Billige klasse D-forsterkere på Ebay - noen erfaringer?

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Hei - ifb. med "black thursday" på Dynabel :))) bestilt meg en kasse enheter (Tang Band - stort sett fuldtoner - men et par diskanter og) - har jente på 14 og gutt på 16, begge advokerer for større rom - og egne høyttalere...

Ho skal sikkert ha de små (blir vel 3" fuldtonen med "kobber" i en foldet Tabaq) og han skal ha "bass" - slik det vel blir tilsvarende 5" i Tabaq.

Må jo kunne spille fra "data'en" siden det åpenbart her her al musikk ligger idag.

Det er jo et vist utvalg av ganske billige kl. D-forsterkere rundt 100 w (4ohm) i området 20-30 dlr - er det noen som har hatt erfaringer med desse? Har de akseptabel lydkvalitet (forventer ikke lyd som en 10000 kr's forsterker - men skal ikke være FOR dårlig heller). Ønsker jo at indoktrinere desse poder til at få sansen for "god lyd"...;-)
 
H

heia1956

Gjest
Hei
Bruker en slik liten sak kjøpt på Ebay sammen med et par rimelige lettdrevne høyttalere som tv/dvd anlegg og det fungerer helt tilfredstillende. I forhold til pris er det utrolig bra.
Gunni
 
K

Khanate

Gjest
Hei - ifb. med "black thursday" på Dynabel :))) bestilt meg en kasse enheter (Tang Band - stort sett fuldtoner - men et par diskanter og) - har jente på 14 og gutt på 16, begge advokerer for større rom - og egne høyttalere...

Ho skal sikkert ha de små (blir vel 3" fuldtonen med "kobber" i en foldet Tabaq) og han skal ha "bass" - slik det vel blir tilsvarende 5" i Tabaq.

Må jo kunne spille fra "data'en" siden det åpenbart her her al musikk ligger idag.

Det er jo et vist utvalg av ganske billige kl. D-forsterkere rundt 100 w (4ohm) i området 20-30 dlr - er det noen som har hatt erfaringer med desse? Har de akseptabel lydkvalitet (forventer ikke lyd som en 10000 kr's forsterker - men skal ikke være FOR dårlig heller). Ønsker jo at indoktrinere desse poder til at få sansen for "god lyd"...;-)
Jeg vet ikke. Men 20-30$ er jo ikke allverden, om du skulle kjøpe katta i sekken mener jeg. Om du vil ha noen med renome, til en billig pris, så er det vel Bruktførsen eller Finn som gjelder.
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Takker for tilbakemelding - høres ut som ok til sitt bruk! (og helt korrekt - risikoen er "liten"!).
 

erlanddf

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2012
Innlegg
672
Antall liker
46
Torget vurderinger
2
Ble litt nysgjerrig på dette selv, noen som har noen linker til eksempler?
 
K

Khanate

Gjest
For noen år siden vakte disse klasse-T-forsterkerne åtgaum. Om man søker på T-amp på ebay så får man plenty med svar. Jeg vet ikke hvordan disse står seg mot andre klasse-D løsninger i dag. Men da de kom var de smått revolusjonerende.

Klasse-T var et patentert/registrert varemerke fra et firma som het Tripath (i dag overtatt av Cirrus Logic) , en eller annen variant av klasse-D, det hele på en chip (om jeg har forstått rett)
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Takker til alle! Lm3886 - så akkurat passe ut i pris og ytelse!

Ad Truel Graversen: Jada - men 845 rør PP eller triode er pappa's stereo og ikke teenåringer's på kammeret...(da må de i alle fall måke snø i 10 år eller noe slikt) ;-)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.152
Antall liker
10.662
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Chipamp istedet for klasse D da.. Har hatt lm3886 amper. Lm3875 også samt noen tda7294 moduler som jeg har liggende her nå ubrukte. Alle kan spille flott.
 

CarstenS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.03.2005
Innlegg
308
Antall liker
115
Går for denne lm3886. Så ut som grei elektrolyttbank - og passer bra med sep. effekttrinn. Passelig effekt og bra pris. Prøver først med AS2.100d som jeg fikk et par stykker av brukt - og kan så i ro og mag sammenligne hvor stor forskjell det er.
 

El-retur

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2012
Innlegg
2.317
Antall liker
1.880
Sted
Sauda
Torget vurderinger
14
Går for denne lm3886. Så ut som grei elektrolyttbank - og passer bra med sep. effekttrinn. Passelig effekt og bra pris. Prøver først med AS2.100d som jeg fikk et par stykker av brukt - og kan så i ro og mag sammenligne hvor stor forskjell det er.


skulle tro at as2.100 fungerer kjempe bra,må få høre hva du synes når du har sammenlignet de 2.
 
Topp Bunn