Møbler og underlag Bildetråd: Hvordan ser racket ditt ut?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.891
    Sted
    Phobos
    Har lenge hatt lyst til å erstatte den provisoriske Ikea lack TV-benken med noe i ordentlig treverk og nå som vi skulle male stua og uansett måtte frem med alt utnyttet jeg muligheten. Jeg endte opp med Atacama Apollo Storm 6. Ikke så mye spennende i racket og kunne klart meg med mindre plass, men kjekt å ha noe å gå på. Lyddelen står i høyre rack og bildedelen i venstre. Fikk også "sneket" inn en ny 77" OLED for å erstatte 65" som hang der før, noe som passet mye bedre mtp sitteavstand og faktisk også estetisk etter min mening.

Lyddelen består av en Wiim Ultra som får lyd fra AV-enhetene servert via HDMI ARC fra TVen. Musikk strømmes direkte fra Wiim'en. Deretter går ferden videre via USB til MiniDSP Flex balanced som håndterer volumkontroll, deling ved 80 Hz, samt gain, PEQ og forsinkelse mellom Dynaudio Confidence 20 og 2 stk Arendal Sound 1723 1S suber. Vera Audio P400/1000 v2 (med NCx500) har ansvar for siste etappe før høyttalerne tar over. Jeg har alt jeg trenger av funksjonalitet og kapasitet med denne lille riggen, men skulle jo ønske at det var mulig å få noe litt mer robust konstruert enn Wiim/MiniDSP med samme upåklagelige ytelse og funksjonalitet.

20250815_174209.jpg

Benyttet også anledningen til å samle alt av strøm bak rackene med et grenuttak fra Brennenstuhl med overspenningsvern. I samme gata som lydutstyret ellers, ikke verdens mest sexy men gjør jobben.

20250804_205720.jpg

Edit: kan vel slenge inn et oversiktsbilde også
    20250815_235951.jpg

Sist redigert:

Andy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Antall liker
    6.225
    Sted
    Nøtterøy
    Denne tråden liker jeg veldig godt. Veldig artig å se de forskjellige anleggene. Prøver meg med et foto til av mitt ganske enkle anlegg. Har CD-spiller også.
    Perforerte dører i racket slik at fjernkontrollen virker.

IMG_5491.jpeg

Sist redigert:

Eiliv

Medlem
    Ble medlem
    29.10.2021
    Antall liker
    130
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    2
    USM Haller er helt genialt. To ganske forskjellige anlegg, men samme rack. Om jeg ville, kunne jeg selvsagt kjøpt noen smådeler som hadde gjort at jeg kunne "smelte" sammen de to tårnene i det andre anlegget å bildene under, men... Funker bra som det er. (Det første racket ser kanskje penere ut, men det andre låter bedre!)

For øvrig helt topp hjelp fra Studio M3. Det var der jeg kjøpte racket i første omgang. Jeg trodde jeg måtte kjøpe noen ekstra deler for å komme i mål, men nei, gjør sånn og sånn, så er du der.

IMG_1032.jpg

20250822_190823.jpg

20250822_190913.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn