Beyerdynamiclytting i Sogn og Fjordane

Balkee

Medlem
Ble medlem
10.05.2013
Innlegg
9
Antall liker
3
Sted
Førde
Hei,

usikker på om dette var riktig plass, men er det nokon som veit om plass i Sogn og Fjordane som har Beyerdynamic hodetelefonar ein kan prøve?

Eventuelt: er det nokon på forumet i fylket som har BD T1, T90 eller T70 ein kunne kome å prøve?
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Beyer føres av elkjøp og expert. Men jeg tviler på at de er inne i de litt mindre butikkene. Er det ikke noen hifiasyl i sogndal og florø?
 

Balkee

Medlem
Ble medlem
10.05.2013
Innlegg
9
Antall liker
3
Sted
Førde
Tok kontakt med Elkjøp, men var ikkje inne og ikkje aktuelt å ta inn for utprøving. Hifiasyla i Sogndal og Florø er eg ikkje klar over i alle fall.
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Nei.. jeg har sett at de selger ut prøveksemplar i Stavanger også. Det er for dyrt vettu og blir fort hyllefyll. Da er det beeergen, eller voss? Tester gir en god pekepinn på hvordan det låter. T70 Kan jeg varmt anbefale til prisen. Jeg kjøpte en gang en rotel forsterker i Sogndal på ett lite asyl.
 

Balkee

Medlem
Ble medlem
10.05.2013
Innlegg
9
Antall liker
3
Sted
Førde
Vurderer sterkt t70, men les mange plassar at dei manglar ordentlig bass, altså frekvensrespons ser grei ut, men mange meiner bass er fråverande? Har lese reviews opp og ned i mente..
 

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Jeg opplever bassen på disse som tight og fin, balasert. Den personen som har skrevet at de mangler bass er kanskje vant til beats. Beyerdynamic T 70 | Lyd & Bilde .-Bassen har ikke den samme varme fylden som et par Denon AH-D7000, men den er mer presis, og bedre definert. Esperanza Spaldings kontrabass eller Toccata og Fuge (Bach) fra et svært kirkeorgel, spiller ingen rolle, med disse på hodet hører du nyanser i bassen du skal betale dyrt for i et par høyttalere, for å finne maken til.

http://www.whathifi.com/beyerdynamic/t70/review
-Really comfyalmost no leakage
natural vocals
nicely balanced from bass to treble

Men husk at dette er hodetelefoner som ikke farger lyden noe serlig. Så om du er glad i MYE bass ville jeg ikke valgt noen av disse. Ei heller Sennheiser Hd-serien.



 

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Innlegg
550
Antall liker
55
Vurderer sterkt t70, men les mange plassar at dei manglar ordentlig bass, altså frekvensrespons ser grei ut, men mange meiner bass er fråverande? Har lese reviews opp og ned i mente..
Vil du ha Beyerdynamic med mer bass enn T70 må du gå for de gamle seriene, DT770Pro (lukket), DT990 (åpne) og DT880 (semiåpne/åpne). Første med mest bass, siste med minst, men fortsatt mer enn T70.
Personlig synes jeg DT880 er Beyerdynamics beste...
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt T90 og var temmelig imponert av det headsettet. Utrolig komfortable (kanskje de mest komfortable jeg har prøvd) De har nydelig bass, men de er litt lyse generelt i "tonen".. (og med nydelig bass mener jeg ikke +10dB loudness knapp på-type bass.. Mer ærlig "hva er på platen" type bass) flott bass som går dyypt med riktig utstyr (imho offcoz med det utstyret jeg hadde da). Jeg solgte min pga at jeg samtidig "reflekshandlet" et sett he-500, som nok blir mitt siste headsett (så lenge det funker iallefall)

For meg er sistnevnte litt mer allround enn T90, Jeg har enda ikke funnet ei plate som ikke er kompatibel med HE-500. Det bare spiller musikk og det var det som ble avgjørende for meg til slutt. (T90 var ikke fullt så bra på tyngre rock/metall og det hører jeg ganske mye på) T90 er sikkert bedre på visse ting enn HE-500, men totalt sett var det HE-500 som ble favoritten her i huset og derfor solgte jeg T90 da jeg ikke kunne forsvare å ha to så dyre headsett i "samlingen" :)

Ellers enig med siste taler angående DT770 pro. Den har fet bass, men jeg synes ikke den er på nivå med T90 på endel andre områder. (mye bredere "scene" på T90 f.eks og kanskje mer realistisk / ærlig bass?)
 
