Takk for alle reflekterte og nyanserte innspill.
Jeg er blitt enda mer nysgjerrig på rørforsterker etter å ha hørt hva pusslete PSii gjør med T1...
Hvorfor ikke bare skaffe storebroren..... Suitable for: 16-600ohm Headphones About Project EmberTakk for alle reflekterte og nyanserte innspill.Jeg er blitt enda mer nysgjerrig på rørforsterker etter å ha hørt hva pusslete PSii gjør med T1...
Mulig det har noe med spenningsnivået som brukes til å drive hvert enkelt hodetelefon.Selvom OP nok forlængst er kommet videre, vil jeg alligevel knytte en lille kommentar angående forskellen på balanceret og ikke-balanceret.
Det der i første omgang gjorde mig opmærksom på forskellen, var da jeg testede HD800. Her var der for mig ingen tvivl om, at den lød bedst når den var balanceret. Efterfølgende prøvede jeg så med T1, og her var forskellen endnu større. Derfor var min umiddelbare konklusion, at der var forskel på udgangene på WA22.
Ansporet af reaktionerne på min påstand om at kunne høre forskel, har jeg nu lavet en test med T1 og LCD-2 over længere tid, for at kontrollere om den oplevede forskel er konsistent. Med T1 oplever jeg konsekvent en markant forskel, men med LCD-2 bliver forskellen meget lille, omend jeg dog mener at kunne høre den. Sammenfatter jeg alt dette, begynder der at tegne sig et billede:
T1, 600 ohm, meget stor forskel
HD800, 300 ohm, stor forskel
LCD-2, 60 ohm, meget lille forskel
Ny konklusion: Det er ikke forstærkeren, men hodetelefonen, der gør forskellen! Og hodetelefoner med høj impedans synes at have glæde af balancering, mens det med lavere impedans bliver af mindre betydning.
På alle tre hodetelefoner har jeg anvendt det samme kabel (stockkabel) i hhv. balanceret og ikke-balanceret udgave. Alle kabler har været forsynet med standard Neutrik-stik. Jeg har anvendt balanceret dac og som sagt WA22.
Manufacturer | Model | S@1V [dB SPL] | Z [Ω] | Voltage [V] | Current [mA] | Power [mW] | Gain [dB] | Notes |
Audeze | LCD-2 | 108 | 45 | 1.259 | 27.976 | 35.220 | -4 | |
Beyerdynamic | T1 | 99 | 750 | 3.548 | 4.731 | 16.786 | 5 | |
Sennheiser | HD800 | 103 | 430 | 2.239 | 5.206 | 11.656 | 1 | |
HeadRoom: