Betent Kvise

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.960
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er Bergen det.
http://www.kjendis.no/2008/04/18/532985.html

Bare pass deg Seim. Snart kommer VestlandsJuntaen for å spre edder og galle over det blide Østland ;D

Var det ikke en sympatisk Bergenser ved navn Seim i media for et par år siden. Var noe med oppkjøp av et verft eller noe i den dur?

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
jeg har vært i bergen én gang, og jeg kan faktisk kjenne meg igjen i det seim sier.

Jeg mener dog intet vondt med det!

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
"Du er omringet av høye fjell, det regner hele tida, og på den andre siden er havet. Husene presser seg inn i fjellet, og ofte blir denne trangheten i dalen så uutholdelig at byen truer med å sprekke som en betent kvise", sier skuespilleren videre.

Bergen? Høres ut som størsteparten av Vestlandet for meg. Tror neppe fyren har kjørt gjennom Høyanger noen gang; i så fall ville Bergen fortont seg som omtrent som Serengeti-sletta eller Nederland i forhold.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Så dette er takken for at man må nedverdige seg til å bruke en østlending som ikke engang behersker dialekter til å spille erkebergenseren Varg Veum.. :mad:

Jeg har bodd i Bergen over halve livet og kjenner meg IKKE igjen.

Navnet Seim er vel nesten som Quisling å regne, sammen med Grethe Knudsen presterte han å rasere og legge ned et av bergens gamle og gode skipsverft, Mjellem & Karlsen...

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.327
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Lille_Adam skrev:
"Du er omringet av høye fjell, det regner hele tida, og på den andre siden er havet. Husene presser seg inn i fjellet, og ofte blir denne trangheten i dalen så uutholdelig at byen truer med å sprekke som en betent kvise", sier skuespilleren videre.

Bergen? Høres ut som størsteparten av Vestlandet for meg. Tror neppe fyren har kjørt gjennom Høyanger noen gang; i så fall ville Bergen fortont seg som omtrent som Serengeti-sletta eller Nederland i forhold.
Vel, dere må gjerne klage over vestlandets trange fjell og daler, men depresjonen tar meg i dette granhelvete jeg må leve i, på grunn av kjærligheta, her på østlandet.

Håvard
Medlem av granhaterforeningen.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Joa, furu er helt klart et kulere tre, muligens unntatt på julaften. Men med ca. 300 færre regndager per år her i forhold til der så kommer det en smule i bakleksa.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.884
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Haavard skrev:
Lille_Adam skrev:

Vel, dere må gjerne klage over vestlandets trange fjell og daler, men depresjonen tar meg i dette granhelvete jeg må leve i, på grunn av kjærligheta, her på østlandet.

Håvard
Stakkars!
Ingenting er meir deperimerande enn mange grantre. Det tek etter ei stund til å flimre for auga. Er du komen gjennom denne fasen?

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
Finner det i grunn litt merkelig at en C-skuespiller med innøvd "Morten Harket-mysing" skal ha noen form for provoserende kraft ;D ;D

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.327
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
Haavard skrev:
Lille_Adam skrev:

Håvard
Stakkars!
Ingenting er meir deperimerande enn mange grantre. Det tek etter ei stund til å flimre for auga. Er du komen gjennom denne fasen?
Heldigvis har eg busett meg i eit heller langstrakt og granfritt område. Eg slepp og sjå dei frå huset mitt. Men av og til må eg over Totenåsen, granhelvete på jord, og ein slik kjøyretur kan nærmast samanliknast med ein LSD hallusinasjoner for ein granhatar. Grantrea føljer netthinna om du så prøver å sjå opp i himmelen.

Håvard
Formann i granhaterforeningen.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.327
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve skrev:
Eg kan glede deg med at eg har saga ned ei (lita, rettnok) gran i dag.
Helsing Arve
- medlem i foreningen til sitkagranens bekjempelse.
Ingenting gleder meg meir på ein slik dag. Eg har bursdag i dag, og dette var ein høveleg presang. Takk.

Håvard

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gratulerer så mye med dagen! :)

Nå er jo ikke gran og furu det samme, men bare for informasjonen sin del så kan jeg jo nevne at jeg har tilbrakt de siste dagene blant annet med å trø furugreiner ned i en kompostkvern, mens husets herre har flydd rundt med motorsagen..

Så om dere som er medlemmer av granhaterforeningen har litt pågangsmot så går dere til innkjøp av motorsager og kompostkverner til alle medlemmene, og så tar dere en skikkelig dugnad... ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.471
Torget vurderinger
2
Dæven! Nå kom jeg på at jeg må se og få kasta juletreet.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Kan vel ikke kaste juletreet Rolf, da må du jo kjøpe nytt til jul igjen. ???

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Lille_Adam skrev:
Kan vel ikke kaste juletreet Rolf, da må du jo kjøpe nytt til jul igjen. ???
do it the american way - plastikk juletre!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
bergen er norges flotteste sted.
men jeg vil ikke kalle det en by.
oslo passerer såvidt som en "by".

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.884
Sted
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Gratulerer så mye med dagen! :)

Nå er jo ikke gran og furu det samme, men bare for informasjonen sin del så kan jeg jo nevne at jeg har tilbrakt de siste dagene blant annet med å trø furugreiner ned i en kompostkvern, mens husets herre har flydd rundt med motorsagen..

Så om dere som er medlemmer av granhaterforeningen har litt pågangsmot så går dere til innkjøp av motorsager og kompostkverner til alle medlemmene, og så tar dere en skikkelig dugnad... ;)
Motorsaga mista kjedet, ein skrue brotna, og eg fekk ikkje stramma det på att. Så eg sagde for hand.
Men fure er eit pent tre, som eignar seg til så mangt. Det er GRANA vi må ha vekk...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Fysj for vandaler! :mad: Sage ned Sitkagran! :eek: Den skulle fått lov til å vokse seg stor og sterk for å bli mast på en skonnert! ;D Granhaterforening?? Hva er nå dette for kjetteri?? Er dere bevisst det enkle faktum at det kun er gran som blir godkjent for bruk til konstruksjonsvirke! Det finnes da ikke noe bedre enn å gå i tømmerskogen om vinteren og felle skurvirke. :D Sette seg ned og KOKE kaffen på en ordentlig kobberkjele over et skogsbål! Slikt gjør man kun i granskogen. For ikke å snakke om rådyr og elgjakta i under majestetiske grantrær. ;D

Skjerp dere folk!
Hilsen Spiralis som er er skogeier, medlem i Bondelaget, Skogeierforeningen, det lokale utmarkslauget og til og med har 3 teiger med tilsammen ca 50 mål sitkagran!

G

Gjestemedlem

Gjest
Sitkagran er da bare en forvokst stikkebusk, men det er gøy å sage dem ned.

Men skogskaffe er godt det, spesielt hvis man dypper en kvist med gro fra bålet i kannen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Du er bare en kverulant som er prinsippielt uenig! KJETTER !! ;D ;D ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Gjestemedlem skrev:
Du er bare en kverulant som er prinsippielt uenig! KJETTER !! ;D ;D ;D ;D ;D
Jeg er også Bergenser, og folk har blitt saksøkt for slike uttalelser her før. Så vokt dem for å instigere en ny kverulantsak Spiralis. :eek:

Men nå vil jeg ikke skrive mer i denne tråden. En tråd med et slikt vulgært navn fortjener ikke å bumpes mer.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Deph,

Hva maser du om?? At du er bergenser vet jeg, det var jo det jeg skrev, - på en litt annen, mer omskrevet måte! ;D

