Møbler og underlag Bildetråd: Hvordan ser racket ditt ut?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    701
    Antall liker
    1.018
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Usm her også.

    Husker fortsatt euforien over å "finne" dette fantastiske modulære systemet sensommeren 2013. Trøtt og sliten etter en lang dag på jobb putret jeg nedover Nobelsgate i en gammel, sliten kangoo, da jeg skimtet en fargeklatt av en butikk (Studio M3, som den gang het Fabricolage) fyllt til randen med møbler av kromstenger og fargede paneler. Jeg fant meg en parkeringslomme, men det var uheldigvis stengt, så det ble til at jeg satte avtrykk av pannebrask og nesetipp på det som var av ruter.

    Noen dager senere var bestilling var lagt inn på en stereobenk, og siden har systemet bredt seg utover de fleste rom i huset.

    IMG_3206.jpeg


    Elsker at systemet er modulært. Elsker det så mye at jeg ikke har gjort noe med benken siden den tok plass i stuen for 11 år siden 😶

    IMG_3197.jpeg


    Bak dørene er det mayhem. Har kjøpt inn hjul og noe annet småplukk for å gjøre modifisering på benken, men det er så orkete å snu stua på hodet, men planen er å få gjort det en dag før vinteren er tilbake.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    IMG_20230425_201317.jpg

    Stereomøbel er gøy!
    Blir aldri helt fornøyd, men slik ser det ut på lytterommet nå.

    To moduler fra Unnu stablet opp på hverandre, med o-ringer i gummi mellom. Virkelig solide saker, dog litt trangt for platene. Sidemodulene er fra IKEA, men skal vokse seg til Unnu også etterhvert. Har dører, men liker det åpent. At hyllene kan flyttes på, er noe jeg alltid ser etter.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.109
    Antall liker
    32.549
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    det viktigste her er at det er plass til rørforsterkere og at det har fin plateskiftehøyde for min skrale ryggs skyld

    20240330_140442.jpg


    men framfor alt at det har hjul (drar det jo fram nesten ukentlig)

    20240330_140518.jpg
     

    Skip Ohio

    Medlem
    Ble medlem
    15.08.2020
    Innlegg
    29
    Antall liker
    116
    Sted
    Oslo
    Har en eldre hacket Ikea-benk, med selvlaget fjernkontrollvennlig dør og en terrazzo-plate på toppen. Med Harbeth skvist inn i hvert hjørne (ikke spesielt god plassering for disse) leter jeg imidlertid etter en smalere og bedre løsning som gir etterlengtet rom til høyttalerplassering der jeg slipper å løfte de frem på gulvet for perfekt posisjon. Problemet er at denne rommer så mye musikk, og i leilighet er plass alltid en utfordring. Et ekte i-landsdilemma. Foreløpig heller jeg mot USM-haller, men tråler samtidig markedet for alternative hustruvennlige løsninger. Innspill tas imot med takk. Avslutter med bilde fra lytteposisjon.
    IMG_4191.jpeg
    IMG_4192.jpeg
    IMG_4193.jpeg
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    6.887
    Har en eldre hacket Ikea-benk, med selvlaget fjernkontrollvennlig dør og en terrazzo-plate på toppen. Med Harbeth skvist inn i hvert hjørne (ikke spesielt god plassering for disse) leter jeg imidlertid etter en smalere og bedre løsning som gir etterlengtet rom til høyttalerplassering der jeg slipper å løfte de frem på gulvet for perfekt posisjon. Problemet er at denne rommer så mye musikk, og i leilighet er plass alltid en utfordring. Et ekte i-landsdilemma. Foreløpig heller jeg mot USM-haller, men tråler samtidig markedet for alternative hustruvennlige løsninger. Innspill tas imot med takk. Avslutter med bilde fra lytteposisjon. Vis vedlegget 1010823 Vis vedlegget 1010824 Vis vedlegget 1010825
    Veldig fint rom. Likte at TV’et inngår i en sammenheng med bildene og blir som et bilde det også (y)
     
    Sist redigert:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det blir nok luftig neste gang også, men mer tilpasset komponentene.
    Muligens USM eller no skreddersydd. Eller en kombinasjon.

    Har vurdert og glassblåse alle de blanke delene på et USM og så gjøre dem mørke.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    Enkelt og elegant! Hødnebø Spinnaker passer perfekt til oppsettet.
     

    mags73

    Medlem
    Ble medlem
    09.06.2012
    Innlegg
    41
    Antall liker
    87
    Torget vurderinger
    4
    Pylon Obsidian rack i Oil Wax Chocolate farge:

    IMG_0392.jpeg

    IMG_0393.jpeg


    Wiim Pro -> RME ADI-2 DAC FS -> Nord Acoustics NCx500 dual mono -> Fyne Audio F502SP, med Roon på Mac Mini som drivverk.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.782
    Antall liker
    21.682
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pylon Obsidian rack i Oil Wax Chocolate farge:
    ❤ Skyvefelt ❤
    Det er så herlig å ha ingenting annet mellom høyttalerne enn et trafikkareal. Fordrer selvfølgelig lyd til TV-apparatet siden det ikke kan være mellom høyttalerne.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.854
    Torget vurderinger
    4
    Her holdes ting enkelt og oversiktlig i møbelet fra danske Aavik. Det har tjent meg vel i 25 år eller så. Rekker med LP’er begynner å gro som ugress, dvs. alt for fort og der det ikke skal gro så må nok ta meg selv i nakken og skru opp flere Kallax i høyden. CD’ene står der bare av latskap for jeg gar ikke hatt noen remedier til å spille slikt på mange år.
    IMG_1053.jpeg
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.289
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    En gammel teakseksjon som jeg har kappet ned/ødelagt. Inneholder pickups, nåler, vinylrelatert verktøy, hodetelefon, titommere/syvtommere, innercover, samlingen med vintage opptakskassetter...osv. + en Denon SUT, samt et KAB rumblefilter som kobles inn via tapeloop ved behov.
    Vurderer å pusse opp en annen stue i huset til nytt vinylrom, vil eventuelt få et bredere lytterom med plass til hele vinylsamlingen men da sitte nærmere bakvegg.
    Slik det er nå er lytteposisjonen under en tredjedel av rommets lengde og det fungerer virkelig bra for meg.
    IMG_1069.jpeg
    IMG_1057.jpeg
    IMG_1055.jpeg
    IMG_2468.jpeg
     

    mags73

    Medlem
    Ble medlem
    09.06.2012
    Innlegg
    41
    Antall liker
    87
    Torget vurderinger
    4
    Kul cirkusplakat 😉
    Indeed! Tegnet/designet av faren til en inngiftet (avdød) dansk slektning, tror det er en limited edition av et opptrykk. Fortjener bedre ramme…
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.677
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Bruker for tiden rack av IKEA Metod i stua i tillegg til en Bestå benk. Har alt av musikk i 2 etage, men plukker frem det som spilles i løpet av 1-2 uker utover nyanskaffet.
    IMG_0357.jpeg
    IMG_0337.jpeg
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.433
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har to stk som jeg har laget selv.
    Med 40 mm heltre bjørk.
    Stykkene imellom er av 50 mm Aluflex.
    Gjengestenger helt igjennom.
    Mer solid/stabilt en dette har ikke jeg klart å finne til betalbar pris.
    Stein dødt. Veldig enkelt og greit.
    Har aldri hatt problemer med platespiller med alle bassene som er i rommet.
    20240401_144138.jpg


    20240401_144153.jpg
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Selvbygget i ubehandlede hobbyplater. Delvis basert på målene på hva som skulle inn og delvis for å ha en del fleks. Siden senteren skulle oppå men være under TV-en så var høyden det mest dimensjonerende. Hjul under for enkelt å kunne komme til bak. Alt av materialer fra Biltema.

    IMG_2701.jpeg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Amadeus fra Rowico. Ble valgt da jeg ønsket noe med litt klassisk utseende og som hadde dybde på 50cm. Utrolig mye benker som bare er 40 i dybden. Marantz-forsterkeren var dog så dyp at jeg måtte kappe av bakplate på nederste hylle.

    IMG_4878.jpeg

    IMG_4879.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.016
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her går det i Solid Tech Radius. Jeg bygget først hjemmekinoen og der ville jeg ha et fleksibelt rack i sort. Valget endte da på dette racket. Så bygget jeg et stereo rom og da fortsatte jeg med samme racket spesielt med tanke på at jeg kunne bytte rundt som jeg ville hvis jeg forandret på ting og det har jeg gjort mange ganger. Racket er som sagt veldig fleksibelt og man kan sette det sammen i et utall av varianter. Man kan kjøpe ferdige rack og bygge videre på og/eller kjøpe deler løst. Så kan man også spesialbestille lengder på beina noe som jeg har gjort en gang. Det finnes jo penere rack, men jeg er veldig fornøyd og syns de passer ganske bra i mine oppsett.

    Første bilde er av fronten i hjemmekinoen og så har jeg et rack på sideveggen der igjen. Så kommer fronten i stereo rommet og der har jeg også et rack på sideveggen. Jeg hadde tidligere en del utstyr stående og utvidet stadig rackene på sideveggene for å ha plass til alt. Nå er mesteparten av dette utstyret solgt og dermed så har jeg noen hyller som står tomme eller som brukes til div. "dilldall". Jeg kommer sikkert på noe "lurt" som jeg kan putte inn i de tomme hyllene etterhvert, så det blir nok stående sånn inntil videre 😅

    IMG_3550.jpeg
    IMG_3552.jpeg
    IMG_3553.jpeg
    IMG_3557.jpeg
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Fy steike, så mange fine rack her på sentralen.

    Dessverre er nok jeg nederst på rangstigen her når det kommer til det estetiske.
    Sånn har det kanskje lett for å bli når man er sin egen herre over en løgen cave, og har mange baller lufta på diverse prosjekter.

    Vis vedlegget 1009887

    Ikke noe rack å skryte av akkurat.
    RME dac
    Diverse billige Crown amper
    En liten t-amp til diskant horna som ikke er synlig i bildet.
    En Anal-view 0100 amp til mellom hønna.
    Men jeg har en ganske fet Purifi ET400 amp (venstre side) som driver doble 15" midbass fra
    Acoustic Elegance.

    Og en vifte løs støyfri nuc pc. ...hva mer trenger man?


    Jeg synes det er gøyere å tukle med transducere som befinner seg på rackets
    høyre og venstre side.

    Vis vedlegget 1009893

    Vis vedlegget 1009894

    Til tider så låter det ganske så fett også.
    Kommer litt an på humør og dagsform.
    Spenstig fargevalg! :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn