Beyerdynamic T1 og hvilken Woo Audio?

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Takk for alle reflekterte og nyanserte innspill. :) Jeg er blitt enda mer nysgjerrig på rørforsterker etter å ha hørt hva pusslete PSii gjør med T1...

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Antall liker
1.205
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
^Trodde denne tråden handlet om Woo?

Buyer no 1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.08.2012
Antall liker
65
Sted
Danmark, København
Balancert v. ikke balancert

Selvom OP nok forlængst er kommet videre, vil jeg alligevel knytte en lille kommentar angående forskellen på balanceret og ikke-balanceret.

Det der i første omgang gjorde mig opmærksom på forskellen, var da jeg testede HD800. Her var der for mig ingen tvivl om, at den lød bedst når den var balanceret. Efterfølgende prøvede jeg så med T1, og her var forskellen endnu større. Derfor var min umiddelbare konklusion, at der var forskel på udgangene på WA22.

Ansporet af reaktionerne på min påstand om at kunne høre forskel, har jeg nu lavet en test med T1 og LCD-2 over længere tid, for at kontrollere om den oplevede forskel er konsistent. Med T1 oplever jeg konsekvent en markant forskel, men med LCD-2 bliver forskellen meget lille, omend jeg dog mener at kunne høre den. Sammenfatter jeg alt dette, begynder der at tegne sig et billede:

T1, 600 ohm, meget stor forskel
HD800, 300 ohm, stor forskel
LCD-2, 60 ohm, meget lille forskel

Ny konklusion: Det er ikke forstærkeren, men hodetelefonen, der gør forskellen! Og hodetelefoner med høj impedans synes at have glæde af balancering, mens det med lavere impedans bliver af mindre betydning.

På alle tre hodetelefoner har jeg anvendt det samme kabel (stockkabel) i hhv. balanceret og ikke-balanceret udgave. Alle kabler har været forsynet med standard Neutrik-stik. Jeg har anvendt balanceret dac og som sagt WA22.

N

Nyttbrukernavn555

Gjest
Selvom OP nok forlængst er kommet videre, vil jeg alligevel knytte en lille kommentar angående forskellen på balanceret og ikke-balanceret.

Det der i første omgang gjorde mig opmærksom på forskellen, var da jeg testede HD800. Her var der for mig ingen tvivl om, at den lød bedst når den var balanceret. Efterfølgende prøvede jeg så med T1, og her var forskellen endnu større. Derfor var min umiddelbare konklusion, at der var forskel på udgangene på WA22.

Ansporet af reaktionerne på min påstand om at kunne høre forskel, har jeg nu lavet en test med T1 og LCD-2 over længere tid, for at kontrollere om den oplevede forskel er konsistent. Med T1 oplever jeg konsekvent en markant forskel, men med LCD-2 bliver forskellen meget lille, omend jeg dog mener at kunne høre den. Sammenfatter jeg alt dette, begynder der at tegne sig et billede:

T1, 600 ohm, meget stor forskel
HD800, 300 ohm, stor forskel
LCD-2, 60 ohm, meget lille forskel

Ny konklusion: Det er ikke forstærkeren, men hodetelefonen, der gør forskellen! Og hodetelefoner med høj impedans synes at have glæde af balancering, mens det med lavere impedans bliver af mindre betydning.

På alle tre hodetelefoner har jeg anvendt det samme kabel (stockkabel) i hhv. balanceret og ikke-balanceret udgave. Alle kabler har været forsynet med standard Neutrik-stik. Jeg har anvendt balanceret dac og som sagt WA22.
Mulig det har noe med spenningsnivået som brukes til å drive hvert enkelt hodetelefon.

Høyspenning er som kjent lettere påvirkelig på tvers av isolasjon enn lavspenning. Audeze benytter som vist under seg av mer ampere for å oppnå sin effekt, og vil naturligvis ha mindre nytte av balanserte kabler?

Nå er jo 3,5v langt fra høyspenning, men mulig det kan ha noe å si allikevel?

Manufacturer
Model
S@1V [dB SPL]
Z [Ω]
Voltage [V]
Current [mA]
Power [mW]
Gain [dB]
Notes

Audeze
LCD-2
108
45
1.259
27.976
35.220
-4

Beyerdynamic
T1
99
750
3.548
4.731
16.786
5

Sennheiser
HD800
103
430
2.239
5.206
11.656
1

Sist redigert:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
565
Sted
Bergensregionen
Balansert kabling av selve hodetelefonen

Det er godt mulig at vi bør ha en egen tråd om balansert kabling av hodetelefoner.

Jeg har flere ganger lest "skribenter" som hevder at hovedpoenget/hovedforskjellen med balansert kabling av selve hodetelefonen vs. normal ubalansert kabling er mer spenning/effekt.

Andre fremhever også at høyre og venstre kanal får separat -/jordleder.

Atter andre mener at balansert kabling ikke automatisk = bedre:

post #5 of 9 5/15/06 at 4:30pm
  • PeeeMeS
  • 1,224 Posts. Joined 7/2004
Quote:
Originally Posted by gonglee
Is the sound improved ?
Lets just say it's highly controversial and
no one can give you a short answer
HeadRoom:
Head-Fi.org:
6moons: