Rørutstyr Billige rørforsterkere (fra kina?)...

FeitArne

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.01.2009
Innlegg
54
Antall liker
22
Torget vurderinger
1
Music Angel har et stort entusiastmiljø/tilhengerskare, og det er den eneste forsterkeren som har et eget diskusjonsforum kun dedikert til support av denne.
Det er nok i mot reglene å legge ut link til dette men du finner det lett.

Personlig mener jeg forsterkeren er bra. Mange kjøper "blankere og finere" forsterkere som ikke lyder halvparten så bra, og koster mer.

Selv har jeg importert ca 20 forskjellige rørforsterkere til Norge av forskjellige merker, fra kina. Ikke for profitt, men for prøving og lyttekos. Har halvparten av de enda.
Det var jeg som hentet den aller første MA'en til Norge forøvrig. Den befinner seg nå hos min onkel, og det var nok den beste utgaven av MA'en med drosler(choke) og alt.

Mine erfaringer er mange, noen forsterkere har vært bra og noen har vært dårlige.
Når det gjelder Ming Da, så har jeg både monoblokker som har vært svært bra, og så har jeg hatt to slike "integrerte" løsninger fra Ming Da, MC-34 og MC-10 tror jeg de het, og de var grufulle - dårlig lyd og åpenbart underdimensjonerte utgangstrafoer, men fine og blanke det var de - og det er jo det viktigste for mange.
Så når det gjelder Ming Da er jeg av den formening at monoblokkene (som gjerne koster mer) er bra, og de rimeligere integrert løsningene ikke er noe å ha.
mingda har ingen "MC-10". men Yaqin har.
MC-34 har jeg brukt i flere år, og den er himmel langt fra "grufull" :) tenkte å bestille en music angel ved en senere anledning, men når jeg ser på byggekvaliteten hvor de ikke klarer å lodde fast en ledning engang blir jeg en smule skeptisk.
100% enig! har hatt 2 stk kt88 ma (oppgraderte) samt en på hjemlån og kan si at ming da (el84) er i en helt annen klasse. Aldrig mer ma inn i mitt hus :/
Hei Eddie1

Husker du hadde lånt en MA forsterker og testet for flere år siden,sammen med andre(AVF)det var jo selvsagt slakt, du skriver hele tiden oppgradert... som sikkert menes med gode små rør...?
du klarte aldri å svare på om hva slags rør du brukte den gangen... nå ser jeg du har kjøpt deg 2stk MA selv også?? som er oppgradert?...hva er denne oppgraderingen? hva slags rør brukte du til disse....

det kan ikke være at du har justert bias med kun en lang høyttaler kabel på utgangen uten last som har gjort at det låter dårlig?

eller du har fått satt ett rør opp ned?

Mener å huske du hadde en Cayien KT88, men med 6550, men de rørene hadde du ikke bytta selv..... og det bare var tull og måtte bytte rør i en forsterker for at den skulle låte bra.... mye morsomt på AVF som man kan underholde seg med.......

du kommer hele tiden med "hat" om MA, samme regla.... men du verden hvor mange som liker lyden..... rart at det går å høre så forskjellig....


men så lenge det ser bra ut og koster masse så er det bra :) .... LYKKE.....
 

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Innlegg
826
Antall liker
219
Music Angel har et stort entusiastmiljø/tilhengerskare, og det er den eneste forsterkeren som har et eget diskusjonsforum kun dedikert til support av denne.
Det er nok i mot reglene å legge ut link til dette men du finner det lett.

Personlig mener jeg forsterkeren er bra. Mange kjøper "blankere og finere" forsterkere som ikke lyder halvparten så bra, og koster mer.

Selv har jeg importert ca 20 forskjellige rørforsterkere til Norge av forskjellige merker, fra kina. Ikke for profitt, men for prøving og lyttekos. Har halvparten av de enda.
Det var jeg som hentet den aller første MA'en til Norge forøvrig. Den befinner seg nå hos min onkel, og det var nok den beste utgaven av MA'en med drosler(choke) og alt.

Mine erfaringer er mange, noen forsterkere har vært bra og noen har vært dårlige.
Når det gjelder Ming Da, så har jeg både monoblokker som har vært svært bra, og så har jeg hatt to slike "integrerte" løsninger fra Ming Da, MC-34 og MC-10 tror jeg de het, og de var grufulle - dårlig lyd og åpenbart underdimensjonerte utgangstrafoer, men fine og blanke det var de - og det er jo det viktigste for mange.
Så når det gjelder Ming Da er jeg av den formening at monoblokkene (som gjerne koster mer) er bra, og de rimeligere integrert løsningene ikke er noe å ha.
mingda har ingen "MC-10". men Yaqin har.
MC-34 har jeg brukt i flere år, og den er himmel langt fra "grufull" :) tenkte å bestille en music angel ved en senere anledning, men når jeg ser på byggekvaliteten hvor de ikke klarer å lodde fast en ledning engang blir jeg en smule skeptisk.
Hvor har du sett at de "ikke klarer å lodde fast en ledning" ??

Min MA-KT88 har selv etter 4 år alle ledninger loddet fast, og det uten jeg har letet frem loddebolten.

Slike kommentarer du kommer med her lukter ubegrunnet kritikk av et produkt som du ikke har erfaring med og aldri "hatt i hus" for test.
Eg trodde at vi kunne være skånet for slikt på et forum som dette, men sånn feil kan man ta dessverre.
 

teddyh

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.07.2009
Innlegg
826
Antall liker
219
Music Angel har et stort entusiastmiljø/tilhengerskare, og det er den eneste forsterkeren som har et eget diskusjonsforum kun dedikert til support av denne.
Det er nok i mot reglene å legge ut link til dette men du finner det lett.

Personlig mener jeg forsterkeren er bra. Mange kjøper "blankere og finere" forsterkere som ikke lyder halvparten så bra, og koster mer.

Selv har jeg importert ca 20 forskjellige rørforsterkere til Norge av forskjellige merker, fra kina. Ikke for profitt, men for prøving og lyttekos. Har halvparten av de enda.
Det var jeg som hentet den aller første MA'en til Norge forøvrig. Den befinner seg nå hos min onkel, og det var nok den beste utgaven av MA'en med drosler(choke) og alt.

Mine erfaringer er mange, noen forsterkere har vært bra og noen har vært dårlige.
Når det gjelder Ming Da, så har jeg både monoblokker som har vært svært bra, og så har jeg hatt to slike "integrerte" løsninger fra Ming Da, MC-34 og MC-10 tror jeg de het, og de var grufulle - dårlig lyd og åpenbart underdimensjonerte utgangstrafoer, men fine og blanke det var de - og det er jo det viktigste for mange.
Så når det gjelder Ming Da er jeg av den formening at monoblokkene (som gjerne koster mer) er bra, og de rimeligere integrert løsningene ikke er noe å ha.
mingda har ingen "MC-10". men Yaqin har.
MC-34 har jeg brukt i flere år, og den er himmel langt fra "grufull" :) tenkte å bestille en music angel ved en senere anledning, men når jeg ser på byggekvaliteten hvor de ikke klarer å lodde fast en ledning engang blir jeg en smule skeptisk.
100% enig! har hatt 2 stk kt88 ma (oppgraderte) samt en på hjemlån og kan si at ming da (el84) er i en helt annen klasse. Aldrig mer ma inn i mitt hus :/
Hei Eddie1

Husker du hadde lånt en MA forsterker og testet for flere år siden,sammen med andre(AVF)det var jo selvsagt slakt, du skriver hele tiden oppgradert... som sikkert menes med gode små rør...?
du klarte aldri å svare på om hva slags rør du brukte den gangen... nå ser jeg du har kjøpt deg 2stk MA selv også?? som er oppgradert?...hva er denne oppgraderingen? hva slags rør brukte du til disse....

det kan ikke være at du har justert bias med kun en lang høyttaler kabel på utgangen uten last som har gjort at det låter dårlig?

eller du har fått satt ett rør opp ned?

Mener å huske du hadde en Cayien KT88, men med 6550, men de rørene hadde du ikke bytta selv..... og det bare var tull og måtte bytte rør i en forsterker for at den skulle låte bra.... mye morsomt på AVF som man kan underholde seg med.......

du kommer hele tiden med "hat" om MA, samme regla.... men du verden hvor mange som liker lyden..... rart at det går å høre så forskjellig....


men så lenge det ser bra ut og koster masse så er det bra :) .... LYKKE.....
Aha, så det er "den" Eddie1
Say no more.....
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Bruker en oppgradert MA kt 88 som effektforsterker ,ble kjøpt ny hos Mala Audio i sept .2012 . Må bare si at dette er den mest vellydende -musikalske forsterkeren jeg har hatt på samme forforsterker og jeg har også eid en Adyton Cordis 1,7 effektfor. pp 2x 200 w i 8 ohm som spillte en god del dårligere enn MA en ,til tross for sin høye pris av kr.70.000 da,idag koster den over kr.100.000 iog er kanskje på høyde lydmessig med MA en pga.noen oppgraderinger . MA en er nok en skikkelig High End forsterker til bare pølsepris ,tør jeg påstå. OBS Jeg har heller ikke byttet ut de originale smårørene heller og da blir det enda bedre lydkvalitet . Enn om jeg bytter de originale Shuguang kt88 rørene.-hva skjer da-enda bedre lydkvalitet igjen .
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Hva er det som er High End da lijksom,Cobra . Hadde du vært her å hørt hvordan det låter så hadde nok du nok sagt noe annet kan jeg tenke meg . Du er vel sjalu for at det låter så J ..... bra antakelig. Adytonforsterkeren til over kr.100.000 er ikke High End det heller da ,Cobra -ikke sant . Det er vel resultatet som teller og ikke hva det koster .
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.436
Antall liker
17.155
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Er det for lite aktivitet på MA-forum om dagen?

Nok en MA-krangletråd trengs vel ikke - da er det vel bedre å "re-starte" en av de allerede eksisterende?

For noen år tilbake lyttet jeg til en del, og "testet" noen av de rimeligere rørforsterkerne fra ulike kinaprodusenter. Ulike modeller fra Spark/Cayin, Ming, Prima Luna osv. Et par av disse, ihvertfall den ene Cayin hadde oppgraderte NOS pre-rør, og de fleste var KT88 baserte. Min erfaring var at de egentlig låt ganske likt, med litt variasjon rundt samme karakteristikk og signatur. På den tiden hadde jeg en AudioSpace AS8i, også den en KT88-basert kineser. Denne hadde også noe av de samme karakteristikkene, men skilte seg mer ut i forhold til de andre.
Hvorvidt det fortsatt er slik, men "nyere" modeller fra disse produsentene har jeg ingen erfaring med, men jeg har et inntrykk av at mange av disse kinaamp´ne som kan kjøpes direkte fra Kina på Ebay bygger på "samme lesten".

Jeg ble også nyskjerrig på MA da den etterhvert ble omtalt (og mer enn som så...) av KjellB, og kjøpte en slik fra Kina. Det var "versjon 2" med 12AU7/12AT7 uten drossler. Den hadde en karakteristikk og signatur som skilte seg vesentlig fra de andre. Tuberollet den litt fremogtilbake, men solgte den etterhvert, da jeg syntes AudioSpace´n totalt sett var bedre - i forhold til min preferanse og i match mot mine øvrige komponenter.

Så kom det en "oppgradert" MA som man skrøt av at hadde blitt bedre (kraftigere strømforsyning, andre pre-rør osv), så jeg kjøpte en slik også. Samme runden her med tuberolling fremogtilbake - og samme resultat som med den forrige. Syntes AudioSpace´n totalt sett i mine ører var bedre. Så denne ble også solgt.

Av de to MA´ne synes jeg egentlig at den første av de låt best. Igjen i forhold til mine preferanser. En av styrkene til MA´ne (begge) var at de spilte bredt og dybt. De tegnet et stort rom. Det er vel kanskje kun en Ayon (Spirit II) jeg hadde en kortere periode som har tangert de på akkurat det området.

Om man liker lydkarakteristikken og lydsignaturen til MA, så er det utvilsomt mye lyd for pengene. Min anbefaling er i såfall å sikte etter en brukt av første, eller andre generasjon.
 
Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.436
Antall liker
17.155
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Hva gjelder "MC-10" så undersøkte jeg, og forsterkeren jeg tenkte på var MC-84C.
Den ser slik ut:
Det er vel mindre relevant å bruke denne som eksempel i sammenlikninger her. Dette er en 18W miniforsterker.
Opprinnelig het den vel Houston Mini-1998, men er solgt og markedsført i ulike versjoner/design under flere ulike brands.
 
Sist redigert:

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Jeg bruker MA en kun som effektforsterker og det er vel det den spiller best som kanskje. Har ikke prøvd den som vanlig Integrert forsterker og har ingen planer om det heller da det spiller forrykende godt her . Har hørt anlegg til både kr.1-2 millioner som heller ikke spiller bedre . Det må jo være ett eller annet feil med disse anleggene da eller hva er det.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Uff da, kan ikke tråden penses inn på å faktisk konstruktivt hjelpe Dazed da ? er jo lett at man blir engasjert i enkellte tråder og det er slik det er for meg også, men denne tråden skulle nå være en hjelpe tråd til å finne kandidater ...... eller ?
 

rørlig

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2008
Innlegg
957
Antall liker
77
Torget vurderinger
1
Høy pris har ingenting med lydkvalitet å bety...men å kalle MA "high end"... da må du leve i en annen tidsalder, og røyke noe "importert"

:cool:
Hvilke erfaringer har du Cobra2 gjort deg med MA KT88?

Har selv en 2007/8 modell og liker den godt.
Til trådstarter;

Er jo mulig å få disse billig og for deg som lodder litt selv, er det gode beskrivelser av mulige endringer
man kan leke med på et norsk forum for denne forsterkeren.
Min nysjerrighet ble vakt av det store engasjementet, både fra dem som har en, og ikke minst fra de som aldri har hørt en.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Har reparert (og testet) et par stk. OG prøvd "allslags" rør. Neitakk. -ikke noe for meg.
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.074
Antall liker
145
Torget vurderinger
3
Oppsettet mitt er --- MA kt88 oppgr. --- Høytalere DIY ÅPEN BAFFEL med 9 stk 5 toms fulltoner og bånddiskant pr.høytaler -frekvensområde opp til 100 000 hz--- sub JM LAB 33 A 13 tommer nedadslående ---- Forforsterker produsert av en lokal bekjent som driver med prod.av rørforsterkere . Han sa at denne forforsterkeren kan måle seg med forforsterkere i butikk til minst kr.150.000.-garantert . Sølvkabler-solidcore som høytaler-signal og digitalkabel-coaxial.--Drivverk er Rega Planet 2000 -kjempegodt drivverk . ---strømkabler er Nordost Vishnu på Forforsterker -T+A strømkabler på MA en og subben + Nordost Magus på Regaen . Strømpadda er Consonance med 5 uttak . Dette spiller forrykende bra . Har for lite rom på loftet med skråtak -hvis jeg hadde flyttet det ned i stuen i 1 etg. så hadde det spillt mye bedre -47 kvadratm. Da vet du det ,Samlanes . Ha en fortsatt god dag.
 

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Innlegg
346
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Jeg har vært på fabrikkbesøk og pratet med konstruktøren, de er en liten gjeng entusiaster som sitter i et lite lokale å bygger disse forsterkerne. Det gøyeste er nok alle NOS komponentene de bruker, hyllemeter med gamle allen bradley motstander, nos rør og masse annet gøy. Forøvrig veldig trivelige folk.

Jeg har testet nesten samtlige MA forsterkere helt fra de minste meng versjonene til den dyreste 300b/2a3 versjonen. Jeg har også prøvd en god del andre kinesiske forsterkere (og vestlige, langt dyrere saker). MA har ikke den flotteste byggekvaliteten, men de låter jevnt over bedre enn andre kinesiske jeg har hørt. Pris per krone kan du ikke gjøre det stort bedre.

Selv må jeg ærlig inrømme at jeg foretrekker el34 varianten om man ikke kan klare seg med 10-20w. Oppgradering av shuguan el34 til f.eks tungsol (som ikke koster rare greiene) så begynner vi å snakke lyd som virkelig funker. KT88 har noe mer effekt, og en lysere klang enn el34 varianten (til syvende og sist handler det jo om å matche klangsignaturen med resten av oppsettet), men i mine ører har el34'n en mer naturtro gjengivelse i mellomtonen. 845 varianten liker jeg svært godt, men med 220v strømforsyning i den må man oppgradere et par av lyttene i strømforsyningen som ikke er spesielt glade i den høyere spenningen i strømnettet vårt. SET forsterkerne er generelt noen hakk over push pull variantene om du klarer deg med de få wattene de gir.

Jeg kjenner meg over hodet ikke igjen i enkelte utsang som at music angel låter milevis dårligere enn "skikkelige" forsterkere, jeg har hatt innom rørutstyr til over 100 høvdinger, som på ingen måte overkjører de beste music angel. På design og byggekvalitet ja, men lyd? Nei. Uansett så er ikke rørforsterkere greit på alle høyttalere, de mangler generelt kontroll i bassområdet og spesielt om det er design med lav følsomhet og mye impedansesvingninger vi snakker om. Jeg lever lykkelig med transistor på bassdelen og rør i toppen, det beste fra begge verdener. Jeg prøver å lytte så objektivt som mulig, det er så alt for mange som lytter med lommeboka (både den ene og den andre veien).


Redigert av bjornh grunnet moderering av tråden.
 
Sist redigert av en moderator:

sander

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.02.2012
Innlegg
571
Antall liker
76
Du kan ikke have hørt andre 845 amp for dit udsagn stemmer ikke overens med virkeligheden - jeg har haft den blandede fornøjelse at lytte på MA845,og sammenlignet med selv ringe DIY udgaver kommer den til kort på samtlige parametre.
Som Lampizator beskriver lyden fra en MA845,er sounden nogenlunde på niveau med en soundblaster..

Medmindre naturligvis MA laver andre modeller end den der importeres til Danmark!
 

Gunvaldsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2008
Innlegg
346
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Du kan ikke have hørt andre 845 amp for dit udsagn stemmer ikke overens med virkeligheden - jeg har haft den blandede fornøjelse at lytte på MA845,og sammenlignet med selv ringe DIY udgaver kommer den til kort på samtlige parametre.
Som Lampizator beskriver lyden fra en MA845,er sounden nogenlunde på niveau med en soundblaster..

Medmindre naturligvis MA laver andre modeller end den der importeres til Danmark!
Du har selvsagt rett, jeg er helt virkelighetsfjern, jeg er her bare for å provosere deg og jeg har nesten ingen praktisk fartstid innen hifi. Soundblasters er det nye hifinirvana.

Hva er det med forumdiskusjoner som får annenhver meddebbatant til å fremstå som en hårsår 14 åring? Jeg har sagt mitt, have fun.

-Thomas
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Jeg bruker MA en kun som effektforsterker og det er vel det den spiller best som kanskje. Har ikke prøvd den som vanlig Integrert forsterker og har ingen planer om det heller da det spiller forrykende godt her . Har hørt anlegg til både kr.1-2 millioner som heller ikke spiller bedre . Det må jo være ett eller annet feil med disse anleggene da eller hva er det.
Det hjelper ikke å kaste penger etter god lyd. Ikke engang millioner. Med en god match og innsikt, kan en god diy'er snekre et "high-end-killer" anlegg for under 10k

Bygge-kvalitet og design tar mer tid, og koster gjerne mer...
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg hadde en MA 845 som ble modifisert etter Lampizator (Mr. Lucas) som ble dramatisk forbedret. Den kjøpte Fidelitys Gunnar Brekke av meg for flere år siden. Skal ikke forundre meg om han har den enda....

MA KT88 er ikke dramatisk god! Den er god til prisen, ferdig med det! Sammenlignet den bl.a. med en 50.000,- kroners sak med EL34 PP som spilte ringer rundt den på alle parametre! MA'en ble ghettoblaster igjen.....

Så kom jeg over en Mingda MC 3000-A. Siden da har jeg sluttet å bytte forsterkere. Om det skal være noe poeng da... ;-)
 

sander

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.02.2012
Innlegg
571
Antall liker
76
Du kan ikke have hørt andre 845 amp for dit udsagn stemmer ikke overens med virkeligheden - jeg har haft den blandede fornøjelse at lytte på MA845,og sammenlignet med selv ringe DIY udgaver kommer den til kort på samtlige parametre.
Som Lampizator beskriver lyden fra en MA845,er sounden nogenlunde på niveau med en soundblaster..

Medmindre naturligvis MA laver andre modeller end den der importeres til Danmark!
Du har selvsagt rett, jeg er helt virkelighetsfjern, jeg er her bare for å provosere deg og jeg har nesten ingen praktisk fartstid innen hifi. Soundblasters er det nye hifinirvana.

Hva er det med forumdiskusjoner som får annenhver meddebbatant til å fremstå som en hårsår 14 åring? Jeg har sagt mitt, have fun.

-Thomas

I stedet for at reagere i skarp sarkasme kan du jo glæde dig over hvor mange meget bedre versioner der findes af amps med det rør du er så svært begejstret i!
Tilsyneladende har prisen jo intet at sige da du jo har ejet amps i 100.000krs klassen,så bare klø på - enhver 845 i et andet brand vil stort overgå MA845.
 

sander

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.02.2012
Innlegg
571
Antall liker
76
Jeg hadde en MA 845 som ble modifisert etter Lampizator (Mr. Lucas) som ble dramatisk forbedret. Den kjøpte Fidelitys Gunnar Brekke av meg for flere år siden. Skal ikke forundre meg om han har den enda....

MA KT88 er ikke dramatisk god! Den er god til prisen, ferdig med det! Sammenlignet den bl.a. med en 50.000,- kroners sak med EL34 PP som spilte ringer rundt den på alle parametre! MA'en ble ghettoblaster igjen.....

Så kom jeg over en Mingda MC 3000-A. Siden da har jeg sluttet å bytte forsterkere. Om det skal være noe poeng da... ;-)

Mr.Lucas er en morsom herre med skarpe meninger..
Jeg mener ikke MA845 står til at redde med hans modifikationer,men har man mod og evne til at bygge den mere markant om,kan man gøre følgende :

Med et sæt modstande bringes begge 10v glød ned til 6.3v som fodrer et sæt 811A
Erstat 845 soklerne med de store varianter af "300B soklerne - de passer perfekt i chassiset
Brug 6EA7/6EM7`s lille triode som spændingsforstærker ved den originale driverspænding på ca 400v,og via en lille C over til gitteret på den store triode i 6EA7/6EM7 som man tager signalet direkte ud af katoden (ikke forbinde katoden til stel!) og direkte (ingen C) ind på gittret af 811A
Brug et 105v plus et 75v zenerrør i serie med en effektmodstand til at nedbringe og stabilisere de 400v ved 180v som sættes til anoden på den store halvdel af 6EA7
Voila her har man en ægte dc-kobling med indbygget bias til effektrørene der jo er zero-bias rør,og blot forbindes til stel via en 10 ohms målemodstand
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Oppsettet mitt er --- MA kt88 oppgr. --- Høytalere DIY ÅPEN BAFFEL med 9 stk 5 toms fulltoner og bånddiskant pr.høytaler -frekvensområde opp til 100 000 hz--- sub JM LAB 33 A 13 tommer nedadslående ---- Forforsterker produsert av en lokal bekjent som driver med prod.av rørforsterkere . Han sa at denne forforsterkeren kan måle seg med forforsterkere i butikk til minst kr.150.000.-garantert . Sølvkabler-solidcore som høytaler-signal og digitalkabel-coaxial.--Drivverk er Rega Planet 2000 -kjempegodt drivverk . ---strømkabler er Nordost Vishnu på Forforsterker -T+A strømkabler på MA en og subben + Nordost Magus på Regaen . Strømpadda er Consonance med 5 uttak . Dette spiller forrykende bra . Har for lite rom på loftet med skråtak -hvis jeg hadde flyttet det ned i stuen i 1 etg. så hadde det spillt mye bedre -47 kvadratm. Da vet du det ,Samlanes . Ha en fortsatt god dag.
Takk for info,veldig intr.
Vil du gi litt meir info om preampen,rørtype,trafobasert?
Du kan gjerne legge ut bilder også,evnt kun av preampen:)
Ha ein fin dag/kveld du også.

Mvh.
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Alltid kjekkt å teste ting, å noen ganger angrer jeg på at jeg har solgt produktet videre. Kjøpte en KT88 for lenger siden og den skal ikke ut av huset. Har byttet smårørene, men ikke til noe dyre greier. De ble anbefalt av Cobra2 og spiller meget bra. Har testet den på flere høyttalere med godt resultat. Denne koster heller ikke skjorta.

