mikefish skrev:
har en kamerat i Bergen som henter alle sine plater fra bibloteket da han som småbarnsfar har dårlig råd.lurer på om de er forseglet på en måte da de sannsynligvis må bli fort herpa av kopieringshungrige folk som ripper covere ?
mvh. s,
Det er tydelige tegn på slitasje og striper på mange av CDene man kan låne der. Så de har vel noenlunde begrenset levetid før de må byttes ut. Men jeg har ikke kommet over noen som ikke er spillbare eller rippbare uten feil, så det er ikke noe stort problem. LPer har jeg ikke lånt, så det vet jeg mindre om, men jeg håper jo at forlk tar bedre vare på dem da. Regner nesten med det da det i dag er mer musikkentusiaster som hører på LPer og at de har litt bedre oppdragelse når det gjelder å ta vare på platene enn den generelle allmue med ipoder og partybokser og søndags formiddager med rydderunder i stuen for å finne cover til løse CDer inne i blandt sigarettsneiper og ringnesflasker.
Når det gjelder covere så anntar jeg at det er et problem for dem av de kan forsvinne fra bibiloteket. Men det har de tilsynelatende løst ved å skrive "BOB hmuf" på coveret med store bokstaver i sprittusj. Så jeg regner med at det ikke er like attraktivt å ha noe slik permanent i hyllen. Men det er da store databaser på nett med både omslag og CDbilde som kan printes ut og printes på egnede CDplater også hvis man vil gjøre dette selv og er avhengig av å ha noe fysisk å fikle med i tillegg til musikken.
Var å lånte følgende bunke der i går:
Nils petter Molvær - An american compilation
Molvær, Schuikowsky, Westward
Terje Rypdal - If mountains could sing
Terje Rypdal - Skywards
Terje Rypdal - Selected Recordings
Terje Rypdal - Waves
Bob Hund - 10 år bakåt & 100 år framåt
Cajsa Stina Åkerstrøm - Kledd før at gå
Cajsa Stina Åkerstrøm - Metronome
Cajsa Stina Åkerstrøm - Kærleken finns øveralt