moderator hvis man ønsker å diskutere noe nærmere.

bjornh, moderator

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
149
Torget vurderinger
3
Hva mener folket om Raytheon NOS 12au7 fra 1959 kontra Brimar Cleartop 12 au7 fra 1951-54 . Hvem av disse rørene vil spille best i Music Angel kt88.

T

tce-teams

Gjest
Alle snakker om denne music angel kt 88 og sier hvor bra den er , men jeg har ganske trua på det og når folk sier det. Hvorfor jo kjerringa mi kjøpte seg nettop 2 slike MP3-h�yttalere - MUSIC ANGEL JHMD04E2 BL� H�YTTALER - expert med ein d forsterker på 2x3 digitale watt eller hva det hvar og du verden for ein lyd di gir disse småe høyttalerene :) har tenkt og kjøp meg 6 såndre selv og ha på hytta :)
Hørt det er et norsk firma som da ikke vet/ikke bryr seg om at noen andre har dette navnet.
Alså ikke samme merke.

Veit ikke jeg lovemusikk om det er et norskt firma som da ikke , vet/ikke bryr seg om andre har det navnet. Jeg var nesten sikker på at det kom fra samme merke , men tydligvis ikke.

Topp Bunn