Big Dipper har flyttet til Torgata 16

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
I dag var det åpning av Nye Big Dipper. Butikken har fått større og lysere lokaler i Gamle Torgata Bad (til venstre når man kommer innfra Torggata). Mer plass betyr flere vinylplater. Alt var preget av dette var første dag. Det var kaotisk. Hyllene var ikke fulle, men jeg fikk med meg et par MoFi-plater, Donald Fagens siste og Songbird av Eva Cassidy – ikke akkurat nice price, men you only live twice.  8)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Og Rock&Rålfs (?) skal ut av lokalene ved Sentrum kino og opp til Akers Mic sine gamle lokaler oppe i Akersgata, dersom mine ekstra lange ører den dagen oppfattet rett.
Deli de Luca skal inn i de lokalene som da blir ledige.
Hmmmm! kan det virkelig være regningssvarende for brukt vinyl/cd med 2 (3) etager oppe i Akersgata da?
Mvh.KW

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Gikk forbi de gamle Akers Mic lokalene før idag. Der ligger det nå en Avalon butikk, men utenfor sto det parkert en stor Van, med Råkk'n'Rålls logo på.

Quad_Lars, fikk du med Cynics-konserten på Big Dipper?
Håper surrehuet Bjørn forøvrig holder den nye butikken litt mer oppdatert enn før.

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Det er vel derfor jeg har stått foran låste dører hos Big Dipper et par lørdager ... da det ikke stod noe info på døren, trodde jeg de var gått konkurs ...

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Big Dipper skifter navn til Rekord

Gamle Big Dipper, som har flyttet til Torggata 16, har byttet navn til Rekord. Jeg liker Big Dipper bedre. Rekord er liit kjedelig selv om det er skrevet med k (Har Ivor Tiefenbrun og Linn vært og visket noen i øret?) og ikke med c. Det tar bare litt tid å vende seg til det nye navnet.

Big Dipper er død, lenge leve Rekord.

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Antall liker
1
Det er sjelden lurt for et firma å skifte navn. Er enig at Big Dipper var bedre. Det lyder mer interessant.

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Navneskiftet skyldes nok endringer i eierforholdene. Jeg vet ikke mer enn det. Det er også mulig at man ønsker et klarere skille mellom plateselkapet Big Dipper Records og platebutikken.

Jeg venter stadig på Minor Majoritys siste på vinyl. Hver gang jeg spør sier de at det er noen bonuslåter som må spilles inn. Hei, det er snart gått ett år, gi oss platen nå!

Topp Bunn