billig, bra forsterker?

jokke90

Medlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
Jeg er på utikikk etter en bra billig forsterker! jeg har ikke så peiling så det hadde vært fint hvis noen kan si hva jeg må se etter på en forsterker for at den skal være passe bra

MVH. Joachim
 
C

Cyber

Gjest
Hvor mye vil du legge i en forsterker? Har du høyttalere? Hva slags musikk hører du mest på?
 

jokke90

Medlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
Jeg hører på all mulig slags rock, Iron Maiden, Slayer og ny metall! Jeg er villig til og gi et par tusen. Har et par JPW høyttalere som det ikke står hvilken model det er på, og et par AR model 48ls!
 

jokke90

Medlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
Jeg vet ikke så veldig mye om JPW, så hvis du har en hjemmeside jeg kan gå inn på hadde jeg vært fornøyd :D
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Hold deg til AR-høyttalerene dine og kjøp NAD C 352 (ca. 4000,- hos HIFIklubben). Den fikk knalltest i Fidelity i høst, og har muskler nok til ditt behov. Så kan du tweake den med nettkabler, slik testerene foreslo.
 
C

Cyber

Gjest
NAD er nok et bra alternativ. Eventuelt kan du tøye busjettet til ca 3K og kjøpe Cambridge 640A v.2. Blir lovprist høyt...
 
A

Affa

Gjest
Jeg kan dessverre ikke gi deg noen gode hjemmesider her, men JPW er en gammel og stor britisk produsent.
 

jokke90

Medlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
Takk for all hjelp! det kommer nok til nytte. Får prøve og få meg en NAD forsterker
 
C

Cyber

Gjest
Se på bruktmarkeder, mye i den prisklassen. Min erfaring er at pengene når langt på bruktmarkedet...
 
S

smog

Gjest
Ligger en Holfi Integra til 2500,- på bruktbørsen.

Mvh
Smog
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg kan dessverre ikke gi deg noen gode hjemmesider her, men JPW er en gammel og stor britisk produsent.
Nå til dags er de velkanskje reist østover, om jeg ikke blander de med Wharfedale.
JPW har vel egentlig aldri lagd noen direkte dårlig høyttaler, kanskje med unntak av noen billige gulvstående (som de fleste). Deres rimelige og mindre stativhøyttalere har pleid å låte overraskende bra (noen som husker de med røde elementer?), slik denslags høyttalere gjerne gjør når de blir satt opp og matchet riktig.

Hva med en Cambridge 640 forsterker..? Kanskje man ikke trenger så mye engang. De har alltid pleid å være temmelig lett å drive disse JPW'ene..

Mvh Vidar P
 
C

Cyber

Gjest
Du må velge selv, men jeg hadde tatt Cambridge foran NAD hver dag. Tror Cambridgen er en forsterker du kan leve litt lenger med og....
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.869
Antall liker
5.523
Sted
Holmestrand
Prøv XTZ A-100.
Sier ikke at den er best, vet heller ikke hvordan spiller mot andre forslag her, men jeg er fornøyd, og den fikk svært god omtale i High Fidelity. Prisen er også et god argument.
 
C

Cyber

Gjest
Jeg skal medgi at jeg gikk et laken over det han ville legge i en forsterker, men jeg føler en XTZ til 5 000 blir litt vel mye igjen hvis han har tenkt å bruke 2K.
 

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Innlegg
240
Antall liker
0
Skal du ha et visdomsord? Jeg også hører mye på det samme og tenkte omtrent det samme om forsterker en gang for noen år siden og der jeg er nå er kun en mellomlanding :) Gled deg.... Hifi-manien har mange gleder ;D
 
S

stikken

Gjest
Jeg er på utikikk etter en bra billig forsterker! jeg har ikke så peiling så det hadde vært fint hvis noen kan si hva jeg må se etter på en forsterker for at den skal være passe bra

MVH. Joachim
For og si det sånn....
etter at jeg solgte H1MkII,eren og  AA Maestro Settantaen kjøpte jeg en Cyrus IIIi til 2000,-.

Jeg trodde savnet av spesielt den siste skulle bli stort, men det ble ikke noe savn i det hele tatt!!! 8)
Får du tak i en brukt Cyrus IIIi eller større vil jeg på det aller høyeste anbefale dette merket.

....men har ikke "Klubben" noe billigt som heter ?"en engelsk by"? eller noe som får mye skryt??!!.
Vh
S
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.869
Antall liker
5.523
Sted
Holmestrand
Jeg skal medgi at jeg gikk et laken over det han ville legge i en forsterker, men jeg føler en XTZ til 5 000 blir litt vel mye igjen hvis han har tenkt å bruke 2K.
Så ikke begrensningen. Enig i det :)
 
T

theStig

Gjest
Så noen nevnte Cyrus her... verste skiten jeg har hørt! Styr unna er min mening. En kompis av meg lånte en slik av Hifi-Guiden, og mente seriøst at en 35 år gammel Sony receiver var bedre.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Så noen nevnte Cyrus her... verste skiten jeg har hørt! Styr unna er min mening. En kompis av meg lånte en slik av Hifi-Guiden, og mente seriøst at en 35 år gammel Sony receiver var bedre.
En av tidenes mest populære integrerte husk  :)
Tenk på Cyrus 1 og 2... Cyrus 3 (og særlig 3i) er oppgraderinger på disse.

Jeg liker Cyrus 3i svært godt, og har ikke noe problem med å forstå S-K L's fascinasjon; jeg har hørt de opp og i mente i alle slags generasjoner og alltid likt den klare åpne stramme snertne klangen, og vil tro at det enten var noe feil på den du hørte hos kompisen theStig, eller at det var en total skivebom med matchende utstyr...

Mvh Vidar P
 
S

stikken

Gjest
Så noen nevnte Cyrus her... verste skiten jeg har hørt! Styr unna er min mening. En kompis av meg lånte en slik av Hifi-Guiden, og mente seriøst at en 35 år gammel Sony receiver var bedre.
;DDa har du ikke hørt mye ... 8)
Det er Hifi-Guiden (Hamar) sin jeg har!!!! :D ;D ::)
Vh
S
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.869
Antall liker
5.523
Sted
Holmestrand
Så noen nevnte Cyrus her... verste skiten jeg har hørt! Styr unna er min mening. En kompis av meg lånte en slik av Hifi-Guiden, og mente seriøst at en 35 år gammel Sony receiver var bedre.
Får man en Cyrus til et par lapper er det et godt kjøp!
Spiller flott!
 
T

theStig

Gjest
Hahaha... man må vel matche Cyrus'en med noen riktig dølle høyttalere, sånn at man ikke hører hvor hard og pågående lyden i den er? Den låter litt som en dårlig rørforsterker, så noen vil sikkert la seg imponere...

Godt å høre at kompisen min leverte den tilbake. Han skulle bruke den på TV'en med et par gamle radionette høyttalere. Selv der låt forsterkeren hardt og fælt. Gamle Sony'n hans låt bedre.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.037
Antall liker
6.285
Min erfaring med Cyrus er bra kvalitet i forhold til prisen. Åpent og detaljrikt og alt annet enn hardt og fælt. Men skal man spille metall bør det jo låte nettop hardt og fælt, så da ville jeg heller valgt NAD. Mer trøkk i midbassen. Cyrus kan bli vel snill for slikt.
 
T

timc

Gjest
Pågående lyd med Cyrus??? Her må noe være ramlende galt. Jeg opplever alle cyruskomponentene jeg har hørt som veloppløst og litt "laid back" De er om mulig litt for lite hissige i mine ører. Hvilke høyttalere ble det spilt med TheStig?

Mvh
 
T

theStig

Gjest
Mulig vi ikke snakker samme språk her. Med hardt og pågående mener jeg at de fokuserer mellomtonen. Har hørt akkurat det samme på to helt forskjellige høyttalere.
 
T

timc

Gjest
Tror vi snakker om det samme. Merkelige greier. Som sagt opplever jeg de modellene jeg har hørt som litt tilbaketrukket.

mvh
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Cyrus 3i var alltid litt kilen på matching, og ville helst ha en viss type høyttalere; det har forresten de fleste eldre Cyrus-apparater vært.
De har vært kanskje noe mer upfront i spillestil ift de mest laidback forsterkere, men de har aldri vært harde; det var jo nettopp pga sin gode klang at de ble så populære i sin tid (Cyrus 1 og 2).

Det blir vanskelig å dømme en så god forsterker som "det dårligste" og hard/pågående synes jeg; her er noe åpenbart helt gærnt, jeg har som sagt aldri opplevd de slik.

Mvh Vidar P
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.869
Antall liker
5.523
Sted
Holmestrand
Hahaha... man må vel matche Cyrus'en med noen riktig dølle høyttalere, sånn at man ikke hører hvor hard og pågående lyden i den er? Den låter litt som en dårlig rørforsterker, så noen vil sikkert la seg imponere...

Godt å høre at kompisen min leverte den tilbake. Han skulle bruke den på TV'en med et par gamle radionette høyttalere. Selv der låt forsterkeren hardt og fælt. Gamle Sony'n hans låt bedre.
Jada, alle andre har slække høytalere, er tunghørte og har røtne rørforsterkere. Så har vi oppklart den saken.
Derfor kan vi fint leve med Cyrus.:)
 

jokke90

Medlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
Jeg så en Cambridge azur på bruktbørs til 1000,- det er et greit nok kjøp med tanke på prisen. det blir jo bare til jeg finner meg noe bedre
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Sikkert et bra kjøp. Du kan greie deg lenge med denne. Jeg har hatt min NAD 3020 i 25 år nå :)
 

jokke90

Medlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
Jeg har planer om å kjøpe meg en NAD C 352 men penger er et problem, har ikke jobb, men prøver å skaffe jobb så jeg kan dekke mine behov;) Er jo tross alt bare 15 år
 

jokke90

Medlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
Er det noen som har litt informasjon om Sansui AU-G50X? har bruksanvisningen, men jeg vet ikke hva prisen ligger på og sånt, har planer om å selge den!
 
Topp Bunn