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Spiralis skrev:
Fysj for vandaler! :mad: Sage ned Sitkagran! :eek: Den skulle fått lov til å vokse seg stor og sterk for å bli mast på en skonnert! ;D Granhaterforening?? Hva er nå dette for kjetteri?? Er dere bevisst det enkle faktum at det kun er gran som blir godkjent for bruk til konstruksjonsvirke! Det finnes da ikke noe bedre enn å gå i tømmerskogen om vinteren og felle skurvirke. :D Sette seg ned og KOKE kaffen på en ordentlig kobberkjele over et skogsbål! Slikt gjør man kun i granskogen. For ikke å snakke om rådyr og elgjakta i under majestetiske grantrær. ;D

Skjerp dere folk!
Hilsen Spiralis som er er skogeier, medlem i Bondelaget, Skogeierforeningen, det lokale utmarkslauget og til og med har 3 teiger med tilsammen ca 50 mål sitkagran!
Skogskaffe er godt, la oss være enige om det. Men, tross alt: ”Medlem i Bondelaget og Skogeierforeningen”... I seg selv gir disse medlemskapene ingen kredibilitet. Organisasjonene valgte for lenge siden å bruke kvantitet som eneste utvalgskriterium. Kvalitet ble gitt på båten og forsvant i kooperativbevegelsens sluk.

I Mellom-Europa ble gran på 1600-tallet bl.a brukt til å produsere lokk til Stradivarius fioliner. Spør du en norsk skogeier i dag om kvartskjært virke ristes det på hodet. I Norge er grana redusert til råstoff for papirmasse og dårlig konstruksjonsvirke. Det samme gjelder om du spør en bonde om hvor kjøttet tar veien. Alt går til salgslaget. Ingen kvalitetssortering overhodet. Nei! Landbruket er en trist affære. Få vekk grana, og la monokulturen i skog og på eng bli erstattet av mangfoldet.

Skjedde ikke det samme i lydbransjen på 1950-tallet da man fant opp stereo?

Vedlegg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.884
Sted
Torget vurderinger
0
pemek skrev:
Spiralis skrev:

Skjerp dere folk!
Skogskaffe er godt, la oss være enige om det. Men, tross alt: ”Medlem i Bondelaget og Skogeierforeningen”... I seg selv gir disse medlemskapene ingen kredibilitet. Organisasjonene valgte for lenge siden å bruke kvantitet som eneste utvalgskriterium. Kvalitet ble gitt på båten og forsvant i kooperativbevegelsens sluk.

I Mellom-Europa ble gran på 1600-tallet bl.a brukt til å produsere lokk til Stradivarius fioliner. Spør du en norsk skogeier i dag om kvartskjært virke ristes det på hodet. I Norge er grana redusert til råstoff for papirmasse og dårlig konstruksjonsvirke. Det samme gjelder om du spør en bonde om hvor kjøttet tar veien. Alt går til salgslaget. Ingen kvalitetssortering overhodet. Nei! Landbruket er en trist affære. Få vekk grana, og la monokulturen i skog og på eng bli erstattet av mangfoldet.

Flott argumentasjon! No legg nok Spiralis seg langflat, tenkjer eg.....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
pemek skrev:
Spiralis skrev:

Skjerp dere folk!

Flott argumentasjon! No legg nok Spiralis seg langflat, tenkjer eg.....

Langflat?? Å neida!! ;) Men jeg er faktisk enig med pemek i mye av det han sier. Monokulturer er styggedom, ingen tvil om det. Sitkagran har heller ikke noe å gjøre på vestlandet, der burde man ha plantet løvtrær med lokal tilknytning. Bjørk, Osp eller Rogn er edelt trevirke som norsk landbrukspolitikk ikke har gitt rom for. ( Største skylden tildeles AP, - men det er en annen debatt! )

Kvartskjært virke?? 90% av skogeierne vet nok ikke hva det er for noe, og det har som pemek sier sammenheng med ensidig fokus på volum istedet for kvalitet. Men det er ikke bare landbrukets skyld, det er faktisk politikere som legger rammevilkår for landbruk og skogbruk! Hele problemet ligger i at skogbruket er blitt industrialisert med tanke på massevirke produksjon, istedet for satsing på nisjeprodukter kvalitets trevirke. Som jeg også skrev til Arve så burde sitkagrana fått lov til å vokse seg stor slik at den kunne få lov til å bli mast på en seilbåt. Dette er nemlig et av de bruksområder der sitka egner seg veldig godt. Samt i flyprooduksjon. ( Det lages fortsatt fly i tre! ) Nå er problemet at dagens marked ikke etterspør så mye sitka til disse feltene og man kan trygt si at det er en "smule" overproduksjon av sitka i Norge. Men treet har mange gode egenskaper, det er mest et spørsmål om å markedsføre mulighetene og skape nye markeder. Men der kolliderer vi med det oppleste politiske målet som er industriproduksjon og store volum!

Når et gjelder Bondelag og Skogeierforening, må vi nok bare akseptere at Bondelaget som fagforening for bønder har en oppgave i livet og det er å sørge for økte inntekter til bonden. At resultatet blir smått vanvittig med stadig økende fokus på volum istedet for kvalitet er ikke bare Bondelagets feil, det er en "motpart" i disse forhandlingene som står for en landbrukspolitikk de vil ha gjennomført! Skogeierforeningen er en annen sak, ganske interessant egentlig, og framtiden vil bli underholdende. Når skogeierne går inn for å legge ned papirfabrikker i Norge fordi Norske Skog tjener mer penger i Kina har "noen" mistet fokus. Greit å tjene penger på aksjer, men - hvem skal kjøpe massevirket til norske skogeiere?? De vil nok oppdage at de møter seg selv i døra, om ikke med en gang! Denne problematikken angår forøvrig ikke meg da jeg ikke leverer massevirke, men satser på nisjeprodukter og høy kvalitet. Plukkhogst i blandingsskog, med unntak av tre teiger med sitkagran. Den tror jeg at jeg skal selge som juletrær til kommuner og andre som ønsker store trær på offentlige plasser. Tett med mye granbar, og så stikkende og stiv at den nesten er hærverksimun! Du kødder ikke med ei sitkagran uten at den stikker deg merkbart tilbake! ;)

Nå skal det også sies at jeg kan tillate meg en filantropisk skogsdrift da jeg har "sivil" jobb som betaler godt og derfor ikke behøver inntekt fra landbruket for å leve et komfortabelt liv! Men at monokulturer ikke har livets rett og at småskala produksjon med fokus på kvalitet, skreddersydd etter et betalingsvillig markeds ønsker, er framtiden, er jeg helt overbevist om. Personlig skulle jeg gjerne sett forbud mot skogsprosseseringsmaskiner og massevirkeproduksjon. Flatehogst er så skadelig for det biologiske mangfoldet at det også bør omfattes av et forbud! Plukkhogst med snøscooter etter små skogstraktorer ( maks 1,5-2 tonn ), og fokus på kvlitetsvirke er min kongstanke.

Men ingen hører på meg likevel så..... :-\

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Spiralis skrev:
...Når et gjelder Bondelag og Skogeierforening, må vi nok bare akseptere at Bondelaget som fagforening for bønder har en oppgave i livet og det er å sørge for økte inntekter til bonden. At resultatet blir smått vanvittig med stadig økende fokus på volum istedet for kvalitet er ikke bare Bondelagets feil, det er en "motpart" i disse forhandlingene som står for en landbrukspolitikk de vil ha gjennomført! Skogeierforeningen er en annen sak, ganske interessant egentlig, og framtiden vil bli underholdende. Når skogeierne går inn for å legge ned papirfabrikker i Norge fordi Norske Skog tjener mer penger i Kina har "noen" mistet fokus. Greit å tjene penger på aksjer, men - hvem skal kjøpe massevirket til norske skogeiere?? De vil nok oppdage at de møter seg selv i døra, om ikke med en gang! Denne problematikken angår forøvrig ikke meg da jeg ikke leverer massevirke, men satser på nisjeprodukter og høy kvalitet. Plukkhogst i blandingsskog, med unntak av tre teiger med sitkagran. Den tror jeg at jeg skal selge som juletrær til kommuner og andre som ønsker store trær på offentlige plasser. Tett med mye granbar, og så stikkende og stiv at den nesten er hærverksimun! Du kødder ikke med ei sitkagran uten at den stikker deg merkbart tilbake! ;)

Nå skal det også sies at jeg kan tillate meg en filantropisk skogsdrift da jeg har "sivil" jobb som betaler godt og derfor ikke behøver inntekt fra landbruket for å leve et komfortabelt liv! Men at monokulturer ikke har livets rett og at småskala produksjon med fokus på kvalitet, skreddersydd etter et betalingsvillig markeds ønsker, er framtiden, er jeg helt overbevist om. Personlig skulle jeg gjerne sett forbud mot skogsprosseseringsmaskiner og massevirkeproduksjon. Flatehogst er så skadelig for det biologiske mangfoldet at det også bør omfattes av et forbud! Plukkhogst med snøscooter etter små skogstraktorer ( maks 1,5-2 tonn ), og fokus på kvlitetsvirke er min kongstanke.

Men ingen hører på meg likevel så..... :-\

Se det! Dette er framtidens jord og skogbruk, ja. Vel talt, Spiralis ! Jeg hører på deg.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:

Skjerp dere folk!

Jammen du skjønner vel det kjære, at for at et tre skal bli til mast så må det faktisk s a g e s først. :eek:
Kanskje har alle medlemmene av granhaterforeningen en drøm om sin egen skonnert, da må ikke du komme her og rasere drømmene deres med å snakke nedlatende om saging. Saging må til, du høres nesten ut som en bygutt som ikke skjønner at for at du skal kunne kose deg med indrefileten så må en ku dø først… Felle er bare et litt finere ord for saging, men man kan jo også felle et dyr, da bruker man ofte noe annet en sag er jeg blitt fortalt, avanserte greier egentlig. 8)

Å gå i en granskog er for spesielt interesserte, mørkt, kronglete og stikkete. Furuene har derimot skjønt det, der er det godt å gå. :)

S

slowmotion

Gjest
Må si meg enig. Furuskog er herlig, granskog er noe herk........

;)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.982
bambadoo skrev:
Det er Bergen det.
http://www.kjendis.no/2008/04/18/532985.html

Bare pass deg Seim. Snart kommer VestlandsJuntaen for å spre edder og galle over det blide Østland ;D

Var det ikke en sympatisk Bergenser ved navn Seim i media for et par år siden. Var noe med oppkjøp av et verft eller noe i den dur?
Seim syntes også at Bergen er trang og våt. ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Jammen du skjønner vel det kjære, at for at et tre skal bli til mast så må det faktisk s a g e s først. :eek:
Nå var det ut fra Arves inlegg ganske klart at det var en liten gran han hadde myrdet! Den fikk aldri sjansen til vokse seg stor nok til å bli en flott stolt mast på en skonnert, ikke på en modellbåt engang! Dessuten er det hevet over tvil at Arve gjorde det av hat til rasen dette stakkars tre tilhører! Rasisme var det, ren rasisme!! :mad:

Komponenten skrev:
Kanskje har alle medlemmene av granhaterforeningen en drøm om sin egen skonnert, da må ikke du komme her og rasere drømmene deres med å snakke nedlatende om saging. Saging må til, du høres nesten ut som en bygutt som ikke skjønner at for at du skal kunne kose deg med indrefileten så må en ku dø først… Felle er bare et litt finere ord for saging, men man kan jo også felle et dyr, da bruker man ofte noe annet en sag er jeg blitt fortalt, avanserte greier egentlig. 8)
Drømmer om båt støttes helhjertet, spesielt drømmer om skonnerter bygget av det mest avanserte komposittmaterialet verden har sett, TREVIRKE!!

At kua må slaktes ( drepes ) før den kan bli okse slik at vi kan kose oss med oksefilet er jeg vel kjent med! Men du min kjære :-* vet tydelig ikke at man feller treet, ( kapper det løst fra roten slik at det overgår fra en vertikal posisjon til en horisontal posisjon ) før man etter å ha kvistet ( kappet av greinene ) og barket ( flådd barken av stammen ), frakter treet til saga der den i horisontal posisjon sages ( deles opp i planker, boks eller lister ). Enkelt sagt foregår felling / kapping på tvers av treets lengderetning og saging langs lengderetningen. Det har visse likheter med bygdafest der dansen ( vertikalt uttrykk for det horisontale ønsket ) gjerne kommer før sengelek ( den horisontale utførelsen av tidligere nevnte ønske ) ;D ;D

Når det gjelder redskap for å felle vilt som elg etc, er det riktig at her kommer vi inn på et avansert tema, på høyde med HifI som kan behøve grundig diskusjon i mange tråder. Men hovedkonklusjonen er at ( i likhet mmed HiFi ) jo dyrere jo bedre!! ;D

Hvis man ser litt vulgært på det kan jo også nedlegging av kvinner ses på som en form for storviltjakt eller felling. Men her er hjelpemidlene stort sett begrenset til selvtillit og charme! :-* :D :D

Komponenten skrev:
Å gå i en granskog er for spesielt interesserte, mørkt, kronglete og stikkete. Furuene har derimot skjønt det, der er det godt å gå. :)
Og i likhet med så mange av ditt kjønn skal du nå ha det så enkelt og greit!! Når skal dere kvinner lære å møte motgang!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :-*

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Komponenten skrev:
Nå var det ut fra Arves inlegg ganske klart at det var en liten gran han hadde myrdet! Den fikk aldri sjansen til vokse seg stor nok til å bli en flott stolt mast på en skonnert, ikke på en modellbåt engang! Dessuten er det hevet over tvil at Arve gjorde det av hat til rasen dette stakkars tre tilhører! Rasisme var det, ren rasisme!! :mad:
Det er vel mer arten han misliker. Så det blir mye riktigere å kalle Arve for en artist.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Arve artist !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
At kua må slaktes ( drepes ) før den kan bli okse slik at vi kan kose oss med oksefilet er jeg vel kjent med!
Ah du har møtt en guru på dine reiser i Nord Norge? Men det er vel kun snille og medgjørlige kyr som lar seg slakte til vårt velbehag som stiger opp et hakk på reinkarnasjonens rangstige og blir okse neste gang.

Også noe å tenke på for alle kvinnemennesker som er utolmodig nok til å måtte hevde seg i akkurat dette livet.

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Og i likhet med så mange av ditt kjønn skal du nå ha det så enkelt og greit!! Når skal dere kvinner lære å møte motgang!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :-*
Ah, slipp dem løs i siktaskauen med bind for øynene og 15 minutter til Hotel Cesar begynner så lærer de nok.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Spiralis skrev:
Arve artist !! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Jau!
(Har faktisk vore spelt tre gonger på Norsktoppen)

Det visste jeg ikke. Er gratulasjoner på sin plass?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Sitkagran kan absolutt ikkje brukast til mast.

Hugs ordtaket:
"Fødd staur vert aldri flaggstong"
"I beg to differ!"

Sitkagran er tradisjonelt mye brukt nettopp som mastetømmer, samt til bærende konstruksjoner i fly bygget av tre. Sterk i forhold til vekten.

Nå må du ikke bli for blendet av din avsky for sorten. ;D ;D ;D ;D

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Antall liker
105
For ikke å snakke om all den godlyden som har kommet fra gitarer med lokk i sitkagran :D

Topp Bunn