BigMac

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.520
Antall liker
35.420
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Audiomix skrev:
Om det er vanskelig å konkludere, må en i hvert fall være enig i at det er morsomt med rør og DIY. Spesielt når resultatet blir så bra :)
Ikke for å være styge eller hisse til krig, men vi ser så lite til tilsvarende med transistorteknologi at en konklusjon er nærliggened?
Mine klasse-D monoblokker blir ihvertfall som legosett merket "Fra 4 år" i forhold. Men det kan jo hende at de måler og kanskje (tør jeg si det?) låter bra, de også...

Hva var konklusjonen, sa du?
 
K

kbwh

Gjest
Hmm, det er jo nærliggende å vise til tallene for Brystons klasse AB-saker også. Men det gjør jeg ikke. Audiomix kan finne dem selv.
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Jeg er også spent på denne konklusjonen......

Er meget imponert over alle janes konstruksjoner, og ikke minst at han deler alt det han foretar seg med oss! Takker :)
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Jeg skjønner ikke bæret av disse byggetrådene, men det morsomt å lese for det. Flott at du legger ved så bra bilder Jane!
Men, en annen ting, hvor gjør du av alle disse forsterkerne?

mvh
Lars
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.972
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Konklusjonen?
Jeg er ganske altetende, men jeg ser ikke stort til DIY prosjekter her basert på solid state. Mulig jeg har oversett en mengde?
Derfor har jeg konkludert med at innen DIY er rør nesten enrådene.
Bare "ta" meg om jeg tar feil.
Kommersielle produkter er vel ikke tema her i DIY avdelingen?
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.520
Antall liker
35.420
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
La oss heller konkludere med at JanE er ganske enestående. Riktignok kjøper han også kommersielle rør, uten å blåse glasset selv ;), men som DIY-prosjekt går dette et par størrelsesordener dypere i materien enn det meste, rør eller solid-state. Jeg er fortsatt mektig imponert.
 

VegardW

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
4.057
Antall liker
2.846
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
4
Med mine begrensede kunnskaper er det kul umulig å forstå hvorfor disse måleresultatene. varierer på denne merkelige måten.Det som er mulig å forstå er at målingene viser at denne konstruksjonen ikke kommer ut på glattisen enten Jan E setter Bias sånn eller slik, eller om han spiller lavt eller høyt. Vi skal ikke glemme at det er snakk om uhyre små tall enten oppsettet er sånn eller slik.At forvrengningens størrelse er så liten som den er og varier innenfor så små rammer, om enn med et odde mønster.DET ER FANDEN HAKKE MEG UTROLIG BRA. ;D.Er det mulig at det i de settingene hvor vrenget er høyest(unnskyld mener litt mindre lavt) er andre komponenter som på en eller annen måte får mulighet til å sette preg på resultatet.?Altså at det ved 10 ma åpnes et vindu for noe annet?Eller er det noe med dine el84 som gjør at de bare ikke liker 10 ma?Uansett må det være særdeles moro å ha klart å lage dette.
 

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
248
Antall liker
5
Hei Jane, hadde vært utrolig artig å få høre og se dine konstruksjoner en gang. Bor i Ålesund, men halve slekta mi e fra Sunndalsøra, dvs. Grøa..

Ikkje meininga å kuppe tråden:)
 
K

kbwh

Gjest
Audiomix skrev:
Konklusjonen?
Jeg er ganske altetende, men jeg ser ikke stort til DIY prosjekter her basert på solid state. Mulig jeg har oversett en mengde?
Derfor har jeg konkludert med at innen DIY er rør nesten enrådene.
Bare "ta" meg om jeg tar feil.
Kommersielle produkter er vel ikke tema her i DIY avdelingen?
Jeg misforsto deg. Beklager.

Kunne en forsterker som BigMac kommersialiseres i dag, jane?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.972
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Helt i orden det :)
Det er ikke lett å få kommersiell suksess med slikt i Norge. Det har ingenting med at produktet ikke er godt nok, men det blir fryktelig dyrt. Og markedet er ganske begrenset.
Nesten alt slikt lages i lavkostland nå. Byggesett er en mulighet, men da er markedet enda mer begrenset.
jane trives med hobbyen, men jeg kjenner han såpass godt at han neppe vil lage på bestilling. Trolig er han så fornøyd med det han har laget at han heller kjøper flere hyller for å få plass enn selge unna.
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.079
Antall liker
1.085
Sted
'
thorgir666 skrev:
Hei Jane, hadde vært utrolig artig å få høre og se dine konstruksjoner en gang.
Du får gi meg et vink før du stikker innom slik at jeg får tid til å forvandle stua fra en elektronikklab til et lytterom. Fruen vi sette umåtelig stor pris på en liten "make over". :D

Jan E Veiset
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.079
Antall liker
1.085
Sted
'
Valentino skrev:
Kunne en forsterker som BigMac kommersialiseres i dag, jane?
Siden f eks McIntiosh MC275 er en direkte konkurrent tror jeg det hadde blitt vanskelig. MC275 har mer utgangseffekt, kommer fra en velrenommert HiFi-produsent og er en konstruksjon som så å si uendret har overlevd 50 år i bransjen.

Jeg har nok ingen ambisjoner om å starte kommersiell produksjon, men hvis jeg blir gjenfødt på begynnelsen av 1900-tallet skal jeg vie livet mitt til audio og analogteknikk. I dette livet er slikt bare en hobby. :'(

Jan E Veiset
 
N

nb

Gjest
jane skrev:
men hvis jeg blir gjenfødt på begynnelsen av 1900-tallet skal jeg vie livet mitt til audio og analogteknikk. I dette livet er slikt bare en hobby. :'(

Jan E Veiset
Jøss! Hva er det det du <i>egentlig</i> kan da ;)
 
Topp Bunn