- Ble medlem
- 13.02.2007
- Antall liker
- 388
Hvilken av Moelven-brakkene i bakgrunnen er din?Hjemme hos meg![]()
får ikke det til å stemme. Kjeller har vel bare et fly på påle, det er vel mellom den nye og gamle porten? På Kjeller flyr de flyene, har de ikke på utstilling.Det ligner veldig på Kjeller
336?Noen som vet hvor denne maskinen står?
Vis vedlegget 209278
Akkurat denne var "min" maskin, da jeg var crew chief på Rygge for 100 år siden eller så. Ble litt melankolsk av å se den på en stake, med elevator hengende slukøret mot marken...
Jeg tok jo vare på den som om det var min egen baby!
Honkey
På Kjeller er det en F104G Starfighter som står utstilt.får ikke det til å stemme. Kjeller har vel bare et fly på påle, det er vel mellom den nye og gamle porten? På Kjeller flyr de flyene, har de ikke på utstilling.Det ligner veldig på Kjeller![]()
Rakett med sete foran, og er vel den jageren som har vært involvert i flest ulykker i Norge (?)På Kjeller er det en F104G Starfighter som står utstilt.får ikke det til å stemme. Kjeller har vel bare et fly på påle, det er vel mellom den nye og gamle porten? På Kjeller flyr de flyene, har de ikke på utstilling.Det ligner veldig på Kjeller![]()
Ja - lett synlig fra veien. Peker rimelig bratt oppover! Vet om en som gikk i bakken med en slik en, dessverre.På Kjeller er det en F104G Starfighter som står utstilt.får ikke det til å stemme. Kjeller har vel bare et fly på påle, det er vel mellom den nye og gamle porten? På Kjeller flyr de flyene, har de ikke på utstilling.Det ligner veldig på Kjeller![]()
Der er nok trådstarter mer kvalifisert til å svare, er ikke rare vingespennet på de.Rakett med sete foran, og er vel den jageren som har vært involvert i flest ulykker i Norge (?)På Kjeller er det en F104G Starfighter som står utstilt.får ikke det til å stemme. Kjeller har vel bare et fly på påle, det er vel mellom den nye og gamle porten? På Kjeller flyr de flyene, har de ikke på utstilling.Det ligner veldig på Kjeller![]()
Dette var vel den mest ubrukelige jagermodellen i historien. Uegnet til alle andre andre ting enn veldig fort rett fram. Står en på flymuseet på Gardermoen. Korte vinger! ikke mer enn en drøy armlengde.På Kjeller er det en F104G Starfighter som står utstilt.får ikke det til å stemme. Kjeller har vel bare et fly på påle, det er vel mellom den nye og gamle porten? På Kjeller flyr de flyene, har de ikke på utstilling.Det ligner veldig på Kjeller![]()
Nei, det er det neppe. F86K var derimot velkjent for sin skumle oppførsel, sendte mange unge gutter i døden, dessverre. Det norske luftforsvaret hadde 64 fly, 39 av dem havarerte på et eller annet vis.Rakett med sete foran, og er vel den jageren som har vært involvert i flest ulykker i Norge (?)På Kjeller er det en F104G Starfighter som står utstilt.får ikke det til å stemme. Kjeller har vel bare et fly på påle, det er vel mellom den nye og gamle porten? På Kjeller flyr de flyene, har de ikke på utstilling.Det ligner veldig på Kjeller![]()
Den var skapt som en ren spesialmaskin for avskjæring. Akkurat det kunne det flyet gjøre fortere enn så å si alt annet. Nå for tiden lages for det meste såkalte "multirole fighters" som skal kunne gjøre de fleste oppgaver på fornuftig vis.Dette var vel den mest ubrukelige jagermodellen i historien. Uegnet til alle andre andre ting enn veldig fort rett fram. Står en på flymuseet på Gardermoen. Korte vinger! ikke mer enn en drøy armlengde.På Kjeller er det en F104G Starfighter som står utstilt.får ikke det til å stemme. Kjeller har vel bare et fly på påle, det er vel mellom den nye og gamle porten? På Kjeller flyr de flyene, har de ikke på utstilling.Det ligner veldig på Kjeller![]()
Vidar
336, yessir, Tiger, tiger, tiger!!336?
Var selv grenader på bakkeutstyr på 717 frem til 1979
Tror flyet ditt står på Ørland sammen med en F-86F og F84G.
Mvh
Rack-Mannen
Du er ikke alene om det.Helt enig med GB. Den er helt rå, nesten ikke vinger på den.Flotte bilder.Synes F 5 er nydelig også,og den har jeg sittet på med også i baksetet.Uforglemmelig.
Da må hun velge, sportsbil eller fly.Vet av en F104 som er til salgs. Problemet er at fru Spiralis ikke på noen måte ser verdien av å ha en slik på påle i hagen!
Hva pokker skal en stakkar gjøre ?? Det er jo et av de vakreste fly som er produsert.
Vel du kan jo bare ha bommet på " og ' når semien svinger inn på tunet, og ha et vel forberedt 'oops' på lur...Vet av en F104 som er til salgs. Problemet er at fru Spiralis ikke på noen måte ser verdien av å ha en slik på påle i hagen!
Hva pokker skal en stakkar gjøre ?? Det er jo et av de vakreste fly som er produsert.