Sist redigert:

Balkee

Medlem
Ble medlem
10.05.2013
Innlegg
9
Antall liker
3
Sted
Førde
Takker for gode svar. Må nok kome meg til "storbyen" for å prøve ut!
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Teoretisk sett kan du jo bestille online, teste og levere tilbake da (hvis det er kjempedårlig.. angrerett og alt det der).. Man kan gjøre slikt på nett i disse dager og det er en bra ting hvis du bor langt borte fra nærmeste "HiFi asyl" :)
 

Balkee

Medlem
Ble medlem
10.05.2013
Innlegg
9
Antall liker
3
Sted
Førde
Joda, har vore innom tanken, men det er jo eit lite tiltak. Samt at dess lengre eg ventar, dess meir nerding på nettet blir det. Det kan jo vere positiv.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Absolutt... og det er litt av clouet. jo meir nerding det blir, og jo meir du forsker på det, jo mindre sjans er det for at du må levere tilbake. ;) Slik må det være (fikk ei semi-knust klokke i posten i dag... dritirri! men det er egentlig ikkje eit stort problem) :D
 
Sist redigert:

Erlendb

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.08.2014
Innlegg
1.443
Antall liker
556
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Tror egentlig de ferreste drar på asyl for å shoppe cans. Halve morroa er jo lesing og kikking på nettet. Bare å laste ned postens sporings-app. Soundgarden kjører Sennheiser og Hifiklubben Denon. Ingen av dem pleier å ha toppmodellene inne, hvertfall ikke i Stavanger. Oslo Hificenter er de desidert beste på hodetelefoner som jeg har sett til nå. Hvertfall om man skal opp litt i pris.
 
U

utgatt60135

Gjest
Vurderer sterkt t70, men les mange plassar at dei manglar ordentlig bass, altså frekvensrespons ser grei ut, men mange meiner bass er fråverande? Har lese reviews opp og ned i mente..
T70 har meget god dynamikk og hurtighet. Bassen er akkurat passe, imo. Ikke overdrevet, ikke for lite. Men noen foretrekker overrepresentert bass da. De er litt "friske" i stilen. Aldri ubehagelig, men kanskje ikke rette hodetelefoner for dem som vel ha det veldig varmt og avslappet. Jeg synes de er helt supre og elsker engasjementet de har som jeg ikke har funnet hos andre.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
204
Torget vurderinger
4
Ikke vêr redd for bassen i t70. Den er glimrende...
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Vurderer sterkt t70, men les mange plassar at dei manglar ordentlig bass, altså frekvensrespons ser grei ut, men mange meiner bass er fråverande? Har lese reviews opp og ned i mente..
Vil du ha Beyerdynamic med mer bass enn T70 må du gå for de gamle seriene, DT770Pro (lukket), DT990 (åpne) og DT880 (semiåpne/åpne). Første med mest bass, siste med minst, men fortsatt mer enn T70.
Personlig synes jeg DT880 er Beyerdynamics beste...
Liten advarsel her: DT770Pro finnes i 3 varianter, 32 Ohm (ikke særlig gode), 80 Ohm (ganske gode) og 250 Ohm (helt utrolig gode). Sistnevnte fungerer dårlig på bærbart utstyr, trenger litt skyv fra forsterkeren for å synge.

Mvh
Håkon Rognlien
 

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Innlegg
550
Antall liker
55
Liten advarsel her: DT770Pro finnes i 3 varianter, 32 Ohm (ikke særlig gode), 80 Ohm (ganske gode) og 250 Ohm (helt utrolig gode). Sistnevnte fungerer dårlig på bærbart utstyr, trenger litt skyv fra forsterkeren for å synge.

Mvh
Håkon Rognlien
Ikke helt enig med deg her. DT770Pro 32 88 limited edition er mer "nøytral" enn 80 ohm versjonen.
En annen måte å inndele på er hvor mye bass heves i forhold til "nøytral/naturlig" bassgjengivelse:
32 ohm - middels
80 ohm - mye (iflg. Beyerdynamic er denne spesielt tunet for monitorering av bass(gitar)).
250 ohm - litt
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.014
Torget vurderinger
2
Bart, jeg skal ta høyde for at de 32 Ohms-variantene jeg har hørt, ikke er denne limited version. De jeg har hørt på er svært ulne og unyanserte, særlig i sammenligning med 250 Ohms-utgaven, som er tidvis overraskende gode i direkte konkurranse med andre i sin prisklasse. Men som nevnt er 250-Ohms-versjonen fullstendig avhengig av fornuftig forsterker før den blir noe særlig å lytte til.

Mvh
Håkon Rognlien
 

2112

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2011
Innlegg
150
Antall liker
44
Torget vurderinger
7
Noen som har sammenlignet Beyerdynamic T5p med T70? Er det verdt dobbel pris?
 
Topp Bunn