Beta av Windows 7 er her

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Håper jeg kan slippe.. :D Har nok tull med Vista.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Hmmm.. kanskje jeg skal gi MS en ny sjanse..?

Nei, ser at systemkravet er samme som Windows Vista. Da blir det nok en Ubuntu på min 4 år gamle toppspesifiserte laptop... ;)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.728
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Win7 ser ut til å bli langt bedre enn Vista. En bekjent som har hatt en pre-beta på jobben en tid, og selv i "pre-beta" versjon var den raskere og mer stabil enn Vista.. Så det lover bra :) Vurderer å teste den på en lappis (*sjekke min. specs*)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Apple puster jo Windows i nakken nå. Windows kan ikke koste på seg å tabbe seg ut en gang slik de gjorde med Vista. Så dette har jeg litt tro på, men det gjenstår å se. Win7 skal være mindre ressurskrevende enn Vista, men noe mer enn XP.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Er det ikke noe med at den betaen som er ute nå ødelegger MP3-filer?

Ikke det at jeg har noen mp3-filer jeg er redd for, men det gjør meg litt skeptisk. ;)

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Pengvim skrev:
Er det ikke noe med at den betaen som er ute nå ødelegger MP3-filer?

Ikke det at jeg har noen mp3-filer jeg er redd for, men det gjør meg litt skeptisk. ;)
MS slet/sliter med den nye WMP 12, den spiser mp3 til frokost ja.
Godt man ikke bruker den ;)

/jan

L

lark

Gjest
Har brukt Windows7 beta en 3-4 dager nå. Fungerer ypperlig!

Svirre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
0
Jeg har brukt Windows 7 som hoved-OS siden build 6801 og kjører nå beta 1 x64. Windows 7 er imponerende bra og er faktisk mindre krevende på systemet kontra Vista. En annen beta-tester bruker 7 på sin tre år gamle laptop med 1GB minne, og det fungerer visst helt ypperlig.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.478
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Windows 7 skal etter sigende være et kvantesprang fra Vista.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
kaap skrev:
Win7 ser ut til å bli langt bedre enn Vista. En bekjent som har hatt en pre-beta på jobben en tid, og selv i "pre-beta" versjon var den raskere og mer stabil enn Vista.. Så det lover bra :) Vurderer å teste den på en lappis (*sjekke min. specs*)
Ha ha, vent å se når de får lagt til all dritten som må med for å kontrollere verdens pc'er. Da må du nok ha 6 dobbelkjerner 1024GB med ram for å få hakket frem skrivebordet.
De kunne ihvertfall ferdigstillt XP og Vista før de begynte med den nye dritten

L

lark

Gjest
Jeg har pakket hele laptopen inn i aluminiumsfolie, så meg skal de ikke få tak i (he, he, he, eh,?)
hmm.... det banker visst på døren.............

Ø

ØivindJ

Gjest
Synd ikke all software og drivere funker på Linux. Veldig lei MS.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
JanR skrev:
MS slet/sliter med den nye WMP 12, den spiser mp3 til frokost ja.
Godt man ikke bruker den ;)
Det er da vel ingen som bruker WMP i det hele tatt? ???

bambadoo skrev:
Windows 7 skal etter sigende være et kvantesprang fra Vista.
Det bør det jo være da.. ::)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
I følge de tester som hittil har vært "offentliggjort" så skal Win7 være kjappere enn både XP og Vista i de aller fleste tester. I løpet av noen dager nå, får vi helt sikkert tilbakemeldinger fra brukere om hvordan Win7 fungerer. Hittil har det vært mye ros.

Mvh. Bjørn

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Rart det der med Micro$oft. En beta, dvs et uferdig program, slippes og folk går fullstendig av skaftet. Regner med at også denne betaversjonen ikke lar seg oppgradere til den endelige versjonen uten en masse jobb.

Jeg har installert Windows 7 selv og syntes den er like forferdelig som Vista er ved en standard installasjon.:) Heldigvis kjører min Windows 7 på en Vmware ESX server.

Norum

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.07.2006
Antall liker
5
Har lagt det inn på Vmware esx jeg også. fungerer forsåvidt greit, men er jo helt likt vista.

aksnes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2002
Antall liker
0
Det er jo stor forskjell på 7 og vista... Utseendet er ganske likt, men ikke funksjonaliteten. 7 hadde ikke fått så mye skryt over alt hvis det var tilfellet.
Jeg skulle sette opp en laptop med vista, og brukte halve tiden på å lete etter ting. Utrolig irriterende og tungvint system. Slik er det ikke i 7, det ligner mer på xp og er mer intuitivt.
Men vær obs på at en installasjon med dual boot på egen partisjon kan påvirke operativsystemet (særlig drivere) du har fra før.
Ellers liker jeg godt 7, men kommer til å klore meg fast i xp så lenge det går. :)

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Antall liker
22.923
Sted
El-returen
Torget vurderinger
44
bjornh skrev:
I følge de tester som hittil har vært "offentliggjort" så skal Win7 være kjappere enn både XP og Vista i de aller fleste tester. I løpet av noen dager nå, får vi helt sikkert tilbakemeldinger fra brukere om hvordan Win7 fungerer. Hittil har det vært mye ros.

Mvh. Bjørn
Windows 7 har overrasket positivt. Jeg kan faktisk kjøre aero-grensesnittet uten hikke på en MSI Wind med 2 GB ram og 1,6 GHz Atomprosessor og det går marginalt tregere enn XP pro. Angående drivere fungerte alt etter installasjon og jeg slapp timer med driverleting. Selv min ettermonterte touchscreen fungerte fra første innlogging. Vista går som sirup på maskina så noe rett har MS gjort.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.835
Torget vurderinger
1
Har fått testa Win7 nå littegrann, og det er et betydelig fremskritt for Microsoft. Den er som Vista men med ressursbruken omtrent som XP, om jeg skal si det sånn. Likte godt at Win7 fant driverne den trengte selv. Den er litt mer "vips -tut og kjør" enn det Vista er. For dem som har tid til å vente, så hopp over Vista, og behold XP eller 2000 litt til.

Mvh.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.478
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kjører en win7 innstallasjon nå via wmvare workstation. Må jo teste dette her. Kanskje kjøre noe lydsammenligning mellom vista og win7? (USB ut)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.478
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Vel, kjører en "hardware" test nå.

EDIT: tok for lang tid..
Førsteinntrykket er forholdsvis bra. Utseende er initielt bedre enn det glorete 14'is lignende Vista opplegget.

Kjører selv en vista (vlite versjon) av vista som fungerer helt fint i bunn.

Vedlegg

Topp Bunn