Xindak CS88 (beklager dårlig bilde)

image.jpg
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Hadde lenge en Xindak V30. En god forsterker det også. Den er av og til på brukten til en billig penge.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
MA KT88 er den beste lydmessige forsterker jeg har hatt i hus.
Solgt og angrer.
Mer er det vel ikke å si om den saken.
Kommer til å kjøpe en slik igjen.
 
T

tce-teams

Gjest
Alle snakker om denne music angel kt 88 og sier hvor bra den er , men jeg har ganske trua på det og når folk sier det. Hvorfor jo kjerringa mi kjøpte seg nettop 2 slike MP3-h?yttalere - MUSIC ANGEL JHMD04E2 BL? H?YTTALER - expert med ein d forsterker på 2x3 digitale watt eller hva det hvar og du verden for ein lyd di gir disse småe høyttalerene :) har tenkt og kjøp meg 6 såndre selv og ha på hytta :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det er ikke samme Music Angel, tror jeg.
 
T

tce-teams

Gjest
Det er ikke samme Music Angel, tror jeg.
Ok finnes det fleir music angel der ute altså dazed hmmm det viste jeg ikke , trudde det var fra samme produsent jeg men men. Fortsatt utrolig bra lyd i di småe høyttalerene :)
 

svm88

Bransjeaktør
Ble medlem
01.09.2009
Innlegg
487
Antall liker
49
Sted
Røyken
Torget vurderinger
9
Det er ikke samme produsent av Music Angel rørforsterkerne og de små plastikkgreiene. Disse produktene har ingen ting med hverandre å gjøre, hverken produsent messig eller leverandørmessig.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.974
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det er ikke samme Music Angel, tror jeg.
Ok finnes det fleir music angel der ute altså dazed hmmm det viste jeg ikke , trudde det var fra samme produsent jeg men men. Fortsatt utrolig bra lyd i di småe høyttalerene :)
De reklamrerer med "Best i test" og terningkast 6. I hvilken kunkurranse sies det ikke noe om.
Jeg har hørt de. Veldig bra til størrelsen. Men de er fryktelig små!
Noen få kvadrat cm membran flytter ikke mye luft.
 
T

tce-teams

Gjest
Det er ikke samme Music Angel, tror jeg.
Ok finnes det fleir music angel der ute altså dazed hmmm det viste jeg ikke , trudde det var fra samme produsent jeg men men. Fortsatt utrolig bra lyd i di småe høyttalerene :)
De reklamrerer med "Best i test" og terningkast 6. I hvilken kunkurranse sies det ikke noe om.
Jeg har hørt de. Veldig bra til størrelsen. Men de er fryktelig små!
Noen få kvadrat cm membran flytter ikke mye luft.
Enig med deg der audiomix veldig bra til størrelsen , men di er som sagt fryktelig små. Og som du sier noen få cm med membran flytter ikke mye luft.
 

lnjk

Medlem
Ble medlem
24.01.2011
Innlegg
8
Antall liker
2
Tilbake til rørene.

Ser at MA KT88 kommer opp som et greit valg. Men det er visst første utgave "med drosler (choke) og alt" som er førstevalg blant slike?
Er dette noe en diy-er enkelt kan fikse selv (TS er vel det) og hva vil slike komponenter koste?
 
N

nysjerrigper

Gjest
om noen lurte på hva jeg mente med løse ledninger tok jeg utgangspunkt i bilder av flere music angel med diskusjon rundt kaldlodding og kvalitetssikring. hele loddinger løsnet lett fra soklene blant annet, og det var ikke noe engangstilfelle!
mulig den låter greit men liten tvil om at byggekvaliteten er hipp som happ, antageligvis gjort i en feiende fart.
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Noen med erfaring fra cattylink/ornic etc ? prisene er jo nesten ikke til og tro!
 

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Innlegg
295
Antall liker
3
Tilbake til rørene.

Ser at MA KT88 kommer opp som et greit valg. Men det er visst første utgave "med drosler (choke) og alt" som er førstevalg blant slike?
Er dette noe en diy-er enkelt kan fikse selv (TS er vel det) og hva vil slike komponenter koste?
Ja, det er relativt enkelt og har vært gjort før. Diskusjoner rundt dette finnes på et annet entusiastforum for MA KT88.
 
Topp Bunn