Diverse Bilde av F-5, hvor er det tatt?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Noen som vet hvor denne maskinen står?
F5.jpeg

Akkurat denne var "min" maskin, da jeg var crew chief på Rygge for 100 år siden eller så. Ble litt melankolsk av å se den på en stake, med elevator hengende slukøret mot marken...:(
Jeg tok jo vare på den som om det var min egen baby!

Honkey

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.607
Torget vurderinger
24
Hjemme hos meg :cool:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.664
Torget vurderinger
0
Lynet på halen er vel 338SQN, så Ørlandet kunne vel være en mulighet?

Prøv deg på " Information Alfa, flyhistorie fra A til Å "

https://www.facebook.com/groups/FleslandAirport/

Lukket Facebook gruppe men jeg er admin der og legger deg til i løpet av null komma svisj!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.607
Torget vurderinger
24
Det ligner veldig på Kjeller

D

DL

Gjest
"Since oct 1994 displayed on pole at Ørland Air base"

DL

V

vinyl-jønki

Gjest
Noen som vet hvor denne maskinen står?
Vis vedlegget 209278

Akkurat denne var "min" maskin, da jeg var crew chief på Rygge for 100 år siden eller så. Ble litt melankolsk av å se den på en stake, med elevator hengende slukøret mot marken...:(
Jeg tok jo vare på den som om det var min egen baby!

Honkey
336?
Var selv grenader på bakkeutstyr på 717 frem til 1979
Tror flyet ditt står på Ørland sammen med en F-86F og F84G.
Mvh
Rack-Mannen

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.485
Sted
Trondheim
Jeg tror det er på Ørlandet. Der stod det en F-5 på påle slik som dette. Men det er tjue år siden jeg så det..

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.607
Torget vurderinger
24
V

vinyl-jønki

Gjest
får ikke det til å stemme. Kjeller har vel bare et fly på påle, det er vel mellom den nye og gamle porten? På Kjeller flyr de flyene, har de ikke på utstilling. ;)
På Kjeller er det en F104G Starfighter som står utstilt.
Rakett med sete foran, og er vel den jageren som har vært involvert i flest ulykker i Norge (?)
Der er nok trådstarter mer kvalifisert til å svare, er ikke rare vingespennet på de.
Et bilde fra Bodø 2.juli 1982, her er det CF-104D, TF-104G og CF-104
IMG_0740.jpg

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Antall liker
342
får ikke det til å stemme. Kjeller har vel bare et fly på påle, det er vel mellom den nye og gamle porten? På Kjeller flyr de flyene, har de ikke på utstilling. ;)
Dette var vel den mest ubrukelige jagermodellen i historien. Uegnet til alle andre andre ting enn veldig fort rett fram. Står en på flymuseet på Gardermoen. Korte vinger! ikke mer enn en drøy armlengde.

Vidar

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Rakett med sete foran, og er vel den jageren som har vært involvert i flest ulykker i Norge (?)
Nei, det er det neppe. F86K var derimot velkjent for sin skumle oppførsel, sendte mange unge gutter i døden, dessverre. Det norske luftforsvaret hadde 64 fly, 39 av dem havarerte på et eller annet vis.

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Dette var vel den mest ubrukelige jagermodellen i historien. Uegnet til alle andre andre ting enn veldig fort rett fram. Står en på flymuseet på Gardermoen. Korte vinger! ikke mer enn en drøy armlengde.

Vidar
Den var skapt som en ren spesialmaskin for avskjæring. Akkurat det kunne det flyet gjøre fortere enn så å si alt annet. Nå for tiden lages for det meste såkalte "multirole fighters" som skal kunne gjøre de fleste oppgaver på fornuftig vis.

Honkey

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.607
Torget vurderinger
24
Multirole - blir omtrent som unggutter med sort Audi stasjonsvogn, med hengerfeste, takboks bredere enn bilen og solskjermer med bamsemotiv på sidevinduene :D (mens Ferraridrømmene akkompagneres av ivrig gasspådrag)

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Antall liker
1.291
Helt enig med GB. Den er helt rå, nesten ikke vinger på den.Flotte bilder.Synes F 5 er nydelig også,og den har jeg sittet på med også i baksetet.Uforglemmelig.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.641
Visst er de nevnte fly vakre, men ingen av dem kommer i nærheten av Sukhoi:

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Antall liker
1.302
Sted
Rogaland / Sandnes
Husker godt fra verneplikten ved 718 skvadron på Sola 1980, der ble det i kaffebua egget opp til takeoff drag mellom en tysk Starfighter og en da ny norsk F16, Den gamle kjempe tok ledelsen de første få sekundene, dere etter ble den slaktet av F-16.

Starfighteren hadde ikke lett nesehjulet en gang når F-16 hadde full takeoff og fløy rett til himmels som en rakett.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.732
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Min far var mekaniker på F-86 K i Bodø tidlig på 60-tallet. Gutta pleide å stille seg opp foran en maskin og la seg zappe av radaren før de skulle på byen. Preventivt, må vite!

V

vinyl-jønki

Gjest
Helt enig med GB. Den er helt rå, nesten ikke vinger på den.Flotte bilder.Synes F 5 er nydelig også,og den har jeg sittet på med også i baksetet.Uforglemmelig.
Du er ikke alene om det.:)
Mvh
Rack-Mannen

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.664
Torget vurderinger
0
Vet av en F104 som er til salgs. Problemet er at fru Spiralis ikke på noen måte ser verdien av å ha en slik på påle i hagen!

Hva pokker skal en stakkar gjøre ?? Det er jo et av de vakreste fly som er produsert.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.641
Vet av en F104 som er til salgs. Problemet er at fru Spiralis ikke på noen måte ser verdien av å ha en slik på påle i hagen!

Hva pokker skal en stakkar gjøre ?? Det er jo et av de vakreste fly som er produsert.
Da må hun velge, sportsbil eller fly.

G

Gjestemedlem

Gjest

Vel du kan jo bare ha bommet på " og ' når semien svinger inn på tunet, og ha et vel forberedt 'oops' på lur...

Du har jo plass nok.

Topp Bunn