Betamax hjelp

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Hei Skal kjøpe meg en Pal betaspiller, men har ikke så mye peiling på det. Lurer da på hvilken spillere som er best og hvor kan en få kjøpt det.
Håper dere gidder å svare meg. Gjerne en spiller med fjernkontroll.
Mvh
Dag.
 

Vedlegg

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Innlegg
301
Antall liker
104
Nå er det jo ikke akkurat sånn at du kan velge og vrake så mye - her må du nok bare ta det du får, og håpe på at det fungerer. Dette er gamle ting, deler er nesten håpløst å finnes og det er omtrent ingen som kan reparere dem lenger. Hva er det egentlig du skal bruke den til? Spille av/digitalisere gamle kassetter, eller bare som et samleobjekt? Dette var dyre saker da det var nytt, og det var nok ikke så veldig store mengder av dem i norge i det hele tatt. De ble også utdatert før de var gamle nok til å ha noen samleverdi så de ble gjerne bare kastet. Med mindre du er villig til å bruke store summer på å importere en fra utlandet, så er det beste tipset jeg kan gi å forhøre seg på skoler. Beta var mye brukt til undervisningsfilmer og var ofte i bruk på skolene til langt opp på 90-tallet. Dessverre hadde mange av skolene Sanyo "Betacord"-maskiner, og de var ikke like bra som Sony sine. Sony var veldig solide, og det er ihvertfall en liten sjanse for at det kan dukke opp reservedeler til dem på Ebay og lignende.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.391
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Ligger 5 stk betamax spillere på Finn i skrivende stund
Fra kr1000,- til kr7000,-

2 stk til kr1000,-, 1 stk til kr1500,-, 1 stk til kr2000,- og en til kr 7000,- . En av de til kr1500,- er en Sony og er i original eske.
 

murre906

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2009
Innlegg
512
Antall liker
12
Har fått tak på en
Sony Betamax SL-F30 EC PAL viderecorder
 

Vedlegg

  • 122.5 KB Visninger: 91
Topp Bunn