Beyerdynamic T50 P

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
511
Er det noen som har fått prøvd disse på ipod eller annet utstyr?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
511
Det må da finnes noen her som har hørt disse? :)

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
Det er iallfall mange her på forumet som har DT770 Pro i 32ohms utførelse.

Hvis lyd og byggekvalitet er tilsvarende på T50 P er de nok et greit/godt kjøp litt avhengig av dine preferanser.

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
40.460
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
21
Enkelt og lekkert utseende iallefall, ser lette og gode ut ;)

gismo

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
511
Nja, jeg har allerede et par Denon AH-D2000 som er store og lite bærbare. Forøvrig veldig fornøyd med disse.

Om jeg skal på tur tar jeg med meg et par Sennheiser px100mk2, men lyden i disse er heller laber etter min mening.
Har sett etter et bedre alternativ til disse en stund, men finner ingenting. Ble skuffet over B&Ws bærbare modell.

Ønsker en klar og tydelig lyd uten for mye betoninger i mellomtonen. Bassen bør også være ganske godt definert.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
565
Sted
Bergensregionen
SOEDAL skrev:
Nja, jeg har allerede et par Denon AH-D2000 som er store og lite bærbare. Forøvrig veldig fornøyd med disse.

Om jeg skal på tur tar jeg med meg et par Sennheiser px100mk2, men lyden i disse er heller laber etter min mening.
Har sett etter et bedre alternativ til disse en stund, men finner ingenting. Ble skuffet over B&Ws bærbare modell.

Ønsker en klar og tydelig lyd uten for mye betoninger i mellomtonen. Bassen bør også være ganske godt definert.

Jeg benytter Bose QuietComfort 15 sammen med Apple iPod classic for lytting til variert musikk med høyst moderate lyttenivåer på lengre (tog)turer. Clouet er at den senker støyterskelen betydelig slik at man hører mye mer av musikken og slipper å skru opp volumet.

Jeg har skrevet mer om den, de andre kandidatene jeg forsøkte og prosessen jeg gikk gjennom før jeg kjøpte den i disse innleggene:
  • http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,54313.msg1039527.html#msg1039527
  • http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,54313.msg1039718.html#msg1039718

Den virker fint med oppladbare batterier som SANYO eneloop.

SOEDAL skrev:
[...]
Jeg vet ikke om Bose QuietComfort 15 er i samsvar med disse ønskene eller ei. Jeg synes at Bose QuietComfort 15 generelt gir god lyd (se ovennevnte innlegg) som er egnet for mange musikksjangre. Det er godt mulig at det er andre hodetelefoner som er bedre til prisen hvis man befinner seg i et stille rom (f.eks. på hytta eller et hotellrom), men selv norske langdistansetog er (sannsynligvis) for støyfylte for meg, min musikksmak og mine høyst moderate lyttenivåer, til å benytte hodetelefon med kun passiv støydemping.

Tillegg:
Jeg foretrekker hodetelefoner som omslutter ørene (istedenfor å ligge oppå dem og klemme). Bose QuietComfort 15 omslutter ørene.

Hvis man ønsker en hodetelefon som ligger oppå ørene, kan man isteden velge Bose QuietComfort 3. Den er noe mindre, men hvis jeg har forstått rett, har den en eldre og mindre effektiv type støykanselleringselektronikk.

Tillegg 2:
Jeg har ikke hørt beyerdynamic T 50 p eller B&W P5. Etter at jeg har gjort et valg, pleier jeg normalt ikke å bruke mye oppmerksomhet på eller "plage meg selv med" nye konkurrenter, andre alternativer o.l.

Jeg har lest at noen mennesker opplever ubehag med støykansellerende hodetelefoner. Jeg mener å huske at de opplever trykkforandringer/-pulseringer el.l. Det er en følge/bivirkning av deres funksjonsprinsipp som noen mennesker er vare for. Man bør derfor prøve en støykansellerende hodetelefon før man kjøper, for å finne ut om man opplver dette ubehaget eller ei. Bose støykansellerende hodetelefoner er lett tilgjengelige for bl.a. slike prøver hos mange forhandlere.

Vedlegg

Topp Bunn